Voiko kasvatustieteen (yleinen) kanssa valita minkälaisia sivuaineita tahansa? Mitkä ovat kannattavimmat? Toki riippuu paljon siitä millaista työtä haluaa tulevaisuudessa tehdä, mutta jos ei osaa tarkasti määritellä. Itseäni kiinnostaa psykologiset aineet, jossain määrin kauppatieteet ja paljon myös kielet (etenkin englanti), mitä näistä saisi kasaan?
Onko kasvatustieteitä opiskelleella millaiset mahdollisuudet kansainväliseen työhön/opiskeluun? Onko paljon eroja yliopistojen välillä? Itse olen eniten kiinnostunut Tampereen yliopistosta.
Kasvatustiede sivuainevalinnat yms
1
680
Vastaukset
- kasvatuspsykan opiskelija
Seuraavassa vastaan Oulun yliopiston yleisen kasvatustieteen käytännöistä, jotka eivät pitkälti siis ole samat kuin muiden Suomen yliopistojen. Jos olet kiinnostunut psykologiasta, suosittelen Oulun yliopistoa, jossa voi valita opiskeleeko pääaineena kasvatuspsykologiaa vai kasvatustiedettä. Tällöin aineopintoihin asti opiskelet aivan samoja psykologian opintoja kuin muualla Suomessa psykologian laitoksissa. Painotus syventyvissä opinnoissa on kuitenkin eri. Yleisen kasvatustieteen kanssa et voi aivan mitä tahansa sivuaineita valita (esim. lääkiksen puolelta), mutta pystyt kuitenkin pitkälti vaikuttamaan niihin itse. Jos sinua kiinnostaa kauppatieteet, voit halutessasi käydä kauppatieteellisen puolelta sivuaineena vaikkapa perusopinnot. Jos taas haluat ottaa sivuaineeksi englannin, sekin onnistuu. Opettajaksi halutessasi sinun täytyy kuitenkin käydä vähintään 60op:n edestä englannin opintoja ja tämän lisäksi käydä opettajan pedagogiset opinnot, jotka ovat myös 60op (25op on pedagogista opinnoista kasvatustieteen perusopintoja).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881607
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151501- 981410
- 1201333
- 711281
- 1161170
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2611027- 69991
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18955- 37937