Seeprapeippopariskuntani sai yhden poikasen joka on nyt iältään 3 viikkoa ja 3 päivää. Lentelee, syö itse (tosin vielä kerjää äidiltäänkin ruokaa..) ja on tosi reipas.
Missä vaiheessa poikanen pitäisi erottaa vanhemmistaan, ja pitäisikö, vai onnistuuko yhteiselo samassa häkissä poikasen varttuessa. On ilmeisesti tyttö?
Seeprapeippopoikasen vieroitus?
6
334
Vastaukset
- Pia
Ei sinun tarvitse eikä pidä erottaa ollenkaan.
Vanhemmat itse lopettavat jossain vaiheessa
syöttämisen ja poikanen kerjäämisen. Jos haluat
myydä poikasen, myy se aikaisintaan 3-4 kk ikäisenä. Miel. puolivuotiaana.- catya2
Ei noita vierottamisia tarvi ajatella. Jos haluat kuitenkin jostain syystä ne erottaa niin Kyllä niistä sit huomaa kun ne rupee elää ihan omillan ilman kerjäämistä ja höyhenpeite vaihtanu värin (naaraat tosin jäävät aika saman värisiksi)
Mutta todella täysin turhaa stressiä linnulle... Sitte kun on myynti-iässä ni ei oo enää rippuvainen vanhemmistaan... - peipponen
catya2 kirjoitti:
Ei noita vierottamisia tarvi ajatella. Jos haluat kuitenkin jostain syystä ne erottaa niin Kyllä niistä sit huomaa kun ne rupee elää ihan omillan ilman kerjäämistä ja höyhenpeite vaihtanu värin (naaraat tosin jäävät aika saman värisiksi)
Mutta todella täysin turhaa stressiä linnulle... Sitte kun on myynti-iässä ni ei oo enää rippuvainen vanhemmistaan...Seeprapeippo on parvilintu, eli hyvä olla useampi samassa parvessa. Ja tuota, kuten jo edellä mainittiin, vierotusta ei tarvita. Nahinaa tulee vasta kun tulee ahdasta. - Lisäksi ovat yksiavioisia, ovat koko elämänsä saman kumppanin kanssa. (Kuten kotoinen varpusemme.) Nuorelle voisit hankkia kaverin tai myydä sen kun 3kk on kulunut. Tai isontaa häkkiä. Koiraan erottaa oranssista väristä jota naaraille ei tule.
- peipponen
peipponen kirjoitti:
Seeprapeippo on parvilintu, eli hyvä olla useampi samassa parvessa. Ja tuota, kuten jo edellä mainittiin, vierotusta ei tarvita. Nahinaa tulee vasta kun tulee ahdasta. - Lisäksi ovat yksiavioisia, ovat koko elämänsä saman kumppanin kanssa. (Kuten kotoinen varpusemme.) Nuorelle voisit hankkia kaverin tai myydä sen kun 3kk on kulunut. Tai isontaa häkkiä. Koiraan erottaa oranssista väristä jota naaraille ei tule.
Peiponpoika oppii kaiken tekemisensä vanhempien tai parven mallista, kylpemiset, salaatin syömisen ja seppian nokkimisen. Tuota kotoalähtöaikaa kannattaa pidentää mieluummin.
- catya2
peipponen kirjoitti:
Peiponpoika oppii kaiken tekemisensä vanhempien tai parven mallista, kylpemiset, salaatin syömisen ja seppian nokkimisen. Tuota kotoalähtöaikaa kannattaa pidentää mieluummin.
Enpä tiennykää että peipot ovat yksiavioisia. :) Aina oppii uutta.
Kauheen moni vaan on puhunu kuinka "on hakenu uuen kumppanin" peipolleen... Ja huonolla menestyksellä. - sama
catya2 kirjoitti:
Enpä tiennykää että peipot ovat yksiavioisia. :) Aina oppii uutta.
Kauheen moni vaan on puhunu kuinka "on hakenu uuen kumppanin" peipolleen... Ja huonolla menestyksellä.Meillä on ollut yhdellä herralla 3 naarasta ja poikanen tuli 2 vuotta sitten.
No ne karkas ja nyt on uusi taas emäntä ja ne 4 poikasta tuli ja voi kummasti jo kuukauden..
että ei aina tiedä mitä puuhaavat ja kuinka menestyvät. Sitten mun tuttavalla oli se yksi poiikanen. Se ei muninut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374955Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5051587Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77933
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.49776Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728