Onko nykyään tapana lähettää kutsukortit kastetilaisuuteen? Itse ne tekisin ehdottomasti. Jotkut vaan on sitä mieltä että ei missään tapauksessa tarvitse...
Kutsukortit
5
1351
Vastaukset
- mie vaan..
eikös ole yleensä tapana kutsua vieraita ja jos kutsutaan niin silloin on kyllä jo kohteliaisuuden takia ihan syytä tehdä kutsukortti jossa on aika, paikka jne tiedot. Ehkä tekstari on kätevä, mutta ei kai kukaan häitäänkään ilmoita siten?
- tekstarikin
Tee ihmeessä kutsukortit, jos huvittaa tehdä. Me kutsuimme ristiäisiin ihmiset ihan vain puhelimitse, kun muutenkin kutsuttavien ihmisten kanssa oltiin tekemisissä.
- hann_ele
Kutsukortit on hyvä ja kohtelias tapa kutsua lähipiiri ja suku juhlistamaan tärkeää tapahtumaa.
- arvokkaampi
Käytäntöjä on monenlaisia. Tottakai kutsukortti on aina henkilökohtaisempi vaihtoehto. Siitä jää myös kiva muisto. Tee kutsukortti, jos vaan ehdit ja jaksat.
Tietysti pienen vauvan kanssa riittää touhua muutenkin ja ristiäisten valmistelutkin kysyy voimia. Eli katso tilanne omien voimavarojesi mukaan. Itse olen saanut ristiäisiin kutsun sekä kutsukorttina, että tekstiviestinä. Eli ei ole mitään oikeata tapaa. Kaikkilla oma tyyli toimia. - aikoina
tavattu lähetellä kutsukortteja? EI. Silloin kaikki kristillinen kokoontuminen tapahtui katkombeissa ja JUmalan sana oli tärkeintä. Jättäkää kaikki turha vouhottaminen ja kaupallisuus pois.
Kastejuhlaan, jossa siis pääsanomana on JUmalan rakkaus ja se että lapsi otetaan Jeesuksen=Jumalan opetuslapsesksi ja lapsi liitetään kristilliseen kirkkoon, ei tarvitse kutsua kuin lähimmät sukulaiset ja ystävät, ehkä asian voi ilmoittaa vaikka soittamalla.
Jos tilaisuus on tarkoitettu tapakristilliseksi kuten rippikoulut ym. joissa lahjojen antaminen ja saaminen on pääasia, niin ehkä on parempi pitää ihan vaan nimiäiset, jos on pakko juhlia sitä, että lapsi liitettiin väestörekisteriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753082
- 732954
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191782- 271691
- 241667
- 211651
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321306Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299