Avioerotapauksessa puoliso ei ole vapaa avioitumaan uudestaan ennen kuin ex-puoliso on kuollut.
Siten myöskään se jätetty puoliso, joka ei olisi halunnut erota, joutuu elämään loppuelämänsä yksinäisenä, SRK:n raamatuntulkinnan mukaan.
Monestihan se eroa hakenut puoliso on jo löytänyt toisen jonka kanssa avioituu.
Avioeroon syytön, hyljätty puoliso joutuu sen sijaan elämään yksinäisyydessä ilman elämäntoveria, ja monesti lisäksi yksinhuoltajana.
Mihin Raamatun kohtaan tämä vanhoillislestadiolaisuuden JULMA Raamatun tulkiinta perustuu?
Lue SRK:n "oikea ja väärä" -julkilausuma:
http://www.srk.fi/index.php?p=artikkeli_1
SRK:n Avioitumiskielto JULMUUTTA
19
1014
Vastaukset
- oulun vanhapiika-armeija
Täytyy myös muistaa että uskovainen etsii aina puolisonsa Jumalan Valtakunnasta, siis vanhoillislestadiolaisuudesta. Jos ei tuosta joukosta puolisoa löydy niin olet sitten lopun elämää vanhapiika tai vanhapoika.
Et koe rakkauden tunnetta, et saa lapsia, et koe avioelämän iloja/suruja!! Ja minkä takia?
Koska SRK:n miehet kieltävät pyhältä hengeltä vaikutetun ihmisen sotkeutumisen saatanan hengellä vaikutetun ihmisen kanssa.
Monet tämän uskovat ja jakavat kihlapantin SRK:n puhujien kanssa koko elämänsä ajan.- oikeaa opetusta
- Teillä on kovaa
Tuo se vasta julmaa onkin. Ei ole mahdollisuutta saada koskaan edes yhtä kertaa... aviollista iloa...
Eikö TUO ole IHMMISOIKEUSLOUKKAUS jos mikä!
Mutta vois kyllä kysyä, miten on mahdollista että aikuiset naiset TYYTYY tuohon ja kuuntelee äijien kieltoja, ihan kuuliaisestiko?
On kova uhrautuminen luopua omasta miehestä, lapsista, perheestä... HUH HUH!! - rehellisyys maan perii
Teillä on kovaa kirjoitti:
Tuo se vasta julmaa onkin. Ei ole mahdollisuutta saada koskaan edes yhtä kertaa... aviollista iloa...
Eikö TUO ole IHMMISOIKEUSLOUKKAUS jos mikä!
Mutta vois kyllä kysyä, miten on mahdollista että aikuiset naiset TYYTYY tuohon ja kuuntelee äijien kieltoja, ihan kuuliaisestiko?
On kova uhrautuminen luopua omasta miehestä, lapsista, perheestä... HUH HUH!!Onko siis ihan tosiasia että ei-lestadiolaista ei saa mieheksi ottaa, silloinkaan jos ei löydy omasta uskosta sopivaa?
Vai onko tämä taas näitä tämän palstan harhajuoruja? rehellisyys maan perii kirjoitti:
Onko siis ihan tosiasia että ei-lestadiolaista ei saa mieheksi ottaa, silloinkaan jos ei löydy omasta uskosta sopivaa?
Vai onko tämä taas näitä tämän palstan harhajuoruja?Ainakin "ennenvanhaa" (60-70-luvulla) tämä lienee ollut sallittua, tiedän ainakin yhden parin joka on noihin aikoihin avioitunut. VL-osapuoli on ainakin omalla seudullaan ollut ja on edelleenkin arvostettu yhteisön jäsen. Toinenkin sai parannuksen armon myöhemmällä iällä. Lisäksi tiedän ainakin kaksi pariskuntaa missä toinen osapuoli on tullut ei-vl perheestä mutta sitä en tiedä onko tehnyt parannuksen ennen vai jälkeen avioon vihkimisen.
- make k.
irwin.badman kirjoitti:
Ainakin "ennenvanhaa" (60-70-luvulla) tämä lienee ollut sallittua, tiedän ainakin yhden parin joka on noihin aikoihin avioitunut. VL-osapuoli on ainakin omalla seudullaan ollut ja on edelleenkin arvostettu yhteisön jäsen. Toinenkin sai parannuksen armon myöhemmällä iällä. Lisäksi tiedän ainakin kaksi pariskuntaa missä toinen osapuoli on tullut ei-vl perheestä mutta sitä en tiedä onko tehnyt parannuksen ennen vai jälkeen avioon vihkimisen.
TÄSSÄ KOHTI OLEN SUN KANSSA ERIMMIELRÄ; EMME LÄHDE VETÄMÄÄN IESTÄ EPÄUSKOISENB KANSSA
- Eroan kirkosta
Omituista miten HILJAA kirkkommem piispat ovat vaikka niiden kirkossa toimii tällainen JULMUUS, heidän silmiensä alla!
Linkkisi takaa löytyy Raamatun kohdat.
Sinällänsä aika turha valittaa julmuudesta, kahdestakin syystä: 1, et ole uskossa joten tämä ei koske sinua (Helvetissä tavataan), ja 2, vl:t ei eroa.- make k.
JUURI OIKEIN SANOTTU SILLÄ USKOVAINEN EI OTA AVIOEROA:
- häpeä saastainen
Jumala sinua rangaiskoon tuosta mitä kirjoitit.
- Ykä Yksinäinen
Avioerot ovat yleistyneet meikäläisyydeessäkin.
Ihmiset on sitte tuomittu yksinäisyyteen. Näinhän se neuvo on. Olen 35-vuotias uskovainen mies. Meillä on kuusi lasta. Mutta vaimoni löysi toisen ja haki eroa. Hän jätti uskonsakin, vaikka tosin uusi puoliso on myös uskovainen (ainakin ollut). Onneksi sain huoltajuuden lapsiin, sillä en olisi enää voinut vaimolle heitä luottaa. Nyt vaan ollaan merkillisessä paitsiossa. Matti vain patti tilanne tämä on? Että minun on elettävä ilman vaimoa koko loppuelämä, jos ei tuo ex vaimo kuole nuorena. Eikä sitäkään oikein sovi uskovaisen toiselle toivoa...Mitä voin tehdä? Seksuaaliset halut eivät ole mikään pieni ongelma sekään, olen sentään suht nuori mmies vielä. Ja lasten kanssa yksinhuoltajana on raskasta kun ei voi jakaa arjen huolia kenenkään kanssa. En meinaa jaksaa tätä, ja ei sekään ole ihan kevyt asia että moni uskovainen nainen on nyt lahestynyt minua.Mutta en saa ystävystyä heidän kanssaan. Vaikka lapsillekkin olisi hyvä että olisi kaksi vanhempaa. Jos olis jollain neuvoa antaa niin vois kirjoittaa tänne.
Voin minä antaa sitten s-posti osoitteen jos joku haluaa yksityisesti keskustella/neuvoa.- eiol ihme
Jumalan armo ja syntien anteeksiantamus ovat tarjolla Jeesuksessa Kristuksessa. Ihminen joka ei usko anteeksiantamusta olevan avioeron synnistä, elää lain alla, - ilman Kristusta.
On vain yksi synti jota ihminen ei saa anteeksi, se on pilkka Pyhää Henkeä vastaan.
Avioliitossaan haaksirikkoon joutunut avioeron syntiin langennut, saa syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Kun on saanut synnit anteeksi, ei ole mitään estettä Jumalan puolelta uudelleen avioitumiselle.
Luuk. 7:47 Sentähden minä sanon sinulle:
- tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon;
- mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän." - ihmisoikeusliitolle
Tässä lisää ihmisoikeusloukkauksia, näitä lestoilla riittää.
- tappu
eiol ihme kirjoitti:
Jumalan armo ja syntien anteeksiantamus ovat tarjolla Jeesuksessa Kristuksessa. Ihminen joka ei usko anteeksiantamusta olevan avioeron synnistä, elää lain alla, - ilman Kristusta.
On vain yksi synti jota ihminen ei saa anteeksi, se on pilkka Pyhää Henkeä vastaan.
Avioliitossaan haaksirikkoon joutunut avioeron syntiin langennut, saa syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Kun on saanut synnit anteeksi, ei ole mitään estettä Jumalan puolelta uudelleen avioitumiselle.
Luuk. 7:47 Sentähden minä sanon sinulle:
- tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon;
- mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."avioero on synti, syntien joukossa ja anteeksi antamus kuuluu myös avioeroon joutuneelle.
Avioeron synnikin Jeesus on sovittanut, ei uudelleen aviotumiselle ole mitään estettä.
- Kempelainen
. Jumala on asettanut avioliiton miehen ja naisen väliseksi elämänikäiseksi liitoksi.
Tämä on totta, mutta miten sitten, kun avioliitto ei täytä sille annettuja tavoitteita, siinä ei toteudu avioliiton tunnusmerkistöt.
Eikö ole sama kun ihmisessä ei täyty VL uskon tunnusmerkistö, joka edes uskona ei ole julkaisukelpoinen, koska sitä ei koskaan kerrota, HÄNET HEITETÄÄN ULOS LASKOSTA.
Miten sitten SRK suhtautuu Jumalan Sanaan. VT kertoo myös monista henkilöistä, joilla oli monta vaimoa. Mutta. Salomollahan oli 700 ruhtinaallista puolisoa ja 300 sivuvaimoa. "
Muuallakin VT:ssa kerrotaan onnellisista aviopareista, joissa kahden ihmisen välinen rakkaus pääsi kukoistamaan. Esimerkkinä voitaisiin mainita Aabraham ja Saara. Koska saara oli lapseton, hän itse antoi Aabrahamille puolisoksi Hagarin (1 Moos 16:1-6). Saaran kuoleman jälkeen Aabraham otti toisen vaimon Keturan. Iisak ja Rebekka elivät onnellisesti monogamiassa (1 Moos 24:67). Voidaankin sanoa, että 1 Moos 24, joka kertoo Rebekan tuomisesta Iisakille vaimoksi, on yksi sykähdyttävimmistä kertomuksista rakkaudesta.
SRK toittaa aina käskyjä, heillä ”oli” jopa käsky lisääntyä, ja He kunnioittivat sitä. Mooses sitä vastoin SALLI TUNNETUSTI AVIOERON, mutta hän samalla korosti sitä, että vaimolle oli ANNETTAVA EROKIRJA ts. että neitsyytensä menettäneellä naisella olisi VIELÄ MAHDOLLISUUS PÄÄSTÄ AVIOLIITTOON.. Avioero oli VT:n ajan sallittua.
Jos katsoo SRK;n ohjeita, heitä ohjaa vain omat säännöt, Oona, joka kuoli , kun ei suostunut siittämään veljensä vaimoa, on HEILLE TOISI KOVA JUTTU, mutta sitten tämä ei.
Minä katson, että Jeesus vapautti miedät näistä ongelmista. Ja jos aviolaitto ei täytä sille annettuja tunnusmerkistöä, eli siinä ei ole mitään, ja sitä pidetään keinotekoisesti pystyssä, ollaan omavanhurskaudessa. Se on teko, jolla hyvitetään Herraa.
Sitten nämä SRK patut keksivät mitä erilaisia sääntöjä kiertääkseen Jeesusta, joka toi vapauden.
On mahdollistus erota siksi ajaksi, ja tehdä uudelleen ”parannuksen armo” , he katsovat kumpi saa mennä uudelle ja kumpi ei.
Jumala ei ole luonut ihmistä yksin, vaan kaksien, ja jos minun puolison susi söisi,. jäisin ykin, tai Hän lähtisi meneen, ottaisin kyllä uuden kiitellen Kirstuista.
SRK tekee vain jumalatonta, pakanain seassa kärsimystä. - avakas
Sillä muun syyn kuin huoruuden tähden eronnut , eoi voi avioitua uudelleen, ei myöskään se hylätty...
Sillä vain HUORUUDEN tähden eronneet saa avioitua uudelleen...Lasketaanko väkivalta huoruudeksi? Mitä on huoruus? Onko välinpitämättömyys ja juopottelu huoruutta? Onko henkinen väkivalta huoruutta?
- Ristikanto
Vain kuolema erottaa. Se on niin yksinkertaista. Avioliitto on niin pyhä, vain kuolema eottaa. Ei ole lieventäviä seikkoja. Ei edes huoruuden synti.
- uusi puoliso
hakuun. Ja känny pystyyn seuroissa jos tulee synnintunto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047