Mihin masennus johtaa

työaiti

Olen masentunut, jonkin verran varmaan jo kauan ja nyt masennus tuntuu pahenevan. En jaksa kuin pakollisen, mutta jaksan vielä sentään sen. Mutta mihin tämä päättyy? Romahdanko jotenkin vai mitä tapahtuu?

Olen käynyt lääkärissä ja sain mielialalääkettä, joka ei tunnu vaikuttavan mitään. Psykiatrille on aika, mutta jotenkin en usko tämän tilanteen paranevan. Olen niin syvällä kuopassa.

Sairaslomaa on tarjottu paria viikkoa, mutta sitten on töissä entistä pahempi tilanne, enkä muutenkaan halauais jättää töitä työkavereiden niskaan, enkä mysökään kertoa sairasloman syytä kenellekään. Enkä usko että2 viikkoa auttaisi. Pääsisinkö sitten enää mihinkään.

Mutta jos jatkan tätä puurtamista, niin tuleeko niin täydellinen väsyminen, ettei minun enää tarvitse tehdä mitään. Pääsenkö jonnekin sairaalaan/laitokseen lepäämään?

8

814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saanut selvää kärsitkö MASENNUKSESTA vai LOPPUUNPALAMISESTA?! Ne kyllä kulkevat käsikkäin!
      Jos jatkat töitä uupuneena, palat lopulta loppuun, eli tulet kykenemättömäksi hoitamaan työ/kotiaskareitasi, jolloin joudut/pääset pitkälle sairaslomalle, vähintäin 2kk.

Jos kärsit pelkästä masennuksesta, niin terapia ja lääkitys yhdessä todennäköisesti jossain vaiheessa helpottaa oloasi huomattavasti!

Älä häpeile masennustasi tai loppuunpalamistasi -ne ovat herkkien ja vastuuntuntoisten ihmisten vaivoja, joissa ei ole mitään hävettävää!!!

Voimia ja tervehtymistä Sinulle!! Elämä voittaa!!

• työäiti

Suurin syy siihen on varmaan mies, joka harjoittaa henkistä väkivaltaa, haukkuu koko ajan. Käyn siis myös töissä ja työ on henkisesti raskasta ja koko ajan on pystyttävä parempaan. Lapsiakin on.

Elämääni kuuluu työ, koti, lapset ja mies. Itselle ei jää aikaa. Olen siis lopussa, enkä tiedä millä nimikkeellä sitä pitäis kutsua. työn olen vielä pystynyt hoitamaan moitteettomasti, mutta koti ja lapset jäävät vähemmälle.

Toivoisin vain että pääsisin johonkin pois joksikin aikaa.

• työäiti kirjoitti:

Suurin syy siihen on varmaan mies, joka harjoittaa henkistä väkivaltaa, haukkuu koko ajan. Käyn siis myös töissä ja työ on henkisesti raskasta ja koko ajan on pystyttävä parempaan. Lapsiakin on.

Elämääni kuuluu työ, koti, lapset ja mies. Itselle ei jää aikaa. Olen siis lopussa, enkä tiedä millä nimikkeellä sitä pitäis kutsua. työn olen vielä pystynyt hoitamaan moitteettomasti, mutta koti ja lapset jäävät vähemmälle.

Toivoisin vain että pääsisin johonkin pois joksikin aikaa.

Sinulla mahdollisuus mennä esim. työpaikan järjestämään kuntoutukseen, minkä KELA maksaa?

Itse olin työuupumuksen vuoksi 3 viikon kuntoutuksessa ja se teki todella hyvää!!!
        Ensin oli 2 viikon jakso ja myöhemmin vielä viikon jakso!

Uskoisin, että miehesi ei suostu mihinkään avioliittoleirin tapaiseen systeemiin?! Vai?

Apua selvästi tarvitset, otahan selvää vaikka työterveyshuollosta mitä vaihtoehtoja on tarjolla!! Älä päästä tilannettasi liian pahaksi, hoito on silloin sitä raskaampi!

VOIMIA!!! :)

• työäiti
        Mysterion kirjoitti:

Sinulla mahdollisuus mennä esim. työpaikan järjestämään kuntoutukseen, minkä KELA maksaa?

Itse olin työuupumuksen vuoksi 3 viikon kuntoutuksessa ja se teki todella hyvää!!!
        Ensin oli 2 viikon jakso ja myöhemmin vielä viikon jakso!

Uskoisin, että miehesi ei suostu mihinkään avioliittoleirin tapaiseen systeemiin?! Vai?

Apua selvästi tarvitset, otahan selvää vaikka työterveyshuollosta mitä vaihtoehtoja on tarjolla!! Älä päästä tilannettasi liian pahaksi, hoito on silloin sitä raskaampi!

VOIMIA!!! :)

Tarvii kysellä kun käyn seuraavan kerran lääkärissä.

En vaan tiedä osaanko edes esittää siellä asiani oikein. Psykiatrin juttusille menoakin jotenkin pelkään. Ehkä käy niin, että toteaa, että olen kunnossa ja homma jää siihen. Jonkun pitäis ohjata minua eteenpäin, mutten kaikki jää kesken.

• työäiti kirjoitti:

Tarvii kysellä kun käyn seuraavan kerran lääkärissä.

En vaan tiedä osaanko edes esittää siellä asiani oikein. Psykiatrin juttusille menoakin jotenkin pelkään. Ehkä käy niin, että toteaa, että olen kunnossa ja homma jää siihen. Jonkun pitäis ohjata minua eteenpäin, mutten kaikki jää kesken.

ohjaan Sinua eteenpäin: HUS, HOITAMAAN ITSESI KUNTOON SIITÄ!! :)

Ole rehellinen psykiatrille ja kerro asiat niin kuin ne ovat!! Sano että et jaksa enää, voimat ovat loppu! Näin vuoden alussa on KELA:n kuntoutusrahoja yleensä vielä hyvin jäljellä, joten kyselehän niitä kuntoutuksia pian!

Olen pahoillani puolestasi, että puolisosi ei kunnioita ja arvosta Sinua!! Voitko tehdä sille asialle jotain?

Tilanteesi ei ole toivoton, koska pystyt hoitamaan töitäsi ja kotiasioitasi vielä jollain
        tavalla! Pidä itsestäsi huolta ja hae apua!

• HLL

Prohekti voi olla pitkä,mutta ei välttämättä.Pääasia on nyt että hoidat itsesi kuntoon. Ihan itsesi ja muiden vuoksi.Asiat saattavat vain muuten pahentua.Työ ja muut jutut saa nyt jättää "muka muiden hoidettavaksi". Masennus on hoidettavissa ja mitä pikimmiten se aloitetaan sen parempi. Tuli heti mieleen että kauan olet syönyt masennuslääkkeitä?
      Masennus ja siihen liittyvät oireet saattaavat lääkkeiden alkuvaiheessa lisääntyä noin 1-4viikon sisällä ja vasta sen jälkeen ruveta vaikuttamaan. Ja lääkkeitä suositeltaisiinkin käytettävän se tietty aika.
      Itse joudun masennuksen kanssa kamppailemaan todennäköisesti koko elämäni ajan. Olen normaali terve nuori nainen urheilen kaikki hyvin yms., mutta joudun ottamaan kuureina masennuslääkketä esim vuoden parin välein. Sitten jaksan taas.Pääasia että tiedostaa oman hyvinvointinsa sillä se on tärkein asia.Siitä on hyvä lähteä.Kun itse voi hyvin se vaikuttaa myös läheisiin ihmisiin:)

• uzzikuu

kohta olet palanut loppuun,jos et yhtään hellitä.Naisella on nykyään niin paljon vastuuta,koska on monta tehtävää ja jokaiselle päivälle.Jos jatkat loputtomiin etkä hellitä,niin joudut tilanteeseen,josta toipuminen vie useita kuukausia.Tällainen loppuunpalaminen on tavallista nykymaailmassa.Eiköhän tuo masennusoireilu ja loppuunpalaminen kuulu samaan sarjaan.Voimattomuus ja masennus.siinä kaikki.eikä jaksa mitään.Hyvä kun jaksaa hengittää.Olen kokenyt kerran kovan burn outin ja kaksi kuukautta meni toipumiseen.Pärjäsin kyllä ilman minkäänlaista sairaalahoitoa.

Tiedätkö,että kirkasvalohoito auttaa muuhunkin masennukseen kuin kaamosmasennukseen.Juttele psykiatrisi kanssa mitä mieltä hän on ko.asiasta.Uupunutta ihmistä kirkasvolohoito auttaa,mutta tulee pitää huoli siitä,ettei lähde liian vauhdikkaasti ja lepo jää,josta jälleen on väsymystä.

Jos sinulla olisi mahdollisuus,niin kahden viikon etelänmatka omassa rauhassa tai jonkun ystävän kanssa olisi sinulle melkoisen hyvä juttu.Ajatteleppas asiaa.

http://au.youtube.com/watch?v=pduSIGZXIvs&NR=1

• YhMasisÄiti

Sain keskivaikean masiksen diagnoosin vuosi sitten ja vuoden saikku.Mikään työ ei ole niin tärkeä että se saa imeä loputkin voimat sairastuneelta.

Lääkitys,keskusteluaikoja,lastensuojeluilmoitus-tehdään kun yh sairastuu.
        Vuosi kulunut ja puhkun energiaa ja elämäniloa.
        Anna itsellesi lupa sairastaa ja toipua ennenkuin tilanne ennestään pahenee!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      86
      7601
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      104
      5517
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4728
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4662
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      65
      3382
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2758
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2447
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2408
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2372
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2244
    Aihe