meitä olisi tänä syksynä muuttamassa 3 henkinen perse Mikkeliin töihin ja opiskelemaan.
olemme vain kerran elämässämme käyneet teidät kaupungissa,stuntmanilla ostoksilla ja torilla jäätelöllä joten kokemusta ei siis kauheasti ole.
Nyt sitten tahtoisin kuulla Mikkelin asukkailta negatiivisia sekä positiivisiä mielipiteitä asuinkunnastanne.
MM. asuinalueita (niiden viihtyvyyttä,lapsiystävällisyyttä,turvallisuutta ja hintatasoa vuokrahinnoilla)?
Kaupungin ostospaikkoja sekä ruokaravintoloita?
Millaisia yökerhoja ja baareja on?Onko rokki-ihmisille mitään erikoista?
Mitä harrastusmahdollisuuksia ja kesätapahtumia on?
Millaista kansaa ovat Mikkeliläiset?
Onko koirapuistoa?Millaiset rannat?...Apua,mieleen tulee kysymyksiä ja ajatuksia miljoona.
Kirjoita sinä mitä haluat (asiallisuutta kuitenkin) kaupungistanne,haluan kuulla kaiken!
Jos tulisi pitkä teksti,voin antaa sähköposti osoitteen niin voitte kertoa niin tarkemmin.
Hyvää vuoden jatkoa kaikille
PALJON NÄKEMYKSIÄ JA MIELIPITEITÄ!
19
2022
Vastaukset
- koltta
Lisäksi melkoisen mölöjä päättäjiä----------jokusia.
- muuttajille
Mikkeli on ainakin minulle juuri sopivan kokoinen kaupunki. Kaikki tarpeelliset palvelut löytyy ja harrastusmahdollisuudet ovat hyvät. Kaupunki on kaunis ja vilkas - etenkin kesällä. Varteenotettavia uimarantoja löytyy useita (esim. Pitkäjärvi, Kaihu ja Pankalampi).
Viihdetarjonta on menevälle ihmiselle melko monipuolista. Rockbaareja löytyy ja livemusiikkitarjonta on nykyään erinomaista. Elokuussa Jurassic Rock valtaa Visulahden nurmikentät.
Valitettavasti kaupungin taloudellinen puoli on huonompi ja leikkauksia tästä koituu esim. terveydenhuollolle ja muillekin palveluille.
Ja lopuksi, liikkuva kuva kertonee enemmän kuin pari hassua sanaa:
http://www.youtube.com/watch?v=gB8EZ_YFTuw- Ei kiitos..
karseempaa paikkaa olla kuin Mikkeli..? Ei voi tietysti ihmisiltä liikaa odottaa, jos ne ei oo koskaan Mikkeliä pidemmällä käyny.
- täällä on
Ei kiitos.. kirjoitti:
karseempaa paikkaa olla kuin Mikkeli..? Ei voi tietysti ihmisiltä liikaa odottaa, jos ne ei oo koskaan Mikkeliä pidemmällä käyny.
Pääasiassa todella outoo porukkaa ja niihin ei kannata juurikaan tutustua, ettei niiden hulluus tartu teihin. Kannattaa vieläkin miettiä tänne muuttoa tarkoin, miks hypätä ojasta(ei siis allikkoon) vaan helvettiin. Armahtakaa itteenne ja älkää muuttako tänne.
- mikä provo
Ei kiitos.. kirjoitti:
Jos ei mielestäsi Mikkeliä "karseempaa" paikkaa löydy, enpä haluaisi tavata sinua.
Hävettää kun edes tartuin tällaiseen provo-lillukanvarteen.
- vastauksia...
mikkelissä on baari tarjonnan ja varsinkin sen rock puolen puoleta nykyisin surkea.täällä on kaksi baaria joissa noita em, keikkoja järjestetään elikkäs roller ja black out.noista ensimmäistä kierrän kuin ruttoa.tullut sellainen 18w teinien paikka ja hintataso huipussa.ennen täällä oli toimiva ja edullinen keikkajärjstelmä,nykyisin vain niitä keikkoja tulee jotka myy suurelle yleisölle.niiden keikkojen hinnat ovatkin yli 10e.kun vertaa tätä isompién kaupunkien keikkatarjontaan niin ero selvä.
koirapuistoa ei ole,sitä täällä kovasti aina toivotaan.mutta mikkelissä on kyllä näitä koiran kakasta-valittajia ihan tarpeeksi.:)niin ja kerrotalossa koiran haukkumiseta valittajia kanssa riittää.itse en ole koiraihmisiä,mutten myöskään valittajia...:)
asuin alueista,itse olen lapsiperheineni asunut näillä "huonomaineisilla" asuinaluilla peitasri,tuppurala,laajalampi,siekkilä.ainut missä meillä oli ongelmia oli tuppurala.ulkomaalaiset naapurit pitivät kyllä huolen ettei meillä vauva nukkunut yölläkään.muualla kyllä naapurit olleet lapsiperhesitä juoppoihin ja kaikkien kanssa on toimeentultu,tervehditty kun on pihalla törmätty.se on paljon kiinni itsestä miten sopeutuu. vuokrat nousevat joka vuosi vähintään sen 20-90e,riippuu ihan vuokranantajasta ja asunnon koosta.on tainnut myös jollain noista vuokra kaksikin kertaa vuodessa,aina maaliskuussa ainakin.
turvallisuutta,kyllä täällä aika rauhassa saa olla,narkkarit ja muut arjensakarit kyllä arveluttavat mutta ei niistä ainakaan itselle ole haittaa ollut.ulkomaalaiset ovat toki tuoneet mukanan jonkin verran turvattomuutta ja levottomuutta.mutta näitä taitaa olla jo joka kaupungissa ihan omasta takaa..niitä en itse naapureikseni halua.enkä ole rasisti.
ruokaravintoloita,ravintola fernando,ihanaa ja ok hintaista ruokaa.ravintola holvi,en ole käynyt,hintava ainakin.ravintola amarillo,sama kuin joka puolella suomea.rosso,sama kuin muuallakin.ravintola pruuvi,hintava ja ok.intilainen ravintola,ihana ja kohtuu hintainen,kaksi kiinalaista ravintolaa,hyvä palvelu hinta ok.hmm olokohan siinä kaikki,joku lisätköön jos puuttui jotain...:)
ostospaikkoja,anttila,carlson,intersport,h&m,lindex,seppälä.naisten alusvaateliikkeitä on kaksi,toinen on sirun liivi soppi,toisen nimeä en muista.sokos,cm/prisma,no tsssä taas listan alkua.,harrastus mahdollisuuksia on monia,esim monta kuntosalia,ratsastuskoulua,ohjattua jumpaa,käsitöitä,tanssia,maalausta,kieliä,yms.on toimiva teatteri,kaksi elokuvateatteria,mikkelissä on jonkin verran kesätapahtuamia ja kuulut mikkelin torin markkinat kannattaa toki kokea.:)
millaisia ovat mikkeliläiset,hmm umpikieroja savolaisia.:)no ei vaan leppoista kansaa jonka kanssa on helppo tulla toimeen,mutta älä ole ylimielinen se saa savolaiset ärtymään..:)mukavaa saada mikkeliin uusia asukkaita.
kovasti tervetuloa.- YksHeebo
Käsittääkseni Mikkelistä koirapuisto löytyy, jostain Tuppuralan suunnalta, en ole ihan sata varma kun en itse ole koiraihmisiä, mutta näin muistan kuulleeni useammaltakin ihmiseltä.
Rock-keikkoja kyllä järjestetään useammassakin kuin yhdessä baarissa, mutta varsinaisia itseään Rock-baareiksi nimittäviä ei ole kuin Roller ja Blackout...niin ja tietysti Keskus Baari (KB) joka on ehdottomasti Mikkelin Rockein paikka. Ja mitä bänditarjontaan tulee niin mielestäni se on varsin riittävä. Isoja nimiä käy mukavasti ja tuntemattomampia suuruksia on kanssa monena iltana viikossa.
Liikunta-mahdollisuudet ovat Mikkelissä loistavat, harrastipa sitten melkein mitä lajia tahansa. Esimerkkinä mainittakoon ihan maailmanlaajuistestikin huipputasoa oleva kuntosali (nimeä ei tarvinne mainita) - seuraavalla kerralla
Kyllä nyt meni faktat edellisellä pahasti pieleen... Rock-keikkoja järjestetään erityisesti Vaakunassa, Wilhelmissä ja BlackOutissa. Myös Päämajassa ja Naisvuoritalolla soittavat usein raskaimmat bändit. Kharma on selvästi painottunut keveämpiin soul-artisteihin. Rollerissa puolestaan keikkoja ei tietääkseni edes järjestetä, ainakaan usein.
Ja kyllä Mikkelin erinomaista keikkatarjontaa voi hyvinkin verrata isompiin kaupunkeihin. Tsekkaappassa huvikses mitä tänne on tulossa...
16.01. Three Wishes, Honky Tonk Men, Jerkstars ja Cristal Snow & Jimi Pääkallo
16.01. Niko Ahvonen & Cortina Jets feat. Petra TikTak
23.01. Brother Firetribe
24.01. Mr President (GER)
30.01. Kaija Kärkinen & Ile Kallio
30.01. CMX
30.01. Maarit ja Sami Hurmerinta
06.02. The Paul Oxley Band
06.02. Raappana & Sound Explosion Band
13.02. Haloo Helsinki!
13.02. Pauli Hanhiniemi
20.02. Anna Abreu
21.02. Telaketju
27.02. BRHG & Kaksonen
06.03. Kotiteollisuus
06.03. Automatic Eye
13.03. JS 16
14.03. PMMP
14.03. Hannibal & Soppa
20.03. Cheek
27.03. Apulanta
27.03. Ben Granfelt Band
03.04. Yö
09.04. Scandinavian Hunks
10.04. Popeda
10.04. Ismo Alanko Teholla ja Asa & Jätkäjätkät
17.04. Mokoma
17.04. Kim Herold Band
24.04. Egotrippi
24.04. Maija Vilkkumaa
Lähde: http://xon.lansi-savo.fi/hopis.htm - Ei kiitos..
seuraavalla kerralla kirjoitti:
Kyllä nyt meni faktat edellisellä pahasti pieleen... Rock-keikkoja järjestetään erityisesti Vaakunassa, Wilhelmissä ja BlackOutissa. Myös Päämajassa ja Naisvuoritalolla soittavat usein raskaimmat bändit. Kharma on selvästi painottunut keveämpiin soul-artisteihin. Rollerissa puolestaan keikkoja ei tietääkseni edes järjestetä, ainakaan usein.
Ja kyllä Mikkelin erinomaista keikkatarjontaa voi hyvinkin verrata isompiin kaupunkeihin. Tsekkaappassa huvikses mitä tänne on tulossa...
16.01. Three Wishes, Honky Tonk Men, Jerkstars ja Cristal Snow & Jimi Pääkallo
16.01. Niko Ahvonen & Cortina Jets feat. Petra TikTak
23.01. Brother Firetribe
24.01. Mr President (GER)
30.01. Kaija Kärkinen & Ile Kallio
30.01. CMX
30.01. Maarit ja Sami Hurmerinta
06.02. The Paul Oxley Band
06.02. Raappana & Sound Explosion Band
13.02. Haloo Helsinki!
13.02. Pauli Hanhiniemi
20.02. Anna Abreu
21.02. Telaketju
27.02. BRHG & Kaksonen
06.03. Kotiteollisuus
06.03. Automatic Eye
13.03. JS 16
14.03. PMMP
14.03. Hannibal & Soppa
20.03. Cheek
27.03. Apulanta
27.03. Ben Granfelt Band
03.04. Yö
09.04. Scandinavian Hunks
10.04. Popeda
10.04. Ismo Alanko Teholla ja Asa & Jätkäjätkät
17.04. Mokoma
17.04. Kim Herold Band
24.04. Egotrippi
24.04. Maija Vilkkumaa
Lähde: http://xon.lansi-savo.fi/hopis.htmolen sitä mieltä, että Mikkeliä karseempaa paikkaa ei Suomesta löydy. Ja "Voi jeesuksen" asenne on juuri tyypillinen mikkeliläisten asenne. Pysytään vaan eristäytyneenä omassa pikku kylässä ja mitään kritiikkiä ei oteta vastaan.. Ja onko mitään pahemman kuullosta kuin mikkeliläisten murre. Opetelkaa ihmiset hyvät puhumaan suomea..
- ......
Ei kiitos.. kirjoitti:
olen sitä mieltä, että Mikkeliä karseempaa paikkaa ei Suomesta löydy. Ja "Voi jeesuksen" asenne on juuri tyypillinen mikkeliläisten asenne. Pysytään vaan eristäytyneenä omassa pikku kylässä ja mitään kritiikkiä ei oteta vastaan.. Ja onko mitään pahemman kuullosta kuin mikkeliläisten murre. Opetelkaa ihmiset hyvät puhumaan suomea..
Se on sinun oma mielipiteesi sitten. Harmi, jos sinua ollaan jostain syystä täällä kohdeltu huonosti ja nyt näet kaikki Mikkeliin liittyvän punaisena (olipa kerran minullakin oli ex-tyttöystävä Lappeenrannasta ja nyt en voi sietää ko. kaupunkia ja sitä murretta!)
Toivottavasti kuitenkin elät nykyisessä paratiisikaupungissasi onnellisesti. - on Pankalammella
YksHeebo kirjoitti:
Käsittääkseni Mikkelistä koirapuisto löytyy, jostain Tuppuralan suunnalta, en ole ihan sata varma kun en itse ole koiraihmisiä, mutta näin muistan kuulleeni useammaltakin ihmiseltä.
Rock-keikkoja kyllä järjestetään useammassakin kuin yhdessä baarissa, mutta varsinaisia itseään Rock-baareiksi nimittäviä ei ole kuin Roller ja Blackout...niin ja tietysti Keskus Baari (KB) joka on ehdottomasti Mikkelin Rockein paikka. Ja mitä bänditarjontaan tulee niin mielestäni se on varsin riittävä. Isoja nimiä käy mukavasti ja tuntemattomampia suuruksia on kanssa monena iltana viikossa.
Liikunta-mahdollisuudet ovat Mikkelissä loistavat, harrastipa sitten melkein mitä lajia tahansa. Esimerkkinä mainittakoon ihan maailmanlaajuistestikin huipputasoa oleva kuntosali (nimeä ei tarvinne mainita)Koirapuisto on Pankalammella, Mikaelin vieressä. Tosin kesäaikaan se on pyhitetty lampaille (?!?).
Ja tässä vajaat kymmenen vuotta asuneena plussia ja miinuksia.
Plussat :
- hyvät harrastusmahdollisuudet
- hyvät palvelut
- kiva ympäristö luonnon keskellä yhdistettynä torin tienoon urbaaniin miljööseen
- edulliset asunnot
Miinukset :
- vähän teollisia työpaikkoja
- kaupungin talous kuralla
- muutama poliitikko ja yritysmaailman edustaja jyrää asioita omaksi edukseen - edulliset?
on Pankalammella kirjoitti:
Koirapuisto on Pankalammella, Mikaelin vieressä. Tosin kesäaikaan se on pyhitetty lampaille (?!?).
Ja tässä vajaat kymmenen vuotta asuneena plussia ja miinuksia.
Plussat :
- hyvät harrastusmahdollisuudet
- hyvät palvelut
- kiva ympäristö luonnon keskellä yhdistettynä torin tienoon urbaaniin miljööseen
- edulliset asunnot
Miinukset :
- vähän teollisia työpaikkoja
- kaupungin talous kuralla
- muutama poliitikko ja yritysmaailman edustaja jyrää asioita omaksi edukseenAinakin keskustassa saa pulittaa järjettömän hinnan kerrostalokämpästä. Kauempana hiukan edullisimpia..
Muut pointtisi kyllä alleviivaan. - VanillaNinja_
Ei kiitos.. kirjoitti:
olen sitä mieltä, että Mikkeliä karseempaa paikkaa ei Suomesta löydy. Ja "Voi jeesuksen" asenne on juuri tyypillinen mikkeliläisten asenne. Pysytään vaan eristäytyneenä omassa pikku kylässä ja mitään kritiikkiä ei oteta vastaan.. Ja onko mitään pahemman kuullosta kuin mikkeliläisten murre. Opetelkaa ihmiset hyvät puhumaan suomea..
Pakko sanoo sen verran,et Mikkelin murtees ei oo mitää vikaa...oon saanu siit kehuja muualla Suomessa.. Olen nimittäin itte muuttanu Mikkelist pois n. parisen vuotta sitten.. Ja kun viime keväänä kävin...myös yhdessä baarissa tuli käytyä,ni sit sanoin yhdelle vanhalle tutulle,et mite te vaan viel tääl sisäsiittosessa kylässä,jossa ihmisillä ei mitään muuta mielenkiintoo,ku toisten ihmisten asiat,jaksatte hengaa...ni hyvä etten tuopista päähän saanu,ku tyyppi suuttu.. Itse olen sitä mieltä,että eihän siellä Mikkelissä voi asuu kukaan täysijärkinen.. Ihmiset vaan jumittuu sinne,ku ei paremmast tiedä tai ei vaan saa aikaseks lähtee...mut sit,ku kerranki pois pääsee,ni ei kyl takas haluu muuttaa.
- RING III
VanillaNinja_ kirjoitti:
Pakko sanoo sen verran,et Mikkelin murtees ei oo mitää vikaa...oon saanu siit kehuja muualla Suomessa.. Olen nimittäin itte muuttanu Mikkelist pois n. parisen vuotta sitten.. Ja kun viime keväänä kävin...myös yhdessä baarissa tuli käytyä,ni sit sanoin yhdelle vanhalle tutulle,et mite te vaan viel tääl sisäsiittosessa kylässä,jossa ihmisillä ei mitään muuta mielenkiintoo,ku toisten ihmisten asiat,jaksatte hengaa...ni hyvä etten tuopista päähän saanu,ku tyyppi suuttu.. Itse olen sitä mieltä,että eihän siellä Mikkelissä voi asuu kukaan täysijärkinen.. Ihmiset vaan jumittuu sinne,ku ei paremmast tiedä tai ei vaan saa aikaseks lähtee...mut sit,ku kerranki pois pääsee,ni ei kyl takas haluu muuttaa.
Ei millään pahalla, mutta tuo asenne kuvaa hyvin kehäkolmosen sisäpuolelle muuttanutta savolaista. Eihän muualla - varsinkaan kotipaikkakunnalla - voi olla sen jälkeen elämää, eihän?
- VanillaNinja_
RING III kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta tuo asenne kuvaa hyvin kehäkolmosen sisäpuolelle muuttanutta savolaista. Eihän muualla - varsinkaan kotipaikkakunnalla - voi olla sen jälkeen elämää, eihän?
Enpä kyllä muuttanut kehä3:n sisäpuolelle,enkä lähellekään.. Ja olen aina,koko siellä asumani ajan,ollut samaa mieltä,että se paikka on perseestä.
- sawon woima
tervetuloa päämajakaupunkiin! Kunhan varaudutte siihen että senioriväestöä on paljon, muuhun ei tarttee niinkään paljoa hihojaan eikä ajatuksiaan poltella.
mukavaa väkeä, ja paljon toisten asioista puhuvia idiootteja joilla omaa elämää ei ole sitäkään vertaa.
harrastaa voi mitä vaan ja kaikki kaupat mitä pitääkin löytyy. koulutus on maan huippua.
eläintenystäviä on kaupungissa paljon.
maahanmuuttajat vielä häiritsevät "oudolla" kulttuurillaan näitä saapasjalkoja, mutta tottunevat sadassa vuodessa niihinkin.
tässä nyt kohta kuudetta vuotta pitänyt kotinani tätä kaupunkia. takana on niin monet muut kaupungit itä-suomessa ja etelä-suomessa. enkä ole kokenut tarpeelliseksi itkeä tämän kylän paskuuden tai nauraa sen parhauden takia.
ihan samanlainen junttikylä kuin Suomen kaikki muutkin perslävet. itsehän sä ympäristösi ja tonttisi luot sellaiseksi että siinä viihdyt.
teretulemast sawwoon, ja suomellakin pärjäilee.
=) - reilu vuos sitten
ja olen tykännyt... Kauppoja, ravintoloita ja harrastuksia on ihan yhtälailla kuin muissakin pienehköissä kaupungeissa,ja niitä tällä palstalla paljon puhuttuja ulkomaalaisia ei ole yhtään sen enempää kuin muuallakaan.. Löysin töitä ja asunnon helposti.Uusia harrastuksia ja ystäviä myös. Iltaisin ei pelota kaupungilla kulkea ja vuokra yms. hinnat ihan samoissa kuin muuallakin.. (olen siis asunut muissakin kaupungeissa kuin Mikkelissä)Lämpimästi tervetuloa ja toivottavasti viihdyt Mikkelissä!!!
- ja pian pois
Ravintoloita toki löytyy, mutta lähinnä teineille ja narkeille. Maisemat on kauniita erityisesti kesällä. Kauppoja...löytyyhän niitä laidasta laitaan, mutta aika heikoilla valikoimilla. Tori on ehdottomasti sellainen paikka jonne kannattaa tulla kesällä pällistelemään kun sisäänpäin kääntyneet savolaiset ostavat itselleen kojuilta crocseja..
Saa meinaan hyvät naurut!
- Anonyymi
Nosto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031747
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151551- 1401474
- 981430
- 781361
- 1181215
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2741121- 691021
- 38992
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18985