MARISIJOITA

MARISIJA

Mikä ihme vaivaa tätä hiihtoporukkaa: Pitää tapella ladulla ohittamisesta, hiihtotyylistä, suksien voitelemisesta.
Jos tuntuu niin hankalalta mennä ladulle jossa on muitakin hiihtäjiä niin eikö ole parempi että lopettaa hiihtämisen kokonaan.
Rovaniemen etelä puolella talvi on jo niin lyhyt ettei kuntien kannata hoitaa latuja enää sen etelä puolella.
Ne jotka hiihtävät niin kustantakoot ite latujen hoitamisen ettei muitten veromaksajien maksaa kätisijöitten marisemista.
Pitäskö jatkossa käyttää vain metsäsuksia hiihdossa jolloin jokainen voi mennä maastoon hiihtelemään, ketään ei tartte ohittaa ja kukaan ei hiihtele perässä.
Siinähän meille hiihtokansalle olisi sopiva juttu.
Puurretaan yksin pimeässä metsässä ilman latuja ja ilman muita hiihtäjiä ja ollaan tyytyväisiä, ei mee kukaan ohi eikä tartte väistää.
Vai mitä hymyilevä hiihtokansa, olette ihania valoisia sympaattisia ihmisiä ihanaa ihanaa.
Toivottavasti ei satuta pimeällä kujalla vastakkain, siinähän saa turpiinsa tai syytteen seksuaalisesta häirinnästä.

8

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jts-1

on ainakin täällä karjalan suunnalla..kyllä meiltä puuttuu melkein kokonaan tuo marisija sakki!
      ja toi voitelu-juttukin mikä nyt on kuumana käynyt niin ei siinä ole pahempaa vastustusta ollut..samoin hiihtoladulla käyttäydytään hyvinkin mallikkaasti.
      täällä on semmonen yhteenhiileen puhaltamisen meininki..ja se on hieno asia!
      nyt on lunta ja reilusti tullu parin päivän aikana..tuntuu ihan talvelta..mukavaa...

• kaikille meille

Jees, on ainakin työllistävä vaikutus sillä, kun ruvetaan perimään latumaksua kaikilta latujen käyttäjiltä. Laduilla etenevät hiihtäjät, kävelijät, mopoilijat, pyöräilijät, moottorikelkkailijat ja autoilijat maksakoot latujen käyttämisestä, täällä nämä kaikki ryhmät viihtyvät ladulla sulassa sovussa.

P.S. Lopetetaan myös pyörätiet ja autotiet, koska niidenkin käyttäjien hermot ovat kireällä. Kuljetaan kinttupolkuja pitkin töihin.

• marisijoita

hiihtoporukassa. Ei pidä uskoa mitä täällä avoimella palstalla kirjoitetaan. Täällä ns. provosoivia kirjoituksia riittää, joilla ei ole mitään totuuspohjaa.
      Ainakin pääkaupunkiseudun ruuhkaisilla laduilla hiihtohommat sujuvat hienosti ja sopuisasti. Miksei siis muuallakin, missä on paljon väljempää.

• MARISIJA

Sitä minäkin ihmettelen, yleensä olen tavannut hiihtoladuilla hymyileviä ja kannustavia ihmisiä.
        Ilmeisesti täällä on porukkaa jotka ajan kulukseen kätisevät asioista joita ei tunne.

• täsmälleen
        MARISIJA kirjoitti:

Sitä minäkin ihmettelen, yleensä olen tavannut hiihtoladuilla hymyileviä ja kannustavia ihmisiä.
        Ilmeisesti täällä on porukkaa jotka ajan kulukseen kätisevät asioista joita ei tunne.

näin.
        Helsingin laduilla olen tavannut vain hyvin käyttäytyviä ihmisiä.
        Kaikkia siedetään eikä tehdä kiusaa kuten jotkut kirjoittelijat väittävät.
        Mutta ilkeyksiä kirjoittavat ovatkin ihan oma rotunsa.

• harrastuksia

Jääkiekkoilijoita varten on jäähallit. Uimareita varten on uimahallit. Pallolajien harrastajille omansa. Kaikki tämä turha hallihömppä on turhaa. Pelataan pallopelit pihalla, uidaan avannossa, pelataan jääkiekkoa luonnonjäillä. Näin maailma pelastuu.

• Vai ei Rovaniemen eteläpuolella ole lunta eikä latuja kannata hoitaa. Olen pikkusen eri mieltä. Kyllä täällä rajan tuntuman kunnissa ainakin lunta on. Paljon enemmänkin kuin jossain Rovaniemellä.

• _kilpa_hiihtaja_

Kyllä ainakin Länsi-Suomessa on lunta sen verran että hiihtää pystyy! Taidat itse olla se marisija koska ei ainakaan täällä päin kukaan ole marissut hiihdosta, niitä joita se ei kiinnosta tekevät jotakin muuta ja ne jotka tykkäävät hiihtelevät iloissaan. Sinun mielestäsikö niihin paikkoihin joihin lunta EI tule, eivät saisi hiihtää koska mielestäsi tykkilunta ei kannata "toisten" verorahoilla tehdä?? Mieluummin minä katson kun tavalliset pulliaiset hiihtävät ja liikkuvat kuin että katselevat tv:tä ja syövät roskaruokaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2318
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2173
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1535
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1484
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1417
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe