Minulla primerassa mielestäni outo vika.
Ajovalot syttyvät automaattisesti kun virrat kääntää päälle, mutta kun viiksestä kääntää valot päälle, niin apukusken puoleinen ajovalo sammuu, vain parkki jää palamaan.
Muuten ei haittaisi, mutta viiksen 0-asennossa ei pitkät valot toimi ollenkaan.
Mistähän voisi vikaa ruveta etsimään?
Primera p11 ajovalot
9
4370
Vastaukset
- mikatre
Jos päivänvalo rele hajoaa,niin valot toimii juurikin toisinpäin kuin sinulla.Eli 0-asennossa toinen valo ei pala ja kun käännät valot päälle niin se syttyy.Melkein veikkaisin valokatkaisijaa/vilkkuviikseä.Jos olet pirkanmaalta niin minulla on sopiva osa autoosi niin voit ennen ostoa testata onko vika siinä valokatkaisijassa.
- nissani
Tämä auto ollut minulla vasta vähän aikaa, joten en ole tuota vikaa vielä huomannut. Onhan tuo aika outo vika, kun yleensä tuo automatiikka menee rikki. Voi olla hyvinkin että tuossa viiksessä on se vika. Voiko olla että on kaksi eri relettä päivävaloille ja normivaloille, jos siinä toisessa releessä olisi vika? Täytyy vielä katsoa jos sen saisi toimimaan räpläämällä sitä katkaisijaa. Sulakkeita olen katsellut, mutta ei oikein niissäkään voi olla vika, kun kerran 0-asennossa palaa kummatkin valot.
- ohä
nissani kirjoitti:
Tämä auto ollut minulla vasta vähän aikaa, joten en ole tuota vikaa vielä huomannut. Onhan tuo aika outo vika, kun yleensä tuo automatiikka menee rikki. Voi olla hyvinkin että tuossa viiksessä on se vika. Voiko olla että on kaksi eri relettä päivävaloille ja normivaloille, jos siinä toisessa releessä olisi vika? Täytyy vielä katsoa jos sen saisi toimimaan räpläämällä sitä katkaisijaa. Sulakkeita olen katsellut, mutta ei oikein niissäkään voi olla vika, kun kerran 0-asennossa palaa kummatkin valot.
Kyllä se vika on releessä, sitä käyttää laturilta tuleva virta. Uusi rele noin 300 @
- Toimii taas
Tässä tapauksessa 2- (eli yö-)asento ei toimi normaalisti. Vika on mahdollisesti viiksen kontaktipinnoilla koska siellä on sähkökaavion mukaan molemmille ajovaloille omat kärjet.
Tarkasta saako viiksi virtaa.
Värikoodit viiksen liittimen tulovirtajohdoille:
Oikea ajovalo: puna/valko (poikkiraidoitettu)
Vasen ajovalo: punainen
Oikean ajovalon plus ja miinus kulkevat 2-asennossa ohjausyksikön kautta, joten siellä on liitin löysällä tai huono juotos mikäli viikseltä tulee sähkö vihreälle johdolle. Pura viiksi tai tarkasta ohjausyksikön liitokset riippuen siitä mihin virta pysähtyy..
Paikanna ohjausyksikkö kuuntelemalla releen naksahdusta kun vaihdat 0 ja 1 asentoa viiksestä. Ohjausyksikkö on todennäköisesti jossain päin etujalkatilaa.
Off (0-)asennossa pitkät eivät toimi koska se on "päiväasento" ja lyhyiden valoteho on normaalia pienempi, joka lisää polttimoiden elinikää. Pitkien väläytys vetämällä viikseä ohjauspyörään päin pitäisi kuitenkin toimia.
Off-asennossa ajovalojen virta ei kulje ollenkaan viiksen kautta vaan päivänvaloreleen joka on auton valojen ohjausyksikön yhteydessä. - zädämm
Jaha, joutuuko tässä pian itsekin alkaa valoja roplaileen kun huomasin tuossa aamulla tallissa starttaillessa että käyntiinlähdettyä vain kuskinpuolen ajovalo paloi, ehdin jo kuvitella mielessä polttimonvaihto-skenaariota mutta sitten syttyi se toinenkin viiveellä ilman että koskin mihinkään??
- Willyboy
Primeran P11 kaikki valot kateissa= Etu-,taka- ja mittarivalot, välillä palaa toinen kaukovalo.
Mistä haen vikaa? - MaJ
Primeran P11 apukuskinpuoleinen valo toimii normaalisti(parkki, ajovalo ja pitkät). Kuskin puolella toimii vaan pitkät.. mistähän lähtisin etsimään vikaa?
- Puolukka007
Minulla Primera P11 -99 (joku sport malli) ja ongelmana että kuskin puoleinen lyhyt (xenon) ei aina toimi ja valoja rämpyttämällä alkaa joskus toimii ja sit apukuskin puoleinen välkkyy jo häiritsevän paljon. Mistä lähtisi purkamaan tätä ongelmaa?
- hallogeen
Kuka siihen laittanu tarvike xenon lumput?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748