Yritin kovasti selailla, olisiko aiheesta jo ketjua aiemmin, mutta silmiin ei osunut.
Luokanopettajaksi opiskelemaan pääsystä kovasti haaveilen, mutta nyt pohdin eri "reitti"-vaihtoehtoja. Suoraan hakeminen ja tuo yliopistokeskus Chydenius ovat selvillä. Mietinkin vain, että onko mahdollista suorittaa opintoja kasaan siten, että lukisi ensin lastentarhanopettajaksi ja jatkaisi siitä opintoja saadakseen luokanopettajan pätevyyden? Muistelen, että joskus joku vastaavanlainen olisi ollut mahdollista, mutta entä nykyään? Vai pitääkö lto:n tutkinnon jälkeen hakea alusta lo:n koulutukseen (ja saako jotain korvattua ja jos saa, niin kuinka paljon)? Yliopistojen sivuja olen kovasti selaillut, mutta yhtään fiksummaksi en asian kanssa ole tullut. =)
Pahoittelen sekavaa viestiäni, mutta olen tosi kiitollinen, jos joku osaa jonkinlaisia asiallisia vastauksia antaa. =)
Tyhmiä kysymyksiä ei ole, muttah...
Nimetön
1
437
Vastaukset
- jotain..
En tuosta lastentarhaopettajakoulutuksesta tiedä, mutta luokanopettajaksi pääsee ainakin yhtä muuta reittiä. Nimittäin jos olet kiinnostunut myöskin vaikkapa kotitalouden tai käsityön opettamisesta, niin hae jompaankumpaan ja suorita 'pitkänä' sivuaineena luokanopettajan monialaset. Tällöin sinulla on pätevyydet luokanopettajaksi ja aineenopettajaksi. Voi olla että opiskelu kestää pidempään eli kuudennen vuoden puolelle saattaa mennä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041791
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151581- 1441539
- 1001470
- 791397
Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään211270- 1191249
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2761168- 691051
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181015