Mulle tarvisi varmaan aloitella joku lääkistys tähän masennukseen. Jos hakeudun lääkäriin yksityisen kautta niin, voiko ne määrätä jonku lääkityksen jo ensimmäisellä tapaamiskerralla. Kuinka pitkäksi aikaa ne reseptin kirjottaa, kun ei joka kuukausi olis varaa yksityisellä käydä?
Yksityisestä
5
264
Vastaukset
että voit saada lääkityksen jo ensimmäisellä kerralla, mutta lääkkeet yksinään eivät välttämättä auta, tarvitset myös terapiaa.
Lääkkeitä saa ehkä 3 kk:n satsin, jonka jälkeen resepti on uusittava.Kontrollissa käydään alkuun ehkä 2 viikon välein, sillä lääkkeet eivät välttämättä sovi juuri Sinulle.
Yksityiseltä lääkäriltä/psykologilta saa hyvää palvelua, mutta massin päälle se käy!
Minä olen ollut ihan tyytyväinen julkisen sektorin palveluihin!
Koita jaksaa! Hyvä kun haet apua!- ...
ollut mitään kontrollikäyntejä yksityisellä, kehotti vain ottamaan yhteyttä jos lääkkeet eivät tunnu hyvältä tai jos tulee jotain ongelmia.
- saat reseptin
Itse sain eka kerralla terveyskeskuslääkäriltä resptin ja masennuksen takia saa kyllä ajankin nopeasti. Tervyskeskuksessa ihan tyrkytetään niitä lääkkeitä, kun vaan mainitsetkin jotain masennuskesta..
- syöppö
minun ainakin piti käydä pariin kertaan keskustelemassa yksityisellälääkärillä ennen kuin hän tiesi elämäntilanteeni ym. mitkä vaikuttavat määrättävään lääkkeeseen ja jatko hoitoihin. 3kk resepti ja sen lisäksi terapiaa. Ei lääkket yksin ole ratkaisu!!Onhan masennuksen syy selvitettävä tai ainakin yritettävä löytää ratkaisu.Kallistahan yksityisellä käynti on mutta sen kautta voi hakea kelan jäsjestämiin terapioihin tai muihin kuntoutuksiin.. Se kyllä vaatii psykiatrin lausuntoa.
- kirj.
syöppö kirjoitti:
minun ainakin piti käydä pariin kertaan keskustelemassa yksityisellälääkärillä ennen kuin hän tiesi elämäntilanteeni ym. mitkä vaikuttavat määrättävään lääkkeeseen ja jatko hoitoihin. 3kk resepti ja sen lisäksi terapiaa. Ei lääkket yksin ole ratkaisu!!Onhan masennuksen syy selvitettävä tai ainakin yritettävä löytää ratkaisu.Kallistahan yksityisellä käynti on mutta sen kautta voi hakea kelan jäsjestämiin terapioihin tai muihin kuntoutuksiin.. Se kyllä vaatii psykiatrin lausuntoa.
Mulla ei ole tarvetta terapiaan tai mihinkään ennemminkin mun masennus on peräisin juuri aivokemiasta, aikaisemminkin on lääkkeet ollut. Mutta suurin ongelma on se, että en kestä mitään lääkärissä ramppaamista jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358