Itselläni on Mazda 6 2.3 vm 2003. Nyt ajettu 120tkm. Missään ovissa, pohjassa, lokasuojissa, reunoissa jne ei ole ruostetta.
Ainoa ruoste löytyy pakoputken liitäntäkohdista takapäässä mikä lie "normaalia".
Onko 2.3 GT valmistettu paremmin kuin perusmazda? vai onko kyseessä onnekas sattuma, vai onko niin että 95% on ruosteettomia ja 5% tulee palautetta.
Onko kellään tilastotietoa, faktaa tai syytä tiedossa ihan oikeasti???
Naapurilla 2005 mallinen VW Touran, ajettu 108tkm, ilmastointi hajonnut, tuulilasin puhallin hajonnut = koko kojelaudan purku = muutama 1000euroa. Nyt katsastuksessa sanottiin että jarrulevyt pitää vaihtaa koska ovat liian kuluneet ja ruosteessa.
eli murheita muillakin merkeillä.
Mazda 6 ruoste
18
7402
Vastaukset
- ruostumaan
ehkä 5 % melko ruosteettomia ja 95 % ruosteisia. Tuossakin videolla Mazda mainitaan oikein erikseen:
http://www.mtv3.fi/uutiset/45min/jaksot.shtml?516669 - osoite,
...tulen näyttämään sulle autostasi ainakin 27 kohtaa, jotka ovat tanakassa ruosteessa alustassa, pyöräkoteloissa, takaluukussa ja konetilassa. Ennen sitä voit tietenkin yrittää sutia ruosteita piiloon, mutta se ei auta. Tietän tasan tarkkaan oikeat kohdat mistä etsiä ja korjauksen paljastuvat.
- onko Facelift parempi?
onko Facelift M6 eli vm.2005-2007 yhtään parempi? Onkohan siinä käytetty erinlaista saumamassaa kuin näissä fordin paskoissa ja ruostuvissa matukoissa?
Ittellä vajaan vuoden vanha M6(viimeistä limited mallia). 5% luokkaan sillä yhtään ruostetta ei löydy mainitsemistasi kohdista:
alustassa, pyöräkoteloissa, takaluukussa ja konetilassa.
Siksi tuntuu ihmeellisiltä nämä jutut...onko siis jokin tietty erä??- onkin
handeplus kirjoitti:
5% luokkaan sillä yhtään ruostetta ei löydy mainitsemistasi kohdista:
alustassa, pyöräkoteloissa, takaluukussa ja konetilassa.
Siksi tuntuu ihmeellisiltä nämä jutut...onko siis jokin tietty erä??vuoden vanha kutonen (-08). Viimeisiä vanhakoppasia. Virittelin valoja ja jouduin ottamaan ilmanputsarin pois paikaltaan. En olisi uskonut vuoden vanhasta autosta löytyvän tälläistä:
http://img89.imageshack.us/img89/5020/p1040665hr7.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/5259/p1040666ue1.jpg
JOO, JOO, tiedetään... Ei haittaa käyttöä eikä ajoa, mutta jos kaikki piilossa oleva on suojattu yhtä huonosti, niin eipä anna hyvää kuvaa laadusta. Katsottiin kaverin autoa joka on 2 kk myöhemmin ostettu, niin aivan samanllainen tilanne oli hänelläkin.
Siis eihän tuo minua haittaa mutta jos autoa meinaisi pitää useamman vuoden, niin alkaisin kyllä epäilemään sen kestävyyttä. Pintaruostetta oli nimittäin myös kojetaulun alla olevissa metalli osissa kun poppikoneita virittelin ja jouduin paikkoja aukomaan. Kuivassa paikassa metalliosat ruostuvat. Mitenköhän on tilanne kosteammissa, piilossa olevissa paikoissa?
Sillä vaan ei luodaan sitä laatuvaikutelmaa jos konehuoneessa alkaa paikat ruostumaan noinkin nopeasti. - Lopeta jo säälittävä
onkin kirjoitti:
vuoden vanha kutonen (-08). Viimeisiä vanhakoppasia. Virittelin valoja ja jouduin ottamaan ilmanputsarin pois paikaltaan. En olisi uskonut vuoden vanhasta autosta löytyvän tälläistä:
http://img89.imageshack.us/img89/5020/p1040665hr7.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/5259/p1040666ue1.jpg
JOO, JOO, tiedetään... Ei haittaa käyttöä eikä ajoa, mutta jos kaikki piilossa oleva on suojattu yhtä huonosti, niin eipä anna hyvää kuvaa laadusta. Katsottiin kaverin autoa joka on 2 kk myöhemmin ostettu, niin aivan samanllainen tilanne oli hänelläkin.
Siis eihän tuo minua haittaa mutta jos autoa meinaisi pitää useamman vuoden, niin alkaisin kyllä epäilemään sen kestävyyttä. Pintaruostetta oli nimittäin myös kojetaulun alla olevissa metalli osissa kun poppikoneita virittelin ja jouduin paikkoja aukomaan. Kuivassa paikassa metalliosat ruostuvat. Mitenköhän on tilanne kosteammissa, piilossa olevissa paikoissa?
Sillä vaan ei luodaan sitä laatuvaikutelmaa jos konehuoneessa alkaa paikat ruostumaan noinkin nopeasti.tojotapelle. Jokainen joka näkee nuo kuvas, ymmärtää ettei vuoden ikäisen auton kuvia eikä edes matukasta. heh heh ja hoh hoh
- Hirohito
Lopeta jo säälittävä kirjoitti:
tojotapelle. Jokainen joka näkee nuo kuvas, ymmärtää ettei vuoden ikäisen auton kuvia eikä edes matukasta. heh heh ja hoh hoh
Nuo kuvat. Oli sen verran rapeaa kyytiä omalla, hyvinpidetylla Kuutosellani aikanaan...
Autobildin mukaan helmikuussa 2006 ja siitä eteenpäin valmistetuissa Kuutosissa ei pitäisi olla samanlaisia ruosteongelmia kuin vanhemmissa mutta mene ja tiedä.
Rapeita kiloemtrejä muuten luotettavalla pelillä! ;-) - täysin selvä!
Lopeta jo säälittävä kirjoitti:
tojotapelle. Jokainen joka näkee nuo kuvas, ymmärtää ettei vuoden ikäisen auton kuvia eikä edes matukasta. heh heh ja hoh hoh
Kuvat ovat takuuvarmasti Mazda6:n konepellin alta. Asiassa ei ole pienintäkään epäselvää. Tunnen Mazda6:n.
- hups, mitäs nää
täysin selvä! kirjoitti:
Kuvat ovat takuuvarmasti Mazda6:n konepellin alta. Asiassa ei ole pienintäkään epäselvää. Tunnen Mazda6:n.
kumiset paketit täällä taskunpohjalla on???
- HYVÄ, HYVÄ!
hups, mitäs nää kirjoitti:
kumiset paketit täällä taskunpohjalla on???
Mitäpä muutakaan olisit osannut sanoa!
- ei osata
onkin kirjoitti:
vuoden vanha kutonen (-08). Viimeisiä vanhakoppasia. Virittelin valoja ja jouduin ottamaan ilmanputsarin pois paikaltaan. En olisi uskonut vuoden vanhasta autosta löytyvän tälläistä:
http://img89.imageshack.us/img89/5020/p1040665hr7.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/5259/p1040666ue1.jpg
JOO, JOO, tiedetään... Ei haittaa käyttöä eikä ajoa, mutta jos kaikki piilossa oleva on suojattu yhtä huonosti, niin eipä anna hyvää kuvaa laadusta. Katsottiin kaverin autoa joka on 2 kk myöhemmin ostettu, niin aivan samanllainen tilanne oli hänelläkin.
Siis eihän tuo minua haittaa mutta jos autoa meinaisi pitää useamman vuoden, niin alkaisin kyllä epäilemään sen kestävyyttä. Pintaruostetta oli nimittäin myös kojetaulun alla olevissa metalli osissa kun poppikoneita virittelin ja jouduin paikkoja aukomaan. Kuivassa paikassa metalliosat ruostuvat. Mitenköhän on tilanne kosteammissa, piilossa olevissa paikoissa?
Sillä vaan ei luodaan sitä laatuvaikutelmaa jos konehuoneessa alkaa paikat ruostumaan noinkin nopeasti.käsitellä jotenkin tuota valurautaista kiinnityskorvaketta. Olis kai helppo maalata se uutena tehtaalla. Kyllähän tuo ruostuu pilalle 20-40 vuoden kuluttua, kuten valetut alustan käsittelemättömät palikat (lähes joka autossa).
- matsu 13
ei osata kirjoitti:
käsitellä jotenkin tuota valurautaista kiinnityskorvaketta. Olis kai helppo maalata se uutena tehtaalla. Kyllähän tuo ruostuu pilalle 20-40 vuoden kuluttua, kuten valetut alustan käsittelemättömät palikat (lähes joka autossa).
Vahvasti epäilen että -08 mallin autot on lähtenyt tehtaalta 07 v loppupuolella tai 08alussa.2kk mikään auto ei ruostu tuolla tavalla.Tarkista huviksesi esim kesärenkaista niiden valmistusaika.
- varmaan niin
matsu 13 kirjoitti:
Vahvasti epäilen että -08 mallin autot on lähtenyt tehtaalta 07 v loppupuolella tai 08alussa.2kk mikään auto ei ruostu tuolla tavalla.Tarkista huviksesi esim kesärenkaista niiden valmistusaika.
ruostukkaan kahdessa kuukaudessa. Kuka niin on väittänyt?
En tiedä milloin on viimeiset sarjat vanhaa koppaa tehty. Auto on MINULLE toimitettu -08 alussa. Eli ihan varmaan on tehty -07 puolella. Minulla se on ollut 1 vuoden.
Kaverilla on 2kk myöhemmin ostettu kutonen. Sekin on ihan varmasti tehty -07 puolella eli silläkin on valmistumisesta jo yli vuosi. - ei olekkaan
Hirohito kirjoitti:
Nuo kuvat. Oli sen verran rapeaa kyytiä omalla, hyvinpidetylla Kuutosellani aikanaan...
Autobildin mukaan helmikuussa 2006 ja siitä eteenpäin valmistetuissa Kuutosissa ei pitäisi olla samanlaisia ruosteongelmia kuin vanhemmissa mutta mene ja tiedä.
Rapeita kiloemtrejä muuten luotettavalla pelillä! ;-)niistä saumakiteistä ja saumojen ruostumisesta joka oli ongelma vanhemmissa kutosissa. Niissä ei todellakaan ole minullakaan mitään merkkejä ruostumisesta.
Hieman vaan ihmetyttää, että kaikki mikä on poissa silmistä suojataan huonosti jos ollenkaan. Ymmärrän hyvin, että on ihan sama suojataanko tuo valarauta osa vai ei. Laatuvaikutelma olisi vaan huomattavasti parempi jos siihen olisi edes maali päälle laitettu valmistamisen yhteydessä.
Tuo ilmanputsarin alla oleva pelti hieman enemmän arveluttaa. Siinä on samanlainen pinnoite kun monessa paikassa muualla Mazdan metallipinnoilla. Miten se voi olla jo noin ruostunut? - sinulla olisi
Lopeta jo säälittävä kirjoitti:
tojotapelle. Jokainen joka näkee nuo kuvas, ymmärtää ettei vuoden ikäisen auton kuvia eikä edes matukasta. heh heh ja hoh hoh
kutonen, niin voisit itsekin todeta mistä autosta kuvat ovat, ottamalla ilman putsarin pois ja vertaamalla näkymää kuviin.
- epäilevät
onkin kirjoitti:
vuoden vanha kutonen (-08). Viimeisiä vanhakoppasia. Virittelin valoja ja jouduin ottamaan ilmanputsarin pois paikaltaan. En olisi uskonut vuoden vanhasta autosta löytyvän tälläistä:
http://img89.imageshack.us/img89/5020/p1040665hr7.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/5259/p1040666ue1.jpg
JOO, JOO, tiedetään... Ei haittaa käyttöä eikä ajoa, mutta jos kaikki piilossa oleva on suojattu yhtä huonosti, niin eipä anna hyvää kuvaa laadusta. Katsottiin kaverin autoa joka on 2 kk myöhemmin ostettu, niin aivan samanllainen tilanne oli hänelläkin.
Siis eihän tuo minua haittaa mutta jos autoa meinaisi pitää useamman vuoden, niin alkaisin kyllä epäilemään sen kestävyyttä. Pintaruostetta oli nimittäin myös kojetaulun alla olevissa metalli osissa kun poppikoneita virittelin ja jouduin paikkoja aukomaan. Kuivassa paikassa metalliosat ruostuvat. Mitenköhän on tilanne kosteammissa, piilossa olevissa paikoissa?
Sillä vaan ei luodaan sitä laatuvaikutelmaa jos konehuoneessa alkaa paikat ruostumaan noinkin nopeasti.kuvia (ja muutkin). Ottakaapa se ilmanputsari pois ja katsokaa missä kunnossa se itsellänne on. Putsari lähtee kun irrottaa putken, työntää käden putsarin kotelon alle ja kiskaisee kotelon irti. Tiukassa on mutta se on kiinni vain muovitapeilla kumisissa kiinnikkeissä.
Miltä näyttää? Noh eihän sen tarvitse ruosteeton ollakkaan koska sehän on piillossa. - Masa-03
epäilevät kirjoitti:
kuvia (ja muutkin). Ottakaapa se ilmanputsari pois ja katsokaa missä kunnossa se itsellänne on. Putsari lähtee kun irrottaa putken, työntää käden putsarin kotelon alle ja kiskaisee kotelon irti. Tiukassa on mutta se on kiinni vain muovitapeilla kumisissa kiinnikkeissä.
Miltä näyttää? Noh eihän sen tarvitse ruosteeton ollakkaan koska sehän on piillossa.Jep. Ihan saman paikan putsarin kotelon alakiinnikkeen hioin ja maalasin kesällä kun
huomasin sen olevan ruosteessa. M6 -08 1,8 muuten ruosteeton, tosin korjaus maalaukset
joskus aikasemman omistajan aikana tehty (takuu hommana olettaisin)
- kun rauta ruostuu
muija vanhenee,pimppi suurenee,pili pienenee ja murheet eikun lisääntyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018053- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763727
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358