Kovat ajat maistereillakin!

KM, FM

7

2480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai alempi

En nyt näkisi kovinkaan suurta merkitystä sillä on kyseessä ylempi- vai alempi korkeakoulututkinto. Eiköhän molempien yhteenlaskettu määrä kerro aika hyvin mikä tilanne on taas jälleen kerran työmarkkinoilla.

• Koulutus "kannattaa"

Jostain syystä naurahdin kyynisesti katsoessani klippiä: "toivottomin tilanne Tampereella on sosiologiaa opiskelleilla". Minä pääsin uutisiin!

Tampereella tuoreiden yhteiskuntatieteilijöiden tilanne on ollut toivoton jo vähintään kolme vuotta.

• ei-rasisti

Hulluintahan se on kun rekrytointipalvelutkin suunnataan nykyään maahanmuuttajiin. Kohta kaikki palvelut yhteiskunnassa suunnataan maahanmuuttajiin. Tulee jokainen kielitaidoton ja kirjoitustaidoton somali suhteellisen kalliiksi veronmaksajille.
      En ole mikään rasisti, eikä minulle ole mitään itse maahanmuuttajia vastaan, Suomalaisten oma vikahan se on jos haluamme antaa heille ilmaiseksi kaiken.

• Niinpä!

Täällä Jyväskylässäkin oli vuonna 2006 noin 600 työtöntä maisteria, vuonna 2007 yli 700 ja viime vuonna noin 850 työtöntä maisteria ja määrärahat siirretään maahanmuuttajiin...

t. Ei-rasisti akateeminen, pettynyt

• täältä Jyväskylästä

tuplamaisteriksi viime keväänä - no töitä ei ole täältä ainakaan löytynyt. Eipä naurata, ei!

• kaikille tiedoista!

Haluan kiittää teitä kaikkia antamistanne tiedoista, sekä aloittajaa että vastaajia.

Nyt -yhteishaun aikaan- osaan varoa näitä tiedekuntia.

• nyt kun kaikki

paikat ovat täynnä akateemisia työttömiä, niin esimerkiksi on oikeustieteen kandeja työttömänä noin 400 maisterit, kasvatustieteen maistereita työttömänä noin 700 (kesällä tuhansia työttömänä), kauppatieteiden maistereita yli 1000 työttömänä samoin diplomi-insinöörejä, filosofian maistereita työttömänä 3000, inssejä AMK/opisto 3000 työttömänä jne. jne.

Eipä paljon muista kuin lääkäreistä ole pulaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe