Lasten huostaanottotapauksissa, mikäli vanhemmat vastustavat huostaanottoa, tulisi huostaanottotapaukset tutkia jonkinlaisen puolueettoman elimen taholta, erillään huostaanoton tehneen kunnan viranhaltijoista. Tällöin huostaanottoperusteet tulisi tutkia siten, että kertynyt asiakirja-aineisto tutkittaisiin / todennettaisiin. Nyt huostaanotot tehdään, ja vahvistetaan pelkästään huostaanoton suorittaneen kunnan viranhaltijoiden lausuntojen pohjalta. Huostaanoton asiakirjoja ei tutkita, pitävätkö ne paikkansa. Huostaanotto voidaan siis tehdä pelkästä kiusanteon halusta, kuten minun poikani tapauksessa. Jos jätetään kaikki perättömät lastensuojeluilmoitukset, sekä perusturvajohtajan laatimat, paikkansapitämättömät lausunnot huomioimatta, joita ei ole milloinkaan todennettu, ja jotka perustuvat poikani äidin- sekä sukunsa / tuttavapiirinsä perättömiin ilmiantoihin, ei jäljelle jää muuta, kuin että poika oli ollut joitakin kertoja likaisissa vaatteissa koulussa- ja tekstiviestitse tapahtuneet lähestymiskieltorikkomukset. Kun asuu maalla, ei lapsen vaatteet pysy välttämättä puhtaina koko koulupäivää, vaikka kotoa lähtiessään olisivat puhtaat olleetkin. Minun poikani ainakin kiipeili puissakin odottaessaan koulukyyditystään. Hallintolain 1§:ssä tuodaan esiin lain tarkoitus, jonka tarkoitus lainsäätäjän mukaan on ollut se, että oikeusturva toteutuisi, että tällä lailla edistettäisiin oikeusturvaa. Miksi mikään taho ei siis halua tutkia Köyliön sosiaalitoimen viranhaltijoiden lausuntoja, koskien poikani huostaanoton perusteina olleita perätöntä tietoa sisältäviä asiakirjoja?
Huostaanotot tutkittaviksi
8
655
Vastaukset
- se_toinen_pikkusisko
perusteettomat lastensuojelu ilmoitukset? jos niitä on paljon onko ne todella perusteettomia...halusitko vain ilmaista kantasi? jos kommenttia kaipailet,kerro lisää?
- Von Lagerbom
Kommentteja kaipaile, vaan haluan tuoda viranomaistahojen tietoon väärinkäytöstapauksia, sekä sen, ettei lakeja noudateta viranhaltijoiden toimesta, eikä mikään viranomaistaho tutki huostaanottotapauksia, vaan asiat käsitellään huostaanoton suorittaneen sosiaalitoimen viranhaltijoiden laatimien lausuntojen turvin. Olivatpa asiakirjoissa esitetyt väittämät sitten tosia- tai eivät. Sinunko mielestäsi perättömiä lastensuojelulmoituksia ei voi tehdä suuriakin määriä? Joka tapauksessa, näitä lastensuojeluilmoituksia ei ole missään vaiheessa sosiaalitoimen taholta tutkittu, vaan niitä käytettiin kuukausia ilmoitusten teon jälkeen huostaanoton tukena. Muutahan sosiaalitoimella ei ollutkaan esittää huostaanoton perusteiksi. Minun ja poikani luona käytiin kaksi kertaa lastensuojeluilmoitusten vuoksi, jotka molemmat osoittautuivat aiheettomiksi. Nämä molemmat ilmoitukset oli tehnyt poikani äiti. Erään lastensuojeluilmoituksen vuoksi tein rikosilmoituksen, joka tutkittiin, ja tämäkin ilmoitus todettiin perättömäksi. Että näin..
- Von Lagerbom
Köyliön perusturvajohtaja liitti huostaanoton vahvistamisasiakirjoihin mm. seuraavia täysin perättömiä seikkoja:
1.
Poikani ollut mukanani yöllisellä ryypiskelyreisulla huostaanottoa edeltävän yön.
2.
Poikani on joutunut palvelemaan juopuneita.
3.
Poikani joutuu seuraamaan vieressä miten naiseni vaihtuvat testausmielessä.( Poikani on nähnyt yhden ainoan naisen, jonka kanssa myös seurustelnkin 4 kk, mutta suhde kariutui n. 600 km välimatkan vuoksi)
4.
Poika joutunut ikäänsä nähden (10v) liian vaativiin tehtäviin mm eläinten hoidossa. ( meillä koira ja kissa. Koiraa ulkoilutti, kuten muillakin lapsilla tapana on)
Sijoituspaikassa luultiin perusturvajohtajan lausunnon mukaan että meillä oli karjatila, jossa poikani joutui eläimiä hoitamaan.
5.
Olen kahlehtinut kettingillä poikani kiinni baarijakkaraan poikani olessa n. 5 vuotias.
6.
Pojallani on pakkoliikkeitä. ( olin toimittanut lääkärin lausunnon ja poikani opettajalta lausunnot, joissa todettiin ettei ole minkäänlaisia pakkoliikkeitä havaittu)
7.
Poikani kulkee pitkin kyliä viluissaan ja nälissään ruokaa kerjäämässä.
8.
Estelen tapaamisia. ( Huostaanottotilanteessakin olin vienyt pojan äitiään tapaamaan, josta poikaa noutaessani olivat poliisit vastassa pojan äidin soittamana.
Tässä nyt joitakin kohtia perusturvajohtajan lausumasta Hallinto-oikeueen, joista mitkään väittämänsä eivät ole totuudenmukaisia.
Tällaisten väittämien nojalla poikani huosaanotto vahvistettiin.. - kaikkialle
Von Lagerbom kirjoitti:
Köyliön perusturvajohtaja liitti huostaanoton vahvistamisasiakirjoihin mm. seuraavia täysin perättömiä seikkoja:
1.
Poikani ollut mukanani yöllisellä ryypiskelyreisulla huostaanottoa edeltävän yön.
2.
3.
Poikani joutuu seuraamaan vieressä miten naiseni vaihtuvat testausmielessä.( Poikani on nähnyt yhden ainoan naisen, jonka kanssa myös seurustelnkin 4 kk, mutta suhde kariutui n. 600 km välimatkan vuoksi)
4.
Poika joutunut ikäänsä nähden (10v) liian vaativiin tehtäviin mm eläinten hoidossa. ( meillä koira ja kissa. Koiraa ulkoilutti, kuten muillakin lapsilla tapana on)
Sijoituspaikassa luultiin perusturvajohtajan lausunnon mukaan että meillä oli karjatila, jossa poikani joutui eläimiä hoitamaan.
5.
Olen kahlehtinut kettingillä poikani kiinni baarijakkaraan poikani olessa n. 5 vuotias.
6.
Pojallani on pakkoliikkeitä. ( olin toimittanut lääkärin lausunnon ja poikani opettajalta lausunnot, joissa todettiin ettei ole minkäänlaisia pakkoliikkeitä havaittu)
7.
8.
Estelen tapaamisia. ( Huostaanottotilanteessakin olin vienyt pojan äitiään tapaamaan, josta poikaa noutaessani olivat poliisit vastassa pojan äidin soittamana.
Tässä nyt joitakin kohtia perusturvajohtajan lausumasta Hallinto-oikeueen, joista mitkään väittämänsä eivät ole totuudenmukaisia.
Tällaisten väittämien nojalla poikani huosaanotto vahvistettiin..Tuo on samanlaista rekisteritietojen muuntelua mitä itselläni Porvoossa.
http://www.seiska.fi/keskustelut/julkkisjuorut/1209113151330/porvoon sosiaalivirkailijoiden tekoja julki ja nimet/
http://www.seiska.fi/keskustelut/julkkisjuorut/1208932835655/lasten suojelustajulki/
Nyt pidän kaiken sosiaalivirkailijoiden teot nimineen netissä. - Nimetön
Kyllä ne voi. Jotkut tekevät niitä omaan eläämäänsä tyytymättöminä tai kostoksi riita tilanteissa.
Monenlaisia ilmoituksia on nähty. Sellainenkin poliisin tekemä, jossa sama henkilö on lapsen isän ja äidin anoppi..))
Siksi kannattaa ne rekisteritiedot pyytää, niistä näkee myös lastensuojeluilmoitukset. Niistä voi päätellä ovatko ne saman henklön tuotoksia ja miettiä mikä on motiivi.
Lastensuojeluilmoituksen tekijän taustat ja motiivit olisi syytä tutkia, nykyinen laki ei suo tätä mahdollisuutta. - Nimetön
Von Lagerbom kirjoitti:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Tällaisten väittämien nojalla poikani huosaanotto vahvistettiin..Tuttua tarinaa, joskin sanat eri järjestyksessä. Lastesuojelun tapa juonia on vertaansa vailla.
Kyllä näitä asioita pitäisi saada enemmän julkisuuteen. Mutta nämä asiat kuuluvat sellaiseen kategoriaa, joista keskusteleminen julkisuudessa on lähes mahdotonta.
Syksytalvesta asiasta keskusteltiin paljon. Sitten yllättäen yhteistiedot poistettiin.
- myös tuonne bio
Laitatko tämän bio vanhemmat palstalle sieltä löytyy kommenttia
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000001326&subcat=2287 - Nimetön
Paikkansapitämättömien kirjausten korjaamista voi pyytää kirjallisesti, on mainittava asiat joiden kohdalle halutaan korjaus.
Asianaja on otettava mukaan heti alusta lähtien.
Lastensuojelu ei kaihda mitään keinoja. Kaikki pengotaan ja tongitaan. Jos faktat ei riitä valehdellaan ja vanhempia toimitetaan milloin millekin yhteistyötaholle, joilta oletetaan saatavan lastensuojelun toimia tukeva todiste. Esim. rehellisten lääkärien tai terapeuttien jne. todistukset eivät kelpaa.
Lastensuojelu on verkostoitunut erittäin voimakkaasti. Kaikki yhteistyötahot raportoivat kaikeasta.
Kun aineistoa alkaa kertyä kannattaa pyytää, lastensuojelulta koko perheen rekisteritiedot. Pyyntö krjallisena, kahtena kappaleena ja kuittaus lastensuojelun edustajalta pyynnön vastaanottamisesta.
Sosiaaliasiamiehet auttavat ja ovat maksuttomia. Alusta alkaen kannattaa reilusti (ilmoittaa nauhotuksesta) nauhottaa kaikki keskustelut. Tulee paljon vähemmän "muisti virheitä". Lastensuojelulla on valikoiva muisti.
Vaan mitäpä sitten tehdään, kun sijoitetun lapsen fyysinen ja psyykkinen terveys on vaurioitunut sijoituksen kestäessä?
Lastensuojelu ei vastaa lapsen hyvinvoinnista, vaikka se kuuluisi heidän huolehtia.
Lääniin on vanhemmat olleet yhteydessä ja sieltä kyllä on tulossa kanne, vaan auttaapiko se lasta!
Sähköposti on käytössä ja neuvon, jos osaan tämän kipeän tien matkaajia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997770- 1075587
- 2754851
- 494773
- 743527
- 502818
- 582497
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264