terve monet ovat kehuneet agadirin kalasatamaa että siellä viihtyy katsellen vaikka koko päivän onko näin? mitä mieltä olet päivämatkasta marrakechiin?
kalevi.s
1
388
Vastaukset
No en minä siellä kalasatamassa päivää viettäisi.Minulle on riittänyt kaupunkikierroksella kalasatamassa käynti.
Sen sijaan Marrakechissä käynti on aivan toinen juttu.Marrakech on hyvin mielenkiintoinen kaupunki. Päivämatka on toisista raskas, koska bussiajo sinne kestää n 4 tuntia sivu. Aamulla on aikainen lähtö ja illalla paluu myöhään.Se kyllä kannattaa .Sekä meno-että paluumatkalla on pysähdys Imin ta nouten kylän kahvilassa. Siellä on mm. siistit eurooppalaistyyliset wc tilat.Ainakin Aurinkomatkoilla niin menomatkan aikana opas antaa hyvin kattavan kuvan marokkolaisen elämästä syntymästä hautaan asti.Kannattaa kuunnella. Marrakech on punainen kaupunki eli kaikki talot ovat okranpunaiset. Agadirhän on valkoinen kaupunki.Ensimmäinen pysähdys kaupungissa on Koutobian moskeijan vieressä ja sieltä mennään Medinan muurien sisäpuolle eli vanhaan kaupunkiin.Siellä kohteens on Sadunkertojien tori eli Djema El Fnaa ,ja sen vieressä oleva iso markkina-alue eli souk. Siellä kävellään paljon ahtailla kujilla.Lounas syödään kauniissa marokkolaisessa isossa ravintolassa.Tutustumiskohteina on myös ollut entinen koraanikoulu ja museona oleva palatsi. Kaupungin uutta osaa nahdään vain auton ikkunasta kun Marrakechiin ajetaan ja sieltä palataan.Paluu on sieltä alkanut noin kello 5 pm paikallista aikaa.Hyvin hyvin antoisa ja mielenkiintoinen retki.Ei muuta kuin jalla jalla (mennään mennään).kalevi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363817- 122586
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372005Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311546- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4941281- 141266
- 821262