Pääsenkö taivaaseen, jos uskon vilpittömästi sen mitä seurakunnassa opetetaan. Vaikka kuoltuani kävisi ilmi, että seurakunta on ollut väärässä joissakin asioissa?
Pääsenkö taivaaseen
188
24026
Vastaukset
- Usko seurakunnan oppeihin
ei pelasta ketään, vaan ainoastaan usko Jeesukseen:
Ap 16:30
"Herrat. Mitä minun pitää tekemän, että pelastuisin?
Niin he sanoivat hänelle:
Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut".
Siinä ei tarvita synninpäästöjä eikä toista vl-
läistä!- parannuksen teosta
Devoit kirjoitti:
Oikeat sanat sanoit.
Miten synnit annetaan anteeksi...ei niitä voi sopia suoraan Jumalan kanssa.
- Uskovainen vl isä
parannuksen teosta kirjoitti:
Tuli mieleen, että Jeesushan kuoli ristillä meidän syntiemme tähden. Riittäisikö se, että uskoo Jeesuksen sovittaneen meidän syntimme?
- Kempelainen
annolla pelastuu.
Missä se ilmenee Raamatussa. Uskovainen vl isä kirjoitti:
Tuli mieleen, että Jeesushan kuoli ristillä meidän syntiemme tähden. Riittäisikö se, että uskoo Jeesuksen sovittaneen meidän syntimme?
Vaikea ymmärtää (ilman Pyhää Henkeä) että jokin kauan ennen syntymääni tapahtunut asia on sovittanut jonkin tekemäni väärän teon. Selittäisitkö?
- puhujasetä sanoo
irwin.badman kirjoitti:
Vaikea ymmärtää (ilman Pyhää Henkeä) että jokin kauan ennen syntymääni tapahtunut asia on sovittanut jonkin tekemäni väärän teon. Selittäisitkö?
että Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme tähden.
puhujasetä sanoo kirjoitti:
että Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme tähden.
Kerroppa sinä jos siihen uskot.
- fefia
Kempelainen kirjoitti:
annolla pelastuu.
Missä se ilmenee Raamatussa.kyllä siihen liittyy oleellisena asiana katumus, usko, nöyryys ja rakkaus, miksei toivokin. Rakkaus kuitenkin on tärkeä, muista sinäkin se, riippumatta siitä kenen kanssa olet erimieltä.
- että Jeesus
irwin.badman kirjoitti:
Kerroppa sinä jos siihen uskot.
on ristillä sovittanut minunkin syntini.
Jos minä joudun syntiin, niin saan turvata siihen, että Jumala antaa anteeksi minun syntini poikansa Jeesuksen kautta. - et ole ymmärtänyt
Kempelainen kirjoitti:
annolla pelastuu.
Missä se ilmenee Raamatussa.lukemaasi, vaikka uskon sinun lukeneen raamatuita useammin kuin minun.
- Kempelainen
fefia kirjoitti:
kyllä siihen liittyy oleellisena asiana katumus, usko, nöyryys ja rakkaus, miksei toivokin. Rakkaus kuitenkin on tärkeä, muista sinäkin se, riippumatta siitä kenen kanssa olet erimieltä.
ainoastaan tunnustaa ja uskoa Jeesus Kristukseksi.
Ei mitään muuta, osoittiko Ristin ryöväri katumusta, ei vaan pelkkää uskoa Kristukseen, Voideltuun.
Nöyryyttä Hänellä oli, että uskoi ja sai pilkan päälleen. Se peitti alleen myös toivon.
Rakkautta siinä ei juuri viljelty, sillä molemmilla oli naulat käsissä ja jaloissa, Rakkaus tuli vain Jeesuksesta.
””Rakkaus kuitenkin on tärkeä, muista sinäkin se, riippumatta siitä kenen kanssa olet erimieltä.** Mielestäni suurinta rakkautta on TOTUUS HERRASSA.
Tässä totuudessa on jo useampi VL löytänyt Herran ja usea kastettukin.
Kiitos ja siunausta. - Kempelainen
et ole ymmärtänyt kirjoitti:
lukemaasi, vaikka uskon sinun lukeneen raamatuita useammin kuin minun.
Syntejä ei sovita Jumala vaan Jeesus. Eikö niin.
Mutta minä lisäsin, ettei se kuitenkaan pelasta, tekee vain matkan helpommaksi.
Rauhaa. - ilmeisesti
vl-vilkuttelija. Onko käsilihakset kipeenä?
- Järki päässä
mielipuolisempaa oppia: Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi, vain vanhoillislestadiolainen voi antaa synnit anteeksi.
Vl-herätysliike opettaa noin. että Jeesus kirjoitti:
on ristillä sovittanut minunkin syntini.
Jos minä joudun syntiin, niin saan turvata siihen, että Jumala antaa anteeksi minun syntini poikansa Jeesuksen kautta.Eli Jeesus kuolemallaan mahdollisti sen että synnit voi saada anteeksi? Mutta eikö se ole eri asia kuin että Jeesus kuolemallaan sovitti syntimme? Eihän kukaa ole tehnyt syntiä ennen syntymäänsä.
Olenko ihan hakoteillä?- heips veikkaa
Kempelainen kirjoitti:
annolla pelastuu.
Missä se ilmenee Raamatussa.Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Room. 10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
Room. 10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
Room. 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu." - !mutmut
fefia kirjoitti:
kyllä siihen liittyy oleellisena asiana katumus, usko, nöyryys ja rakkaus, miksei toivokin. Rakkaus kuitenkin on tärkeä, muista sinäkin se, riippumatta siitä kenen kanssa olet erimieltä.
Yksin uskosta
yksin armosta
yksin kristuksen tähden
Mitä on sinun rakkautesi, tai mitä on katumuksesi, mitä on sinun nöyryytesi?
Niilläkö olet ajatellut ostaa itsesi vapaaksi helvetistä? Tee parannus syntisraukka, ja ota vastaan evankeliumi Kristuksesta.
Jeesuksella on sellainen vanhurskaus joka riittää sinullekin, mutta älä enää pilkkaa Jeesusta tarjoamalla hänelle maksuksi omia ruumiinharjoituksiasi.
Mene Jeesuksen eteen ja sanohänelle: "Jumala ole minulle syntiselle armollinen." Aamen. - tainnut
koskaan lukea Raamattua, jos uskot SRK:n valheoppeihin.
- vl-valhetta
- sinulle:
- on sovitettu
irwin.badman kirjoitti:
Eli Jeesus kuolemallaan mahdollisti sen että synnit voi saada anteeksi? Mutta eikö se ole eri asia kuin että Jeesus kuolemallaan sovitti syntimme? Eihän kukaa ole tehnyt syntiä ennen syntymäänsä.
Olenko ihan hakoteillä?Jeesus sovitti koko ihmiskunnan synnit kuolemallaan, siis kaikkien, jo syntyneiden, kuolleiden ja vielä tulevaisuudessa syntyvien, jos he katuvat syntejään.
- pelastus on koettava tosiasia
irwin.badman kirjoitti:
Jumala loi ajan maailmankaikkeuden yhteydessä. Hän on sen ulkopuolella. Sovituksen ajankohdalla ei ole periaattessa väliä. Ennen Jeesusta eläneet odottivat tuonelassa lunastajaa. Jeesus laskeutui uskontunnustuksemme mukaan " alas tuonelaan ja nousi ylös kolmantena päivänä" ja pelasti Jumalaan ja tulevaan lunastukseen edeltäkäsin uskoneet mukaansa, kuten raamattu kirjoittaa: "hän otti mukaansa vankeja".
Olennaista on pelastukseen turvautuminen ja omakohtainen pelastuksen löytäminen - Jumalan tuntemaan oppiminen. Siitä Ilosanomassa pääasiassa on kyse.
mitä tulee suoranaisesti kysymykseesi, Jeesus pelasti meidät, ei yksittäisistä synneistämme erikseen tai yhdessä, vaan perussyntiinlankeemuksestamme. Me pelastumme
- löydämme uskon tässä ja nyt, alamme elää "taivaan kansalaisina" - sitä pyytämällä.
Minä en kokenut itseäni mitenkään kovin syntiseksi uskon valitessani. Vasta vähitellen, vuosien kuluessa, opin ymmärtämään, että minäkin, totta tosiaan, olen syntinen. Ja samalla syntiinlankeemuksen syvyyden ja perusteellisuuden. Uskon elämäni eteni hissukseen samalla, kun tämä usi ja aikaisempiin uskomuksiini sopimaton totuus kasvoi todeksi. Syntien anteeksiantamus muuttui minulle todelliseksi tarpeen kautta.
On upeaa kokea tuo sama armo yhä uudelleen! - voi antaa..
Järki päässä kirjoitti:
mielipuolisempaa oppia: Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi, vain vanhoillislestadiolainen voi antaa synnit anteeksi.
Vl-herätysliike opettaa noin.pahat teot toiselle ihmiselle anteeksi,mutta jumalalta sinun tulee pyytää omia tekojasi anteeksi,silloin olet valmiimpi tuonpuoleiseen elämään kun se aika koittaa.
- tyhjäntoimittaja ko...
ilmeisesti kirjoitti:
vl-vilkuttelija. Onko käsilihakset kipeenä?
heh..heh..."ei sanoja vain huokaus"...
- ainakaan
tyhjäntoimittaja ko... kirjoitti:
heh..heh..."ei sanoja vain huokaus"...
hengellinen vl-valhepässi.
- kiva vastailla
En ole asiantuntija ollenkaan, mutta olettaisin että pyhä-henki ihmisessä(tai sen puute) on se joka ratkaisee. Uskoisin että Jeesus oli vain täydellinen. Seurakunnasta - olipa se mikä tahansa, en usko että löytyy virheetöntä. Minun vastaukseni on se pääset taivaaseen jos sinussa on/vaikuttaa pyhähenki.
Devoit kirjoitti:
Usko. Usko Herraan Jeesukseen ja lunastustyöhönsä..
Mitäs se usko on? Sitä että uskot Raamatun kuvaamat teot tosiksi? Uskot että Jeesus käveli veden päällä ja ruokki tuhat päisen yleisön muutamalla leivällä ja kalalla? Jumala ilmestyi palavana pensaana?
Jos olisi kaikkivoipa Jumala ja Raamattu olisi Jumalan sana, niin eiköhän Jumala olisi muotoillut sen niin ettei ihmisten tarvitsisi kiistellä sen sisällöstä vaan se olisi yksiselitteinen ja ymmärrettävä ilman "viisaiden" tulkintoja.
VL:t voi olla monessa asiassa väärässä, mutta ainakin siinä he ovat oikeassa ettei usko ja järki mahdu samaan päähän.irwin.badman kirjoitti:
Mitäs se usko on? Sitä että uskot Raamatun kuvaamat teot tosiksi? Uskot että Jeesus käveli veden päällä ja ruokki tuhat päisen yleisön muutamalla leivällä ja kalalla? Jumala ilmestyi palavana pensaana?
Jos olisi kaikkivoipa Jumala ja Raamattu olisi Jumalan sana, niin eiköhän Jumala olisi muotoillut sen niin ettei ihmisten tarvitsisi kiistellä sen sisällöstä vaan se olisi yksiselitteinen ja ymmärrettävä ilman "viisaiden" tulkintoja.
VL:t voi olla monessa asiassa väärässä, mutta ainakin siinä he ovat oikeassa ettei usko ja järki mahdu samaan päähän.Älä nyt viitsi ladella tuota tavallista vl-höpötystä: "Uskot, että Raamattu on kirjoitettu, uskot, että...". Munaat vain itsesi sillä.
Pyhä Henki sytyttää uskonliekin ihmisen sydämessä. Sitä ei sytytä sianpaskalle haiseva vl-tupakoitsija, vaikka he niin opettavatkin.- mutta välikappaleena..
Melperi1 kirjoitti:
Älä nyt viitsi ladella tuota tavallista vl-höpötystä: "Uskot, että Raamattu on kirjoitettu, uskot, että...". Munaat vain itsesi sillä.
Pyhä Henki sytyttää uskonliekin ihmisen sydämessä. Sitä ei sytytä sianpaskalle haiseva vl-tupakoitsija, vaikka he niin opettavatkin.Jumala voi käyttää jopa sikalalle tai muulle haisevaa uskovaista ihmistä.
mutta välikappaleena.. kirjoitti:
Jumala voi käyttää jopa sikalalle tai muulle haisevaa uskovaista ihmistä.
se vl-paskonärhi ei ole.
Ihminen voi yhtä hyvin saada synnit anteeksi ja tulla uskoon yksin kotona ollessaan tai marjareissulla kannon päällä istuessaan yms. Ratkaiseva asia on SYDÄMEN KÄÄNTYMINEN JUMALAN PUOLEEN ja nöyrtyminen ikiaikojen Jumalan pyhien kasvojen edessä, syntien tunnustaminen, katuminen ja pelastusta janoaminen.- tirskaus :))
Melperi1 kirjoitti:
Älä nyt viitsi ladella tuota tavallista vl-höpötystä: "Uskot, että Raamattu on kirjoitettu, uskot, että...". Munaat vain itsesi sillä.
Pyhä Henki sytyttää uskonliekin ihmisen sydämessä. Sitä ei sytytä sianpaskalle haiseva vl-tupakoitsija, vaikka he niin opettavatkin.Mukavaa että teitä asiakirjoittajiakin on täällä ;-).
Sitä en sitten osaa sanoa et oliko asia kuitenkaan niin painavaa että kannattaa rekisteröidä nimimerkki. Luulisi tuollaisen asiallisuuden ilmiteeraaminen mahdollista myös rekkaamattomana. tirskaus :)) kirjoitti:
Mukavaa että teitä asiakirjoittajiakin on täällä ;-).
Sitä en sitten osaa sanoa et oliko asia kuitenkaan niin painavaa että kannattaa rekisteröidä nimimerkki. Luulisi tuollaisen asiallisuuden ilmiteeraaminen mahdollista myös rekkaamattomana.kommenttini kirjoitan aina rek. nimimerkillä.
irwin.badman kirjoitti:
VL:t voi olla monessa asiassa väärässä, mutta ainakin siinä he ovat oikeassa ettei usko ja järki mahdu samaan päähän.Hebrealaiskirje:
10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.Devoit kirjoitti:
Hebrealaiskirje:
10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.Meillä on.. mutta jos ei ole? On ollut hetkiä jolloin olen halunnut uskoa Jumalaan, olen rukoillut ja keskustellut asiasta vl-kavereideni kanssa. Olen käynyt seuroissakin, mutta en ole saanut mistään uskoa siihen että Jumala olisi todellinen, eli Pyhä Henki lienee kiertänyt minut.
Koska en keksi miksei Jumala haluaisi minua palvelijakseen (ei kai kukaan ole liian hyvä tai huono uskovaiseksi) olen tullut tulokseen ettei Jumalaa ole. Eli usko perustuu valheeseen.irwin.badman kirjoitti:
Meillä on.. mutta jos ei ole? On ollut hetkiä jolloin olen halunnut uskoa Jumalaan, olen rukoillut ja keskustellut asiasta vl-kavereideni kanssa. Olen käynyt seuroissakin, mutta en ole saanut mistään uskoa siihen että Jumala olisi todellinen, eli Pyhä Henki lienee kiertänyt minut.
Koska en keksi miksei Jumala haluaisi minua palvelijakseen (ei kai kukaan ole liian hyvä tai huono uskovaiseksi) olen tullut tulokseen ettei Jumalaa ole. Eli usko perustuu valheeseen.sinun on turha Jumalaa ja Pyhää Henkeä etsiä. Siellä hallitsevat ihan eri henget (demonit yms.).
irwin.badman kirjoitti:
Meillä on.. mutta jos ei ole? On ollut hetkiä jolloin olen halunnut uskoa Jumalaan, olen rukoillut ja keskustellut asiasta vl-kavereideni kanssa. Olen käynyt seuroissakin, mutta en ole saanut mistään uskoa siihen että Jumala olisi todellinen, eli Pyhä Henki lienee kiertänyt minut.
Koska en keksi miksei Jumala haluaisi minua palvelijakseen (ei kai kukaan ole liian hyvä tai huono uskovaiseksi) olen tullut tulokseen ettei Jumalaa ole. Eli usko perustuu valheeseen.Haluan huomauttaa, etten halveksien tuota sanonut. Ihmisenä olet yhtä arvokas Jumalan silmissä, kuin kaikki muutkin.
Avaako seuraava Raamatunkohta sinulle mitään?
Jaakobin kirje:
4:1 Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?
4:2 Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano.
4:3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.
4:4 Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen.
4:5 Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?
4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon."
4:7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
4:8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
4:9 Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi.
4:10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
4:11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
4:12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?- päätyy
irwin.badman kirjoitti:
Koska en keksi miksei Jumala haluaisi minua palvelijakseen (ei kai kukaan ole liian hyvä tai huono uskovaiseksi) olen tullut tulokseen ettei Jumalaa ole. Eli usko perustuu valheeseen.ateistiksi. Vl-herätysliike on väkevä ase saatanan kädessä.
päätyy kirjoitti:
ateistiksi. Vl-herätysliike on väkevä ase saatanan kädessä.
Liki sataprosenttisesti exät päätyvät ateisteiksi ja tosi Jumalavihamielisiksi vielä.
Saatana hykertelee..Devoit kirjoitti:
Liki sataprosenttisesti exät päätyvät ateisteiksi ja tosi Jumalavihamielisiksi vielä.
Saatana hykertelee..Vl-herätysliike antaa täysin vääristyneen kuvan Jumalasta ja siitä, mitä on oikea usko Jumalaan. Jos nyt vähän rumaa ilmaisua käytetään, niin vl-herätysliikkeessä opetus uskonasioista ja kaikki muukin on
TÄYSIN PERSEELLÄÄN!Melperi1 kirjoitti:
Vl-herätysliike antaa täysin vääristyneen kuvan Jumalasta ja siitä, mitä on oikea usko Jumalaan. Jos nyt vähän rumaa ilmaisua käytetään, niin vl-herätysliikkeessä opetus uskonasioista ja kaikki muukin on
TÄYSIN PERSEELLÄÄN!Tuhanten juonten mestari, saatana, on sijoittanut oman luontonsa Jumalan luonteen sijaan ja uskotelee Jumalan olevan itsensä kaltainen.
Uskotko meleperi, että näiden kommenttien jälkeen vl:t lähettävät kohta meille fanipostia? :)Devoit kirjoitti:
Tuhanten juonten mestari, saatana, on sijoittanut oman luontonsa Jumalan luonteen sijaan ja uskotelee Jumalan olevan itsensä kaltainen.
Uskotko meleperi, että näiden kommenttien jälkeen vl:t lähettävät kohta meille fanipostia? :)tämmönen vanha partakin vähän lämmenny laukomaan totuuksia.
Devoit kirjoitti:
Haluan huomauttaa, etten halveksien tuota sanonut. Ihmisenä olet yhtä arvokas Jumalan silmissä, kuin kaikki muutkin.
Avaako seuraava Raamatunkohta sinulle mitään?
Jaakobin kirje:
4:1 Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?
4:2 Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano.
4:3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.
4:4 Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen.
4:5 Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?
4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon."
4:7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
4:8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
4:9 Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi.
4:10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
4:11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
4:12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?Enkä minä etsi Jumalaa, en enään. Uskovaisten keskuudessa puhutaan etsikkoajasta, luulenpa että se meni minulta ohi joskus 10-15v sitten. Mutta jos sellainen taikatemppu tapahtuisi mikä saisi minut uskomaan niin eipä minulla mitään sitäkään vastaan olisi. Paitsi jossain piireissä voisi saada hörhön maineen...
Viimeaikoina olen pohtinut että mikä saa ihmisen uskomaan, Raamattu antaa monenlaisia neuvoja mutta ne edellyttää että sinulla on usko Jumalaan, edes heikko. Esim tuo Jaakobin kirjeen kohta 4:8 "Lähestykää Jumalaa niin hän lähestyy teitä", miten lähestyä sellaista mihin ei usko?- metaskeema
Devoit kirjoitti:
Saatana hykertelee..Joistakin tulee ihan täysiä Jeesus-pellejä, kun he luopuvat vanhoillislestadiolaisuudesta.
- vl-eppälijä
Sillä se, joka hänen päälleen uskoo, saa paikan Herran huoneesta. Voiko olla näin? Entä jos et pääsekään mihinkään..? Jos koko Taivasta ei ole edes olemassakaan.. höh. Nyt en itsekään oikein tiedä, että pääsetkö vai et. No kyllä Jumala sen tietää, vai tietääkö? Kysy siltä. Onko sitäkään olemassa?? Jos häneen saat yhteyden niin kerro terveisiä vl-epäilijältä. Aamen.
- mm00
Melperi1 kirjoitti:
Pyhä Henki sytyttää uskonliekin ihmisen sydämessä. Sitä ei sytytä sianpaskalle haiseva vl-tupakoitsija, vaikka he niin opettavatkin.kyllä oot törkee läskipää
- ole niin selvää
irwin.badman kirjoitti:
Enkä minä etsi Jumalaa, en enään. Uskovaisten keskuudessa puhutaan etsikkoajasta, luulenpa että se meni minulta ohi joskus 10-15v sitten. Mutta jos sellainen taikatemppu tapahtuisi mikä saisi minut uskomaan niin eipä minulla mitään sitäkään vastaan olisi. Paitsi jossain piireissä voisi saada hörhön maineen...
Viimeaikoina olen pohtinut että mikä saa ihmisen uskomaan, Raamattu antaa monenlaisia neuvoja mutta ne edellyttää että sinulla on usko Jumalaan, edes heikko. Esim tuo Jaakobin kirjeen kohta 4:8 "Lähestykää Jumalaa niin hän lähestyy teitä", miten lähestyä sellaista mihin ei usko?Älä luule mitään että etsikkoaikasi on mennyt ohi sanoohan Raamattu sellaistakin että ei kukaan voi tulla luokseni ellei Isä vedä häntä.
Itse ajattelin kauan aikaa sitten samoin; sitten "sain kutsun", olin erittäin vahvasti mukana seurakunnan johon kuuluin (ei vl) kaikissa toiminnoissa, yritin palvella, tehdä hyvää niin paljon että väsyin ja viimein jäin pois ja erosin seurakunnasta. Vuosiin en lukenut edes Raamattua ja nyt taas olen alkanut tehdä niin ja löytää Jumalan uudelleen. Kaikki on mahdollista, itse en usko siihen että on vain yksi mahdollisuus...ihmiset ovat erilaisia ja vain Jumala tietää milloin kutsuu ja ketä.
Ja ei tosiaankaan kaikilla Raamatun ihmisillä ollut edes heikkoa uskoa Jumalaan, osalle usko tuli "kuin salama kirkkaalta taivaalta". Osahan jopa vainosi kristittyjä.
- Jyrähdys Nivalasta
ovat ittestään perkeleestä. Perkeleen oppeja palvomalla ei mennä taivaaseen.
Jos hylkäät mielestäsi vl-valheopit ja sinulla on sydämessä usko Kristukseen, niin silloin ei ole mitään hätää.- saarnaa
Samaa epäuskon saarnaa mitä paratiisista asti on saarnannut.
- saarnaa
saarnaa kirjoitti:
Samaa epäuskon saarnaa mitä paratiisista asti on saarnannut.
vl-puhujien ja sinun kauttasi.
- vl-samoilla linjoilla
H.S henkioppi jyrää vl-opeissa edelleen.
Ja hänhän oli väärässä, josta joutui tekemään parannusta.
Mutta oppi ja henki jäi pysyväksi.- esimerkkejä
Ei itse voi sopia asioitaan..
esimerkkejä kirjoitti:
Ei itse voi sopia asioitaan..
"Joh. 3:16
"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Sanotaanko edellä, että "ei yksikään, joka toisen ihmisen kautta häneen uskoo"?
Sanotaanko?!
Missä kohtaa Raamatussa opetetaan 2 pakollisen välimiehen oppia = uskoontulo ja syntien anteeksisaaminen pitää tapahtua Jeesuksen ihmisen kautta? Kerro ne kohdat Raamatusta, jossa opetetaan noin.
1.Tim. 2:
"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"- avaimet
Melperi1 kirjoitti:
"Joh. 3:16
"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Sanotaanko edellä, että "ei yksikään, joka toisen ihmisen kautta häneen uskoo"?
Sanotaanko?!
Missä kohtaa Raamatussa opetetaan 2 pakollisen välimiehen oppia = uskoontulo ja syntien anteeksisaaminen pitää tapahtua Jeesuksen ihmisen kautta? Kerro ne kohdat Raamatusta, jossa opetetaan noin.
1.Tim. 2:
"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"Omille opetuslapsilleen..."Ottakaat Pyhä Henki...joille te synnit anteeksi annatte niille ne ovat anteeksi annetut, mutta joille te ne pidätätte niille ne ovat pidetyt" (Noin ulkomuistista).
Korneliuskin tarvitsi Simon Pietarin apua.
Ei auttanut rukoukset ja almut sinällään vaan tarvittiin uskovainen ihminen saarnaamaan..
Apostolien teot 10 luku. avaimet kirjoitti:
Omille opetuslapsilleen..."Ottakaat Pyhä Henki...joille te synnit anteeksi annatte niille ne ovat anteeksi annetut, mutta joille te ne pidätätte niille ne ovat pidetyt" (Noin ulkomuistista).
Korneliuskin tarvitsi Simon Pietarin apua.
Ei auttanut rukoukset ja almut sinällään vaan tarvittiin uskovainen ihminen saarnaamaan..
Apostolien teot 10 luku."Ottakaa Pyhä Henki..."
Tuotahan te lallatatte aamusta iltaan ja illasta aamuun unohtaen kaiken muu, mitä Raamattuun on kirjoitettu.
Mainitsit pari esimerkkiä. So what? Kumoa minulle ja kaikille meille muille Raamatun kera Joh. 3:16 ja 1.Tim. 2:5-6. Kerro, missä kohtaa Raamatussa selvästi sanotaan, että ihminen voi tulla uskoon vain toisen ihmisen läsnäollessa.
Älä esitä nyt mitään Korneliuksia tai muita esimerkkejä vaan kerro, missä kohtaa Raamatussa opetetaan 2 pakollisen välimiehen oppi, jota vl-herätysliike opettaa.
Kerro!!- tullaan vain
Melperi1 kirjoitti:
"Ottakaa Pyhä Henki..."
Tuotahan te lallatatte aamusta iltaan ja illasta aamuun unohtaen kaiken muu, mitä Raamattuun on kirjoitettu.
Mainitsit pari esimerkkiä. So what? Kumoa minulle ja kaikille meille muille Raamatun kera Joh. 3:16 ja 1.Tim. 2:5-6. Kerro, missä kohtaa Raamatussa selvästi sanotaan, että ihminen voi tulla uskoon vain toisen ihmisen läsnäollessa.
Älä esitä nyt mitään Korneliuksia tai muita esimerkkejä vaan kerro, missä kohtaa Raamatussa opetetaan 2 pakollisen välimiehen oppi, jota vl-herätysliike opettaa.
Kerro!!oven kautta..ei aitojen yli hyppimällä
tullaan vain kirjoitti:
oven kautta..ei aitojen yli hyppimällä
yhtä ainutta kohtaa Raamatusta 2 pakollisen välimiehen opin tueksi. Ymmärrän sinua, koska Raamatusta ei löydy yhtä ainutta kohtaa sen opin tueksi. Se on
OULUSSA KEKSITTY VALHEOPPI!!
Kykenit heittämään palstalle vain lapsellisen vl-heiton. Voi miesparkaa!- Mahtavaa!
tullaan vain kirjoitti:
kommentistasi päätellen sinun täytyy olla teologian tohtori tai vähän enemmän.
- että...
tullaan vain kirjoitti:
saatana on ovela.
- sinua.
tullaan vain kirjoitti:
keskustelukyvytöntä vl-reppanaa. parempi on, että hyppäät taas ehtoolla sängyn laidan yli eukkos päälle sätkä hampaissa.
- tietenniin
sinua. kirjoitti:
keskustelukyvytöntä vl-reppanaa. parempi on, että hyppäät taas ehtoolla sängyn laidan yli eukkos päälle sätkä hampaissa.
mielellään niin, että vaimosi tulee mahdollisimman raskaaksi.
- arviointiasteikko
tietenniin kirjoitti:
mielellään niin, että vaimosi tulee mahdollisimman raskaaksi.
Viitoset = Lottovoitto
Neloset = Mahtavaa
Kolmoset = Upea suoritus
Kaksoset = Tuli oikein tuplana
Yksi = Parempi sentään kuin ei mitään
Täyttäkää maa. - esimerkki
tullaan vain kirjoitti:
siitä, miten sielunvihollinen voi saada haltuunsa jopa kokonaisen kirkkokunnan/herätysliikkeen.
- Timoteuskirje
tullaan vain kirjoitti:
kahden pakollisen välimiehen (Jeesus ihminen) oppia. Eli ihmisen uskoontulon välimiehenä pitää olla Jeesus ja ihminen. Kerrotko, missä kohtaa Raamattu opettaa 2 pakollisen välimiehen oppia.
1.Tim. 2:
6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa" - Henget puhuvat
mutta henkioppi jäi. Nykyään vaikuttavat Ollin ja Aimon henget.
"Hoitokokouksiin ei ole tarvis palata, ne ovat vain pienen joukon ongelma." (OV)
"Hoitokokoukset olivat siunauksellisia." (AH) - ja kun uskoo..
Melperi1 kirjoitti:
yhtä ainutta kohtaa Raamatusta 2 pakollisen välimiehen opin tueksi. Ymmärrän sinua, koska Raamatusta ei löydy yhtä ainutta kohtaa sen opin tueksi. Se on
OULUSSA KEKSITTY VALHEOPPI!!
Kykenit heittämään palstalle vain lapsellisen vl-heiton. Voi miesparkaa!Jumalaan ja Jeesukseen,ei siihen tarvita välttämättä kirkkoja eikä seurakuntia.Voit uskoa ja rukoilla ja lähettää hänelle ajatuksia ihan missä vain.Ole oma itsesi, leikkimällä kirkkouskovaista,jos et sitä todella ole,saat vain vahinkoa aikaan.Usko ja luota,rukouksiisi vastataan.Joskus saattaa ihminen ajatella että minulle sattui vaan huonopaa kun rukoilin,mutta kun aikaa menee huomaatkin ,että näinhän sen piti mennäkkin että asiat järjestyi. Niinkuin sanotaan,"tutkimattomat on herran tiet".
että USKO JEESUKSEEN antaa synnit anteeksi ja tuottaa sielun pelastuksen. Jos sinun sydämessäsi asuu Kristus ja olet pesty lunta valkeemmaksi Hänen verihaavojensa kautta, niin sinun nimesi löytyy taivaan kirjoista.
Joh. 3:16
Apt. 16:
"25. Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
26. Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
27. Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
28. Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
29. Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."
""Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"
SRK ja vl-puhujat ovat VALTAVIA VALEHTELIJOITA. He ovat varsinaisia käveleviä käärmeitä, jotka vääristelevät ja raiskaavat Jumalan sanaa pelkästään omaan korvasyyhyynsä. Raamatussa ei sanota, että kaikki maailman uskovaiset löytyy yhdestä pienestä herätysliikkeestä. Raamatussa ei sanota, että ihminen voi saada syntinsä anteeksi ja pelastua vain toisen ihmisen kautta. Jne jne.
Tämä kaikki on sitä sielunvihollisen ja SRK:n yhdessä keksimää valhetta, jota syötetään joka viikko vl-ihmisille rauhanyhdistyksillä.
Miten näille valehtelijoille ja Jumalaa sekä Jumalan sanaa vastaan taisteleville SRK:n miehille ja vl-puhujille tulee aikanaan käymään? Sitä minä en tiedä. Sen tietää yksin Jumala. Minun veikkaus on, että ei kovin hyvin.
Sana sanoo, että ne, jotka toisia opettavat, joutuvat menemään muita tiukemman seulan läpi. Tämä on täysin loogista ja ymmärrettävää, koska opettaja vastaa tavallaan myös kuulijakunnasta. Siksi ei paljon naurattaisi olla vl-puhujien housuissa silloin, kun kirjat avataan.
Tässä lyhyesti perusperiaatteet Raamatun mukaan.- 10 luku
Korneliuksen tapaus esim. ei riittänyt rukoukset ja almut vaan Jumalan piti johdattaa Jumalan lähettiläs saarnaamaan...
Saarna Jeesuksen sovitustyön uskomiseen ja syntien anteeksi saarnaamiseen vastaanottamiseen pelastaa, kun Pyhän Hengen saaneet sitä sitä syntejään katuvalle julistaa. - keksittyä
10 luku kirjoitti:
Korneliuksen tapaus esim. ei riittänyt rukoukset ja almut vaan Jumalan piti johdattaa Jumalan lähettiläs saarnaamaan...
Saarna Jeesuksen sovitustyön uskomiseen ja syntien anteeksi saarnaamiseen vastaanottamiseen pelastaa, kun Pyhän Hengen saaneet sitä sitä syntejään katuvalle julistaa.valhetta.
- Tottakai jonkun
10 luku kirjoitti:
Saarna Jeesuksen sovitustyön uskomiseen ja syntien anteeksi saarnaamiseen vastaanottamiseen pelastaa, kun Pyhän Hengen saaneet sitä sitä syntejään katuvalle julistaa.pitää saarnata tai antaa luettavaa:
"Usko tulee kuulemisesta", mutta ei tuo puhuja
voi estää kenenkään pelastumista!!!
"Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi
voiman tulla Jumalan lapseksi, niille JOTKA USKOVAT"
Joh 1:12
Ei tuossakaan puhuta mitään sitomisesta tai päästä-
misestä!!!!! Tottakai jonkun kirjoitti:
pitää saarnata tai antaa luettavaa:
"Usko tulee kuulemisesta", mutta ei tuo puhuja
voi estää kenenkään pelastumista!!!
"Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi
voiman tulla Jumalan lapseksi, niille JOTKA USKOVAT"
Joh 1:12
Ei tuossakaan puhuta mitään sitomisesta tai päästä-
misestä!!!!!lähetyskäskyssään meitä saarnaamaan evankeliumia kaikille kansoille. Oulun UMPIUUNOT opettavat sen kohdan siten, että ihmisen uskoontulon hetkellä häntä täytyy olla pitämässä kädestä kiinni jonkun vl-tupakkijullin.
Valitettavasti Raamattu ei tunne sellaista oppia. Mutta kun ollaan valheen ja valheopetuksen tielle lähdetty, niin sillä tiellä pysytään siihen saakka kunnes kirjat avataan. Ja
SILLOIN POSAHTAA!!- vl uskovainen isä
10 luku kirjoitti:
Saarna Jeesuksen sovitustyön uskomiseen ja syntien anteeksi saarnaamiseen vastaanottamiseen pelastaa, kun Pyhän Hengen saaneet sitä sitä syntejään katuvalle julistaa.>Korneliuksen tapaus esim. ei riittänyt rukoukset ja
>almut vaan Jumalan piti johdattaa Jumalan
>lähettiläs saarnaamaan...
Mutta oliko syy siinä, että Kornelius ei ymmärtänyt asioita oikein, vaan hänelle piti lähettää Jumalan lähettiläs, joka vääntäisi hänelle rautalangasta, että hän ymmärtäisi. - Juhakki
Hienoja Raamatun kohtia kyllä löydät. Ne vain pitäisi tutkia Raamatun mukaisesti kokonaisuutena.
Esimerkiksi. Miten selität ja liität seuraavan Raamatun kohdan ottamiisi Raamatun kohtiin?
Room. 10:17
16 Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
17 Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.
Minä siis ymmärrän tämän näin, että usko ei voi tulla ilman kuulemista. Ja kuuleminen ei tarkoita pelkästään sitä, että pitää olla ääntä, vaan myös kuurot voivat "kuulla", niillä se on "näkemistä". - Eräs uskovainen
10 luku kirjoitti:
Saarna Jeesuksen sovitustyön uskomiseen ja syntien anteeksi saarnaamiseen vastaanottamiseen pelastaa, kun Pyhän Hengen saaneet sitä sitä syntejään katuvalle julistaa.Eikös ollut näin, että Jumala tunsi hänet ja pyysi enkelin kautta haetuttamaan tämä lähettiläs saarnaamaan. Nämä tiesivät Jeesuksen tapahtumista, kuten luvussa kerrotaan. Oli siinä heille kai uuttakin.
Joka tapauksessa kyseisistä jakeista pitäisi saada selville, että Jumalan mielessä oli lähinnä saada palikoille ylpeille ympärileikatuille juutalaisille, että se ympärileikkaus ei ole mitään, ja pakanat (ei juutalaiset) voivat myös kuulua seurakuntaan, jossa Jeesus on päänä.
Väite siitä, että Jumala tarvitsee ihmistä on puhdasta valetta. Mitä ihmisellä on sellaista, mitä Jumala ei ole hänelle antanut? Ihminen tarvitsee Jumalaa ja on hänen armoaan, että tämä käyttää meitä.
Kyseisestä luvusta...
30 Ja Kornelius sanoi: "Neljä päivää sitten, juuri tähän aikaan päivästä, minä kotonani rukoilin tällä yhdeksännellä hetkellä, ja katso, edessäni seisoi mies loistavissa vaatteissa
31 ja sanoi: 'Kornelius, sinun rukouksesi on kuultu, ja sinun almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
32 Niin lähetä nyt Joppeen ja kutsu tykösi Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän majailee nahkuri Simonin talossa meren rannalla.'
33 Sentähden minä lähetin heti sinulle sanan, ja sinä teit hyvin, kun tulit. Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."
34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
...
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 10:1&rnd=1232681269457 Eräs uskovainen kirjoitti:
Eikös ollut näin, että Jumala tunsi hänet ja pyysi enkelin kautta haetuttamaan tämä lähettiläs saarnaamaan. Nämä tiesivät Jeesuksen tapahtumista, kuten luvussa kerrotaan. Oli siinä heille kai uuttakin.
Joka tapauksessa kyseisistä jakeista pitäisi saada selville, että Jumalan mielessä oli lähinnä saada palikoille ylpeille ympärileikatuille juutalaisille, että se ympärileikkaus ei ole mitään, ja pakanat (ei juutalaiset) voivat myös kuulua seurakuntaan, jossa Jeesus on päänä.
Väite siitä, että Jumala tarvitsee ihmistä on puhdasta valetta. Mitä ihmisellä on sellaista, mitä Jumala ei ole hänelle antanut? Ihminen tarvitsee Jumalaa ja on hänen armoaan, että tämä käyttää meitä.
Kyseisestä luvusta...
30 Ja Kornelius sanoi: "Neljä päivää sitten, juuri tähän aikaan päivästä, minä kotonani rukoilin tällä yhdeksännellä hetkellä, ja katso, edessäni seisoi mies loistavissa vaatteissa
31 ja sanoi: 'Kornelius, sinun rukouksesi on kuultu, ja sinun almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
32 Niin lähetä nyt Joppeen ja kutsu tykösi Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän majailee nahkuri Simonin talossa meren rannalla.'
33 Sentähden minä lähetin heti sinulle sanan, ja sinä teit hyvin, kun tulit. Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."
34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
...
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 10:1&rnd=1232681269457- Eräs uskovainen
Melperi1 kirjoitti:
Lisää aiheesta.
"Edelleen SRK ja vl-puhujat opettavat, että Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi suoraan. Vain vl-henkilön kautta voidaan saada synnit anteeksi."
Jeesus syntyi maan päälle kuolevaisessa ruumiissa. Hän sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä." Jeesus antoi maan päällä syntejä anteeksi. Ihmiset tiesivät aivan oikein, että vain Jumala voi tämän tehdä, ja mainitsivatkin siitä. Kuinka vähän he ymmärsivätkään.
"Epäilevä" Tuomas sanoi lopuksi Jeesukselle -> "Minun Herrani ja minun Jumalani"
Missä vaiheessa SRK tai muut tahot varastivat Jumalalta vallan antaa syntejä anteeksi?
- yksityiskohtaa
Sen näet aikanaan.
- sanottu
siitä kuka pääsee taivaaseen, kenelle se on luvattu?
Ja mitä on siitä sanottu kuka valitsee ja kuka tuomitsee?
Ei ainakaan ihminen.- luulevat
ja opettavat, että heillä on taivaan avaimet. Ja vain heillä.
- Ovet vaihtuvat
luulevat kirjoitti:
ja opettavat, että heillä on taivaan avaimet. Ja vain heillä.
opettajille saattaakin yht'äkkiä aueta helvetin ovi.
- saaraleena
kun uskot Jeesuksen sovintotyön omalle kohdallesi etkä lankea kadotustuomioita lausumaan vaan jätät tuomion Jumalalle.
- Eräs uskovainen
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
Onko Jeesus sinun oma Herrasi ja Vapahtajasi?
Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
Oletko tehnyt parannuksen? Ei likaisissa vaatteissa...
- opetetaan
"Pääsenkö taivaaseen, jos uskon vilpittömästi sen mitä seurakunnassa opetetaan."
helvetistä kumpuavia saatanan oppeja. Älä rakenna uskonelämääsi vl-valheoppien pohjalle.- Haimakainen
on sanottava suoraan. Sitten ei ainakaan yksikään kommentin lukenut vl voi sanoa, ettei häntä olisi varoitettu.
- Ystäväni..
Sinulle seurakunta näyttelee Jumalan osaa, eikö niin? Mieti minkalaisen riskin otat jättämällä kaiken seurakunnan varaan. Ne ihmiset siellä ovat pahasti harhassa! Itse olen löytänyt aidon uskon vasta jätettyäni vl:n. Sen seurakunnan jäsenenä tulet todennäköisesti etääntymään Kristuksesta vielä enemmän. Ota raamattu käteen rakas ystävä!
- uskovainen vl
Näin minäkin olen tässä alkanut ymmärtää.
Mutta jos ajatellaan vl-uskovaista henkilöä, joka ei epäile vaan uskoo vilpittömästi mitä annetaan eikä ymmärrä tutkia Raamatuita. - ole mitään hinkua
perustella uskoaan Raamattuun vedoten niin kuin heidän vastustajillaan on voimakas halu ja tahto näinkin viedä kristillistä sanomaa eteen päin?
Tänään olen lukenut jopa: Etsikää ensin Jumalanvaltakunta - joka oli pahin pohjakosketus tähän saakka. Uskotteko te urpot todellakin, että teidän rauhanyhdistykseen on laskeutunut jokin Jumalanvaltakunta? Kukaan vähänkään fiksu ihminen ei voi tuollaista aivopesua vastaanottaa.
Lukekaa tuo Raamatun kohta hiukan tarkemmin. Muistaakseni asiasta Paavali tai joku sanoo jotenkin niin, että jos sen millään jotenkin pystyisin elämäni aikana tajuamaan tai jotain. Kuka jaksaa etsiä sen kohdan? - Olavi Oulusta
viisaita.
- elämänohjeita
ole mitään hinkua kirjoitti:
perustella uskoaan Raamattuun vedoten niin kuin heidän vastustajillaan on voimakas halu ja tahto näinkin viedä kristillistä sanomaa eteen päin?
Tänään olen lukenut jopa: Etsikää ensin Jumalanvaltakunta - joka oli pahin pohjakosketus tähän saakka. Uskotteko te urpot todellakin, että teidän rauhanyhdistykseen on laskeutunut jokin Jumalanvaltakunta? Kukaan vähänkään fiksu ihminen ei voi tuollaista aivopesua vastaanottaa.
Lukekaa tuo Raamatun kohta hiukan tarkemmin. Muistaakseni asiasta Paavali tai joku sanoo jotenkin niin, että jos sen millään jotenkin pystyisin elämäni aikana tajuamaan tai jotain. Kuka jaksaa etsiä sen kohdan?33. etsikää....
Almut, rukous ja paasto
1 "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne. [Matt. 23:5; Room. 12:8]
2 "Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.
3 Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee,
4 jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
5 "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. [Matt. 23:5; Luuk. 18:13]
6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut. [2. Kun. 4:33; Dan. 6:11]
7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
8 Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. [Jes. 65:24; Matt. 6:32]
9 Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi. [6:9-13: Luuk. 11:1-4 : 5. Moos. 32:6; Ps. 115:3; Jes. 63:16; Room. 8:15; 1. Piet. 1:17 | Jes. 8:13, 29:23]
10 Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. [Dan. 7:27; Matt. 3:2 ; Luuk. 17:20,21 | Ps. 103:21; 1. Makk. 3:60; Matt. 26:42; Ap. t. 21:14]
11 Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme. [Ps. 132:15; Sananl. 30:8; Fil. 4:6; 1. Tim. 6:8]
12 Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa. [Jer. 31:34 | Sir. 28:2-5; Matt. 18:35; Ef. 4:32; Kol. 3:13]
13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.* [Myöhäisissä käsikirjoituksissa on lisäksi sanat: "Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen."] [Matt. 4:1, 26:41 | 1. Moos. 48:16; Joh. 17:15; 2. Tim. 4:18; 2. Piet. 2:9]
14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. [Mark. 11:25]
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. [Jaak. 2:13]
16 "Kun paastoatte, älkää olko synkän näköisiä niin kuin tekopyhät. He muuttavat muotonsa surkeaksi, jotta kaikki varmasti huomaisivat heidän paastoavan. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. [Jes. 58:5; Matt. 23:5]
17 Kun sinä paastoat, voitele hiuksesi ja pese kasvosi. [2. Sam. 12:20]
18 Silloin sinun paastoasi eivät näe ihmiset, vaan Isäsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
Jumala ja mammona
19 "Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle. Täällä tekevät koi ja ruoste tuhojaan ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. [6:19-21: Luuk. 12:33,34 : Sananl. 23:4; Sir. 27:1; Hepr. 13:5; Jaak. 5:1-3]
20 Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta. [Matt. 19:21; Luuk. 12:21; 1. Tim. 6:17-19]
21 Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi.
22 "Silmä on ruumiin lamppu. Jos silmäsi on terve, koko ruumiisi on valaistu. [6:22,23: Luuk. 11:34-36]
23 Jos silmäsi ovat huonot, koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, millainen onkaan pimeys!
24 "Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa. [1. Kun. 18:21; Luuk. 16:13; 2. Kor. 6:15; Jaak. 4:4]
Jumalan huolenpito
25 "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? [6:25-34: Luuk. 12:22-31 : Fil. 4:6; Hepr. 13:5; 1. Piet. 5:7]
26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut! [Job 38:41; Ps. 147:9]
27 Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?
28 "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää.
29 Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. [1. Kun. 10:5,25; 2. Aik. 9:4]
30 Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset! [Ps. 90:5,6]
31 "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?'
32 Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä. [Ps. 55:23; Matt. 6:8]
33 Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin. [1. Kun. 3:13; Ps. 37:25, 127:2; 1. Tim. 4:8]
34 Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet. - HAPUILLEN
elämänohjeita kirjoitti:
33. etsikää....
Almut, rukous ja paasto
1 "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne. [Matt. 23:5; Room. 12:8]
2 "Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.
3 Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee,
4 jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
5 "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. [Matt. 23:5; Luuk. 18:13]
6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut. [2. Kun. 4:33; Dan. 6:11]
7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
8 Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. [Jes. 65:24; Matt. 6:32]
9 Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi. [6:9-13: Luuk. 11:1-4 : 5. Moos. 32:6; Ps. 115:3; Jes. 63:16; Room. 8:15; 1. Piet. 1:17 | Jes. 8:13, 29:23]
10 Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. [Dan. 7:27; Matt. 3:2 ; Luuk. 17:20,21 | Ps. 103:21; 1. Makk. 3:60; Matt. 26:42; Ap. t. 21:14]
11 Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme. [Ps. 132:15; Sananl. 30:8; Fil. 4:6; 1. Tim. 6:8]
12 Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa. [Jer. 31:34 | Sir. 28:2-5; Matt. 18:35; Ef. 4:32; Kol. 3:13]
13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.* [Myöhäisissä käsikirjoituksissa on lisäksi sanat: "Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen."] [Matt. 4:1, 26:41 | 1. Moos. 48:16; Joh. 17:15; 2. Tim. 4:18; 2. Piet. 2:9]
14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. [Mark. 11:25]
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. [Jaak. 2:13]
16 "Kun paastoatte, älkää olko synkän näköisiä niin kuin tekopyhät. He muuttavat muotonsa surkeaksi, jotta kaikki varmasti huomaisivat heidän paastoavan. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. [Jes. 58:5; Matt. 23:5]
17 Kun sinä paastoat, voitele hiuksesi ja pese kasvosi. [2. Sam. 12:20]
18 Silloin sinun paastoasi eivät näe ihmiset, vaan Isäsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
Jumala ja mammona
19 "Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle. Täällä tekevät koi ja ruoste tuhojaan ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. [6:19-21: Luuk. 12:33,34 : Sananl. 23:4; Sir. 27:1; Hepr. 13:5; Jaak. 5:1-3]
20 Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta. [Matt. 19:21; Luuk. 12:21; 1. Tim. 6:17-19]
21 Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi.
22 "Silmä on ruumiin lamppu. Jos silmäsi on terve, koko ruumiisi on valaistu. [6:22,23: Luuk. 11:34-36]
23 Jos silmäsi ovat huonot, koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, millainen onkaan pimeys!
24 "Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa. [1. Kun. 18:21; Luuk. 16:13; 2. Kor. 6:15; Jaak. 4:4]
Jumalan huolenpito
25 "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? [6:25-34: Luuk. 12:22-31 : Fil. 4:6; Hepr. 13:5; 1. Piet. 5:7]
26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut! [Job 38:41; Ps. 147:9]
27 Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?
28 "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää.
29 Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. [1. Kun. 10:5,25; 2. Aik. 9:4]
30 Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset! [Ps. 90:5,6]
31 "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?'
32 Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä. [Ps. 55:23; Matt. 6:8]
33 Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin. [1. Kun. 3:13; Ps. 37:25, 127:2; 1. Tim. 4:8]
34 Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet.Täältä se löytyy:
27 jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet. "Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: [Jes. 55:6; Jer. 23:23; Room. 1:20]
Paavali Ateenassa
16 Odotellessaan Ateenassa matkakumppaneitaan Paavali näki joka puolella kaupunkia epäjumalankuvia, ja tämä sai hänet kuohuksiin.
17 Hän keskusteli synagogassa juutalaisten ja jumalaapelkäävien kanssa ja puhutteli joka päivä torilla kaikkia, joita sattui tapaamaan.
18 Muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit ryhtyivät puheisiin hänen kanssaan, ja jotkut heistä sanoivat: "Minkähän tiedonjyvän tuokin luulee noukkineensa?" "Taitaa olla vieraiden jumalien julistajia", sanoivat toiset, sillä Paavali julisti evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta. [Ap. t. 26:24]
19 He veivät hänet mukanaan Areiopagille* ja sanoivat: "Saisimmeko tietää, mikä on se uusi oppi, jota sinä julistat? [Areiopagilla, Ateenassa olevalla kukkulalla, kokoontui arvovaltainen tuomioistuin, joka mm. valvoi opetustointa.]
20 Me olemme kuulleet sinun puhuvan perin outoja asioita. Mistä oikein on kysymys? Sen me haluaisimme tietää."
21 Ateenalaiset samoin kuin kaupungissa asuvat muukalaisetkin olivat näet tavattoman kiinnostuneita kaikista uusista asioista ja puheenaiheista.
22 Paavali astui keskelle Areiopagia ja alkoi puhua: "Ateenalaiset! Kaikesta näkee, että te tarkoin pidätte huolta jumalien palvonnasta.
23 Kun kiertelin kaupungilla ja katselin teidän pyhiä paikkojanne, löysin sellaisenkin alttarin, jossa oli kirjoitus: 'Tuntemattomalle jumalalle.' Juuri sitä, mitä te tuntemattanne palvotte, minä teille julistan.
24 "Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä. [Ap. t. 4:24, 14:15 | Ap. t. 7:48,49]
25 Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin -- itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun. [Ps. 50:12]
26 Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, [1. Moos. 2:7 | 5. Moos. 32:8]
27 jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet. "Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: [Jes. 55:6; Jer. 23:23; Room. 1:20]
28 hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.' [Luuk. 3:38; Kol. 1:17]
29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, meidän ei pidä luulla, että jumaluus olisi samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus. [Jes. 40:18,19]
30 "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen. [Luuk. 24:47; Ap. t. 14:16; Tit. 2:11]
31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista." [Luuk. 20:18; Ap. t. 10:42]
32 Jotkut ivailivat Paavalia, kun kuulivat hänen puhuvan kuolleiden ylösnousemuksesta, toiset taas sanoivat: "Kenties saamme kuulla sinulta tästä vielä toistekin." [Ap. t. 25:19, 26:24; 1. Kor. 1:23]
33 Niin Paavali lähti heidän luotaan.
34 Muutamat kuitenkin hakeutuivat hänen seuraansa ja tulivat uskoon. Heidän joukossaan oli Dionysios, Areiopagin tuomioistuimen jäsen, Damaris-niminen nainen sekä muutamia muita.
- E. Leino
Miten voisin minäkin taivaasehen päästä
täältä niin kylmästä ja sateisesta säästä
oppia on monenlaista, jota täällä kuulee
hengelliset tuulet joskus kovaakin ne tuulee.
Oulun paavit opettaa: avaimet on meillä
kaikki muut te olette kadotuksen teillä
Raamattunsa nurkkaan vain he viskovat
koko ajan Norttia keuhkoihinsa kiskovat.
Raamattu se muille selvästi näin opettaa
usko Jeesukseen syntielämän voi lopettaa
tämä oppi murskataan siellä Suomen Oulussa
sille pikkulapset nauravat vl-pyhäkoulussa.
Nykyään on ykköspaavi nimeltänsä Olli
rovastina toiminut on aikanaan tuo kolli
kakkosena huseeraa tää Hautamäen Aimo
ehkä sillä on myös harmaanaama vaimo.
Mikähän on aikanansa tuonkin parin loppu
mahtaako heillä ylä- vaiko alakertaan hoppu
vaan se ei ole laisinkaan minun tämä juttu
heitä alakerrassa jo odottaa moni hyvä tuttu.- pelastutaan
Häpeättekö te vanhoillislestadiolaiset Jeesusta Kristusta, kun te ette koskaan missään muualla kuin seuroissanne omassa piirissänne tunnusta uskoanne, ette edes kysyttäessä? Jos te häpeätte Jeesusta, mitä luulette, - häpeääkö hän teitä?
Lähtekää nyt teille ja aitovierille kertomaan ihanasta uskostanne, ei Jumalanvaltakunnastanne. Vielä on aikaa tehdä julistusparannus!
- Juhakki
Me tiedetään, että kaikki maailman ihmiset tekevät virheitä, sanovat vääriä sanoja, mutta yhdestä asiasta voit olla täysin varma. Siitä, että kaikista tärkeimmästä asiasta puhujat ei sano väärin. Eli siis siitä, että miten pääsee Taivaaseen.
Sinänsä muulla asialla ei ole merkitystä. Ei siis tarvii tietää kaikkea Raamatusta ja Raamatun opista. Näistä "muista" asioista voi tulla unohduksia tai vääriä ilmaisuja yms. jotka saattavat antaa vääriä käsityksiä. Sen tähden ei kannatakkaan pelkästään yhden tai kahden puheen perusteella tehdä johtopäätöksiä "oikein uskomisesta". Harmittavasti täällä sitä näkee, että on muutaman puheen perusteella tehty kaiken näköstä johtopäätökisä, eikä itse ole viititty ottaa asiasta selvää. Siksi kehottaisinkin kaikkia täällä olijoita lukemaan ja tutkimaan ensinnäkin meidän uskomme perustat ja sen jälkeen voi kysellä ja vaikka ihan epäilläkkin meidän uskoamme. - Emmalia.
"Pääsenkö taivaaseen
Kirjoittanut: uskovainen vl 19.1.2009 klo 13.36
Pääsenkö taivaaseen, jos uskon vilpittömästi sen mitä seurakunnassa opetetaan."
Mitä Jumala on kohdallasi päättänyt. Mutta jos uskon kohteesi on täysin väärä, ja olet tehnyt kokoajan asioita joita Jumala pitää väärinä, niin jossain vaiheessa ennen kuolemaasi Jumala saa silmäsi auki, tai ainakin yrittää ne avata, että saisit mahdollisuuden. Ketään ei jätetä vaille mahdollisuutta.
Mahdollista on myös, että sinut on harhaanjohdettu tietoisesti, ja Jumala armahtaa sinut senkin vuoksi. Mutta uskon pitää varmasti olla tosiaan aitoa, ei sellaista, että tietää tekevänsä väärin, mutta silti tekee.
Omilla teoillaan ei kukaan pääse taivaseen, ja jos yrität kokoajan uskoa sitä mitä seurakunta opettaa, niin metsään taidat mennä. Usko ei kysy tekoja, vaan luottamusta Jumalaan, ja siihen mihin uskoo, Jeesukseen.- toiselle, että uskot
väärin, puutteellisesti tai liian heikoin perustein. Ihmisille ei tosiaankaan sanottu, että etsikää Jumalan valtakunta, vaan etsikää Jumalan valtakuntaa. Miksi? Koska kukaan meistä ei voi käsittää tuonpuoleista, viisainkaan. Se mitä me nähdään, on vain jotain aavistusta tulevasta. On siis väärin edes sanoa, että olen löytänyt Jumalan valtakunnan. Et ole! Voit vain etsiä sitä tässä ulottuvaisuudessa.
Toinen tuntee paremmin Jumalan läsnäolon kuin toinen. Mutta ihmisessä ON hengellinen ulottuvaisuus, turha sitä on kieltää. Ei tämä ole kaikki tässä. Yksi ovi on vielä avaamatta.
Pakko on heittää pois muiden syyttely ja oman itsen oikeassaolo. Jokaiselle on varattu oma taival, mutta päämäärä on Taivas. Toinen on myös tunne- toinen järki-ihminen, siten kuin Luoja hänet on luonut.
Hapuillaan ja ollaan rehellisiä! - Eräs uskovainen
toiselle, että uskot kirjoitti:
väärin, puutteellisesti tai liian heikoin perustein. Ihmisille ei tosiaankaan sanottu, että etsikää Jumalan valtakunta, vaan etsikää Jumalan valtakuntaa. Miksi? Koska kukaan meistä ei voi käsittää tuonpuoleista, viisainkaan. Se mitä me nähdään, on vain jotain aavistusta tulevasta. On siis väärin edes sanoa, että olen löytänyt Jumalan valtakunnan. Et ole! Voit vain etsiä sitä tässä ulottuvaisuudessa.
Toinen tuntee paremmin Jumalan läsnäolon kuin toinen. Mutta ihmisessä ON hengellinen ulottuvaisuus, turha sitä on kieltää. Ei tämä ole kaikki tässä. Yksi ovi on vielä avaamatta.
Pakko on heittää pois muiden syyttely ja oman itsen oikeassaolo. Jokaiselle on varattu oma taival, mutta päämäärä on Taivas. Toinen on myös tunne- toinen järki-ihminen, siten kuin Luoja hänet on luonut.
Hapuillaan ja ollaan rehellisiä!Tiedätkö mitä siellä puhutaan synnistä ja sen seurauksista?
Mitä mieltä olet asiasta? Asiahan ei loppujen lopuksi ole mielipidekysymys, mutta siitä voi olla silti eri mieltä.
Asia siis on tässä. Alistutko Jumalan sanan alle, vaiko et? Uskotko mitä luet Raamatusta? Ymmärrätkö?
Tiedät kai miten paljon Raamattu puhuu synnistä, Jumala sanoo suoraan, miten käy lavealla tiellä.
Mitenkä Muuten Raamatun Ananias?
"Jokaiselle on varattu oma taival, mutta päämäärä on Taivas."
Ananias yritti pettää Pyhää Henkeä. Maksoi siitä siinä paikassa hengellään. Täsmälleen samalla tavalla vaimo jonkin ajan päästä. Uskallatko luvata hänelle taivaspaikan?
- metaskeema
Kukaan ei pääse taivaaseen, koska taivas on vain kuvitelmaa.
- Kukaan ei pääse
sellaiseen Taivaaseen kuin miksi sen pienessä päässään kuvittelee. Turha siis edes yrittää kuvitella mahdotonta, kun kyvyt ei riitä.
- metaskeema
Kukaan ei pääse kirjoitti:
sellaiseen Taivaaseen kuin miksi sen pienessä päässään kuvittelee. Turha siis edes yrittää kuvitella mahdotonta, kun kyvyt ei riitä.
Ei mitään taivasta voi olla olemassakaan.
- sinua askarruttaa
metaskeema kirjoitti:
vuodesta toiseen?
Ei se minusta mahdoton ole. Pystytkö sinä näkemään olemattoman vai? - Aamun havainto
sirkuspelle on kommentoinut iltamyöhällä. Normaalia sekoilua.
- Sectori
metaskeema kirjoitti:
Näin se on nähtävä. Toivotus sinulle Metaseni:
Toivotan sinulle ei-minkään siunausta. Toivon elämääsi kaikkea ei-mitään. Toivon myös että tunnet elämässäsi ei-minkään ei-mitään ja myös lähimmäistesi ei-mitään. Vielä toivon, ettei ei-mikään saisi sinulle ei-mitään vahinkoa. Tässäpä tämä, ei mitään.
Sectori - esimerkki
metaskeema kirjoitti:
- luvallisia sodassa,
esimerkki kirjoitti:
rakkaudessa ja vanhoillislestadiolaispalstalla? Mikä onkaan tarkoituksesi ja ideasi ketjun sisäisillä linkityksillä? Yritätkö näin keinotekoisesti kasvattaa otsikon lukijamäärää?
Vähän huono vitsi ketjussa, jossa etsitään TOTUUTTA. Kälmiä! - metaskeema
Sectori kirjoitti:
Näin se on nähtävä. Toivotus sinulle Metaseni:
Toivotan sinulle ei-minkään siunausta. Toivon elämääsi kaikkea ei-mitään. Toivon myös että tunnet elämässäsi ei-minkään ei-mitään ja myös lähimmäistesi ei-mitään. Vielä toivon, ettei ei-mikään saisi sinulle ei-mitään vahinkoa. Tässäpä tämä, ei mitään.
SectoriEn usko ihmeisiin.
- Ei linkitystä
luvallisia sodassa, kirjoitti:
rakkaudessa ja vanhoillislestadiolaispalstalla? Mikä onkaan tarkoituksesi ja ideasi ketjun sisäisillä linkityksillä? Yritätkö näin keinotekoisesti kasvattaa otsikon lukijamäärää?
Vähän huono vitsi ketjussa, jossa etsitään TOTUUTTA. Kälmiä!Kaikkien uskovaisten velvollisuutena on taistella niitä perkeleen oppeja vastaan, joita vl-herätysliike opettaa.
- kyseisen
luvallisia sodassa, kirjoitti:
Vähän huono vitsi ketjussa, jossa etsitään TOTUUTTA. Kälmiä!asian muuten saattaa metaskeeman tietoon? kerro urpo!
- uskomme niihin
metaskeema kirjoitti:
En usko ihmeisiin.
sinunkin puolestasi ;)
Uskon jopa siihen ihmeeseen, että jonain päivänä sinäkin löydät uskon vapaaehtoisesti.
Emmekä me edes tiedä mitä sinä ihan oikeasti asioista ajattelet. Olet vain omaksunut lukemasi opin paremman puutteessa. - metaskeema
uskomme niihin kirjoitti:
sinunkin puolestasi ;)
Uskon jopa siihen ihmeeseen, että jonain päivänä sinäkin löydät uskon vapaaehtoisesti.
Emmekä me edes tiedä mitä sinä ihan oikeasti asioista ajattelet. Olet vain omaksunut lukemasi opin paremman puutteessa.Uskon mieluummin siihen mikä on mahdollista kuin siihen mikä on mahdotonta. En ole vielä löytänyt mitään totuutta parempaa viisautta.
- Sectori
metaskeema kirjoitti:
En usko ihmeisiin.
Ovatko tunteet, kuten viha ja rakkaus, luonnollisia vai yliluonnollisia asioita? Jos ne ovat luonnollisia, miten mittaat tieteellisesti? Jos et kykene mittaamaan, et varmaankaan usko niiden olemassaoloon.
- metaskeema
Sectori kirjoitti:
Ovatko tunteet, kuten viha ja rakkaus, luonnollisia vai yliluonnollisia asioita? Jos ne ovat luonnollisia, miten mittaat tieteellisesti? Jos et kykene mittaamaan, et varmaankaan usko niiden olemassaoloon.
Tunteita voi myös mitata. Voit esimerkiksi arvioida omien tunteidesi voimakkuutta asteikolla 1-10, jolloin 1 erittäin heikko, 10 erittäin voimakas ja muut numerot kertovat voikkuuden tason siltä väliltä. Psykologeilla on varmasti muitakin keinoja tunteiden mittaamiseen, mutta niihin en ole kovin paljon perehtynyt. Tunteiden voimakkuutta voi luultavasti mittailla myös magneettikuvauksella. Uskon tunteiden olemassaoloon.
Lisää tästä aiheesta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tunne - metaskeema
Melperi1 kirjoitti:
Toiset ihmiset ovat syystä tai toisesta viisaita ja toiset tyhmiä. Asiaan ei liity kuitenkaan mitään ihmettä, vaikkei syytä osattaisikaan kertoa.
- Elämän realiteetti
metaskeema kirjoitti:
Uskon mieluummin siihen mikä on mahdollista kuin siihen mikä on mahdotonta. En ole vielä löytänyt mitään totuutta parempaa viisautta.
puutteessa.
- Hrakaaprieli
Nyt puhut potaskaa metaskeema. Taivas on olemassa. Sen näet kun menet ulos ja katsot ylös. Ennen taivas oli suoraan maapallon yläpuolella, mutta aikoinaan kun ihmiset rakensivat baabelin tornin ja yrittivät kiivetä taivaaseen niin sen jälkeen taivas jouduttiin siirtämään kauemmas. Luulen, että se on nyt jo niin kaukana, ettei kukaan enää löydä sinne. Eli tuskin me sinne päästään.. on nimittäin aika vaikea ite herrankin lähtä meitä hakemaan ku ovat niin kaukanakin..
- metaskeema
Elämän realiteetti kirjoitti:
puutteessa.
Uskovaisetkin ovat usein puutteessa, vaikka väittävätkin, että Jumala antaa heille kaiken tarpeellisen. Olisiko järkevämpää tunnustaa, että on puutteessa ja yrittää tehdä asialle jotain.
- metaskeema
Hrakaaprieli kirjoitti:
Nyt puhut potaskaa metaskeema. Taivas on olemassa. Sen näet kun menet ulos ja katsot ylös. Ennen taivas oli suoraan maapallon yläpuolella, mutta aikoinaan kun ihmiset rakensivat baabelin tornin ja yrittivät kiivetä taivaaseen niin sen jälkeen taivas jouduttiin siirtämään kauemmas. Luulen, että se on nyt jo niin kaukana, ettei kukaan enää löydä sinne. Eli tuskin me sinne päästään.. on nimittäin aika vaikea ite herrankin lähtä meitä hakemaan ku ovat niin kaukanakin..
Taivas on vähän niinkuin horisontti. Se pysyy aina yhtä kaukana, vaikka sitä kuinka yrittäisi lähestyä.
- näin...
metaskeema kirjoitti:
Taivas on vähän niinkuin horisontti. Se pysyy aina yhtä kaukana, vaikka sitä kuinka yrittäisi lähestyä.
"Taivas on vähän niinkuin horisontti. Se pysyy aina yhtä kaukana, vaikka sitä kuinka yrittäisi lähestyä."
Hienoa, että sinäkin oivalsit tuon!
Siunattua kevättä sinulle! - Sectori
metaskeema kirjoitti:
Tunteita voi myös mitata. Voit esimerkiksi arvioida omien tunteidesi voimakkuutta asteikolla 1-10, jolloin 1 erittäin heikko, 10 erittäin voimakas ja muut numerot kertovat voikkuuden tason siltä väliltä. Psykologeilla on varmasti muitakin keinoja tunteiden mittaamiseen, mutta niihin en ole kovin paljon perehtynyt. Tunteiden voimakkuutta voi luultavasti mittailla myös magneettikuvauksella. Uskon tunteiden olemassaoloon.
Lisää tästä aiheesta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/TunneSiinä tapauksessa luonnollisesti kykenet erottamaan hyvät ja pahat tunteet toisistaan. Vai ovatko tunteesi neutraaleja, varauksettomia mielenliikkeitä, jotka eivät mitenkään kykene ohjaamaan ja vaikuttamaan elämääsi?
Mistä se hyvä (esim. rakkaus) tai paha (esim. viha)tunne tulee? Jostakin vain: maasta, avaruudesta, maksasta, aivojen kuorikerroksesta? Miksei ihminen voi vain olla kuten kone, ja toimia loogisesti ja rationaalisesti? Miksi pitää tuntea? Luonnollisesti osannet selittää, koska pidit asiaa luonnollisena. - metaskeema
Sectori kirjoitti:
Siinä tapauksessa luonnollisesti kykenet erottamaan hyvät ja pahat tunteet toisistaan. Vai ovatko tunteesi neutraaleja, varauksettomia mielenliikkeitä, jotka eivät mitenkään kykene ohjaamaan ja vaikuttamaan elämääsi?
Mistä se hyvä (esim. rakkaus) tai paha (esim. viha)tunne tulee? Jostakin vain: maasta, avaruudesta, maksasta, aivojen kuorikerroksesta? Miksei ihminen voi vain olla kuten kone, ja toimia loogisesti ja rationaalisesti? Miksi pitää tuntea? Luonnollisesti osannet selittää, koska pidit asiaa luonnollisena.Pienellä lapsellakin on tunteita mutta hän ei kykene nimeämään niitä. Tietyn tyyppisiä tunteita kutsutaan tietyillä nimillä, jotka lapsi yleensä oppii toisilta ihmisiltä. Olen jonkin verran pohtinut myös synnintuntoa. Siinä on luultavasti kyse ahdistuksesta, joka tulee jonkin synniksi julistetun asian tekemisestä. Synnintunnosta voikin vapautua sivuuttamalla nämä julistukset. Uskontotieteilijä Ilkka Pyysiäisen mukaan synti on kehittynyt spontaaneja inhoreaktioita hyödyntävistä yksinkertaisista kielloista abstrakteiksi opeiksi, jotka säätelevät yksilön ja hänen yhteisönsä suhdetta. Kun tuota suhdetta katsotaan ikään kuin sen ulkopuolelta, sitä katsotaan Jumalan näkökulmasta ja sitä säätelevät määräykset saavat Jumalan arvovallan.
- Sectori
metaskeema kirjoitti:
Pienellä lapsellakin on tunteita mutta hän ei kykene nimeämään niitä. Tietyn tyyppisiä tunteita kutsutaan tietyillä nimillä, jotka lapsi yleensä oppii toisilta ihmisiltä. Olen jonkin verran pohtinut myös synnintuntoa. Siinä on luultavasti kyse ahdistuksesta, joka tulee jonkin synniksi julistetun asian tekemisestä. Synnintunnosta voikin vapautua sivuuttamalla nämä julistukset. Uskontotieteilijä Ilkka Pyysiäisen mukaan synti on kehittynyt spontaaneja inhoreaktioita hyödyntävistä yksinkertaisista kielloista abstrakteiksi opeiksi, jotka säätelevät yksilön ja hänen yhteisönsä suhdetta. Kun tuota suhdetta katsotaan ikään kuin sen ulkopuolelta, sitä katsotaan Jumalan näkökulmasta ja sitä säätelevät määräykset saavat Jumalan arvovallan.
Kuka olisi niin viisas ihminen, jolle antaisit vallan säädellä määräykset, jotka määrittäisivät hyvän ja pahan? Kenelle antaisit sen vallan, ja kuka sen sitten perisi tämän viisaan kuoltua? Kerropa minulle näkemyksesi.
Voin vihjata sinulle, että et ole kovin vahvoilla elämänkatsomuksesi kanssa, jos alamme puhua tunteista kovin syvällisesti. Saattaa tulla eteen selittämättömiä kohtia. Ja sehän on sinun elämänkatsomuksesi mukaan mahdotonta, vai olenko käsittänyt väärin?
Lähtökohtana edelliseen käytän sitä tietoa, että olet jo hyväksynyt tunteet (siis myös hyvät ja pahat) luonnollisina.
Edelleen kaikkea ei-mitään sinulle, metaseni. Tässä vaiheessa. Vai uskaltaisiko sanoa jotakin hyvää? - metaskeema
Sectori kirjoitti:
Kuka olisi niin viisas ihminen, jolle antaisit vallan säädellä määräykset, jotka määrittäisivät hyvän ja pahan? Kenelle antaisit sen vallan, ja kuka sen sitten perisi tämän viisaan kuoltua? Kerropa minulle näkemyksesi.
Voin vihjata sinulle, että et ole kovin vahvoilla elämänkatsomuksesi kanssa, jos alamme puhua tunteista kovin syvällisesti. Saattaa tulla eteen selittämättömiä kohtia. Ja sehän on sinun elämänkatsomuksesi mukaan mahdotonta, vai olenko käsittänyt väärin?
Lähtökohtana edelliseen käytän sitä tietoa, että olet jo hyväksynyt tunteet (siis myös hyvät ja pahat) luonnollisina.
Edelleen kaikkea ei-mitään sinulle, metaseni. Tässä vaiheessa. Vai uskaltaisiko sanoa jotakin hyvää?Jumalalle en mielelläni anna valtaa tehdä moraalia koskevia päätöksiä.
Näkemykseen, että uskonto on moraalin lähde liittyy ongelmia. On ongelmallista väittää, että jumalat ovat hyviä ja samaan aikaan väittää, että he antavat ymmärryksen hyvän ja pahan suhteen, koska niin ei voi sanoa syyllistymättä tautologiaan. Toisin sanoen jumalat voivat tehdä mitä tahansa ja se olisi silloin hyvä, koska jumalat itse määräävät moraalin.[3]
Uskonnolliset tekstit voivat yhtä hyvin yllyttää väkivaltaan kuin kehottaa lähimmäisenrakkauteen.[2] Uskonto on johtanut ihmisiä tekemään rikoksia. Raamatussa Mooses tapatti Jumalan käskystä kaikki midianilaiset miehet, naiset, pojat ja tytöt, jotka eivät olleet neitsyitä. Myöhempää rikollisuutta edustavat esimerkiksi ristiretket, kolmikymmenvuotinen sota, lukemattomat selkkaukset sunni- ja shiiamuslimien välillä ja terroristit, jotka räjäyttävät itsensä uskoen varmasti pääsevänsä suoraan paratiisiin.[3]
Ihmiset kansallisuudesta ja uskonnollisuudesta riippumatta reagoivat tapahtumiin hyökkäävämmin silloin, kun he uskovat aggression oikeutetuksi.[8] Ihmisillä on taipumus totella auktoriteetteja vaikka tottelemisesta seuraisi suurta kärsimystä.[2] Ihmiset ovat myös ryhmäkuntaisia ja ryhmän rajalle loppuu myös moraali. Yhteisöön kuuluminen on ihmisille elinehto. Erityisesti miehet ovat taipuvaisia puolustautumaan väkivaltaisesti muita ryhmiä vastaan riippumatta toiminnan järkiperäisyydestä.[2]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto_ja_moraali#Yleist.C3.A4_uskonnollisen_moraalin_kritiikki.C3.A4 - Sectori
metaskeema kirjoitti:
Jumalalle en mielelläni anna valtaa tehdä moraalia koskevia päätöksiä.
Näkemykseen, että uskonto on moraalin lähde liittyy ongelmia. On ongelmallista väittää, että jumalat ovat hyviä ja samaan aikaan väittää, että he antavat ymmärryksen hyvän ja pahan suhteen, koska niin ei voi sanoa syyllistymättä tautologiaan. Toisin sanoen jumalat voivat tehdä mitä tahansa ja se olisi silloin hyvä, koska jumalat itse määräävät moraalin.[3]
Uskonnolliset tekstit voivat yhtä hyvin yllyttää väkivaltaan kuin kehottaa lähimmäisenrakkauteen.[2] Uskonto on johtanut ihmisiä tekemään rikoksia. Raamatussa Mooses tapatti Jumalan käskystä kaikki midianilaiset miehet, naiset, pojat ja tytöt, jotka eivät olleet neitsyitä. Myöhempää rikollisuutta edustavat esimerkiksi ristiretket, kolmikymmenvuotinen sota, lukemattomat selkkaukset sunni- ja shiiamuslimien välillä ja terroristit, jotka räjäyttävät itsensä uskoen varmasti pääsevänsä suoraan paratiisiin.[3]
Ihmiset kansallisuudesta ja uskonnollisuudesta riippumatta reagoivat tapahtumiin hyökkäävämmin silloin, kun he uskovat aggression oikeutetuksi.[8] Ihmisillä on taipumus totella auktoriteetteja vaikka tottelemisesta seuraisi suurta kärsimystä.[2] Ihmiset ovat myös ryhmäkuntaisia ja ryhmän rajalle loppuu myös moraali. Yhteisöön kuuluminen on ihmisille elinehto. Erityisesti miehet ovat taipuvaisia puolustautumaan väkivaltaisesti muita ryhmiä vastaan riippumatta toiminnan järkiperäisyydestä.[2]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto_ja_moraali#Yleist.C3.A4_uskonnollisen_moraalin_kritiikki.C3.A4Eduskunta edustaa siis sinulle korkeinta mahdollista viisautta? No en halua moittia sinun mielipidettäsi, saat sen kaikin mokomin pitää:) Varmaan uskot myös Venäjällä duuman tekevän parhaat mahdolliset päätökset kansalaistensa eteen, kuin myös Zimbabwessa, ilman korruptioepäilyjä ja oman edun tavoittelua?
Pieni sivuhuomautus, mielelläni keskustelen sinun kanssasi, ja kuulen omia mielipiteitäsi. Toki mausteeksi sopivat lainauksetkin, mutta edellisen kaltaisia kopiointeja en mielellään keskustelussa lue. Ehkäpä haluatkin tappaa keskustelun, ja vain osoittaa ylivertaisen tietämyksesi minulle, kuka tietää.
Lait ovat valtaosaltaan kieltoja ja rajoituksia, joita tehdään siksi, että ihminen tekee kaikin keinoin pahaa. Pitää säätää laki aseenkannosta, koska ase joutui noin vain väärään käteen esimerkiksi Kauhajoella ja loppu on hirvittävää historiaa. Pitää säätää laki veroista, koska harva on itsekkyydessään valmis antamaan penniäkään toisen hyväksi. Pitää säätää laki, jotta (lähinnä miehen) alhaisen moraalin vaikutuksesta ei voi sekaantua viattomiin lapsiin.
Mitä sitten näillä laeilla saadaan aikaan? Ei mitään. Eivät ne estä ihmistä, kun ihminen on tunteensa vietävissä. Eivät ne estä epätoivoista ihmistä ampumasta täysin viattomia sivullisia. Eivät ne estä huijaria viemästä hyväuskoistne rahoja. Eivätkä ne estä pervessiä mieltä toteuttamasta itsekästä ja sairasta himoaan. Lain mukaan ihminen voidaan sitten tuomita johonkin rangaistukseen, jonka lakiin perehtynyt ryhmittymä on todennut riittävän kussakin tilanteessa. Laki siis kieltää ja tarvittaessa rankaisee.
Laki (yrittää) hoitaa seurauksia, jotka johtuvat jostakin. Mistä? Uskallan väittää, että suurin osa on selitettävissä sanoilla ahneus, kateus, viha, närkästys, pahat sanat jne. Ne ovat varsin tunnepitoisia käsitteitä, negatiivisia sellaisia. Yksin tällainen pikku uutinen: Eräs plastiikkakirurgi sanoi, että kesäkuun ensimmäinen viikko on varattu vain ja ainoastaan opettajia varten, koska he kärsivät oppilaidensa tekemistä, ulkonäköön kohdistuvista huomautuksista. Jo pienestä osataan kyllä olla pahoja. Koulun taulun yläpuolella lukee, ettei saa lyödä ketään, ei saa haukkua ketään. Kuitenkin oppilaat tekevät sitä toisilleen ja vieläpä opettajilleen. Mikä laki siihen auttaisi, metaseni?
Olen kuullut sanottavan, ja itsekin kyllä kokenut, että joskus yksi hymy voi pelastaa päivän. Yksi hymy. Pieni huomionosoitus. Lähimmäisenrakkauden kokeminen. Olemmeko kenties rakkaudennälkäisiä? Jos rehellisesti uskaltaisimme vastata, olemme. Entä jos saisimmekin oikein paljon, roppakaupalla, rakkautta lähimmäsiltämme. Eikö se olisikin hienoa?
Kuvaamiini asioihin, sekä hyviin että huonoihin, liittyvät hyvin voimakkaasti tunteet, joilla ihminen kokee nämä kohtaamansa asiat. Ihminen uskoo tämän tunteen hyvin todentuntuiseksi, vaikka se on vain tunne, joka on seuraus jostakin ihmiselle tapahtuneesta asiasta. Siihen tunteeseen ei ole mitään todellisia perusteita, aionoastaan ihmisen oma kokemus. Kokemus väärästä kohtelusta, kokemus huijatuksi tulemisesta, tunne lyömisen aiheuttamasta tilasta vielä pitkän aikaa, vuosiakin, sen jälkeen kun kipu on lakannut. - Eräs uskovainen
Sectori kirjoitti:
Edelleen kaikkea ei-mitään sinulle, metaseni. Tässä vaiheessa. Vai uskaltaisiko sanoa jotakin hyvää?Ei ihan kohdalleen mennyt. Itsekään en tunne koko Raamattua ja en uskalla kaikkea luvata tuntevani Jumalastanikaan.
Jos väittäisin, että auton jarruvalot ovat rakenteellisesti huono ratkaisu, ei se tarkoita sitä, että minun tarvitsisi ihan kaikkea autoista tietää kuitenkaan...
Eivät ne osaa selittää sitäkään kunnolla, miten kissa kehrää... - Sectori
Eräs uskovainen kirjoitti:
Ei ihan kohdalleen mennyt. Itsekään en tunne koko Raamattua ja en uskalla kaikkea luvata tuntevani Jumalastanikaan.
Jos väittäisin, että auton jarruvalot ovat rakenteellisesti huono ratkaisu, ei se tarkoita sitä, että minun tarvitsisi ihan kaikkea autoista tietää kuitenkaan...
Eivät ne osaa selittää sitäkään kunnolla, miten kissa kehrää...Ehkä et ollut ihan perillä siitä, mistä keskustelimme. Olen monet kerrat jutellut Metan kanssa, ja meillä on näkemysero "uskon ja tiedon" välillä. Meta sanoo uskovansa vain siihen, mitä tieteellisesti voidaan todistaa. Tässä ketjussa olemme keskustelleet siitä, miten tunteet todennetaan tieteellisesti, ja mikä on niiden vaikutus ihmiseen.
- Eräs uskovainen
Sectori kirjoitti:
Ehkä et ollut ihan perillä siitä, mistä keskustelimme. Olen monet kerrat jutellut Metan kanssa, ja meillä on näkemysero "uskon ja tiedon" välillä. Meta sanoo uskovansa vain siihen, mitä tieteellisesti voidaan todistaa. Tässä ketjussa olemme keskustelleet siitä, miten tunteet todennetaan tieteellisesti, ja mikä on niiden vaikutus ihmiseen.
"Voin vihjata sinulle, että et ole kovin vahvoilla elämänkatsomuksesi kanssa, jos alamme puhua tunteista kovin syvällisesti. Saattaa tulla eteen selittämättömiä kohtia. Ja sehän on sinun elämänkatsomuksesi mukaan mahdotonta, vai olenko käsittänyt väärin?"
Tähän kommentoin siis. Lähinnä sitä, että tiede ei voi, eikä tule voimaan selittämään kaikkea koskaan. Ihmisiä liian vähän ja maailmaa liikaa. Tunteista kun puhutaan myös, ei ole ihme, jos tiede ei osaa selittää kaikkea niistä vedenpitävästi. Jos yksittäinen henkilö, tämä jonka kanssa juttelet, ei osaakaan vastata kysymyksiisi tunteista, ei se kumoa välttämättä hänen maailmankatsomustaan (jota en tunne, oletan lähinnä).
Tuossa ei ole mitään "tunteiden vaikutuksesta ihmiseen tai niiden todennuksesta tieteellisesti? En siis vastannut mihinkään sellaiseen, vaan nimenomaan tässä lainaamaani kohtaan.
Itse olen uskossa, saavat vapaasti sanoa fundamentalistiksi tai miksi tahansa. Raamattuun väitän luottavani ja Jeesuksen olevan Herrani. - ,,,,,,,,,,,
näin... kirjoitti:
"Taivas on vähän niinkuin horisontti. Se pysyy aina yhtä kaukana, vaikka sitä kuinka yrittäisi lähestyä."
Hienoa, että sinäkin oivalsit tuon!
Siunattua kevättä sinulle!,,,,,,,,,
- tie totuus ja
metaskeema kirjoitti:
Uskon mieluummin siihen mikä on mahdollista kuin siihen mikä on mahdotonta. En ole vielä löytänyt mitään totuutta parempaa viisautta.
elämä.Kyllä sinä vielä tiedät missä taivas on kunhan elämä vähän opettaa ja antaa sinulle mahdollisuuden ajattelemaan.
- metaskeema
tie totuus ja kirjoitti:
elämä.Kyllä sinä vielä tiedät missä taivas on kunhan elämä vähän opettaa ja antaa sinulle mahdollisuuden ajattelemaan.
Fraasi kuuluu "Jeesus on tie totuus ja elämä". Kyseinen väite ei tietenkään pidä paikkaansa. Sehän on täysin ristiriitainen ja absurdi.
- ,,,,,........,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,, kirjoitti:
,,,,,,,,,
,,,,,,,,,.........,
- ,..,.,.........
,,,,,,,,,,, kirjoitti:
,,,,,,,,,
,,..,.......
- ,..,.,.........ccccccc
,,,,,,,,,,, kirjoitti:
,,,,,,,,,
,,..,.......cccc
- perkelekkin tietää, että on...
On perkele muuten päässyt sumuttaa sua pahemman kerran. Se naureskelee, kun sai eksytettyä sinut. Mutta sinun kannattaa ottaa perkelettä sarvista kii ja heittää se sinne, minne se kuuluukin, eli helvettiin. Ja uskoa evankeliumi omalle kohdallesi!
- jos uskot Jeesukseen
Lue mitä Kristuksen Henki puhuu sinulle profeetta Jesajan kautta:
Jes. 43:1 Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel:
Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.
Jes. 43:2 Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi,
jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota;
jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta.
Jes. 43:3 Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi: minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin, sinun sijastasi Etiopian ja Seban.
Jes. 43:4 Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.
Jes. 43:5 Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; minä tuon sinun siemenesi päivänkoiton ääriltä, päivän laskemilta minä sinut kokoan. - Raamatun
oppeihin vie taivaaseen. Usko Jumalaa pilkkaaviin Raamatun vastaisiin vl-valheoppeihin ei vie taivaaseen.
- oikeassa olijoita
ja sen lisäksi pikkutarkkoja pilkunviilaajiakin. Usko Jeesukseen Kristukseen on kuitenkin hyvin yksinkertainen asia. Uskominen ei voi olla niin vaikeaa, koska se on tarkoitettu KAIKILLE - mikä lukee myös mukaan ne tyhmimmätkin ja jopa kehitysvammaiset.
Snobbailkaa vaan, jos tunnette pakottavaa tarvetta, mutta minulle riittää vähempikin. Pois tuomitseminen myös minusta!
- vl-herätysliikkeen
- Valitse oikein
Oikea valinta = Kristus ja Raamatun opit
Väärä valinta = Sielunvihollinen ja SRK:n opit- Surullista.
valitsee väärän vaihtoehdon. :((
- En jaksa uskoa
saatanan opeilla mennään taivaaseen. Niitähän SRK ja vl-puhujat opettavat.
- Warning.
ne varoitukset, jotka sinulle on tässä ketjussa annettu SRK:n ja vl-puhujien opeista.
- päättömiä
väärästä paikasta taivaaseen pääsyä, ei ne täällä pidä portteja auki tai kiinni.
- ex vl-uskis
Ite olen sitä mieltä, että kukaan ei pääse taivaaseen. Tai siis koko paikkaa ei edes ole olemassakaan. Paikkaan jota ei ole olemassa, ei näin ollen voi päästä. Mikään ihmisten kirjoittama kirja ei voi todistaa Taivaan olemassa oloa. Miks vl:ien mielestä vain se pieni joukko (n. 100 000) ihmistä pääsee taivaaseen, vaikka maailmassa on miljardeja ihmisiä? Eikö ole vähän törkeästi ajateltu muita uskonnon suuntia kohtaan? Maailmassa on n. 13 milj. uskontoa ja kaikki uskovat siis turhaan pääsevänsä taivaaseen, mutta vain ne 100 tuhatta pääsevät oikeasti. Tuntuuhan tuo kummalliselta. Mutta ei siinä mitään ihmeellistä ole. Me vain elämmä täällä ja kuolemme pois. Kenties synnytään joskus uudelleen? Tiedä sitä. Mutta muistakaa hyvät ihmiset, että raamattu on vain ihmisten kirjoittama kirja, joka on täynnä ristiriitoja. Näin minä uskon!
- Eräs uskovainen
Jehovan todistajia. Tämä ketju nyt ei ole heistä, mutta väittävät Jeesuksen olevan vain enkeli, vaihtoivat ristin paaluksi (ennen käyttivät lehdessäänkin kannessa) ja päämies tuomittiin jossain oikeudenkäynnissä (usassa?) Raamatun väärentämisestä. Ei osannut lukea alkutekstejä pyydettäessä, vaikka oli muiden kanssa asiantuntijana "kääntänyt", siis vääntänyt omansa. Silti löytyy sieltäkin vielä paljon, mikä todistaa Jeesuksen jumaluuden. Vt:ssä on se huutavan ääni erämaasta pätkä, samoin kuin uuteessakin, jossa mainitaan siinä puhuttavan Jeesuksesta. Vt:ssä siinä on tuo nelikirjaiminen ihana sana... YH__ Saatte täyttää itse lopun puolikkaan.
- kerppulintu
vanhurskas, oikeamielinen ja ainoa tuomari. Hänen tuomionsa eivät ole ihmisten tuomioita.
- Juppe68
Tarpeeks iso raketti ja suuntaus ylöspäin...
Kohtaha niitä matkoja on myynnissä ni ei tartte omaa rakettii väsätä. Meinaaha ne ruveta myymää uurnan kuskaamista avaruutee... - oiiuyt
Ei ole taivasta eikä helvettiä. vl-ihmisillä on niin kova kontrolli, että heidän on vaikea päästää irti maanpäällisestä olemuksestaan. Hehän kontrolloivat kaikkea, paitsi syntyvyyttä, tosin he kontrolloivat että sitä ei kontrolloida.
Mutta kun tuskailet irtipäästämisen kanssa kuoleman hetkellä, koet joutuneesi helvettiin. Mutta jokaiselle tulee hetki, jolloin pitää päästää irti ja kun sen teet, koet vapauden ja lähdet kohti valoa. Ei ole helvettiä. Se vain on joillekin tuskallisempaa kuin toisille. Mutta sitten henkesi palaa takaisin kierrätykseen.- vafvrgeo
gvrebtrw
- Irpsu
Et pääse! vaikka kuinka uskoisit.Eikös Jehovat ole jo kaikki taivaspaikat varanneet,että myöhästyit.Onneksi en kuulu kirkkoon niin ei ole niin kiire.
- Eräs uskovainen
Siellähän saa käsittääkseni osallistua siihen "ehtoollisjuttuun" vain jos tiedät olevasi mukana joukossa... Aikaa sitten mennyt umpeen, mutta väkeä piisaa.
- WeijoLindroos
Katso vastaus tästä:
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Sieltä löydät lopullisen vastauksen heti etusivulta. - Eri seurakunta
Ei se, että jokin asia tai opetus on toisin kuin jossakin toisessa seurakunnassa tarkoita sitä että jompi kumpi on väärässä tai oikeassa.
Itse olen helluntaiseurakuntaan kuuluva ja mieheni luterilainen. Meillä on opillisia ristiriitaisuuksia keskenämme. Suurimmat eroavuudet ovat kasteessa ja ehtoollisen vietossa.
Aina ei ole tärkeää tietää kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Totuus on tärkeintä. Joissakin seurakunnissa korostetaan toisia asioita ja toisissa joitain toisia samasta asiasta. Tämä ei tarkoita sitä, että jompikumpi olisi väärässä.
Raamattua tutkimalla saat selville tärkeimmän, ja se on TOTUUS Jumalan sanasta. Yksityiskohdat ovat toisarvoisia seikkoja, pääasia on tärkein ja se on: Kuinka pelastut. Tämän vastauksen löydät Raamattua lukemalla.
Tuosta kasteesta sen verran vielä... Itse apostolitkaan eivät olleet yksimielisiä siitä millä tavalla kastettiin, joten nähkäkseni lapsi- tai aikuiskaste ovat kumpikin yhtä päteviä. Pääasia että uskoo ja on kastettu, järjestyksellä ei ole merkitystä.
Ja kun lukee Raamattua, niin se antaa enemmän kuin kiihkoilijoiden kuunteleminen, jotka eivät välttämättä tiedä asioista sen enempää kuin sinäkään. Mielipiteet ovat muuttuvaisia, mutta Raamatun Sana on ja pysyy sellaisenaan.- Eräs uskovainen
"Aina ei ole tärkeää tietää kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Totuus on tärkeintä. Joissakin seurakunnissa korostetaan toisia asioita ja toisissa joitain toisia samasta asiasta. Tämä ei tarkoita sitä, että jompikumpi olisi väärässä."
Siis, jos yksi väittää, että täytyy olla vl-kaveri auttamassa pelastukseen ja piste, sekä että toinen väittää, että ei tarvitse ja piste.
Miten kehtaat uskovaisena sanoa, että kumpikaan ei välttämättä ole väärässä. Nämä kumoavat toisensa täysin. Onko Jumalalla monta totuutta? Jeesus yksin on totuus.
Ei ole helluntaiseurakunnatkaan sitä mitä ennen... Etsikää käsiinne vaikka kirja "seurakuntaa seulotaan". Toinen laulu oli ennen, sanottiin reilusti ei "yhteiskristillisyydelle" ja kirkkokunnille.
Anna toki Raamatunpaikka, jossa ylipäätään puhutaan lapsikasteesta? En pyydä edes sen puolustamista siellä... Apostolit kiistelleet siitä?? Uutta minulle. Vai onko sinulla Raamatun ulkopuolisia lähteitä kuinka?
Tämä sana joka pysyy sellaisenaan sanoo näin.
Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
Oletko lukenut Augsburgin tunnustusta? En silti väitä, etteikö sielläkin olisi Kristukseen uskovia.
"Tässä ovat esitettyinä meidän oppimme pääpiirteet. Siitä voidaan todeta, ettei siinä ole mitään, mikä on ristiriidassa Raamatun tai katolisen kirkon tai Roomankaan kirkon kanssa..."
Rooman kirkko sanoo, että Paavi on seurakunnan pää, Kristuksen toiminnan jatkaja täällä ajassa... Voitko hyväksyä sellaisen "seurakunnan" toiminnan, joka hyväksyy tuon? Voitko hyväksyä sen, että kyseinen "äitikirkko" levittää oppia Jeesuksen äidistä taivaan kuningattarena tai jotain sinne päin? Ainakin adventistit väittävät Jeesusta enkeliksi, mutta Jeesus sanoo että joka ei usko minua siksi, joka minä olen... Miten se nyt menikään?
Näin se menee:
Joh. 8:24
Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
Yhteiskristillisyys? Sallikaa mun nauraa.
- Luonnontieteilijä
mitään "taivasta" ei ole olemassakaan. Sinun, ja kaikkien muidenkin tietämättömien kannattaa lukea tämä:
http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=1015&vl=2008
Artikkeli ei ole mikään "sielunvihollisen" yritys johtaa uskovaisia harhaan, vaan puhdasta, empiirisiin tutkimuksiin perustuvaa tiedettä. Tieto ei ole pahasta! Yhteistä erilaisille uskonlahkoille kautta aikojen on ollut eräänlainen aivopesu ja oikean, tieteellisen tiedon väheksyminen. Tiedon, joka saattaisi erottaa jäsenet yhteisöstä, vapauttaa lahkon otteesta.
Ihmisluontoon liittyy kiinteästi halu kuulua johonkin ryhmään, sekä myös halu etsiä selitys tuntemattomille ilmiöille. Tästä syntyykin uskontoja, joiden mahti tietämättömien ihmisten keskuudessa on hyvin vahva. Selityksiä on muinoin haettu poppamiehiltä ja "tietäjiltä", yhä nykyäänkin joissain heimoissa. Valtauskonnot on kehitetty kauan sitten, joten useimmat eivät enää hoksaa, että niiden syntyperä on täysin verrattavissa poppamiesten (esim. pilvipäissään) laatimiin "totuuksiin" maailmasta.
Läheskään kaikki eivät tunne kristinuskon syntyvaiheita, sen yhteyksiä kreikkalaiseen filosofiaan, keisari Konstantinuksen osuutta kristinuskon kehittelyssä ja levittämisessä ym. Jälleen kerran - tieto ei ole pahasta! Jokainen uskovainen kyllä voi välillä perehtyä myös tieteelliseen kirjallisuuteen - historiaan ja luonnontieteisiin - ja sen avulla pohtia, onko uskonnon vallan alla eläminen sittenkään totuudessa elämistä.- Luonnontieteilijä
ole yllyttämässä ketään lakkaamaan uskomasta, jos uskossa eläminen tuo onnea ja harmoniaa. Mitäpä muuta ihminen voisi enemmän kaivata, kuin että saisi elää elämänsä onnellisena. Millään muullahan ei ole väliä kuin syntymän ja kuoleman välisellä ajalla - tuonpuoleiseen ei kannata ladata turhia odotuksia.
Eli eläkäähän kaikki miten haluatte, kunhan ette vahingoita itseänne tai toisia ihmisiä! Otetaan kaikki mahdollinen ilo irti siitä lyhyestä ajasta, jonka saamme elää. - ei uskoa myös
Ja valitettavsti suuri osa esim. evoluutiotieteestä on uskoa; monia asioita ei ole pystytty todistamaan varmasti joten noissa tapauksissa tiede sanoo että miljoonien vuosien kuluessa tapahtuma on ollut mahdollista, ja kun on löydetty muutama apinaihmisen luuranko niin se selittää kaiken muun. Tiedettä tosiaankin.
- Luonnontieteilijä
Melperi1 kirjoitti:
Usko on uskoa.
That's it!Usko on tietoon perustumaton käsitys jostain, eli luulo. Uskolla ei ole totuusarvoa, toisin kuin tiedolla.
- Luonnontieteilijä
ei uskoa myös kirjoitti:
Ja valitettavsti suuri osa esim. evoluutiotieteestä on uskoa; monia asioita ei ole pystytty todistamaan varmasti joten noissa tapauksissa tiede sanoo että miljoonien vuosien kuluessa tapahtuma on ollut mahdollista, ja kun on löydetty muutama apinaihmisen luuranko niin se selittää kaiken muun. Tiedettä tosiaankin.
tieteellä on vielä joitain asioita todistamatta, ei tarkoita sitä, että olemassa olevat todisteet olisivat kukkua. Totuus on, että tiede on antanut suuriin kysymyksiin paremmat selitykset kuin uskonto. Selitykset, jotka pohjautuvat selkeisiin todisteisiin ja järkeen.
Ajan myötä tieteen kehitys tulee painamaan uskonnon selitykset valtaväestöltä unholaan. Uskonnot heikkenevät sitä mukaan, kun oikeaa tietoa saadaan lisää, tämähän on historiaa tarkastelemalla nähtävissä. Aina tulee silti olemaan ihmisiä, jotka tukeutuvat mieluummin satuihin kuin totuuteen. - Eräs uskovainen
Luonnontieteilijä kirjoitti:
tieteellä on vielä joitain asioita todistamatta, ei tarkoita sitä, että olemassa olevat todisteet olisivat kukkua. Totuus on, että tiede on antanut suuriin kysymyksiin paremmat selitykset kuin uskonto. Selitykset, jotka pohjautuvat selkeisiin todisteisiin ja järkeen.
Ajan myötä tieteen kehitys tulee painamaan uskonnon selitykset valtaväestöltä unholaan. Uskonnot heikkenevät sitä mukaan, kun oikeaa tietoa saadaan lisää, tämähän on historiaa tarkastelemalla nähtävissä. Aina tulee silti olemaan ihmisiä, jotka tukeutuvat mieluummin satuihin kuin totuuteen.Itsekin mainitsin tuon ensimmäisen asian. Se että kyselyn kohteena oleva henkilö vastapuolella ei tiedä jotain, se ei tietenkään merkitse asian olemattomuutta. Enintään tietämättömyyttä.
Tuo toinen taas... Usko on jo painunut valtaväe... Mitä minä puhunkaan? Jos nyt puhutaan vaikka pelkästään Kristityistä, niin milloin valtaosa heistä on tehnyt parannuksen ja kääntyneet(!) synneistään? Jeesus haluaa tuota. Aikanaan kirkko pelkäsi, että ihmiset tietäisivät totuuden Raamatusta ja pyrki pitämään sen "kirkkokielellä".
Totuus on, että iso osa ihmisistä ei paljoa ajattele uskonasioita. Niin kutsutut "uskovat" hyväksyvät koko ajan toinen toistaan Raamatunvastaisempia oppeja. (Kirkkosysteemi, homojutut (liitot, pappeus) järjestön myöntämä pappeus, "saarnaluvat tai mitälie")
Valtionkirkkomme arkkipiispakin sanoi tässä välillä, jotain sinnepäin, että "tiedämme nyt paljon enemmän asioista, kuin Raamatun aikaan". En nyt muista puhuttiinko homoista vai naispapeista, mutta aivan sama sille. Jos Päämies ei usko Raamattuun, niin kuka meillä on kirkkoa johtamassa?
Suomi on kristillinen valtio? Hah! Ei nimikristillisyys pelasta. Raamatun mukaan Kristityiksi alettiin aikanaan kutsua "Jeesuksen seuraajia". Onko mainitsemani henkilö Jeesuksen seuraaja?
Aina tulee olemaan ihmisiä, jotka tukeutuvat mieluummin satuihin kuin totuuteen.
Voin vain rukoilla, että Jumala armossaan sinua kutsuisi ja haluaisit silloin antaa elämäsi Jeesukselle. Raamattu sanoo näinkin: Joh. 7:17
Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
Tiedän, etten saa Raamatulla hakkaamalla ihmisiä uskoon. Kuitenkin, kun Jumalan kutsu soi, voi ihminen sanan kautta pelastua. - vaikka muuta väität
Ajan myötä tieteen kehitys tulee painamaan uskonnon selitykset valtaväestöltä unholaan. Uskonnot heikkenevät sitä mukaan, kun oikeaa tietoa saadaan lisää, tämähän on historiaa tarkastelemalla nähtävissä. Aina tulee silti olemaan ihmisiä, jotka tukeutuvat mieluummin satuihin kuin totuuteen."tieteellä on vielä joitain asioita todistamatta, ei tarkoita sitä, että olemassa olevat todisteet olisivat kukkua."
Mutta se kaikki mitä ei ole todistettu, esim. missä on näyttö kaikista eläinten välimuodoista, miten ihmiselle on kehittynyt ajattelemisen ja pohtimisen taito ja paljon muuta on todistamatta ja siis tieteellekin uskoa että näin vaan ON TÄYTYNYT tapahtua miljoonien vuosien saatossa. Jos evoluutio menisi järjestelmällisesti (vahva, hyvä, terve voittaa) niin mitenkä on selitettävissä että ihmiskunta piehtaroi samoissa ongelmissa ja sotkuissa kuin vuosituhansia sitten, eikö senkin pitäisi jalostua vahvemmaksi ja paremmaksi. Ai niin, taas tiede lisää siihen että se tulee olemaan mahdollista miljoonien vuosien saatossa. Uskoa on paljon tieteessäkin - totuutta, osa ei
Ajan myötä tieteen kehitys tulee painamaan uskonnon selitykset valtaväestöltä unholaan. Uskonnot heikkenevät sitä mukaan, kun oikeaa tietoa saadaan lisää, tämähän on historiaa tarkastelemalla nähtävissä. Aina tulee silti olemaan ihmisiä, jotka tukeutuvat mieluummin satuihin kuin totuuteen.Siis olis mielenkiintoista todeta että mitä ne suuret kysymykset ovat joihin tiede on antanut vastauksen mutta uskonto ei, monet niistä kulkevat käsi kädessä niinkuin moni uskova tiedemies on todennut, ei ne sulje toisiaan pois. Maailma on luotu (alkurähdys? kuka voi pitävästi todistaa mikä voima sen pani liikkeelle). Eläimet (lajinsa mukaan luotu, en tiedä että vapaaehtoisesti koirat parittelisivat esim. kissojen kanssa yms.). Nämä on yksinkertaisia asioita jotka tiede selittää SIIS USKOO) että näin on tapahtunut.
- Luonnontieteilijä
vaikka muuta väität kirjoitti:
"tieteellä on vielä joitain asioita todistamatta, ei tarkoita sitä, että olemassa olevat todisteet olisivat kukkua."
Mutta se kaikki mitä ei ole todistettu, esim. missä on näyttö kaikista eläinten välimuodoista, miten ihmiselle on kehittynyt ajattelemisen ja pohtimisen taito ja paljon muuta on todistamatta ja siis tieteellekin uskoa että näin vaan ON TÄYTYNYT tapahtua miljoonien vuosien saatossa. Jos evoluutio menisi järjestelmällisesti (vahva, hyvä, terve voittaa) niin mitenkä on selitettävissä että ihmiskunta piehtaroi samoissa ongelmissa ja sotkuissa kuin vuosituhansia sitten, eikö senkin pitäisi jalostua vahvemmaksi ja paremmaksi. Ai niin, taas tiede lisää siihen että se tulee olemaan mahdollista miljoonien vuosien saatossa. Uskoa on paljon tieteessäkinUsko tieteeseen on täysin eri asia kuin usko jumaliin.
- Luonnontieteilijä
totuutta, osa ei kirjoitti:
Siis olis mielenkiintoista todeta että mitä ne suuret kysymykset ovat joihin tiede on antanut vastauksen mutta uskonto ei, monet niistä kulkevat käsi kädessä niinkuin moni uskova tiedemies on todennut, ei ne sulje toisiaan pois. Maailma on luotu (alkurähdys? kuka voi pitävästi todistaa mikä voima sen pani liikkeelle). Eläimet (lajinsa mukaan luotu, en tiedä että vapaaehtoisesti koirat parittelisivat esim. kissojen kanssa yms.). Nämä on yksinkertaisia asioita jotka tiede selittää SIIS USKOO) että näin on tapahtunut.
enempää kommentoimaan, kuin että sinä et selvästikään ole perehtynyt tieteeseen riittävän hyvin.
- tietysti
heh heh, usko vaan lujasti, sinunlaisiasi kritiikittömiä hölmöjä kaikki lahkot ja uskonnot kaipaavat riveihinsä. Jos lähi- idässä porukoilla olisi enemmän älyä kuin uskoa, voisi kolkka joskus jopa rauhoittua. Onneksi mölisevät ja tappelevat siellä "pyhällä " maalla, jää muu maailma enempi rauhaan, valitettavasti sieltä valuu autettavaa aina tännekin. Itse en pölisevää rapelikkoa huolisi ilmaiseksikaan. Uskoa voit myös uuteen valtionkirkkoon, ilmastonmuutokselaisuuteen, jotkut ajavat Fiatilla ikänsä kun eivät paremmasta tiedä jne...
- jos epäilet seurakunnan ole...
Älä mieti, usko!
- Luonnontieteilijä
hyvä esimerkki lahkon toiminnasta tuo edellinen kommentti. Ihmiset eivät saisi ajatella itse eivätkä esittää tiukkoja kysymyksiä. Heitä hallitaan pelolla - aloittajakin on pelkää ettei pääse taivaaseen kun kyseenalaistaa opetukset.
- Kokeile tätä
hyvä esimerkki lahkon toiminnasta tuo edellinen kommentti. Ihmiset eivät saisi ajatella itse eivätkä esittää tiukkoja kysymyksiä. Heitä hallitaan pelolla - aloittajakin on pelkää ettei pääse taivaaseen kun kyseenalaistaa opetukset.
Finnair.fi
- pääsee
lentokoneella tai raketilla.
- Juri Gagarin
pääsee lentokoneella tai raketilla.
Taivaaseen pääsee uskolla Jeesukseen Kristukseen.
- tänne luonut?
jos meidän pitäisi vain elää ja uskoa häneen?
onko meidät luotu tänne vain palvomaan häntä?- kotoisin,ihmisiä kiusaavat
ja johtajat nussii nuoret tytöt.Kaikki lesut paska sakkia
Jumala olisi halunnut, että olemme tyhmiä, meille ei olisi annettu aivoja. Ota asioista selvää ja ajattele itse.
- senkö
Pääsenkö helvettiin? Koko elämäni olen uskonut pääseväni tuonpuoleiseen helvettiin, mutta mitä jos kuoltuani todetaan ettei perkelettä olekaan, muuten kuin suomalaisten suussa..Pääsenkö silti helvettiin?
- ja suun
tunnustuksella pelastutaan, sanoohan Raamattu , ei yksikään joka uskoo joudu häpeään.
Ja USKON kohde on HERRAMME JA VAPAHTAJAMME, JEESUS KRISTUS. - sillä
taivasta ei ole - kaikki on tässä maan päällä ja sen jälkeen olemattomuus
- åäöpolkiuj
VITTU OBAMA ON ANTIKRISTUS
- pastori
Usko Herraan Jeesukseen ja usko Jeesusta niin sinä pelastut. Näin Jumala sanonut sanassaan
- nettari
"Älkää panko armoa pois!" Sionin julistus
- Totuus ei pala tulessakaan
Et pääse. Taivasta ei ole. Helvettiä ei ole. Jumalaa ei ole. Seurakunta on väärässä kaikessa mikä liittyy uskontoon tai raamattu nimiseen satukirjaan. Koko elämäsi elit orjana ja veisasit aivan turhaan.
- :---D
mitä tästä opimme? bileet...
- sinapin siemenen verran
Raamatussa sanotaan, että heikollakin uskolla voittaa. Ole turvattu. Jeesuksen nimessä haluan, että uskosi saisi vahvistusta ja että pääsisit irti epäilyksistä, jotka monesti tahtovat hidastaa matkan tekoa.
- Totuus ei pala tulessakaan
Lestadiolaiset ovat innokkaita tuomitsemaan toisiaan ja kertomaan kuka on hyvä ja oikeamielinen! Jos taivas/helvetti olisi olemassa niin kukaan teistä ei pääsisi taivaaseen edes omien oppienne mukaan. Kukahan se kieltää tuomitsemasta, ettei teitä tuomittaisi ja kaikista innokkaimpia avat tuomitsemaan juuri lestadiolaiset. Kuvittelette olevanne parempia ihmisiä ja nostatte itsenne jumalan asemaan, vaikka oikeasti olette vain joukko hihhuleita jotka uskovat naurettaviin satuihin.
Jos taivas olisikin olemassa, niin otettaisiinko sinne teidän kanltaisianne ihmisiä? Miettikääpä sitä? Jatkuvaa ylistämistä, veisaamista, itsensä kieltämistä, muiden kyttäämistä ja kaikkea muuta paskaa ikuisesti? Ei kuulosta mielestäni taivaalta? Jos tuollainen väki on menossa taivaaseen, niin minua odottavat helvetin ilot! Teidän taivaanne on aika iloton paikka, haluatte suurinpiirtein jatkaa paskaa ja ilotonta elämäänne myös siellä? Minun taivaassani juodaan ja naidaan ja yhtään siunaavaa hihhulia sinne ei oteta tunnelmaa pilaamaan.
Minä sentään nautin tässä elämässäni. Minä säälin teitä, vaikka sääli onkin sairautta. Toista elämää tai kuolemanjälkeistä elämää ei ole. Toivottavasti tuhlasitte elämänne mahdollisimman täydellisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565320Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212357- 1131582
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2281529- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2911085- 721047