että olen hieman alkoholisti, mutta en todellakaan ryyppää viikolla. Vedän perjantaina ja lauantaina niin kunnon perseet, että ei tee edes mieli ennen seuraavaa perjantaita juoda. Aivan älytöntä ryypätä viikko putkeen.
Mikä siinä on niin vaikeaa??
18
842
Vastaukset
- krapulan pelko
että pakko juoda vielä montaa päivää lauantain jälkeenkin. Tärinä ja saamattomuus kuittautuu muutamalla biseshooffenilla ja taas hieman uuteen nousuun vedetään. Maha menee vain aina sekaisin.
- muutama bissee
ja särkylääkettä naamaan ja sit päivätorkuille ja paljon vettä vielä. Illalla on jo ihan kunnossa
- Kalle.
Putkeen ryyppääminen onkin aivan älytöntä itsensä rääkkäämistä.
Itsellä myös aikoinaan ryyppääminen oli samantahtista, noin joka toinen viikonloppu ja tukevat kännit.
Koko jutun juoni vain piilee siinä, että alkoholin toleranssi/sietokyky pikkuhiljaa kasvaa, ja sen myötä ikäänkuin huomaamatta määrät kasvavat, kuten myös juomistiheys alkaa muuttumaan.
Vuosien päästä tullaan tilanteeseen, että ottaakin tukevat kännit joka viikonloppu, ja paljon reilummilla määrillä, kuin aiemmin. Seuraava vaihe on se, mitä eniten on kammoksunut, eli alkaa ottamaan silloin tällöin viikollakin.
Siitä sitten minäkin "jalostuin" ottamaan viikkoja, kuukausia jatkuvasti.
Enpä ollut enää "hieman alkoholisti" kuten itsesi luokittelit, vaikka samasta aloitin. Kaikki pultsaritkin ovat aloittaneet hieman alkoholisteina.
Alkoholin käyttö ei ole juuri kenelläkään vakaa ja muuttumaton elämäntapa, koska toleranssi kasvaa, ja se taas ruokkii juomaan isompia määriä.
Moni erehtyy luulemaan nykyisiä juomatapojaan pysyviksi, osin senkin vuoksi, että muutos, eli todellisen alkoholiriippuvuuden kehittyminen tapahtuu hitaasti.- ggggggggggggggggggggggggggg...
Niin, minä kun sain ympäristöstä (en vanhemmistani, he olivat absolutisteja) sellaisen käsityksen, että on ihan normaalia ottaa perskännit joka perjantaina ja lauantaina, niin sitä olen tehnyt 16 vuotiaasta asti. Nykyään siis tosin se on just mennyt siihen, että viikolla tissutellaan ja viikonloppuna ollaan tillintallinturneella.
mukavaa seuraa. Jos olet ollut niin tyhmä, että olet hommannut perheen riesaksesi ja itsesi heidän riesakseen.
- absolutisti nykyään
että mikä siinä niin vaikeaa lopettaa.Alkoholisti juo niin kauan kun henki lähtee, jos ei ymmärrä lopettaa kokonaan ennen sitä. Ts ei myönnä olevansa sairas!!!!
- ggggggggggggggggggggggggggg...
absolutisti nykyään kirjoitti:
että mikä siinä niin vaikeaa lopettaa.Alkoholisti juo niin kauan kun henki lähtee, jos ei ymmärrä lopettaa kokonaan ennen sitä. Ts ei myönnä olevansa sairas!!!!
Siinä vaiheessa asia on jo niin pitkällä, että se on sama kun sanoisi homoa sairaaksi.
Mää myönnän olevani alkkis, rapadensa pulsu, ihan mitä tykkäätte, mutta se myöntäminen ei minua ainakaan auta millään tavalla. Se ei saa selvinpäin oloa yhtään sen paremmaksi.
- satunnaiskulkija
Tapasin kerran reissuillani naisen, joka kivenkovaan väitti olevansa hieman raskaana!!!
Silloin uskoin häntä, nyt "hieman epäilen"!!!! - ei ole
mitään välimuotoa "hieman alkoholisti" vaan sitä joko on alkoholisti tai sitten ei!
- Oolofi
Kyllä voi olla hieman alkoholisti, vaikka AA.laiset ei sitä tajuakkaan.
- satunnaiskulkija
Oolofi kirjoitti:
Kyllä voi olla hieman alkoholisti, vaikka AA.laiset ei sitä tajuakkaan.
Ei ollut tarkoitettu miksikään vitsiksi se, että voiko olla vähän raskaana tai vähän alkoholisti!! Sitä joko on tai ei ole!!!!!! Älypäät yrittää tehdä tästäkin näköjään pallon, jota voi heitellä sinne tänne. Asia ei sinänsä yllätä; Suomessahan on lähes naurettavuuteen ( = älyttömyyksiin )menevä usko, luulo, oma mielipide siitä, mitä alkoholismi yleensä on!! Mielipide!!! On kysymys erittäin vakavasta, hoitamattomana ennenaikaiseen kuolemaan johtavasta SAIRAUDESTA ja nämä älypäät, tasalatvat, itse useimmiten ongelmaiset riekkuu täällä palstoilla "mielipiteillä"!!!! ( tuo neljäs huutomerkki on sille eiliselle viestejäni arvostelleelle älykölle). Sairaus on todennattavissa, sille on oma tautiluokituksensa jokainen saa sen, jos pystyy lääkariltään kysymään!! Mutta mutta....!! Niin, mutta! Sairauden keskeisimpiä tekijöitä on sen kieltäminen; EI MINULLA MITÄÄN ONGELMAA OLE!!!! Ja näitä tämäkin palsta on tulvillaan!!
- Oolofi
satunnaiskulkija kirjoitti:
Ei ollut tarkoitettu miksikään vitsiksi se, että voiko olla vähän raskaana tai vähän alkoholisti!! Sitä joko on tai ei ole!!!!!! Älypäät yrittää tehdä tästäkin näköjään pallon, jota voi heitellä sinne tänne. Asia ei sinänsä yllätä; Suomessahan on lähes naurettavuuteen ( = älyttömyyksiin )menevä usko, luulo, oma mielipide siitä, mitä alkoholismi yleensä on!! Mielipide!!! On kysymys erittäin vakavasta, hoitamattomana ennenaikaiseen kuolemaan johtavasta SAIRAUDESTA ja nämä älypäät, tasalatvat, itse useimmiten ongelmaiset riekkuu täällä palstoilla "mielipiteillä"!!!! ( tuo neljäs huutomerkki on sille eiliselle viestejäni arvostelleelle älykölle). Sairaus on todennattavissa, sille on oma tautiluokituksensa jokainen saa sen, jos pystyy lääkariltään kysymään!! Mutta mutta....!! Niin, mutta! Sairauden keskeisimpiä tekijöitä on sen kieltäminen; EI MINULLA MITÄÄN ONGELMAA OLE!!!! Ja näitä tämäkin palsta on tulvillaan!!
Minä olen dokannut vuosia helvetin ongelmaisesti, katkonut luuni ja asunut putkassa. Nykyään kuitenkin pystyn juomaan iltaisin pari keppanaa ilman mitään ongelmia.
- kuinka voi jäädä
viinan koukkuun
- sitä minäkään
ennen kuin jäin itse koukkuun. Ei kannattaisi elvistellä asioilla, joista ei mitään tiedä. Siihen pirulliseen koukkuun voi jäädä jokainen, myös sinä.
- juuuuuuuuupajuu
sitä minäkään kirjoitti:
ennen kuin jäin itse koukkuun. Ei kannattaisi elvistellä asioilla, joista ei mitään tiedä. Siihen pirulliseen koukkuun voi jäädä jokainen, myös sinä.
Ite kans salakavalasti jäin koukkuun.. Kaikki menny rahat, työ, auto (joskin nyt vaan huonompi) ja akkakin muutamaan kertaan. Nyt sitä sit istutaan vuokrayksiössä parin lemmikin kanssa, jotka ei hylkää vaik joka liikenevä euro kurkusta alas. On sentään ne enää kavereina. Ja parhaita onkin ja saavat hyvän hoidon. Otetaan sille taas.. Synkkä on tulevaisuus.
- vuotta sitten juoppo
ja ryyppäsin putkia jne, mutta nykyään olen kohtuukäyttäjä ollut yli vuoden... Ei se ole vaikeaa. viinaa ei oteta suruun tai vitutukseen tai mihinkään negatiiviseen asiaan
- calmato
Ihmisellä voi olla verensokerit tai kolesterolit koholla lievästi tai hengenvaarallisesti.
Varmaan alkoholismissa on samaa, jonkun riippuvuus voi olla voimakkaampi kuin toisen.
Samoin kuin diabeteksessa ja korkean kolesterolin hoidossa myös alkoholismisairaudessa on viisasta alkaa hoitaa sairautta jo silloin, kun se ei vielä ole kehittynyt pahimmilleen.
Tai kasvain, aina on parempi, että se löydetään ajoissa, ennen kuin se on ehtinyt lähettää etäpesäkkeitä kaikkialle.- Oolofi
Alkoholiongelman väitetään(AA.ssa ainakin) pahenevan ajan kuluessa. Minun kokemukseni on erilainen. Enne saatoin juoda 12 kaljaa ja pullon väkevämpää päivässä. Nykyään en enää juo kun korkeintaan 5-6 olutta päivässä, turvottaa liikaa. Ja väkevistä menee kuuppa liian sekaisin ja tulee paha olo, joten en juo enää niitäkään.
Toinen ajatus: Ihmiset hylkäävät tai jättävät, mutta Pullo ei hylkää milloinkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108