Harhaoppi

Kolminaisuus

Tästä asiasta on keskusteltu satoja kertoja mutta näyttää siltä että ihmiset ovat sokeita ja eivät ajattele jäjellä!

Aiheeseen liittyvien raamatunkohtien tarkastelua

Vain yksi Jumala, Isä.
1 Kor. 8:5,6 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Jumala on henki.
Joh. 4:24 "Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

Jeesus on näkymättömän Jumalan kuva.
1 Tim. 1:17 "Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen".

Joh. 1:18 "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut".

Ihminen ymmärtää vain ihmisen kieltä eikä myöskään voi olla suorassa kosketuksessa olemukseltaan ja voimaltaan (energialtaan) käsittämättömän Jumalan kanssa. Siksi on aina tarvittu joku välittäjä, tulkki, sanansaattaja, joka on ilmoittanut ihmisille mitä Jumala kulloinkin on nähnyt tarpeelliseksi. Jeesus oli Jumalan kuva ja Sana, hänen olemuksensa heijastaja ja tahtonsa ilmoittaja, elävä ilmoitus Jumalasta.

Kol. 1:15 "Ja hän on näkymättömän Jumalan kuva , esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa".

Siinä, että Jeesus oli Jumalan kuva, ei ole mitään mystistä. Luotiinhan ihminenkin Jumalan kuvaksi. Se ei tietenkään merkitse sitä, että Jumala olisi olemukseltaan ihmisen kaltainen. Jeesuksen ajan rahakolikoissa oli keisarin kuva (Matt. 2:21). Vaikka se esitti vain pientä osaa keisarista (päätä), sitä sanottiin silti keisarin kuvaksi. Se symbolisoi kaikkea sitä, mitä keisari edusti. Ihmisenä Jeesus ei varmaankaan poikennut meistä muista lukuun ottamatta synnittömyyttään ja poikkeuksellista Jumala-suhdettaan. Hän oli "kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä" (Hebr 4:15). Aadamille ja hänen jälkeläisilleen langetettu kuolemantuomio ei kuitenkaan koskenut häntä, koska hän ei isän puolelta ollut Aadamin lihallinen jälkeläinen vaan "sikisi Pyhästä Hengestä." Hän olisi siis halutessaan voinut elää ikuisesti ihmisenä. Juuri tämä seikka tekee hänen uhrikuolemansa arvon niin suureksi. (Luuk. 1:34,35)

Jeesus on myös "esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa". Tätä tosiasiaa käytetään usein tukemaan kolminaisuutta, koska se osoittaa Jeesuksen olleen olemassa ennen maailman luomista. Mutta esikoinen on aina jonkun lapsi tai luomus. Isä ei sama kuin hänen esikoisensa. Mikään kohde ei myöskään ole sama (samaa olemusta) kuin sen kuva. Mikään ei voi olla samalla sekä kohde että kuva.

1 Tim. 6:16 "... jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."

Johannes ja monet muut näkivät Jeesuksen. Silti hän sanoi, ettei kukaan ole milloinkaan nähnyt Jumalaa. Tämä merkinnee sitä, että Jumala on kautta aikojen ilmestynyt ihmisille ainoastaan jonkun välittäjän kautta. Jopa silloinkin, kun hänen sanotaan puhuneen jollekin kasvoista kasvoihin ( 2 Moos. 33:11; 5 Moos. 34:10). Paavali yhtyy Johanneksen tulkintaan sanoessaan lakiliiton lupausten annetun ja säädetyn enkelien kautta:

Gal. 3:19 "Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä."
Hebr. 2:2 "Sillä jos enkelien kautta puhuttu sana pysyi lujana, ja jokainen rikkomus ja tottelemattomuus sai oikeudenmukaisen palkkansa .."

Jeesuksen Jumala.
Joh. 17:3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".

Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Ilm. 3:12 "Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni".

Ilm.1:1 "Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa mitä pian tapahtuman pitää; ja sen lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle...".

Ilm. 22:8-9 "Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti. Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa".

Ilm.22:16 "Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Jumala siis antoi tämän ilmestyksen ensin Jeesukselle, joka oli jo ylösnoussut ja taivaassa.

1Pt 1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta..." (Ks. myös 2 Kor 1:3 ja Ef 1:3)

Ilm. 2:26-27 joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita, ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään - niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain -

Ilm. 3:21 "Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa."

Jeesuksen Jumala.
Joh. 17:3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".

Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Ilm. 3:12 "Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni".

Ilm.1:1 "Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa mitä pian tapahtuman pitää; ja sen lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle...".

Ilm. 22:8-9 "Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti. Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa".

Ilm.22:16 "Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Jumala siis antoi tämän ilmestyksen ensin Jeesukselle, joka oli jo ylösnoussut ja taivaassa.

1Pt 1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta..." (Ks. myös 2 Kor 1:3 ja Ef 1:3)

Ilm. 2:26-27 joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita, ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään - niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain -

Ilm. 3:21 "Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa."

Yhtä Isän kanssa.
Joh. 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

Tätäkin lausetta käytetään todistamaan oppia Jeesuksen kahdesta luonnosta. Seuraavat kohdat kuitenkin osoittavat, ettei Jeesus tarkoittanut sanoillaan mitään olemukseensa liittyvää mystistä jumalallista puolta.

Joh 17:11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
Joh 17:21-23 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."

Jeesuksen "yhtä oleminen" Isän kanssa oli siis tämän mukaan samanlaista, kuin hänen ja opetuslasten välinen keskinäinen yhteys ja ykseys, eli olemista yhtä ajatuksissa, sanoissa ja teoissa.

Sana oli Jumala.

Johanneksen evankeliumin alussa oleva lause "Ja Sana oli Jumala" on se raamatunkohta, johon aina viitataan keskusteltaessa Jeesuksen jumaluudesta. Tämä jae on hieman ongelmallinen. Joidenkin mielestä se pitäisi kääntää: "Sana oli jumala" (pienellä alkukirjaimella) tai "Sana oli jumalallinen", johtuen määräävän artikkelin puuttumisesta kreikankielisen sanan "theos" edestä. Useimpien oppineiden mielestä lauseen kieliopillinen rakenne tukee kuitenkin vakiintunutta ilmaisua. Alkukielen poikkeava sanajärjestys (Jumala oli Sana) tekee kielentuntijoiden mukaan sanasta 'Jumala' nominatiivisen predikaatin, jonka edessä ei käytetä määräävää artikkelia. Meille kerrotaan, että kun kreikkalainen kirjoittaja halusi painottaa normaalisti substantiivisen predikatiivin jälkeen tulevan henkilön tai asian laatua, hän sijoitti sen verbin eteen eikä sen jälkeen. Johannes olisi siis lauseen poikkeavalla rakenteella halunnut nimenomaan korostaa Sanan jumaluutta.

Joh. 1:1. Kreikk. alkutekstin sananmukainen käännös.

Koska kreikkalaisessa alkutekstissä ei ole isoja kirjaimia, niiden käyttö käännöksissä on aina jonkin verran tulkinnanvaraista. Kääntäjän esinäkemys saattaa vaikuttaa siihen, missä kohdin hän katsoo olevan perusteltua kirjoittaa sana isolla alkukirjaimella. Hän voi tietenkin vedota varhaisiin kirkkoisien tulkintoihin tai käännöstraditioihin, mutta voidaanko olla täysin varmoja, ettei tulkinta ole vaikuttanut jo niihin?

Joh. 1:1,2 itsessään jo sisältää kolminaisuutta vastaan puhuvan ajatuksen sanoessaan, että "Sana oli Jumalan tykönä":

Joh. 1:1 "ja Sana oli Jumalan tykönä"
Joh. 1:2 "Hän oli alussa Jumalan tykönä"
Joh. 13:3 "..hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö"

Jos joku on jonkun toisen luona, miten hän voi olla tuo toinen itse? Tähän liittyy myös kysymys siitä, ymmärretäänkö kreikankielen "Logos" eli Sana, antiikin filosofisista lähtökohdista käsin vai olisiko sen merkitys ymmärrettävä raamatullisemmin, Jumalan olemuksen tai läsnäolon ilmentymänä, joka tuli lähimmäksi ihmistä Jeesuksen persoonan kautta. Tuskin Johanneksen tarkoituksena oli aloittaa filosofista pohdintaa Jumalan olemuksesta, vaan pikemminkin osoittaa aikaisempien tapahtumien yhteys hetkeen, jolloin Jumalan Poika "tuli lihaksi". Joka tapauksessa maallikko voinee hyvällä omallatunnolla pohtia ja vertailla eri käsitysten mielekkyyttä ja niiden sidonnaisuuksia uskontunnustuksiin ja dogmeihin.

Kun uutta suomalaista raamatunkäännöstä valmisteltiin, joku ehdotti, että sana "henki" jumalan yhteydessä käytettynä pitäisi Vanhassa Testamentissakin kirjoittaa isolla alkukirjaimella. Komitea päätyi keskustelun jälkeen sille kannalle, että tällainen kääntäminen olisi Raamatun tulkintaa, eikä hyväksynyt ehdotusta. Tämä osoittaa, miten helposti tulkinta voi siirtyä käännökseen. Vaikka komitea ei tätä tulkintaa hyväksynytkään, ei nykyinen käännös suinkaan ole tulkinnoista vapaa.

38

854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RE:Harhaoppi
      Kolminaisuus 12.1.2009 klo 13.32

Joh.1:1
      Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana.

14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän seassamme, (ja me näimme hänen kunniansa niinkuin ainoan Pojan kunnian Isästä,) täynnä armoa ja totuutta. (Biblia)

Hebr.1:
      8. Mutta Pojalle: Jumala! sinun istuimes pysyy ijankaikkisesta ijankaikkiseen: sinun valtakuntas valtikka on oikeuden valtikka. 9.

-Siis Jumalan (Pojan) valtakunta pysyy iankaikkisesti. Kenen valta pysyyy aina, ellei Jumalan, niin kuin Jumala sanookin.

-Jumala sanoo Pojastaan; Jumala.

-Jumala on Henki, Pyhä henki on Jumalan Henki.

Tottakait Jeesuksen Kristuksen tuli LIHASSA OLESSAAN näyttää esimerkkinä näyttää meille ihmisille, mitä on alamaisuus Jumalalle.

Jumala nähdään kolmena Persoonana, Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.

• ollut kovinkaan

varteenotettava vastaus.
        Tottahan kaikki rehellisesti Raamattua tutkivat ovat sitä mieltä, että Isä on Jumala, ja Poika on amamainen.
        "... älä pidä muita jumalia minun rinnallani" kirjoitti jo Mooses.

Tämän ketjun aloittajalla oli niin hyvä kirjoitus, etti siihen voi enää muuta lisätä.
        Kolminaisuusoppihan kehittyi vasta n. 300 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, koska Rooman keisaritkin kuoltuaan julistettiin Jumaliksi.
        Luopiokristikunnan papit halusivat panna paremmaksi.
        Kolminaisuusoppi on Jumalan ja Jeesuksen häpäisemistä.
        Se ei todellakaan kuulu puhtaaseen kristilliseen opetukseen.

• se Ymmärtää
        ollut kovinkaan kirjoitti:

varteenotettava vastaus.
        Tottahan kaikki rehellisesti Raamattua tutkivat ovat sitä mieltä, että Isä on Jumala, ja Poika on amamainen.
        "... älä pidä muita jumalia minun rinnallani" kirjoitti jo Mooses.

Tämän ketjun aloittajalla oli niin hyvä kirjoitus, etti siihen voi enää muuta lisätä.
        Kolminaisuusoppihan kehittyi vasta n. 300 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, koska Rooman keisaritkin kuoltuaan julistettiin Jumaliksi.
        Luopiokristikunnan papit halusivat panna paremmaksi.
        Kolminaisuusoppi on Jumalan ja Jeesuksen häpäisemistä.
        Se ei todellakaan kuulu puhtaaseen kristilliseen opetukseen.

JT Harhaoppi ei ymmärrä käsitettä yksi Jumala
        kolme persoonaa

Jumala on siis: Isä,Poika ja Pyhä Henki.

• olla myöskin
        se Ymmärtää kirjoitti:

JT Harhaoppi ei ymmärrä käsitettä yksi Jumala
        kolme persoonaa

Jumala on siis: Isä,Poika ja Pyhä Henki.

kuuro.
        Mistähän kohdasta Raamattua sinä tuon lainasit.
        Ehkä sinulla on se luopioiden suosima "sormienvälinen käännös"

• on,,

Jumaluuden järkeilyä jehovien oppien mukaan, ihmis viisaudella, mitä Jumala voi olla ja mitä ei voi olla, voiko olla itsensä tykönä vai ei,
      Jes 45:14 Ainoastaan sinun tykönäsi on Jumala, ei ole toista ei yhtään muuta Jumalaa.
      Jos Jeesus on Jumalan lihaksi tullut Sana, kyse on silloin samasta Jumaluudesta, samasta osoitteesta lähtenyt Jumala, ei Jeesus ollut eri tai eräs jumala, kuten opetatte.
      Jeesus oli tyhjentänyt maailmassa olleessaan Jumaluutensa, tullut täysin ihmisen kaltaiseksi, havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen.Fil 2:5-8
      Jeesus oli tehty vähäksi aikaa enkeleitä alemmaksi, silloin Isä oli tietysti suurempi kuin Poika, Jeesus kaikessa alistui täysin Isän tahtoon.

Jes. 45:21- Kääntykää minun tyköni, ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole, minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtetyt totuus, ja peruuttamaton sana, minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.

Fil 2.10 Kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niiden jotka taivaassa ovat, ja niiden jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
      Jeesus Kristus on ainoa Herra, vaikka herroja maailmassa on paljon meillä on vain yksi Herra Jeesus.

Ilm. 5 12:14 ja he sanoivat suurella äänellä, Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja
      väkevyyden, kunnian, ja kirkkauden ja ylistyksen.

Raamattu sanoo, ettei Jumala jaa kunniaansa ja ylistystänsä kenellekkään.

Että kaikki kunnioittaisivat poikaa, niin kuin kunnioittavat Isää, joka ei kunnoita poikaa,
      se ei kunnoita Isää, joka on Hänet lähettänyt.

Voisitteko selittää, miksi Jeesus puhui itsestään ja koroitti itseään, eikä Jumalaa, Miksi Jeesus sanoi olevansa A ja O ensimmäinen ja viimeinen. Joh.ilm 1:17-18 Älä pelkää, minä olen ensimmäinenja viimeinen, ja minä elän, minä olin kuollut ja katso minä elän AINA ja IANKAIKKISESTI ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet
      Jesaja: Näin sanoo Herra, Israilin kuningas ja sen lunastaja, HERRA SEBAOT, minä olen ensimmäinen ja viimeinen.

no kumpi sitten on ensimmäinen ja viimeinen, jos Jeesus on eroteltava eri jumalaksi.

Ja kumpi jumala palkan maksaa:
      Ps 62:13 sillä sinun Herra on armo ja sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan.

Matt. sillä ihmisen poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa, enkeliensä kanssa, ja maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.

Room 10 9,13 sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen HERRAKSI ja uskot sydämmessäsi että Jumala on hänet kuolleista herättänyt. niin sinä pelastut, sillä Jokainen joka avuksi huutaa HERRAN nimeä pelastuu.
      Siis onko pelastus Jehovan vai Jeesuksen nimessä.

Jes 43:10 te olette minun todistajiani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen, minua ennen ei ole luotu yhtäkään Jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa kuin minä.
      Minä olen pelastanut ja julistanut, eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne, te olette minun todistajiani sanoo Herra, ja minä olen Jumala.

Jeesus oli meidsän keskuudessamme ja on ainoa pelastuksemme, ei Hän ole eräs jumala.

Apt 4:13 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa, sillä ei ole muuta nimeä ihmiselle annettu, jossa meidän potäisi pelastuman

Ja Jeesus sanoi,kun Pyhä Henki tulee teihin, te tulette olemaan MINUN todistajiani.

Jotka Jumalaa rukoilevat tulee rukoille Hengessä ja Totuudessa.
      Henki on Pyhä Henki ja Totuus on Kristus, eli Kristuksen kautta vietävä kaikki rukoukset Jumalalle.
      Isä, Poika ja Pyhä Henki ne kolme yhtä ovat.

Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta, Pyhän Hengen kautta ymmärrämme Jeesuksen Jumaluuden, ja Jeesus Kirkastaa Isää.
      kolme yhdessä ja yksi kolmessa, vaikkei ihmisjärkeen käykkään, mutta Jumala on suurempi kuin ihmisjärkeily, Hänen ajatuksensa paljon korkeammalla, kuin ihminen voi käsittää.

• samasvet

Näin on, amen!

• on nimenomaan

sitä ihmisjärkeilyä. sille ei löydy mitään tukea Raamatusta.

• ei kädessä ?
        on nimenomaan kirjoitti:

sitä ihmisjärkeilyä. sille ei löydy mitään tukea Raamatusta.

No ei se varsinaisesti järkeilyä ole, että Pyhä Henki, Poika ja Jahve sanotaan Pyhäksi Kolminaisuudeksi sen takia, että tarkoittavat samaa asiaa. Kuvaava termihän se on kuitenkin.

• missä...
        ei kädessä ? kirjoitti:

No ei se varsinaisesti järkeilyä ole, että Pyhä Henki, Poika ja Jahve sanotaan Pyhäksi Kolminaisuudeksi sen takia, että tarkoittavat samaa asiaa. Kuvaava termihän se on kuitenkin.

kohdassa Raamattua löydät: "pyhä kolminaisuus" tai "kolminaisuus".

• Näkemyksiä
        missä... kirjoitti:

kohdassa Raamattua löydät: "pyhä kolminaisuus" tai "kolminaisuus".

Näin ulkopuolisena, ateistina, näyttää tuo Pyhä Kolminaisuus perustellulta, kun kerran Raamatussa ilmenee, että Jahve, Poika ja Pyhä Henki tarkoittavat samaa.

Pyhän Kolminaisuudenhan ei väitetäkään terminä esiintyvän Raamatussa vaan asiana, ja teologit ovat asialle antaneet tuon termin.

jehovantodistajat taas antavat paikoin suorastaan ymmärtää, että termin väitettäisiin esiintyvän Raamatussa ja että he olisivat oikaisemassa tätä asiaa.

Vartiorniseura, järjestö, taas ei esiinny Raamatussa, ei asiana eikä terminä. Lahko yrittää uskotella itsensä käyttämällä sen tapaisia ilmaisuja kuin: "Eikö sinustakin tunnu luonnolliselta että on järjestö..."

• Kohtaa
        Näkemyksiä kirjoitti:

Näin ulkopuolisena, ateistina, näyttää tuo Pyhä Kolminaisuus perustellulta, kun kerran Raamatussa ilmenee, että Jahve, Poika ja Pyhä Henki tarkoittavat samaa.

Pyhän Kolminaisuudenhan ei väitetäkään terminä esiintyvän Raamatussa vaan asiana, ja teologit ovat asialle antaneet tuon termin.

jehovantodistajat taas antavat paikoin suorastaan ymmärtää, että termin väitettäisiin esiintyvän Raamatussa ja että he olisivat oikaisemassa tätä asiaa.

Vartiorniseura, järjestö, taas ei esiinny Raamatussa, ei asiana eikä terminä. Lahko yrittää uskotella itsensä käyttämällä sen tapaisia ilmaisuja kuin: "Eikö sinustakin tunnu luonnolliselta että on järjestö..."

>että Jahve, Poika ja Pyhä Henki tarkoittavat samaa> missä kohtaa raamatussa?

• lukee
        Kohtaa kirjoitti:

>että Jahve, Poika ja Pyhä Henki tarkoittavat samaa> missä kohtaa raamatussa?

näin: kolme on, jotka todistavat, Isä, Poika ja PyhäHenki, ja ne kolme yksi ovat

• 1 Joh 5:7
        lukee kirjoitti:

näin: kolme on, jotka todistavat, Isä, Poika ja PyhäHenki, ja ne kolme yksi ovat

Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa, Isä, Sana ja Pyhä Henki ja ne kolme yksi ovat.

Eli kyllä kolminaisuus Raamatussa ilmenee

• Pii on 3.0
        1 Joh 5:7 kirjoitti:

Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa, Isä, Sana ja Pyhä Henki ja ne kolme yksi ovat.

Novum, ja ota sieltä Erasmus Rotterdamilaisen Ut; käännös,
        Se on se ensimmäinen, perustuu Byzantioniin, ja Textus Receptukseen , Erasmuksen käännöksiin pohjautuvat kaikki myöhemmät vanhat käännökset.
        Erasmus itse sanoo, että häntä "Painostettiin " lisäämään tekstiin satoja vuosia nuoremmaksi tiedetty tekstinpala, "_Henki ja vesi ja veri, Ja .."-
        Erasmus itse poisti kyseisen paikan seuraavista käännöksistään, sillä on oikein hieno opillinen nimikin, ja myöhemmin joku ujutti salaa tuon lauseen erääseen käännökseen , (On se Lutherillakin KR; ,
        Mutta suluissa ,ja osittain; )
        Siinä on koko kolminaisuus suluissa, sehän on pujottautunutkin, kuin salaopit yleensä , satojen vuosien aikana, väärä lause kerrallaan, oikean tekstin sekaan;
        Tällä kertaa jo Erasmus totesi asian ensimmäisen käännöksensä 1; , painoksen jälkeen , "teksti on väärä lisäys, ", ja poisti sen.
        Joten Juuri Biblia 1776 lisäili tekstiinsä aiemmin väärin lisäillyn , kolminaisuutta puolustavan tekstinpalan.
        Myöskin tämä Tuomaan tapaaminen ilmestyneen Jeesuksen kanssa on samanlainen, se on ristiriidassa jerusalemin Hengenvuodatuksen kanssa, Ja eksegeettien tutkimuksissa todettu satoja vuosia nuoremmaksi kuin muu teksti.
        Mutta Novum kertoo tuon Erasmuksen käännöksen oikean laidan .
        Tokkopa sinulla lienee mitään Erasmusta vastaan , hän oli Lutherinkin oppi-isä.

• raamatun muuttaminen
        Pii on 3.0 kirjoitti:

Novum, ja ota sieltä Erasmus Rotterdamilaisen Ut; käännös,
        Se on se ensimmäinen, perustuu Byzantioniin, ja Textus Receptukseen , Erasmuksen käännöksiin pohjautuvat kaikki myöhemmät vanhat käännökset.
        Erasmus itse sanoo, että häntä "Painostettiin " lisäämään tekstiin satoja vuosia nuoremmaksi tiedetty tekstinpala, "_Henki ja vesi ja veri, Ja .."-
        Erasmus itse poisti kyseisen paikan seuraavista käännöksistään, sillä on oikein hieno opillinen nimikin, ja myöhemmin joku ujutti salaa tuon lauseen erääseen käännökseen , (On se Lutherillakin KR; ,
        Mutta suluissa ,ja osittain; )
        Siinä on koko kolminaisuus suluissa, sehän on pujottautunutkin, kuin salaopit yleensä , satojen vuosien aikana, väärä lause kerrallaan, oikean tekstin sekaan;
        Tällä kertaa jo Erasmus totesi asian ensimmäisen käännöksensä 1; , painoksen jälkeen , "teksti on väärä lisäys, ", ja poisti sen.
        Joten Juuri Biblia 1776 lisäili tekstiinsä aiemmin väärin lisäillyn , kolminaisuutta puolustavan tekstinpalan.
        Myöskin tämä Tuomaan tapaaminen ilmestyneen Jeesuksen kanssa on samanlainen, se on ristiriidassa jerusalemin Hengenvuodatuksen kanssa, Ja eksegeettien tutkimuksissa todettu satoja vuosia nuoremmaksi kuin muu teksti.
        Mutta Novum kertoo tuon Erasmuksen käännöksen oikean laidan .
        Tokkopa sinulla lienee mitään Erasmusta vastaan , hän oli Lutherinkin oppi-isä.

Sinäkin pii 3.0 kirjoittelet varmana tietona mitä mistäkin on poistettu tai lisätty.Nämä Gnostilaiset väännökset totesivat jo tuona aikana
        elänneet ihmiset huu haaksi.Yrität tuon opin mukaisesti ottaa pois ja lisätä niitä asioita
        jotka sekoittavat alkuperäisen Raamatun tekstin.

• tuolloin
        1 Joh 5:7 kirjoitti:

1700 luvulla ollut yhtäkään Jehovan todistajaa maailmassa,uskovia ihmisiä kylläkin.
        Jehovat saivat alkunsa vasta 1800 luvun lopussa, amerikasta tullut bisnes uskonto

• Pii on 3.0
        raamatun muuttaminen kirjoitti:

Sinäkin pii 3.0 kirjoittelet varmana tietona mitä mistäkin on poistettu tai lisätty.Nämä Gnostilaiset väännökset totesivat jo tuona aikana
        elänneet ihmiset huu haaksi.Yrität tuon opin mukaisesti ottaa pois ja lisätä niitä asioita
        jotka sekoittavat alkuperäisen Raamatun tekstin.

..Kirjoittelet varmana tietona.. Nämä Gnostilaiset väännökset.."
        Mistähän kummasta kirjoittelet, Tunnen kyllä Gnostilaisuutta, mutta ensi kerran luen sitä itseni harrastaneen. Kerrropa nyt , jos niin haluat , mitä pidät Gnostilaisuutena,.
        Kirjoitin tuolla Novum sanakirjan käytöstä, ja varhaisten raamatunkäännösten , kuten Erasmuksen Ut; käännöksen tekstin ymmärtämisestä. Erasmus eli Lutherin aikana, ja itse asiassa kaikki raamatunkäännökset osaltaan nojaavat hänen Ut; n käännöksiin. Jos puhutaan gnostilaisuudesta, niin tälläkin -Jehovantodistajuudesta -palstallakäytetään päivittäin Jt; opin käyttämää "Tosi Jumala ," lausetta.
        Uusplatonismin oppi Älystä, joka emanoitui yhdestäkolmen vaiheen, olemassaolon, elämän ja Älyn kautta; , synnytti Kolminaisuusopin, josta täälläkin kinastellaan.
        Luepa, jos käy, Nag Hammadin kirjoitukset, ( ovat kirjastossa,-)niin näet , etteivät kirjoitukseni kulje sinnepäinkään , siis gnostilaisuuteen. Olen puhunut alkuseurakunnan toimista sellaisina kuin Kirjoitukset, Vt;n kirjoituksista lähtien, ne kertovat.
        Kirjoitus sanoo, että tutkikaa uskonne, oletteko oikeassa opissa. Sitä kannattaa tehdä, ettei pidä omia käsityksiään varmana ;

• Raamatun tuntemiseen

Lahkohan on laittanut enkeli Mikaelin vanhasta paavin virastaan Jeesukseksi.

Niin, tosiaan niin lahko ennen opetti, ja tällä hetkellä vielä Mikael on Jeesuksena.

Luukas kuitenkaan, jolla oli tieto jo Jeesuksen syntyvaiheista, ja joka kertoi asiasta lähempänä tapahtumahetkeä, ennenkuin muistivirheitä oli ehtinyt niin paljon tulla kuin vartiotorniseuralle, muistuttaa meille, ei suinkaan että Jeesus olisi salaniminen Mikael, vaan että hän oli siinnyt Pyhästä Hengestä. Hän ei käytä Jahve nimeä tuodakseen samalla mieliimme sen, että kolmiyhteisen Jumalan ollessa tosiasia, on ihan sama asia käytetäänkö ilmaisua "sikisi Pyhästä Hengestä" vaiko "sikisi Jahvesta".

• Avaa silmäsi, please

Jehovantodistajilla on oikeasti KAKSI Jumalaa, suurempi Kaikkivaltias ja pienempi, luotu Jeesus. He ovat näin ollen polyteisteja.

Lue ja mieti esimerkiksi näiden jakeiden merkitystä:

Jes. 9:6 ja Joh. 1:1 (Jeesus ON jumala, vaikka pienempi ja luotu sellainen, mutta kuitenkin jumala)   

Jes. 43:10; Jes. 45:5-7; 14, 15 (kuitenkin YKSI ja AINOA Jumala ilmoittaa, että EI OLE KETÄÄN MUUTA Jumalaa, eikä tule edes Hänen JÄLKEENSÄ)

Jeesus ON siis Jehova! Eihän tämä muuten kävisi päinsä, jos asiaa tarkastelee sen pohjalta, mitä Raamattu todella opettaa!

Mieti hetki vielä Hepr. 7:3, ja mieti tarkkaan.

• Pii on 3.0

..Avaapa sinä silmäsi, ja lue, mitä Melkisedekistä, sanotaan;
        että hän oli pappi, ei Jumala, ja oli tullut leeviläisen pappeuden tilalle. Eiväthän leeviläisetkään, olleet Jumala.
        Jeshua tuli ylösnoustuaan ylimmäiseksi papiksi; Sak,3; 1--, -Joten hänkään ei ole Jumala, vaan Korkeimman ylimmäinen, pysyvä pappi.Hepr; -- Jae 8 kertoo kenestä on kysymys; "
        "Vesa," on väärä käännös;
        Oikea on, "Mies Nasaretista,",
        Psalmi 89; 27- 30 kertoo saman; Jeshua on sekä ylimmäinen pappi, että maan kuninkaitten hallitsija. Myös ilmestyskirjan alussa tämä todetaan.
        Jeshua ei ole myöskään luotu enkeli, vaan "syntynyt ennen aikojen alkua, ";( -Selitäpä muuten, miten Augsburgin uskontunnustuksen mukainen "Ikuinen , kuolematon, ja "Samaa olemusta oleva ," voi syntyä ennen aikojen alkua, (-Jos siis on osa Ikuista, kuolematonta , samaa olemusta olevaa Jumalaa;, )se määritelmä lainattiin Augsburgissa Platonilta:
        Fysiikan todistuksen mukaan Aika ja avaruus syntyivät vasta alkuräjähdyksessä, siitä syntyi tämä "Luomakunta.". Kun Jobilta kysyttiin, "Missä olit silloin, kun maan perustin,", Ei hän halunnut vastata, sillä, ennen alkuräjähdystä ei tässä ulottuvuudessa ollut käsitettä "Missä. "
        Raamattu todistaa, että Jeshua on syntynyt ennen sitä; Hän kun ei ole "Tätä luomakuntaa. "

• ja Jeesus
        Pii on 3.0 kirjoitti:

..Avaapa sinä silmäsi, ja lue, mitä Melkisedekistä, sanotaan;
        että hän oli pappi, ei Jumala, ja oli tullut leeviläisen pappeuden tilalle. Eiväthän leeviläisetkään, olleet Jumala.
        Jeshua tuli ylösnoustuaan ylimmäiseksi papiksi; Sak,3; 1--, -Joten hänkään ei ole Jumala, vaan Korkeimman ylimmäinen, pysyvä pappi.Hepr; -- Jae 8 kertoo kenestä on kysymys; "
        "Vesa," on väärä käännös;
        Oikea on, "Mies Nasaretista,",
        Psalmi 89; 27- 30 kertoo saman; Jeshua on sekä ylimmäinen pappi, että maan kuninkaitten hallitsija. Myös ilmestyskirjan alussa tämä todetaan.
        Jeshua ei ole myöskään luotu enkeli, vaan "syntynyt ennen aikojen alkua, ";( -Selitäpä muuten, miten Augsburgin uskontunnustuksen mukainen "Ikuinen , kuolematon, ja "Samaa olemusta oleva ," voi syntyä ennen aikojen alkua, (-Jos siis on osa Ikuista, kuolematonta , samaa olemusta olevaa Jumalaa;, )se määritelmä lainattiin Augsburgissa Platonilta:
        Fysiikan todistuksen mukaan Aika ja avaruus syntyivät vasta alkuräjähdyksessä, siitä syntyi tämä "Luomakunta.". Kun Jobilta kysyttiin, "Missä olit silloin, kun maan perustin,", Ei hän halunnut vastata, sillä, ennen alkuräjähdystä ei tässä ulottuvuudessa ollut käsitettä "Missä. "
        Raamattu todistaa, että Jeshua on syntynyt ennen sitä; Hän kun ei ole "Tätä luomakuntaa. "

Vai ei Jeesus voi olla Jumala, koska Hän on ylimmäinen pappi.

Entäpä kun Jumala sanoo olevansa Hyvä Paimen, "Herra on minun paimeneni" eihän paimen voi olla Jumala, siis Jumala ei ole Jumala ollenkaan, vaan pelkkä paimen, lisäksi myös Jeesus sanoo olevansa lammasten paimen, "minä olen se hyvä paimen"
        Siis kumpi "jumala" isolla vai pienellä kirjoitettu on se hyvä paimen. vai molemmat hyviä paimenia.
        ja mitä kaikkea muuta Jeesus on. kuningas, kuningasten kuningas, herrain herra, paimen, ylimmäinen pappi, sanansaattaja, uhrilammas,
        Jumalalle on kaikki mahdollista.
        Jumalalla on monia nimiä, Jumala sanoo nimekseen Herra Sebaot

Jes.54:5 Sillä Hän joka sinut teki, on sinun aviomiehesi Herra Sebaot on Hänen nimensä, sinun lunastajasi on Israilin pyhä, Hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan

myös Jeesus on sulhanen, seurakunta on morsian.
        ja Jeesus on lunastaja.

• Pii on 3.0
        ja Jeesus kirjoitti:

Vai ei Jeesus voi olla Jumala, koska Hän on ylimmäinen pappi.

Entäpä kun Jumala sanoo olevansa Hyvä Paimen, "Herra on minun paimeneni" eihän paimen voi olla Jumala, siis Jumala ei ole Jumala ollenkaan, vaan pelkkä paimen, lisäksi myös Jeesus sanoo olevansa lammasten paimen, "minä olen se hyvä paimen"
        Siis kumpi "jumala" isolla vai pienellä kirjoitettu on se hyvä paimen. vai molemmat hyviä paimenia.
        ja mitä kaikkea muuta Jeesus on. kuningas, kuningasten kuningas, herrain herra, paimen, ylimmäinen pappi, sanansaattaja, uhrilammas,
        Jumalalle on kaikki mahdollista.
        Jumalalla on monia nimiä, Jumala sanoo nimekseen Herra Sebaot

Jes.54:5 Sillä Hän joka sinut teki, on sinun aviomiehesi Herra Sebaot on Hänen nimensä, sinun lunastajasi on Israilin pyhä, Hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan

myös Jeesus on sulhanen, seurakunta on morsian.
        ja Jeesus on lunastaja.

..ratkaisee tuon Jumala; ongelmasi; Myös Jeshuan oma sana Markus 14 ; 61-62 kertoo totuuden siitä, kuka hän oli,
        Tai Luukas 5 ; 24;.-
        Ilmestyskirjan alussa ratkaistaan tuo "Kuningasten kunngas; kysymys; " Hän on Maan "Kuningasten kuningas; . "
        Ilm; 1 ; 4-6;
        Jae 6; Hän on tehnyt meidät papeiksi Jumalalleen ja Isälleen:.":
        Siinä se on . ja lisääkin on , vaikka miten paljon;

• sekä
        Pii on 3.0 kirjoitti:

..ratkaisee tuon Jumala; ongelmasi; Myös Jeshuan oma sana Markus 14 ; 61-62 kertoo totuuden siitä, kuka hän oli,
        Tai Luukas 5 ; 24;.-
        Ilmestyskirjan alussa ratkaistaan tuo "Kuningasten kunngas; kysymys; " Hän on Maan "Kuningasten kuningas; . "
        Ilm; 1 ; 4-6;
        Jae 6; Hän on tehnyt meidät papeiksi Jumalalleen ja Isälleen:.":
        Siinä se on . ja lisääkin on , vaikka miten paljon;

että, ihmisen poika, sekä Jumalan poika, tavallaan kaksi roolia, ihmisenä Jeesus puhui, kuin ihminen, Isästä ja Jumalasta.
        Mutta Jeesus on myös Jumalan poika Jumala.

Jeesus antaa syntejä anteeksi, ihminen kun tekee syntiä, silloin hän rikkoo Jumalaa vastaan, ja ainoastaan se jota vastaan on rikottu, voi antaa anteeksi.

Jehovan todistajat haluavat nähdä Jeesuksen ainoastaan ihmisenä, suurena opettajana yms. katselevat ainoastaan niitä raamatun kohtia, kun Jeesus oli ihmisenä täällä.

Jeesus on Jumalan pelastus suunnitelma, syntynyt ennen maailmaa, Jumala jo maailmaa luodessaan tiesi että ihminen lankeaa, Jeesus oli tuo valkeus, Jumala ensimmäiseksi sanoi, tulkoon valkeus, auringon, kuun ja tähdet Jumala loi erikseen valaisemaan.
        Jeesus on Jumala lihassa, Jumala itse on henki, jota ei voi nähdä. Jeesus puhui kuin Jumala, koska oli lihaksi tullut Sana, Jumalan suusta lähtenyt. Yhtä Jumalaa.

• Kuka Jeesus oli
        sekä kirjoitti:

että, ihmisen poika, sekä Jumalan poika, tavallaan kaksi roolia, ihmisenä Jeesus puhui, kuin ihminen, Isästä ja Jumalasta.
        Mutta Jeesus on myös Jumalan poika Jumala.

Jeesus antaa syntejä anteeksi, ihminen kun tekee syntiä, silloin hän rikkoo Jumalaa vastaan, ja ainoastaan se jota vastaan on rikottu, voi antaa anteeksi.

Jehovan todistajat haluavat nähdä Jeesuksen ainoastaan ihmisenä, suurena opettajana yms. katselevat ainoastaan niitä raamatun kohtia, kun Jeesus oli ihmisenä täällä.

Jeesus on Jumalan pelastus suunnitelma, syntynyt ennen maailmaa, Jumala jo maailmaa luodessaan tiesi että ihminen lankeaa, Jeesus oli tuo valkeus, Jumala ensimmäiseksi sanoi, tulkoon valkeus, auringon, kuun ja tähdet Jumala loi erikseen valaisemaan.
        Jeesus on Jumala lihassa, Jumala itse on henki, jota ei voi nähdä. Jeesus puhui kuin Jumala, koska oli lihaksi tullut Sana, Jumalan suusta lähtenyt. Yhtä Jumalaa.

Ei ’Poika-Jumala’ vaan ”Jumalan Poika”

7 Jeesus ei koskaan väittänyt olevansa itse kaikkivaltias Jumala. Raamatun puolueeton lukeminen ilman ennakkoasenteita kolminaisuuden puolesta todistaa tämän. Esimerkiksi Johanneksen 3:16:ssa Jeesus sanoi: ”Sillä Jumala rakasti maailmaa niin paljon, että hän antoi ainosyntyisen Poikansa.” Vain kaksi jaetta myöhemmin Jeesus sanoi uudestaan olevansa ”Jumalan ainosyntyinen Poika”. (Johannes 3:18) Kun juutalaiset syyttivät Jeesusta jumalanpilkasta, hän vastasi: ”Sanotteko te minulle, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: ’Sinä pilkkaat Jumalaa’, koska sanoin: olen Jumalan Poika?” (Johannes 10:36) Jeesus ei sanonut olevansa ’Poika-Jumala’ vaan ”Jumalan Poika”.

8 Kun Jeesus kuoli, niin jopa vieressä seisovat roomalaiset sotilaat tiesivät, ettei Jeesus ollut Jumala: ”Kun upseeri ja ne, jotka hänen kanssaan vartioivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja sen mitä tapahtui, he pelästyivät kovasti ja sanoivat: ’Varmasti tämä oli Jumalan Poika.’” (Matteus 27:54) He eivät sanoneet: ’Tämä oli Jumala’ tai: ’Tämä oli Poika-Jumala’, koska Jeesus ja hänen opetuslapsensa opettivat Jeesuksen olevan Jumalan Poika, ei Kaikkivaltias Jumala ihmisen muodossa.

9 Jumala itse todisti, että Jeesus oli hänen rakas Poikansa, kuten raamatunkirjoittaja Matteus huomautti, kun Jeesus kastettiin. (Matteus 3:17) Toiset raamatunkirjoittajat huomasivat saman. Markus kirjoitti: ”Taivaista kuului ääni: ’Sinä olet minun rakas Poikani, olen hyväksynyt sinut.’” (Markus 1:11) Luukas sanoi: ”Taivaasta tuli ääni: ’Sinä olet minun rakas Poikani; minä olen hyväksynyt sinut.’” (Luukas 3:22) Lisäksi Johannes Kastaja, joka kastoi Jeesuksen, vakuutti: ”Olen todistanut, että tämä [Jeesus] on Jumalan Poika.” (Johannes 1:34) Siis Jumala itse, kaikki neljä evankeliuminkirjoittajaa sekä Johannes Kastaja osoittavat selvästi Jeesuksen olleen Jumalan Poika. Ja jonkin aikaa myöhemmin Jeesuksen kirkastamisen aikaan tapahtui samalla tavoin: ”Pilvestä kuului [Jumalan] ääni, joka sanoi: ’Tämä on minun Poikani, se valittu. Kuunnelkaa häntä.’” – Luukas 9:35.

10 Sanoiko Jumala näiden kertomusten mukaan, että hän oli oma poikansa, että hän lähetti itsensä ja että hän hyväksyi itsensä? Ei, vaan Isä-Jumala, Luoja, sanoi, että hän oli lähettänyt Poikansa Jeesuksen, eri persoonan, tekemään Jumalan hänelle antaman työn. Näin ollen kautta Raamatun kreikkalaisten kirjoitusten käytetyllä ilmaisulla ”Jumalan Poika” tarkoitetaan Jeesusta. Mutta emme löydä yhtäkään ilmausta ’Poika-Jumala’, sillä Jeesus ei ollut kaikkivaltias Jumala. Hän oli Jumalan Poika. He ovat kaksi eri persoonaa, eikä mikään teologinen ”salaisuus” voi muuttaa tuota totuutta.

• Pii on 3.0

god ,- "Ja sana oli Jumala ". oli Johannes Greberin kääntämä; Greber Käänsi Ut;n henkioppaansa ohjeiden mukaan . Greber sanoi, että Jeesus oli tavallinen ihminen , johon Kristushenki laskeutui. ja että pyhä henki on "Alkutekstissä Jumalan tahdon mukaan toimiva henkiolento."
      Mestari- sana on myös häneltä, se viittaa teosofiaan .
      Siinäpä sitä. Kyllä sitä tarvitaankin henkioppaita tuonkin kohdan kolminaisuudeksi kääntämisessä.

• >>ALussa oli sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Jumalan oli sana ja lupaus>>
        2.>>Kaikki on siitä saanut alkunsa ja ilman sitä ei olisi syntynyt mitään elämää maanpäällä>>
        3.>>Tämä sana oli Jumalan lupaus, että saamme palata hänen luokseen taivaisiin>>
        (Lainaus, Salli Laaksosen kanavoima,JUMALAN HENKIMAAILMAN KORJAAMA UUSI TESTAMENTTI)

Tiesitkö Pii on 3.0 että Vartiotorniseura käytti Johannes Greberin spiritististä raamatunkäännöstä 1930-luvulla, vaikka Greberin spiritistitausta oli jo hyvin Vt-seuran tiedossa?
        VT-seura jäi sitten kiinni siitä.
        C.T.Russel ja J.Rutherford olivat molemmat innokkaita spiritismin harrastajia.
        Russel sai kirjeitä "enkeliltä", joka hänen mukaansa katui Luciferin joukkoihin liittymistään.
        Niin tämä Salli Laaksosen Uusi Testamentti on mielenkiintoinen siinä suhteessa että se on lähes aivan sama kuin J.Greberin yhteydessä henkimaailman kanssa osat I-II.
        Näiden todistusarvo on aivan sama kuin kirkon ja Jehovan todistajien uuden maailman käännöksenkin.
        Joka väittää näitä teoksia vääriksi, on se todistettava.
        Sama totuusarvo on "normi" Uudellatestamentilla ja UM.käännöksellä. Kaikkihan ovat okkulttisia kirjoja. Tavallinen raamattuhan on läpispiritistinen kirja. Sehän on täynnä Jumalalta ja muilta pyhiltä (enkelit,Jeesus) olennoilta saatua tietoa.

• MarkkuP kirjoitti:

>>ALussa oli sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Jumalan oli sana ja lupaus>>
        2.>>Kaikki on siitä saanut alkunsa ja ilman sitä ei olisi syntynyt mitään elämää maanpäällä>>
        3.>>Tämä sana oli Jumalan lupaus, että saamme palata hänen luokseen taivaisiin>>
        (Lainaus, Salli Laaksosen kanavoima,JUMALAN HENKIMAAILMAN KORJAAMA UUSI TESTAMENTTI)

Tiesitkö Pii on 3.0 että Vartiotorniseura käytti Johannes Greberin spiritististä raamatunkäännöstä 1930-luvulla, vaikka Greberin spiritistitausta oli jo hyvin Vt-seuran tiedossa?
        Russel sai kirjeitä "enkeliltä", joka hänen mukaansa katui Luciferin joukkoihin liittymistään.
        Niin tämä Salli Laaksosen Uusi Testamentti on mielenkiintoinen siinä suhteessa että se on lähes aivan sama kuin J.Greberin yhteydessä henkimaailman kanssa osat I-II.
        Näiden todistusarvo on aivan sama kuin kirkon ja Jehovan todistajien uuden maailman käännöksenkin.
        Sama totuusarvo on "normi" Uudellatestamentilla ja UM.käännöksellä. Kaikkihan ovat okkulttisia kirjoja. Tavallinen raamattuhan on läpispiritistinen kirja. Sehän on täynnä Jumalalta ja muilta pyhiltä (enkelit,Jeesus) olennoilta saatua tietoa.

väärässä Greberin ja kolminaisuusopin suhteen.
        Greberin kirjoissa päinvastoin vakuuttavasti osoitetaan ettei kolminaisuutta ole olemassa, siinä mielessä kuin esim.katolinen kirkko opettaa.

• Pii on 3.0
        MarkkuP kirjoitti:

>>ALussa oli sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Jumalan oli sana ja lupaus>>

"...Mitä ihmettä jollain teosofilla , kuten Salli laaksosella, on Grammatan kirjoitusten kanssa tekemistä?
        Salli Laaksonen; Mestari Jeesuksen Kristuksen kirjeitä vuosilta 58-65 Suomeen ; Myy Aatma, antikvaarinen kirjakauppa;, mm.
        teksti osoittaa, että kyse on hindulaisuuteen kuuluvasta teosofiasta. Siitä lähtenyt Antroposofia on sitä samaa salaoppihumppaa kuin luterilaisuuden sisällä aikoinaan vaikuttaneet ns, "Unissasaarnaajat", kuten Helena Konttinen.
        Spiritismi tuli aikoinaan , 1800- luvun loppupuolella, suorastaan villitykseksi, kun viihdettä hakevat, harakanuteliaat ihmiset etsivät jotain uutta;
        Tyypillistä oli, että tarvittiin aikansa etevimmät taikurit paljastamaan sen ajan huijarimeediot, kuten Cayse, huijareiksi. ei siis raamattua, vaan ammattitaikurit.
        Siispä nytkin, "MarkkuP," jos etsit tosiasioita Jonkun Greberin , Caysen, tai Salli Laaksosen tarinoista, niin käännypä Skepsis- Yhdistyksen , ja tiukimmassa paikassa Amerikan taikurien yhdistyksen puh, johtajan James Randin puoleen;
        Jos voit konkreettisesti osoittaa Sallin vv; -58 --65 kirjeet , tai vaikka yhden rivin , tai sanan , tai kirjaimen, olevan Mestari Jeesus Kristuksen Lähettämä, niin Randin -james- setä tökkää käteesi miljoonan D; n Sekin.
        Tässä pätkä tuota -Mestari- opetusta teosofisen Seuran mukaan ";
        "; Mestarit elävät Fyysisessä ruumiissa, mutta Kristus ei, Koko maapallo ja sen elämä on ..Kristuksen Fyysinen ruumis; . "
        Siis kun raamattu sanoo, että koko maailma on Pahan vallassa, niin teosofia sanoo, että maapallo on kr; fyysinen ruumis;.
        Mestarit muuten muuttivat Maahan Venukselta noin 6,5 milj, vuotta sitten , ihan noin tiedoksi. Kovia poikia, ja syytä olikin muuttoon; Venuksella on happosade, ja 400 ilmakehän paine ja 500 C'lämmintä :

• käsittämätöntä
        Pii on 3.0 kirjoitti:

"...Mitä ihmettä jollain teosofilla , kuten Salli laaksosella, on Grammatan kirjoitusten kanssa tekemistä?
        Salli Laaksonen; Mestari Jeesuksen Kristuksen kirjeitä vuosilta 58-65 Suomeen ; Myy Aatma, antikvaarinen kirjakauppa;, mm.
        teksti osoittaa, että kyse on hindulaisuuteen kuuluvasta teosofiasta. Siitä lähtenyt Antroposofia on sitä samaa salaoppihumppaa kuin luterilaisuuden sisällä aikoinaan vaikuttaneet ns, "Unissasaarnaajat", kuten Helena Konttinen.
        Spiritismi tuli aikoinaan , 1800- luvun loppupuolella, suorastaan villitykseksi, kun viihdettä hakevat, harakanuteliaat ihmiset etsivät jotain uutta;
        Tyypillistä oli, että tarvittiin aikansa etevimmät taikurit paljastamaan sen ajan huijarimeediot, kuten Cayse, huijareiksi. ei siis raamattua, vaan ammattitaikurit.
        Siispä nytkin, "MarkkuP," jos etsit tosiasioita Jonkun Greberin , Caysen, tai Salli Laaksosen tarinoista, niin käännypä Skepsis- Yhdistyksen , ja tiukimmassa paikassa Amerikan taikurien yhdistyksen puh, johtajan James Randin puoleen;
        Jos voit konkreettisesti osoittaa Sallin vv; -58 --65 kirjeet , tai vaikka yhden rivin , tai sanan , tai kirjaimen, olevan Mestari Jeesus Kristuksen Lähettämä, niin Randin -james- setä tökkää käteesi miljoonan D; n Sekin.
        "; Mestarit elävät Fyysisessä ruumiissa, mutta Kristus ei, Koko maapallo ja sen elämä on ..Kristuksen Fyysinen ruumis; . "
        Siis kun raamattu sanoo, että koko maailma on Pahan vallassa, niin teosofia sanoo, että maapallo on kr; fyysinen ruumis;.
        Mestarit muuten muuttivat Maahan Venukselta noin 6,5 milj, vuotta sitten , ihan noin tiedoksi. Kovia poikia, ja syytä olikin muuttoon; Venuksella on happosade, ja 400 ilmakehän paine ja 500 C'lämmintä :

sä voisit mennä juttuinesi jollekkin ufo ja
        vihreitten pikku ukkojen palstalle.

• Pii on 3.0 kirjoitti:

oli tarkastella aihetta objektiivisesti. Teosofia=jumalallinen viisaus. Tarkasteleppa kirkon historiaa. Murhia, kiristystä,vainoa, toisinajattelivien surmia. OLetko lukenut Efeson ryövärisynodista? Ohjasiko pyhä henki todella tällaisia miehiä. Epäilen suuresti. Alkuseurakuntaa ohjasi Kristuksen henkimaailma, jota Uudessa Testamentissa tavataan pyhäksi hengeksi nimittää.
        Olen tutustunut Salli Laaksosen elämänkertaan.
        Hän tuskin olisi painattanut näitä kirjoja omalla kustannuksellaan ellei olisi uskonut vilpittömästi asiaansa. Mikään huijari hän ei ollut. Rajatietokirjoissa on paljon roskaa, siinä olet oikeassa.

• Pii on 3.0
        käsittämätöntä kirjoitti:

sä voisit mennä juttuinesi jollekkin ufo ja
        vihreitten pikku ukkojen palstalle.

--.."Käsittämätöntä, " --
        Mutta sinunkin kai täytynee myöntää , että pii on 3 pilkku nolla?
        MarkkuP käsittää asian oikein hyvin; Miks' et sinäkin. Kyse on Näistä New Age Uskonnoissa höyryävistä saarnamiehistä, -tai esim Kathryn Kuhlmanin tapauksessa -tädeistä;
        Paavikin on aik, istunut Kathryn-tädin kokouksissa,
        .. Tuo -vihreät Pikku ukot ei pidä paikkaansa; Tarzan-sarjan kirjoittaja Burrougs kirjoitti myös avaruus-tarzan sarjan, -Mars-sarjan, josta minullakin oli suuri hyöty, (-Niitten lukeminen esti näiden Jt- ja helluntai- tai muiden uskonoppien tarttumisen ).mars-sarjan sankari John Carter joutui Jotenkin Marsiin, ja tapasi siellä mm, joukon 5. metrisiä vihreitä miehiä.
        Joten ne eivät ole vihreitä Pikku Ukkoja, vaan 5- metrisiä. ; , -siitä voi tietty käydä oppineita keskusteluja, ketkä näkevät mitäkin.

• Pii on 3.0 kirjoitti:

--.."Käsittämätöntä, " --
        Mutta sinunkin kai täytynee myöntää , että pii on 3 pilkku nolla?
        MarkkuP käsittää asian oikein hyvin; Miks' et sinäkin. Kyse on Näistä New Age Uskonnoissa höyryävistä saarnamiehistä, -tai esim Kathryn Kuhlmanin tapauksessa -tädeistä;
        Paavikin on aik, istunut Kathryn-tädin kokouksissa,
        .. Tuo -vihreät Pikku ukot ei pidä paikkaansa; Tarzan-sarjan kirjoittaja Burrougs kirjoitti myös avaruus-tarzan sarjan, -Mars-sarjan, josta minullakin oli suuri hyöty, (-Niitten lukeminen esti näiden Jt- ja helluntai- tai muiden uskonoppien tarttumisen ).mars-sarjan sankari John Carter joutui Jotenkin Marsiin, ja tapasi siellä mm, joukon 5. metrisiä vihreitä miehiä.
        Joten ne eivät ole vihreitä Pikku Ukkoja, vaan 5- metrisiä. ; , -siitä voi tietty käydä oppineita keskusteluja, ketkä näkevät mitäkin.

New Age ilmiöistä on raakaa rahastusta. Yksi pahimpia on R.Hubbardin perustama scientologia "uskonto", johon monet Hollywood tähdet, kuten Tom Cruise ja John Travolta ovat hurahtaneet.
        Scientologi Tom Cruise esittää muuten Valkyria elokuvassa saksalaisupseeria, joka johtaa Hitlerin salamurhahanketta.
        Tämä saksalaisupseeri Claus von Stauffenberg oli katolilainen vakaumuksellinen kristitty.
        Miehen elossa oleva poika on kuulemma elokuvasta raivoissaan.

• Pii on 3.0
        MarkkuP kirjoitti:

New Age ilmiöistä on raakaa rahastusta. Yksi pahimpia on R.Hubbardin perustama scientologia "uskonto", johon monet Hollywood tähdet, kuten Tom Cruise ja John Travolta ovat hurahtaneet.
        Scientologi Tom Cruise esittää muuten Valkyria elokuvassa saksalaisupseeria, joka johtaa Hitlerin salamurhahanketta.
        Tämä saksalaisupseeri Claus von Stauffenberg oli katolilainen vakaumuksellinen kristitty.
        Miehen elossa oleva poika on kuulemma elokuvasta raivoissaan.

..Menttiohjelma nimeltä "Wehrmacht", jossa tuli selkeästi esille se, että juuri nuo mainitsemasi aateliset keisarivallan aikaiset kaaderiupseerit olivat ne, jotka suunnittelivat Saksan sotakoneen,.Wehrmacht ja hyökkäyssuunnitelmat olivat jo valmiina, kun Hitler nousi valtaan, Hänestä oli tarkoitus tehdä sopiva keulakuva suurille valloitussuunnitelmille, mutta Adolf sotki homman peluuttamalla vallanhimoiset upseerit vastakkain .
        On Hyvin mahdollista, että Saksa olisi vallannut Venäjänkin, jos hitler mahtikäskyllään ei olisi pysäyttänyt tankkeja Dunkerquessa ennen rannikkoa.
        ja ohjelmasta tuli ilmi, että vallattujen alueiden hillitön murhaamisvimma oli viime kädessä Armeijan kenraalien tekoja;
        Kukaan ei esittänyt vastalauseita.
        Kun puhutaan , että vain Hitler oli diktaattori ja hullu, niin historiallinen totuus on toinen .

• Pii on 3.0 kirjoitti:

..Menttiohjelma nimeltä "Wehrmacht", jossa tuli selkeästi esille se, että juuri nuo mainitsemasi aateliset keisarivallan aikaiset kaaderiupseerit olivat ne, jotka suunnittelivat Saksan sotakoneen,.Wehrmacht ja hyökkäyssuunnitelmat olivat jo valmiina, kun Hitler nousi valtaan, Hänestä oli tarkoitus tehdä sopiva keulakuva suurille valloitussuunnitelmille, mutta Adolf sotki homman peluuttamalla vallanhimoiset upseerit vastakkain .
        On Hyvin mahdollista, että Saksa olisi vallannut Venäjänkin, jos hitler mahtikäskyllään ei olisi pysäyttänyt tankkeja Dunkerquessa ennen rannikkoa.
        ja ohjelmasta tuli ilmi, että vallattujen alueiden hillitön murhaamisvimma oli viime kädessä Armeijan kenraalien tekoja;
        Kukaan ei esittänyt vastalauseita.
        Kun puhutaan , että vain Hitler oli diktaattori ja hullu, niin historiallinen totuus on toinen .

pii on 3.0 että ennen Saksan hyökkäystä Puolaan,
        puolalaiset käynnistivät saksalaisten kollektiivisen joukkomurhan. Useilla paikkakunnilla puolalaiset sotilaat ja siviilit osallistuivat tappoorgioihin. Saksalaiset päätyivät omien tutkimustensa jälkeen, että 58000 tuhatta saksalaisyntyistä Puolassa oli murhattu, raiskattu, mukiloitu tai heidän omaisuutensa oli ryöstetty. Nuoret saksalaisnaiset oli lähes järjestelmällisesti raiskattu ennen surmaamista.
        Vain saksalaisten oma syyllisyydentunto juutalaisvainoista on estänyt heitä vaatimasta oikeutta tästä historian häpeällisestä osasta.
        Mutta historian kirjoittavat aina VOITTAJAT:

• Pii on 3.0
        MarkkuP kirjoitti:

pii on 3.0 että ennen Saksan hyökkäystä Puolaan,
        puolalaiset käynnistivät saksalaisten kollektiivisen joukkomurhan. Useilla paikkakunnilla puolalaiset sotilaat ja siviilit osallistuivat tappoorgioihin. Saksalaiset päätyivät omien tutkimustensa jälkeen, että 58000 tuhatta saksalaisyntyistä Puolassa oli murhattu, raiskattu, mukiloitu tai heidän omaisuutensa oli ryöstetty. Nuoret saksalaisnaiset oli lähes järjestelmällisesti raiskattu ennen surmaamista.
        Vain saksalaisten oma syyllisyydentunto juutalaisvainoista on estänyt heitä vaatimasta oikeutta tästä historian häpeällisestä osasta.
        Mutta historian kirjoittavat aina VOITTAJAT:

Tuon olet lukenut?
        Toivottavasti et ainakaan Juhani Putkisen Toisen maailmansodan alun kuvaussivuilta. Joka sivun lopuksi kiihottaa Suomea Natoon, samalla kun kertoo, ettei pidä sodankäynnissä yrittää varmistaa joka asiaa, samalla Hinkuu Suomea natoon, ja maakuntajoukkoja lisättäväksi.
        Niin,Viime Georgian sodastakin, Kun Georgia teki Putkisen ja Bushin , ja Häkämiehen Nato-toiveiden mukaan,lähti sotaan , ja Venäjä meni estämään Georgian omien kansalaisten murhaa,niin olihan se eriskummallinen näky, kun Suurvallan Gondoliisa, hyppi tasajalkaa mikin edessä, polki jalkaansa , ja kiljui, että "-Kyllä Minä niille,
        Venäläisille näytän, Anteeksi, siis Nato näyttää,,. )
        Ei siis mitään tolkkua kiihotuksessa. Eivät ole oppineen mitään sodan -tai Rauhankäynnistä. Ei viime Georgian sodastakaan , siitä, miten käy, kun uhoo kuin Putkinen .
        Historia on ollut aina lempparilajini, ja olen joutunut moniin sanakärhämiin siksi, että olen , vaivalla kaivanut esille mahdolliset tosiasiat kyseessä olevista asioista.
        ; tästä Puolan joukkomurhista;,
        -Kerrotko mistä lähteistä nuo tiedot ovar ? Kertomasi luku on varmaan 58.000, joka sekin niissä oloissa olisi ollut valtava luku; suunnilleen sama, kuin Suomelta kaatui , ns, Jatkosodassa sotilaita.
        ( Saksan miehityksen aikana Puolalaisia kuoli noin -6-milj; ihmistä, joista puolet Juutalaisia.)
        Siis jos tuollainen tapahtui ennen Puolan valtausta. Juuri ennen Saksan hyökkäystä saksalaiset sotilaat , Puolalaisiin asepukuihin puettuina, kyllä tunkeutuivat eräälle Saksan radioasemalle, mutta se kai on, kuten jo Kipling sanoi, -
        -Toinen tarina.
        Ja -, kun nyt ollaan tällä palstalla, niin muistutettakoon, että pieniä ne nuo -uhriluvut olivat joulukaloiksi, jos Uskonnon puheet tulevista pitää paikkansa;
        Harma;
        melkein koko ihmiskunta;
        Adventismi,
        -Koko ihmiskunta,
        Muu kristinoppi, Koko muu Popula maapallolta Helvettiin;
        Sen rinnalla Aatu vaikuttaa ihan näpertelijältä.
        lopuksi, kyllä minä uskon puolalaiset pystyneen joukkomurhiinkin, hehän, ns, "Puolan siniset ," - olivat keskitysleireillä natsien innokkaita apupoliiseja.

• Pii on 3.0 kirjoitti:

Tuon olet lukenut?
        Toivottavasti et ainakaan Juhani Putkisen Toisen maailmansodan alun kuvaussivuilta. Joka sivun lopuksi kiihottaa Suomea Natoon, samalla kun kertoo, ettei pidä sodankäynnissä yrittää varmistaa joka asiaa, samalla Hinkuu Suomea natoon, ja maakuntajoukkoja lisättäväksi.
        Niin,Viime Georgian sodastakin, Kun Georgia teki Putkisen ja Bushin , ja Häkämiehen Nato-toiveiden mukaan,lähti sotaan , ja Venäjä meni estämään Georgian omien kansalaisten murhaa,niin olihan se eriskummallinen näky, kun Suurvallan Gondoliisa, hyppi tasajalkaa mikin edessä, polki jalkaansa , ja kiljui, että "-Kyllä Minä niille,
        Venäläisille näytän, Anteeksi, siis Nato näyttää,,. )
        Ei siis mitään tolkkua kiihotuksessa. Eivät ole oppineen mitään sodan -tai Rauhankäynnistä. Ei viime Georgian sodastakaan , siitä, miten käy, kun uhoo kuin Putkinen .
        Historia on ollut aina lempparilajini, ja olen joutunut moniin sanakärhämiin siksi, että olen , vaivalla kaivanut esille mahdolliset tosiasiat kyseessä olevista asioista.
        ; tästä Puolan joukkomurhista;,
        -Kerrotko mistä lähteistä nuo tiedot ovar ? Kertomasi luku on varmaan 58.000, joka sekin niissä oloissa olisi ollut valtava luku; suunnilleen sama, kuin Suomelta kaatui , ns, Jatkosodassa sotilaita.
        ( Saksan miehityksen aikana Puolalaisia kuoli noin -6-milj; ihmistä, joista puolet Juutalaisia.)
        Siis jos tuollainen tapahtui ennen Puolan valtausta. Juuri ennen Saksan hyökkäystä saksalaiset sotilaat , Puolalaisiin asepukuihin puettuina, kyllä tunkeutuivat eräälle Saksan radioasemalle, mutta se kai on, kuten jo Kipling sanoi, -
        -Toinen tarina.
        Ja -, kun nyt ollaan tällä palstalla, niin muistutettakoon, että pieniä ne nuo -uhriluvut olivat joulukaloiksi, jos Uskonnon puheet tulevista pitää paikkansa;
        Harma;
        melkein koko ihmiskunta;
        Adventismi,
        -Koko ihmiskunta,
        Muu kristinoppi, Koko muu Popula maapallolta Helvettiin;
        Sen rinnalla Aatu vaikuttaa ihan näpertelijältä.
        lopuksi, kyllä minä uskon puolalaiset pystyneen joukkomurhiinkin, hehän, ns, "Puolan siniset ," - olivat keskitysleireillä natsien innokkaita apupoliiseja.

Lainaanpa tähän kuvauksen(MAAILMA PALAA,OSA II,SIVU 194,VALITUT PALAT ILM.1974)
        Väkivaltaisuudet alkoivta niin Saksan kuin sen vastustajienkin kohdalla jo heti sodan alussa.
        Puolassa fanaattiset kansanjoukot surmasivat jo ennen sodan puhkeamista satoja saksalaiseen vähemmistöön kuuluneita, ja ennen kuin PUola oli vallattu, siellä oli tapettu virallisen saksalaisten ilmoitusten mukaan 22000 saksaa puhuvaa asukasta. Todellisuudessa määrä saattaa jäädä jonkin verran pienemmäksi, mutta 10000 surmansa saanutta on vakavasti otettava vähimmäisarvio.

• Pii on 3.0
        MarkkuP kirjoitti:

Lainaanpa tähän kuvauksen(MAAILMA PALAA,OSA II,SIVU 194,VALITUT PALAT ILM.1974)
        Väkivaltaisuudet alkoivta niin Saksan kuin sen vastustajienkin kohdalla jo heti sodan alussa.
        Puolassa fanaattiset kansanjoukot surmasivat jo ennen sodan puhkeamista satoja saksalaiseen vähemmistöön kuuluneita, ja ennen kuin PUola oli vallattu, siellä oli tapettu virallisen saksalaisten ilmoitusten mukaan 22000 saksaa puhuvaa asukasta. Todellisuudessa määrä saattaa jäädä jonkin verran pienemmäksi, mutta 10000 surmansa saanutta on vakavasti otettava vähimmäisarvio.

..Lukea kyseisen Valitut palat. Tv;ssa oli juuri tässä dokumenttiohjelma englantilaisten kuulustelemista Saksan kenraaleista . heidät vietiin ensin karuun miehistön vankileiriin, ja kuulusteltiin kuin sotamiehiä. sitten, jonkin viikon päästä, heidät vietiin vanhaan herraskartanoon, ja he saivat hyvin kohteliaan olon knjakkeineen ja sikareineen.
        Siellä nämä herrat alkoivat eritellä sota- ja virkaajan muistojaan, eikä kukaan ajatellut, että britit äänittivät kaikki. -tai ei välittäneet.
        He kertoivat sodan alusta, miten siviileitä raahattiin monttujen reunalle sadoittain; Valko-venäjällä ja Ukrainassa paikallisasukkaat olivat innolla mukana ampumassa . mm. Nuori juutalaistyttö kysyi eräältä näistä kenraaleista, oliko heillä syytä pelätä; Eversti, (Silloin , ) sanoi, että he olivat nyt Saksan valtakunnan suojeluksessa. Kaksi päivää m; , Eversti näki koko kylän tuhottuna ss; n toimesta.
        Kukaan heistä ei silti julkisesti vastustanut tapahtumia. paitsi Marsalkka Model sodan viime päivinä kun liittoutuneet murjoi Siegfried-linjan vuorokaudessa. Model hajoitti Wehrmahtin, ja ampui itsensä.
        Joten, sota on julmaa, ja ratsuväki raakaa. Silti Japanilaisten joukkomurhat Kiinassa olivat määrällisesti hirveimpiä. jos nyt voi niin sanoa. Jos ei oteta atomipommeja huomioon.

• Pii on 3.0 kirjoitti:

..Lukea kyseisen Valitut palat. Tv;ssa oli juuri tässä dokumenttiohjelma englantilaisten kuulustelemista Saksan kenraaleista . heidät vietiin ensin karuun miehistön vankileiriin, ja kuulusteltiin kuin sotamiehiä. sitten, jonkin viikon päästä, heidät vietiin vanhaan herraskartanoon, ja he saivat hyvin kohteliaan olon knjakkeineen ja sikareineen.
        Siellä nämä herrat alkoivat eritellä sota- ja virkaajan muistojaan, eikä kukaan ajatellut, että britit äänittivät kaikki. -tai ei välittäneet.
        He kertoivat sodan alusta, miten siviileitä raahattiin monttujen reunalle sadoittain; Valko-venäjällä ja Ukrainassa paikallisasukkaat olivat innolla mukana ampumassa . mm. Nuori juutalaistyttö kysyi eräältä näistä kenraaleista, oliko heillä syytä pelätä; Eversti, (Silloin , ) sanoi, että he olivat nyt Saksan valtakunnan suojeluksessa. Kaksi päivää m; , Eversti näki koko kylän tuhottuna ss; n toimesta.
        Kukaan heistä ei silti julkisesti vastustanut tapahtumia. paitsi Marsalkka Model sodan viime päivinä kun liittoutuneet murjoi Siegfried-linjan vuorokaudessa. Model hajoitti Wehrmahtin, ja ampui itsensä.
        Joten, sota on julmaa, ja ratsuväki raakaa. Silti Japanilaisten joukkomurhat Kiinassa olivat määrällisesti hirveimpiä. jos nyt voi niin sanoa. Jos ei oteta atomipommeja huomioon.

Japanin antautuessa keisariperheen jäsenille taattiin syytesuoja. Nankinkgin verilöylyyn osallistui tiettävävästi yksi keisariperheen prinsseistä(kenraali). Näitä verijälkiä ei koskaan seurattu. Yksi saksalainen natsi pelasti tuhansia kiinalaisia siviilejä murhaamiselta. Hän kuului saksan lähetystöön. Hän perusti siviileitten suojavyöhykkeitä Nankingin kaupunkiin. Hän sitoi hakaristitunnuksen hihaansa. Monet japanilaisista ihailivat natsihallintoa. Miehen nimeä en nyt muista. Hän pelasti sylilapsiakin innokkailta teloittajilta.
        Liittoutuneet takasivat myös syytesuojan monillle japsitiedemiehistä, jotka olivat kokeilleet taistelukaasuja kiinalaisiin sotavankeihin. Jopa liittoutuneiden sotavankeja on väitetty olleen koekaniineina. Heihin kokeiltiin pernarutto yms.bakteereja.
        Tämä oli yhdysvaltojen ja japanin epäpyhä liitto.
        Pahimmat murhamiehet pääsivät kuin koira veräjästä. Näin se näyttää aina menevän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2224
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1780
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1435
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1264
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1229
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe