Olen matkailu-alan opiskelija, jolla on keväällä työharjoittelu edessä. Onko teillä mitään vinkkejä pääkaupunkiseudun tai sen lähistön paikoista, jonne kannattaa hakea?
Ja toinen asia, joka tietysti askarruttaa, on palkan saaminen. Eli saitteko omassa työssänne palkkaa, ja jos menee vaikkapa Lappiin töihin niin saakohan siellä yleensä palkkaa? Ja miten Lapin työssä tuo haastattelupuoli, pitääkö työnhakijan itse maksaa kaikki matkustuskulut haastatteluun?
Palkka työharjoittelussa
3
1657
Vastaukset
- tuilla
Jos teet opiskelun/harjoittelun lisäksi palkallista työtä, saat hankkia vapaata tuloa 660/kk , eli et menetä tukia. Tuettomina kuukausina vapaa tuloraja on 1970/kk.
Rajoja nostettiin vuoden alusta.
Kaikki työharjoittelu on palkatonta.- opiskelija_-
Tunnen kyllä muutaman, jolla on työharjoittelu edessä (mm.hotellissa) ja joille on luvattu tietty määrä palkkaa myös. Ei tietysti yhtä suurta kuin normaalisti, mutta kuitenkin...
- rigjerghrhg
opiskelija_- kirjoitti:
Tunnen kyllä muutaman, jolla on työharjoittelu edessä (mm.hotellissa) ja joille on luvattu tietty määrä palkkaa myös. Ei tietysti yhtä suurta kuin normaalisti, mutta kuitenkin...
Työharjoitteluhan ei tosiaankaan ole aina palkatonta. Se riippuu ihan miten työnantajan kanssa asiasta sovitaan, mutta yleensä harjoittelu on palkaton. Itse olen maksanut työhaastattelu matkani aina itse; siis Lapista etelään päin minä. Eikä se junalla yllä mitenkään hirveen kallista ole esim. Rovaniemellä mutkaa käydä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732815
- 642703
- 681792
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161580- 201570
- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229