Mihin kohtaan kairaan riejän?

aloittelija......

tyhmä kysymys, kairaanko rannan lähettyville,suvantoon,keskelle järveä/jokea? kaislojen lähettyville?

8

1475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä sillä

reiällä aiot tehdä.

• kannattaa..

aloittaa heti rantakivikosta.Mikäli avannosta nousee soraa ja liejua,olet aloittanut oikealta syvyydeltä.Reikien tekoa kannattaa jatkaa n.1,5 metrin välein syvemmälle siirtyen.Mikäli järvenselän taikka merenlahden keskellä siintää saari tai luoto,kannattaa kairausta jatkaa kyseistä kohdetta kohti edelleenkin reikäväli säilyttäen puolenatoista metrinä.
      Kun olet kairaillut alueen täyteen reikiä,voitkin siirtyä odottelemaan seuraavaa kalastuspäivää,jolloin jo otat mukaan pilkkiongen.Reikien teko valmiisiin kohtiin on paljon helpompaa ja voit jopa ehtiä hieman pilkkimäänkin ennen auringon laskeutumista horisontin taakse.
      Onnea ja menestystä!

• juuuuuuu

jos apua pyytää,niin sitä ei näköjään täältä saa...kiitti vitusti

• pena mutteri

rannan lähettyviltä kannattaa aloittaa,riippuu tietysti vesistöstä ja syvyydestä.

• jäälle se kannattaa tehdä ainakin, muuten menee terä huonoksi :)
      No leikki sikseen, jos tosissas tuota kysyt niin esim. ahventa kannattaa aloittaa etsimään joko syvältä tai matalasta ja siirtyä sitten siihen syvyyteen missä alkaa kala syömään, eli noin metri kerrallaan syvempään tai matalempaan. Sen jälkeen tiedätkin jo aika paljon, eli sen missä syvyydessä kala on. Sen jälkeen vaan yrität löytää paikkoja missä syvyys on suurinpiirtein tuo missä kala liikkuu. Ahvana on näet sellainen että se vaeleltelee paljon, mutta yleensä samassa syvyydessä. Tämä oli siis nyrkkisääntö mihin löytyy sen sata poikkeusta. Yleensä kala kannattaa etsiä sieltä missä on joku poikkeama ympäristöön. Eli syvänne, karikko, luoto, jne (virtapaikat varmaan parhaita, mutta sitten kannattaa ottaa vene matkaan ellei ole ihan varma että jää kantaa). Kannattaa kaivella kohteen kartta esiin ja katsella vähän syvyyskäyriä. Mut näillä ohjeillahan ei vielä mitään saa kun se kala voi kuitenkin olla missä vaan, muuten se ois liian helppoo ja valtio ois ominut harrastuksen itselleen ja laittanut sille veron.

• niuniu

Katso netin Kansalaisen karttapaikasta järveäsi. Useissa on merkitty syvyyskäyrät. Näistä voi katsella sopivia rinteitä ja pakkoja.

• OrginalCheyenne

Tuota alankin tutkimaan, niin voi päästä helpommalla noilla hiljaisemmilla lammilla.
        Yleensä kun olen koittanut katsella vain sen perusteella missä on aikaisemmin näkynyt pilkkijöitä olleen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe