On tullut seurattua tuota sarjaa ja vaikuttaa mielenkiintoiselta. Tuli siinä mieleen, että mitenköhän nämä eurooppalaiset kuorma-autot pärjäisivät niissä oloissa, kun jenkit näyttävät kärsivän jäätymisestä? Milloin on letkut jäässä, milloin lämppäri hajoaa, milloin mitäkin...
Mitäköhän ne jenkkikuskit tuumaisivat, jos heidät pantaisiin eurorekan rattiin? Voisivat tuumata "What the f#¤%kin' toy is this?!" Kun ovat niin polleaa poikaa niiden nuppi-vipu-kampi-vehkeittensä kanssa.
Rekkakuskit jäällä
17
3277
Vastaukset
- ne uudetkin
jenkkirekat ovat ihan pellevehkeitä. Jenkkien kehitystyö on pysähtynyt 60-luvulle
- suomipoika on 1
Kyllä varmaan aika hyvin!!! nykyäänhän talvet ei ole talvia täällä koto-suomessakaan (pl. lappi) mutta vielä muutama vuosi sitten oli keskisuomen ja pohjois-karjalan korkeudellakin n. 40 asteen pakkasia joka talvi ja kestivät se n. kuukauden ja hyvin kesti kalusto ja kylmäkoneet, toki ei niitä sammuteltu. Ja mitä tulee liukkailla ajamiseen niin nykyään ku vaihtelee -4 4 ja suolaus päälle niin välillä on tosi liukastakin joten veikkaan että suomipoika ois kovasana tuolla. (pois lukien nämä etelän vetelät = hesalaiset yms)
- ketjutettu
Se yks sankarihan meinais että ei oo vielä ikään ketjuttanu eikä ketjuta sen yhen mäin takia tälläkään kertaa, et kyllä kun tehtäs samalla paatoksella pölliautoista suomalaisissa metissä ohjelmaa niin ois paljon enemmänkin äksöniä.
Ei ne poijat paljon vaivaa nähny ku se auto jäi mäkeen vaan heti ootettiin hinaamista, oisivat laittaneet ketjut vielä toisiin vetosiin ja peruutelleeet vähä alaspäin niin jo ois vauhilla noussu ylös. - hyvä sarja
ketjutettu kirjoitti:
Se yks sankarihan meinais että ei oo vielä ikään ketjuttanu eikä ketjuta sen yhen mäin takia tälläkään kertaa, et kyllä kun tehtäs samalla paatoksella pölliautoista suomalaisissa metissä ohjelmaa niin ois paljon enemmänkin äksöniä.
Ei ne poijat paljon vaivaa nähny ku se auto jäi mäkeen vaan heti ootettiin hinaamista, oisivat laittaneet ketjut vielä toisiin vetosiin ja peruutelleeet vähä alaspäin niin jo ois vauhilla noussu ylös.Tosiaan se yks punaniska vielä vittuili siitä kuskista, joka jäi siihen mäkeen. Pantas sekin kaveri tänne suomen oloihin ajamaan, niin mitähän tuumais? Lähtis varmaan kiltisti takasin "zenkkeihin" purkkaa jauhamaan ja olis iha hiljaa.
Tuossapa oliskin suomalaisversion ideaa, kun otettais pöllikuskit päähenkilöiks. "Pöllikuskit metsässä" - <-.
Ei siellä sorvarit pärjää
kun piteli kuukauden päivät vähän rapsakampia kelejä, lähempänä neljääkymmentäkin useampana päivänä, niin ei auton tekniikassa ollut mitään murheita. Pari letkua vaihdettiin nosturiin, mutta liekö niidenkään päiviä pakkanen päättänyt... Ilmankuivaimen kun pitää kunnossa niin jo sillä pääsee kohtuu pitkälle - kirjaimellisesti.
- ja shittiä
oi voi voi voi
Kirjoittanut: Kalle Kommunisti 13.1.2009 klo 11.44
Helevitn tyhmät kauskit! Miksi ne tylsät ei lennä kesäkuukausina, kun paistaa ja on aikaa varastoida kunnolla? EI tänään ole 10 tonnin lentorahtikontti mikään ihme.
Venäläiset AN-potkuriturbiinikoneet lentää 27 tonnin kuormia Siperiassa parin kilometrin "jonkinlaisille" kentille.
Voi olla että Atlantin tuolla puolen ovat tumpeloita ja pelkkia purkanjauhajaa.
Vastaa tähän viestiin - on maailman napa!
Näinhän se asia esitetään ja opetetaan heikäläisille jo pienestä pitäen ja muut ei ole mitään. Tosiasiassa taitaa se jenkkien autokalusto olla hyvää neuvostoliittolaista tasoa. Hallintalaitteet kuin maasepän tekemiä, toki varmaan vahvoja. Kuormien painotkaan eivät heillä ole suomalaisella tasolla, taitaa puoliperäänkin saada 16tonnia kuormaa. 62 tonnin kokonaispainoista ei nähtäne edes unta..? Tietysti se jäätien kantavuus tuo omat rajoitteensa painoihin. Uhoaminen ja usko omaan kaikkivoipaisuuteen on kyllä omaa luokkaansa. Uskoisin että pohjoiseurooppalaiset automerkit ja kuskit varmaan pärjäis hyvinkin noissa ympyröissä, poislukien ehkä ne ikänsä asfaltilla rattia pyöritelleet puukenkäiset kuskit
- suomipoika on 1
tuossa edellisessä tekstissä asiaa...ainaki nuo sikaniska 130 kg äijjät tuolla luulee olevansa maailman parhaita rahtareita..noh en ole kateellinen kun tässä kirjoitan mutta tiedän että pystyisin itse ihan tasan tarkkaan samaan mihin hekin, he vaan eivät välttämättä suomessa pärjäis "kelirikkoaikaan" pöllin ajossa... tai vastaavassa...
- suomipoika on 1
suomipoika on 1 kirjoitti:
tuossa edellisessä tekstissä asiaa...ainaki nuo sikaniska 130 kg äijjät tuolla luulee olevansa maailman parhaita rahtareita..noh en ole kateellinen kun tässä kirjoitan mutta tiedän että pystyisin itse ihan tasan tarkkaan samaan mihin hekin, he vaan eivät välttämättä suomessa pärjäis "kelirikkoaikaan" pöllin ajossa... tai vastaavassa...
eikä sovi unohtaa norjaan ajajia..siellä otetaankin miehestä mittaa ja ajetaan ketjuilla ja ylämäkiä...ois ameriikan pojat helisemässä vuonon rinteellä ketjuja rikitellessä päälle....
niin tulipa mullakin mieleen jotta mitenköhän meikäläinen kalusto pärjäisi siellä. Luulisi menevän noin suunnilleen siinä missä paikallistenkin romiskot. Ratin ja selkänojan välistä ei ainakaan jäisi kiinni.
- Turvallista matkaa
Jos näissä oloissa tuo puuta metsästä niin kyllä tuolla jäähommissa varmasti homma hoituisi.
- hyvä sarja
Turvallista matkaa kirjoitti:
Jos näissä oloissa tuo puuta metsästä niin kyllä tuolla jäähommissa varmasti homma hoituisi.
Olisipa metka näky, kun sattuisi tuossa sarjassa vilahtamaan vanha kunnon SR-Sisu vetämässä jotai hiton tynnyriä sinne kaivokselle :D
Olikos se SR-Sisu, missä on Fullerin laatikko? Ainaki jenkit osais pykältää sitä ja eikös niissä ole "Pillarin" koneitakin vai Cumminsejako ne on kaikissa?
- Voi katsoa täältä
- vanha metsuri
..Koko sarja!! Huuhaata ku yks kovanaamakuski sanoo että ei osaa kettinkejä ees laittaa ja toine aasi sit laittaa teliakseliin vaik kui ois teliveto ja kehtaa kaivattaa akselia myöten 35 asteen pakkasella ittesä kiini ku ei ole ees mäkeä ja painoa! Saapi nauraa kyllä koko rahan edestä!!
- osaba
vanha metsuri kirjoitti:
..Koko sarja!! Huuhaata ku yks kovanaamakuski sanoo että ei osaa kettinkejä ees laittaa ja toine aasi sit laittaa teliakseliin vaik kui ois teliveto ja kehtaa kaivattaa akselia myöten 35 asteen pakkasella ittesä kiini ku ei ole ees mäkeä ja painoa! Saapi nauraa kyllä koko rahan edestä!!
ei oo taso kovin korkialla.Heh heh sanon.
- Ruuhkakivi
osaba kirjoitti:
ei oo taso kovin korkialla.Heh heh sanon.
Miten olis jos Suomessa joku maksaisi vastaavanlaisen tilin tollasesta hommasta? Taitaisi olla kaikenlaista yrittäjää sielläkin...Pitää muistaa että jäätiellä ajamiseen ei tarvita muuta kuin vanha parin kymppitonnin autonrohjo eikä paljon muuta, ei liikennelupaa, ei varmaan edes ajokorttia, ei edes järkeä. Siksi sinne menee koettamaan onneaan sellasta jengiä joka ei välttämättä täälläkään tien päällä pärjäisi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041811
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151591- 1441569
- 1021513
- 801427
- 1191259
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2771206- 691071
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241070- 381012