miten Varkauteen lisää töitä

MoneyWell

Onko kellää mitään ideaa että miten Varkaus saataisiin hieman tunnetummaksi ja samalla tänne tulisi osaavia ja hyviä työpaikkoja ?

19

1657

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ideoita tulee varmasti ja olen myös itsekkin antanut mutta kaupungintalo pelkää että ne joutuvat tekemään töitä kun ei mitään visioita sieltä kuulu. Rahoittajat ei lähde liikkeelle jos niille ei ole visioita. Lisäksi kiinnostus kaupungin talolla on nolla kun ei pyydetä ehdotuksia täsmentämään eihän pelkkä idea ilman tarkennusta kerro mitään. Kaikki neuvot on nyt tarpeen sillä elinkeinojohtajakin joutuu jo tekemään muuta kuin mihin se on palkattu näin luki WL:ssä.

• Manhattan Projekti

Miten olisi jos Varkaudessa aloitettaisiin kierrättämään kaikki tavarat niin ettei mitään heitettäisi pois ?

Joku paikka olisi hyvä olla minne kuolinpesät ja pieneksi jääneet " rippipuvut " olisi hyvä pesemisen jälkeen lahjoittaa !

Helsingissä on UFF ja se on hyvin organisoitua ja luotettavaa toimintaa.

• sijaisnäyttelijä

Miten olisi elokuva kaupunki ?

Itse keskusta ei ole muuttunut sitten 70luvun ja siten olisi helpppoa tehdä esim eri aikakausien elokuvia Varkauden kaduilla ja tyhjiksi jääneissä kiinteistöissä ?

Jo Pakarinen ja Kassila puhuivat että Varkaus olisi hyvä paikka elokuvien tekoon !

• tehtaan entinen haistelija

niitä Jansetin veryttely takkeja varmasti komerot täynnä. Olisi täysin 80 luvun simulaattori koko kaupunki, kun kaikki laittaisivat verkkatakit komeroistaan päälle.
        purjehdus kengät.
        Suut tötterölle ja pieni takatukka siihen.

Homo disco simulaattorikin kun menee Varkauden baariin arkipäivänä.

Vieläkö siellä tuijotetaan kuin härät toisiaan?

Parasta Varkaudessa käydessä kun sieltä lähtee pois.

• Palle Käätalo
        tehtaan entinen haistelija kirjoitti:

niitä Jansetin veryttely takkeja varmasti komerot täynnä. Olisi täysin 80 luvun simulaattori koko kaupunki, kun kaikki laittaisivat verkkatakit komeroistaan päälle.
        purjehdus kengät.

Vanhoille vaatteille olisi kysyntää jos tehtäisiin joku elokuva sen ajan nuorista ja miten piiput silloin vaikuttivat yhdessä jopa asukkaisin.

Voisiko joku kirjoittaa kirjan joka sitten filmattaisiin Varkaudessa ?

Jansetin henkilökunnan historia voisi olla vaikka taustalla ja miten sen väki kävi töissä - jonkilainen kesäromanssikin siinä voisi olla ?

• Maigolman
        tehtaan entinen haistelija kirjoitti:

purjehdus kengät.

Tuosta asiasta olen samaa mieltä, että parasta kaiketi Varkaudessa on uloskulkuväylät, poislukien valtatie 23, joka on sinänsä aika synkän oloista metsätaivalta ja vie loppuunsa samanlaiseen kurapitäjään "Pieksämäelle" mutta toisella suunnalla myös iloisempaan ja elävämpään joensuuhun.

Ja mitä olen kuullut tutuiltani, jotka ovat täältä pois muuttaanet, olivat toki ennen tyytyväisiä täällä asuessaan tähän piskuiseen kaupunkiin, mutta sittemmin, kun ovat muualle muuttaneet, onkin mieli täysin muutttunut, eli Varkauden suhteen negatiiviseksi.

Jos nyt ajatellaan, että itseänikin kiinnostaisi ajella fillarila sinne sun tänne toisen kunnan jopa keskustaan asti, mutta eihän sitä viiti missää valtatien varressa, syystä, että se on joko kiellettyä tai pitäis ajaa saatananmoisen huonon kiertotien kautta, että perille pääsisi. Toista se on muualla! Epäilisimpä, vaikken varma ole, että melkein turvallisempi fillarireitti on järjestetty Siilinjärveltä Kuopioon tai toisinpäin.

• Huutokoski As
        Maigolman kirjoitti:

Tuosta asiasta olen samaa mieltä, että parasta kaiketi Varkaudessa on uloskulkuväylät, poislukien valtatie 23, joka on sinänsä aika synkän oloista metsätaivalta ja vie loppuunsa samanlaiseen kurapitäjään "Pieksämäelle" mutta toisella suunnalla myös iloisempaan ja elävämpään joensuuhun.

Ja mitä olen kuullut tutuiltani, jotka ovat täältä pois muuttaanet, olivat toki ennen tyytyväisiä täällä asuessaan tähän piskuiseen kaupunkiin, mutta sittemmin, kun ovat muualle muuttaneet, onkin mieli täysin muutttunut, eli Varkauden suhteen negatiiviseksi.

Jos nyt ajatellaan, että itseänikin kiinnostaisi ajella fillarila sinne sun tänne toisen kunnan jopa keskustaan asti, mutta eihän sitä viiti missää valtatien varressa, syystä, että se on joko kiellettyä tai pitäis ajaa saatananmoisen huonon kiertotien kautta, että perille pääsisi. Toista se on muualla! Epäilisimpä, vaikken varma ole, että melkein turvallisempi fillarireitti on järjestetty Siilinjärveltä Kuopioon tai toisinpäin.

Kyllä sinä otat ihan väärän asenteen ko asiaan !

Minusta Varkauteen pitäisi saada uutta verta ja siten hieman uusiakin ajatuksia ?

Minusta kaupungin PR työn aloittaminen olisi yksi hyvä ja suunta ylös lamasta !

Kaupungilla voisi olla politiikka että jokainen joka poistuu Varkaudesta - joutuisi tuomaan yhden KIVEN tullessaan ja sitten sillä rahoitettaisiin uusi asemarakennus !

• Maigolman
        Huutokoski As kirjoitti:

Kyllä sinä otat ihan väärän asenteen ko asiaan !

Minusta Varkauteen pitäisi saada uutta verta ja siten hieman uusiakin ajatuksia ?

Minusta kaupungin PR työn aloittaminen olisi yksi hyvä ja suunta ylös lamasta !

Kaupungilla voisi olla politiikka että jokainen joka poistuu Varkaudesta - joutuisi tuomaan yhden KIVEN tullessaan ja sitten sillä rahoitettaisiin uusi asemarakennus !

Vänkää tahallaan puuta paskaa kehiin. Kyllä minä ymmärrän jo sen, ettei Varkautelaiset ymmärrä oman kaupunkinsa kurjuutta. Harmikseni kuitenkin voin todeta, että itse ymmärrän perehtyneenä asioihin varsin hyvin.

Tóisekseen, olishan se hienoa, jos tähän kaupunkiin jotakin piristysruisketta saisi jo näin "15 vuotta yleisestä kehityksestä (joidenkin mielestä jopa 40 vuotta kehityksestä jälkeen jäänyt pitäjä) jälkeenjääneeseenkin" pitäjään saataisiin jotakin uutta ja hienoa, ennekuin Enson piiput pistää pillit pussiin ja sillä seurauksella, että Venäjältä saadaan puuta edullisemmin. Toisekseen, kyllä ne muualla keksii, miten edelleenkin tehdään se Fostersin voimalaitoskattila edullisemmin, kuhan ensin viedään osaamisemme sinne.

• Gone with the

Olen lukenut WL lehden historia sarjaa ja siinä on paljon elementtejä mistä saisi todella hienon tarinan !

• Butler Film
        Gone with the kirjoitti:

Olen lukenut WL lehden historia sarjaa ja siinä on paljon elementtejä mistä saisi todella hienon tarinan !

Tarina kirjoittaminen ottaa vielä 50 vuotta aikaa ?

• laskettelukeskus

Nilsiä 6500 ihmistä ja Tahko porskuttaa.
      Vuokatti (Sotkamo) 10 725 asukasta ja tuhansia kävijöitä vuosittain.
      Kuusamo (Ruka) 16 779 asukasta ja satoja tuhansia kävijöitä

Varkauteen tarvitaan jättimäinen laskettelukeskus.

• Rossinkol

Korotukseen tarvittavan aineksenhan voisi pumpata Huruslahden pohjasta Vattukukkulan huipulle tuulettumaan, jolloin kalastusmatkailukin saisi uutta pontta; Pirtinvirran kaloja voi syödäkin, otsikoisi pian Warkauden Lehti!

• Varkkila
        Rossinkol kirjoitti:

Korotukseen tarvittavan aineksenhan voisi pumpata Huruslahden pohjasta Vattukukkulan huipulle tuulettumaan, jolloin kalastusmatkailukin saisi uutta pontta; Pirtinvirran kaloja voi syödäkin, otsikoisi pian Warkauden Lehti!

ja mikä parasta, sen jälkeen siellä voi lasketella pimeässäkin, kun se vuori hohtaisi outoa valoa........Saattais näkyä vaikka avaruuteen asti.

• Rossinkol
        Varkkila kirjoitti:

ja mikä parasta, sen jälkeen siellä voi lasketella pimeässäkin, kun se vuori hohtaisi outoa valoa........Saattais näkyä vaikka avaruuteen asti.

On se aika paljon se puoli kilometriä...Siinähän saattaa jäädä täytön alle silloin valtaosa Kuoppakankaasta ja Kalastajankadun pohjoisosa...Vaan sen seurauksenahan saattasi mennä ne Taipaleen tontin joutuisammin kaupaksi.

• sihtailija

Otappa ihtees niskasta kunnola kiinni, ravista
      hiukan ja ruppee ihtes herraks eli yksityis-
      yrittäjäksi.

• Anonyymi

nahkaremmi

• Anonyymi

leipäkone

• Anonyymi

savon kuru
      paekur

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe