Niin, saako alaikäinen ostaa hiivaa yms, tarvikkeita jotka on tarkoitetu kotiviinin/ oluen valmistukseen?
Saako akalikäinen ostaa kotiviiniteko välineitä?
5
1825
Vastaukset
- ostaa tuotteita
jotka on tarkoitettu oluen tai kotiviinin tekemiseen.
- narraa!
Totta kai saa ostaa kaupasta mitä siellä on. Vain tupakka ja alkoholipitoinen keskiolut ovat kiellettyjen listalla. Ei ole mitään esteitä ostaa käymispakkauksia ja -astioita ja sokeria.
- ratkaiseen asian
narraa! kirjoitti:
Totta kai saa ostaa kaupasta mitä siellä on. Vain tupakka ja alkoholipitoinen keskiolut ovat kiellettyjen listalla. Ei ole mitään esteitä ostaa käymispakkauksia ja -astioita ja sokeria.
itse. Panimosokeri, viinihiivat, valmispakkaukset ymv tuotteet ovat toisissa kaupaoissa K-18 tavaraa, onko perusteita sitä en tiedä, mutta näin vain on. Sama asia kuin alle 2.8% pitäisi myydä kaikille, mutta eivätpä kaikki kauppiaat myy.
- vanha nakki
ratkaiseen asian kirjoitti:
itse. Panimosokeri, viinihiivat, valmispakkaukset ymv tuotteet ovat toisissa kaupaoissa K-18 tavaraa, onko perusteita sitä en tiedä, mutta näin vain on. Sama asia kuin alle 2.8% pitäisi myydä kaikille, mutta eivätpä kaikki kauppiaat myy.
Presidentin asettamalla asetuksella aikanaan kiellettiin ns. limuviinojen myynti alaikäisille. Tässä kotiviinitarvikkeiden myynnin kohdalla saattaa olla samantapainen juttu.
Mikäli näin olisi, niin se koskee kyllä ihan kaikkia kauppiaita. Jotkut eivät vaan välitä kaiken maailman kielloista ja rajoituksista. - ihmettä?
vanha nakki kirjoitti:
Presidentin asettamalla asetuksella aikanaan kiellettiin ns. limuviinojen myynti alaikäisille. Tässä kotiviinitarvikkeiden myynnin kohdalla saattaa olla samantapainen juttu.
Mikäli näin olisi, niin se koskee kyllä ihan kaikkia kauppiaita. Jotkut eivät vaan välitä kaiken maailman kielloista ja rajoituksista.>>>Presidentin asettamalla asetuksella aikanaan kiellettiin ns. limuviinojen myynti alaikäisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742932
- 652783
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171669- 241657
- 201600
- 221533
- 481297
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259