Peliprojekti

JohnCage--

19

1352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivalta näytti video, käänteles LSB-binääri (x86) myös niin pääsis kokeilemaan.

    • Jepulis Jeep

      Milläs ratkasulla oot ton tehnyt?

      Nettisuvu oli vähän epämääräsen olonen kun siitä tuli semmonen vaikutelma, että onkos tämä nyt joku saitti joka tarjoaa jotain ihmeellistä epämääräistä selaimeen asennettavaa softaa vai mitä.

      Ite pelivideohan näytti, että hyvin on lukastu fysiikkaommat ja semmoset. XNA:lla tehtynä tommosia tai tontapasia vois myydä jossain Livessäkin ihan mukavasti.

      Hyvin lensi pikkuroinaa noista räjähdyksistä. Semmonen tuli mieleen, että joku musta aukko johon sitä kamaa imeytyisi, vois olla kiva tommosessa. En muista nyt suoralta kädeltä ainakaan nähneeni semmosta ton tyyppisissä peleissä.

      • JohnCage---

        >Milläs ratkasulla oot ton tehnyt?

        >Nettisuvu oli vähän epämääräsen olonen kun siitä
        >tuli semmonen vaikutelma, että onkos tämä nyt
        >joku saitti joka tarjoaa jotain ihmeellistä
        >epämääräistä selaimeen asennettavaa softaa vai
        >mitä.

        Varsinaista nettisaittia ei vielä ole, täytynee sellainen tehdä jossain vaiheessa.
        Peliä koodailen bm:llä, ja linukka & macciversiotkin ehkä tulossa sitten kun homma on valmis. Bm on crossplattformi- kieli.


      • edes netistä
        JohnCage--- kirjoitti:

        >Milläs ratkasulla oot ton tehnyt?

        >Nettisuvu oli vähän epämääräsen olonen kun siitä
        >tuli semmonen vaikutelma, että onkos tämä nyt
        >joku saitti joka tarjoaa jotain ihmeellistä
        >epämääräistä selaimeen asennettavaa softaa vai
        >mitä.

        Varsinaista nettisaittia ei vielä ole, täytynee sellainen tehdä jossain vaiheessa.
        Peliä koodailen bm:llä, ja linukka & macciversiotkin ehkä tulossa sitten kun homma on valmis. Bm on crossplattformi- kieli.

        Mikä ihmeen bm???


      • bm on...
        edes netistä kirjoitti:

        Mikä ihmeen bm???

        Bm = BlitzMax. Luovuin c:n käytöstä ja siirryin tuohon. Sitä on myös helppo laajentaa omilla c- kielisillä kirjastoilla.


    • eipäsjuupas

      Pakko myöntää että tuo video voittaa kyllä minun silmissä monet kaupalliset introt/demot, sairaan hyvä musa ja siihen hienosti isketty pelin esittely mukaan, Nice!

      • Musaa

        >hyvä musa

        Kiitos, mukavaa saada positiivista palautetta. Tämä pelien duunaaminen kun tuppaa olemaan aika yksinäistä hommaa, ja se motiivi karkailee usein sinnetänne.
        Pelin tuo avausbiisi on nimeltään 'Valentina' - Valentina Tereškovahan oli ensimmäinen nainen avaruudessa. Tästä tulikin sellainen mielleyhtymä, että tämän pelin sankari saattaakin olla nainen:)


    • on troijalainen

      TR/Dropper.Gen

      • No ei ole...

        No ei ole mitään virustä. Hyperaktiiviset ilmaiset virussknnerit ne vain ilmoittelevat moleboksatuista paketerista turhia ilmoja.
        Kunnon virustutka en lankea tällaiseen loveen:)


    • Borlandin

      Sprite?

      • ei ole vaan...

        Teen tätä siis BlitzMaxilla itsetehdyllä 2d- kirjastolla.


    • JohnCage--

      Ja lisää kaikenlaista kommenttia kaivattaisiin...

      • Jepulis Jeep

        Pikkasen paha sanoa kovin paljoa tosta kun video oli tehty sen verran leikaten ja ns. "näyttäväksi" ettei siitä oikeen ehdi yhestä kohtaan kattoon mitään kummemmin.


      • Video on...
        Jepulis Jeep kirjoitti:

        Pikkasen paha sanoa kovin paljoa tosta kun video oli tehty sen verran leikaten ja ns. "näyttäväksi" ettei siitä oikeen ehdi yhestä kohtaan kattoon mitään kummemmin.

        Sen videon on tarkoituskin olla sellainen teaseri:) Lataa demo, niin pääset oikeasti kokeilemaan. Tosin tällähetkellä demo on vain windowsille. Jatkossa kääntänen sen myös linukalle & opengl:lle.


      • Jepulis Jeep
        Video on... kirjoitti:

        Sen videon on tarkoituskin olla sellainen teaseri:) Lataa demo, niin pääset oikeasti kokeilemaan. Tosin tällähetkellä demo on vain windowsille. Jatkossa kääntänen sen myös linukalle & opengl:lle.

        Teaseri on semmonen konsepti, ettei niistä voi oikeen sanoa hirveesti mitään.


      • demoile ja kokeile

      • Nimimerkki

        Näytti ainakin, ettei aluksen liikkuminen ollut kovin luontevan näköistä eli vähän holtittomasti tuo heittelehti ruudulla. Aluksen kiihtyminen oli liian nopeaa, hätäistä ja kulmikasta (reunoista pomppiminen ei tapahdu loogiseen suuntaan). Minusta tuon perusteella jäi kuva, että käyttäjän on vaikea hallita alusta.

        Tein itse v.97 Turbo Pascalilla vastaavan pelin 320x400 VGA tilaan ja siinä aluksen tasainen kiihtyvyys (mm.maximinopeus parametrisoitavissa), "avaruudessa" leijuminen ja gravitaatio-ominaisuudet tekivät pelistä juuri erinomaisen pelattavan ja toi sitä samaa retrofiilistä, jota oli mm.vastaavissa kaappipeleissä. Niiltäkin ajoilta muistan vastaavia DIY -pelejä, joissa aluksen liike oli akilleen kantapää ja pilasi koko pelin.

        Eli hio pelattavuutta. Kaikki muu näyttäisi tosi hienolta...


      • JohnCage--
        Nimimerkki kirjoitti:

        Näytti ainakin, ettei aluksen liikkuminen ollut kovin luontevan näköistä eli vähän holtittomasti tuo heittelehti ruudulla. Aluksen kiihtyminen oli liian nopeaa, hätäistä ja kulmikasta (reunoista pomppiminen ei tapahdu loogiseen suuntaan). Minusta tuon perusteella jäi kuva, että käyttäjän on vaikea hallita alusta.

        Tein itse v.97 Turbo Pascalilla vastaavan pelin 320x400 VGA tilaan ja siinä aluksen tasainen kiihtyvyys (mm.maximinopeus parametrisoitavissa), "avaruudessa" leijuminen ja gravitaatio-ominaisuudet tekivät pelistä juuri erinomaisen pelattavan ja toi sitä samaa retrofiilistä, jota oli mm.vastaavissa kaappipeleissä. Niiltäkin ajoilta muistan vastaavia DIY -pelejä, joissa aluksen liike oli akilleen kantapää ja pilasi koko pelin.

        Eli hio pelattavuutta. Kaikki muu näyttäisi tosi hienolta...

        >reunoista pomppiminen ei tapahdu loogiseen
        >suuntaan

        Reunoista pompahtaminen on juuri tehty retromallin mukaan, esim. Omega Race- pelille tyypillisesti kääntämällä velocityarvot nurin koordinaatin mukaan. Samoten liikkuvuus on nyt jo optimoitu tuohon actioniin sopivaksi. Jenkkilän saiteille porukka halusi mukaan hiiriohjauksen - se on nyt mukana. Tosin itse en sitä tällaisessa pelissä käytä.


    • johncage--

      Eka versio on nyt valmis ja sitä voi latailla ilmaiseksi osoitteessa. Edelleen otetaan vastaan kaikenlaista kommenttia ja kehitysideaa.

      http://www.emsproject.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2862
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1619
    6. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1454
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe