Paljonko saat henkilökohtaista lisää/saatko ollenkaan?

K-A Kuski

Olen K-auton kuljettaja ja saan tessin päälle 80e eli Tes 879,2 H-lisä 80e. Kokemuslisiä ei ole. Tuntipalkka 11,99. Vuositulot pikkasen 30000e paremmalla puolella vuonna 2008. Töissä olen Pk-seudulla. Olen tyytyväinen omaan palkkaani.

Mitäs te muut kuljettajat saatte henkilökohtaista lisää? vai saatteko? :) ja oletteko tyytyväisiä palkkaanne?

22

3242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uutta soraautoa

      kun muut ajavat vanhoja.

    • vai ymmärtääkö...

      80x11,99=959,2 eli sama kun tulee tosta ilmottamastasi tessistä ja h-lisästa tulee,mutta pääasiahan on että olet itse tyytyväinen! jos saat tollasia 2vk:n tilejä niin jäin miettimään,että onko jokin eu-direktiivi lisännyt vuoteen 4kk.? ei muuta kun kolmosta pesään...

      • K-A Kuski

        Vuositulot ovat siis laskettu ylitöiden kanssa.


    • kiki  

      Joka paikassa pitäisi laittaa euro tuntipalkan päälle, jos joutuu ajamaan "oikeaa" kuorma-auto, eli semmosta missä on paripyörät, erillinen koppi takana, takalaitanostin ja siihen malliin...

      • Auto-Antero©

        Onko tämä jokoin vitsi vai...?

        Paripyöriä on jo pick-up'eissakin.

        Mikä "erillinen koppi takana"?
        Siis tarkoitatko kuormatilaa?
        Erillistä rungon päälle rakennettua kuormatilaako tarkoita tuolla erillisellä kopilla takana?
        Sora- ja rahtilava-autoilla ajavatko eivät sitten tarvitse euroa lisää tuntipalkkaan?
        Ja noita erillisiä kuormatilojakin on vaikka missä pienissä nakkikattiloissakin jo.

        Ja ihan sama tarina takalaitanostimessa.


      • tuo varmaan...
        Auto-Antero© kirjoitti:

        Onko tämä jokoin vitsi vai...?

        Paripyöriä on jo pick-up'eissakin.

        Mikä "erillinen koppi takana"?
        Siis tarkoitatko kuormatilaa?
        Erillistä rungon päälle rakennettua kuormatilaako tarkoita tuolla erillisellä kopilla takana?
        Sora- ja rahtilava-autoilla ajavatko eivät sitten tarvitse euroa lisää tuntipalkkaan?
        Ja noita erillisiä kuormatilojakin on vaikka missä pienissä nakkikattiloissakin jo.

        Ja ihan sama tarina takalaitanostimessa.

        Mikäs tämän "oikean kuorma-auton" ajamisessa on niin erikoista, että siitä pitäisi erityistä palkanlisää saada? Kokeneelle kuljettajalle on ihan sama minkä kokoluokan auto on alla, kaikki taipuu ihan yhtä helposti hankalempiinkin paikkoihin.

        Kikin harjoittamalla jakelupuolella sen sijaan homma on paljon helpompaa, kun turhat lempat jää pois. Autokin on sekä lastatessa että purkaessa aina laituritasolla, eikä tarvitse repiä lavoja mäkeen. Pääosa kamoista tulee lavoilla/rullakoissa, ei tarvitse kanniskella. Kattokaan ei tule ihan heti vastaan, joten korkeampiakaan lavoja ei tarvitse lempata matalemmiksi. Rullakkojakelussa täyteen autoonkin tulee mukavasti lisätilaa, kun kyytiin mahtuvat täydet rullakkoniput.


      • kiki  
        Auto-Antero© kirjoitti:

        Onko tämä jokoin vitsi vai...?

        Paripyöriä on jo pick-up'eissakin.

        Mikä "erillinen koppi takana"?
        Siis tarkoitatko kuormatilaa?
        Erillistä rungon päälle rakennettua kuormatilaako tarkoita tuolla erillisellä kopilla takana?
        Sora- ja rahtilava-autoilla ajavatko eivät sitten tarvitse euroa lisää tuntipalkkaan?
        Ja noita erillisiä kuormatilojakin on vaikka missä pienissä nakkikattiloissakin jo.

        Ja ihan sama tarina takalaitanostimessa.

        Oiskohan erillinen koppi, semmonen erillinen koppi, eikä kiinteä ohjaamon kanssa kuten pakuissa.

        Mutta ymmärtkö, tämän ajamista http://www.schnedlitz.at/images/autos/fort_transit_260k_kl.jpg saa yhtäpaljon palkkaa kuin tämän http://www.matec-trailer.com/kuvat/HaavistoScania2004.jpg

        Joten eikö muka jälkimmäisen ajamisesta olisi joku euron ison auton lisä paikallaan, koska.

        Vaikka tuo eka auto muisuttaa ulkonäöltä pakua, on se kuitenkin kuorma-auto :)

        Ja näytä sä mulle muutama normi pakun kokoinen pienempi auto, jossa on erikseen se koppi takana, takalaitanostin ja paripyörät, ja jota saa ajaa B-kortilla :)


      • sanottu
        kiki   kirjoitti:

        Oiskohan erillinen koppi, semmonen erillinen koppi, eikä kiinteä ohjaamon kanssa kuten pakuissa.

        Mutta ymmärtkö, tämän ajamista http://www.schnedlitz.at/images/autos/fort_transit_260k_kl.jpg saa yhtäpaljon palkkaa kuin tämän http://www.matec-trailer.com/kuvat/HaavistoScania2004.jpg

        Joten eikö muka jälkimmäisen ajamisesta olisi joku euron ison auton lisä paikallaan, koska.

        Vaikka tuo eka auto muisuttaa ulkonäöltä pakua, on se kuitenkin kuorma-auto :)

        Ja näytä sä mulle muutama normi pakun kokoinen pienempi auto, jossa on erikseen se koppi takana, takalaitanostin ja paripyörät, ja jota saa ajaa B-kortilla :)

        Ammattimiehelle kummankin ajaminen on yhtä helppoa, mutta jälkimmäisellä homma on fyysisesti paljon helpompaa. Se on sitten eri asia, kun laitetaan kärry perään, siinä tulee jo ajamisessakin hieman eroa, lähinnä huonoilla keleillä.


      • sitten muka?
        sanottu kirjoitti:

        Ammattimiehelle kummankin ajaminen on yhtä helppoa, mutta jälkimmäisellä homma on fyysisesti paljon helpompaa. Se on sitten eri asia, kun laitetaan kärry perään, siinä tulee jo ajamisessakin hieman eroa, lähinnä huonoilla keleillä.

        kai nyt kummankin ajaminen on yhtä "helppoa" mutta kyllä silti jonkinlainen ison auton lisä olisi paikallaan...

        Eikä se auton näkö kerro onko työ helppoa tai ei, esim siinä pakettiauton näköisessä voi joutua kantamaan keveitä leipälaatikoita, kun siinä isossa kuormurissa voi joutua taas kantamaan painavia kaljalaatikoita ylökertoihin yms.


      • Scanialla
        sitten muka? kirjoitti:

        kai nyt kummankin ajaminen on yhtä "helppoa" mutta kyllä silti jonkinlainen ison auton lisä olisi paikallaan...

        Eikä se auton näkö kerro onko työ helppoa tai ei, esim siinä pakettiauton näköisessä voi joutua kantamaan keveitä leipälaatikoita, kun siinä isossa kuormurissa voi joutua taas kantamaan painavia kaljalaatikoita ylökertoihin yms.

        Homma on helppoa!
        Pyöräkoneella kuorma päälle ja tehtaalla avaat takaovet ja ketjupurkuvehkeillä pötkö tyhjäksi se on nimittäin aika simppeliä hommaa toi hakkeen ajo!


      • sillä kuljettaa
        Scanialla kirjoitti:

        Homma on helppoa!
        Pyöräkoneella kuorma päälle ja tehtaalla avaat takaovet ja ketjupurkuvehkeillä pötkö tyhjäksi se on nimittäin aika simppeliä hommaa toi hakkeen ajo!

        jos sillä vie vaikkapa lavoja ja rullakoita kauppoihin, ei pidä muutakuin vetää niitä perässä ja nostaa takalaitanosturilla.

        Mutta ei sitä ikinä tiedä mitä milläkin autolla joutuu tekemään, tosin jos ei ole ennen ajanut mtiään, niin sen pakun ajo on helpompaa, mutta jos on ajanut sitä Scaniaa vaikkapa viikon, on taatusti se monelle yhtä helppo kuin se pakun näköinen.


      • palkkaus
        kiki   kirjoitti:

        Oiskohan erillinen koppi, semmonen erillinen koppi, eikä kiinteä ohjaamon kanssa kuten pakuissa.

        Mutta ymmärtkö, tämän ajamista http://www.schnedlitz.at/images/autos/fort_transit_260k_kl.jpg saa yhtäpaljon palkkaa kuin tämän http://www.matec-trailer.com/kuvat/HaavistoScania2004.jpg

        Joten eikö muka jälkimmäisen ajamisesta olisi joku euron ison auton lisä paikallaan, koska.

        Vaikka tuo eka auto muisuttaa ulkonäöltä pakua, on se kuitenkin kuorma-auto :)

        Ja näytä sä mulle muutama normi pakun kokoinen pienempi auto, jossa on erikseen se koppi takana, takalaitanostin ja paripyörät, ja jota saa ajaa B-kortilla :)

        muuttunut? Koska ainakin n.10 vuotta sitten sai pienemmän palkan jos ajoi puolikasta ja paremman täysperän ajamisesta ja pakukuskeilla kaikkein pienin.


      • kiki  
        palkkaus kirjoitti:

        muuttunut? Koska ainakin n.10 vuotta sitten sai pienemmän palkan jos ajoi puolikasta ja paremman täysperän ajamisesta ja pakukuskeilla kaikkein pienin.

        Tosiaan, jos ajaa tuota pakettiauton näköistä transittia, saa tunnissa 75 c enemmän kuin että ajaisi sitä pakettiauton näköistä kuormuria.

        Mutta taas jos toinen tyyppi ajaa sitä transitin kuormuria, ja toinen vaikkapa 3 akselista scaniaa, saa kumpikin saman palkan, koska kumpikin on kuorma-auto


      • tuota.
        kiki   kirjoitti:

        Tosiaan, jos ajaa tuota pakettiauton näköistä transittia, saa tunnissa 75 c enemmän kuin että ajaisi sitä pakettiauton näköistä kuormuria.

        Mutta taas jos toinen tyyppi ajaa sitä transitin kuormuria, ja toinen vaikkapa 3 akselista scaniaa, saa kumpikin saman palkan, koska kumpikin on kuorma-auto

        Sillä eikös palkkaluokat ole edelleenkin porrastettu ajoneuvopainojen mukaan?


      • kiki  
        tuota. kirjoitti:

        Sillä eikös palkkaluokat ole edelleenkin porrastettu ajoneuvopainojen mukaan?

        On neljä luokkaa

        A Henkilöauto/pakettiauto
        B Kuorma-auto
        C Puoliperävaunu
        D täysperävaunu

        Eli B-palkkaluokkaan voi kuulu 5 metristä trnasittia ajava henkilö ja 12 metristä scaniaa ajava henkilö.

        Mutta taas 5 metristä transittia ajava voi saada enemmän palkkaa kuin 8 metristä Crafteria ajava, jos se crafter onkin rekisteröity pakettiautoksi.

        Anyway, palkkoja voisi pudottaa joka kohdassa 50c/h, meinaan kyllä tekijöitä riittää näihin hommiin....


      • vuodesta
        kiki   kirjoitti:

        On neljä luokkaa

        A Henkilöauto/pakettiauto
        B Kuorma-auto
        C Puoliperävaunu
        D täysperävaunu

        Eli B-palkkaluokkaan voi kuulu 5 metristä trnasittia ajava henkilö ja 12 metristä scaniaa ajava henkilö.

        Mutta taas 5 metristä transittia ajava voi saada enemmän palkkaa kuin 8 metristä Crafteria ajava, jos se crafter onkin rekisteröity pakettiautoksi.

        Anyway, palkkoja voisi pudottaa joka kohdassa 50c/h, meinaan kyllä tekijöitä riittää näihin hommiin....

        lähtien palkkaluokat on muuttunut metrimääriin. Tuntuu että puhut asioista mistä et mitään tiedä.


      • ????
        kiki   kirjoitti:

        On neljä luokkaa

        A Henkilöauto/pakettiauto
        B Kuorma-auto
        C Puoliperävaunu
        D täysperävaunu

        Eli B-palkkaluokkaan voi kuulu 5 metristä trnasittia ajava henkilö ja 12 metristä scaniaa ajava henkilö.

        Mutta taas 5 metristä transittia ajava voi saada enemmän palkkaa kuin 8 metristä Crafteria ajava, jos se crafter onkin rekisteröity pakettiautoksi.

        Anyway, palkkoja voisi pudottaa joka kohdassa 50c/h, meinaan kyllä tekijöitä riittää näihin hommiin....

        Mikä on Trnasitti, joku uusi malli ???


      • kiki  
        vuodesta kirjoitti:

        lähtien palkkaluokat on muuttunut metrimääriin. Tuntuu että puhut asioista mistä et mitään tiedä.

        Ja se tässä onkin persesstä että palkka on sama, oli alla sitten 5 metrinen transitti, tai 12 metrinen scania, edellyttäen että kumpikin on kuorma-auto


      • kiki  
        ???? kirjoitti:

        Mikä on Trnasitti, joku uusi malli ???

        Toki tommosille maahanmuuttajille voi olla vaikea muodostaa sanoja täällä suomissa.

        jos sanassa on kirjaimet Trnasitti niin mikä tunnettu automalli niistä kirjaimisita voisi tulla?

        A Spintter
        B Ducato
        C Boxer
        D Scudo
        F Trnasit
        G Tourneo
        H Carry

        Siinä sulle vaikea tehtävä, koita pyytää joku suomilainen avuksi selvittämään tota


      • Hakemies2
        sillä kuljettaa kirjoitti:

        jos sillä vie vaikkapa lavoja ja rullakoita kauppoihin, ei pidä muutakuin vetää niitä perässä ja nostaa takalaitanosturilla.

        Mutta ei sitä ikinä tiedä mitä milläkin autolla joutuu tekemään, tosin jos ei ole ennen ajanut mtiään, niin sen pakun ajo on helpompaa, mutta jos on ajanut sitä Scaniaa vaikkapa viikon, on taatusti se monelle yhtä helppo kuin se pakun näköinen.

        Ei hakeautolla viedä kauppaan yhtään mitään!!!! Koita nyt käsittää!!!!
        Yleisin purkupaikka on paperitehtaan hakekenttä!!!


      • älä välitä
        tuota. kirjoitti:

        Sillä eikös palkkaluokat ole edelleenkin porrastettu ajoneuvopainojen mukaan?

        Älä välitä sen puheista, tuo on pelkkä häirikkö-penska, joka käy sekä täällä että pakupuolella provoilemassa. Kaikki eivät tätä vain ymmärrä, joten raukka saa tyydytystä itselleen.


    • varsinaista henk.koht. lisää, muuta kuin sen minkä tuntipalkka on yli taulukon. Tulen tuloillani mainiosti toimeen, vaikka verrattuna muiden alojen palkkoihin meidän palkat saisi olla parinkympin pinnassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      93
      1114
    7. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

      Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe