Mauritius

sukellusmakkara

Onkohan kellään kokemusta sukelluksista Mauritiuksella? Kuuluu olevan vähän hankala paikka sukelluskeskusten osalta.

Oltais menossa 10 päiväksi maaliskuussa. En vain tahdo löytää kirjoituksia kokemuksista siellä. Olis kaksi hotellivaihtoehtoa (vielä varaamatta), toinen pohjoisessa ja toinen etelässä. Kumpi olisi parempaa aluetta sukelluksen kannalta?

9

2975

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JJussi
    • huono juttu

Aika laimeeta oli sukellusten osalta. Ei paljoa nähtävää. Muutenkin koko paikka hiukan pettymys.

• yliarvostettua

Sama kokemus keväältä 2009. Ei edes viitsitty sukeltaa kuin pari päivää. Ei mitään nähtävää, kun Shark Pointistakin oli hait kadonneet. Aloittelijalle varmasti ihan kiva paikka.

Muutenkin koko saari kovin "tehty" turisteille. Nähtävyydet oli vähän keinotekoisia...

Muuten kiva paikka, aurinkoa riitti ja aikaeroa ei ollu ku 2h.

• Räplylä-Reino

Joo ei näytä olevan paljon kehujia Mauritiuksella. Ja mä kuulun samaan kastiin. Olin siellä 2008 tammikuussa. Sukellukset olivat todella pettymyksiä. Vaikka sukelsin sekä itä, että länsipuolella niin ei voi kauheesti kehua. Eikä juuri mitään nähtävää. Itäpuolella tuuleekin sen verran runsaasti, että näkyvyys on aivan hanurista. Länsipuoli parempi, mutta ei kehuttava. Saari oli muutenkin pettymys. Paratiisisaarena mainostettu, mutta paratiisi oli kaukana tosta mestasta. Kannattaa suosiolla lähteä aasian tai karibian suuntaan jos haluaa hyviä sukelluksia.

• Reino räpylä

Joo ei näytä olevan paljon kehujia Mauritiuksella. Ja mä kuulun samaan kastiin. Olin siellä 2008 tammikuussa. Sukellukset olivat todella pettymyksiä. Vaikka sukelsin sekä itä, että länsipuolella niin ei voi kauheesti kehua. Eikä juuri mitään nähtävää. Itäpuolella tuuleekin sen verran runsaasti, että näkyvyys on aivan hanurista. Länsipuoli parempi, mutta ei kehuttava. Saari oli muutenkin pettymys. Paratiisisaarena mainostettu, mutta paratiisi oli kaukana tosta mestasta. Kannattaa suosiolla lähteä aasian tai karibian suuntaan jos haluaa hyviä sukelluksia.

• Sukeltaan ja äkkiä!

Tultiin just Mauritiukselta (huhtikuu 2010) ja siellä oli alkusyksy. High season on kuulemma loka-joulukuussa ja silloin on parasta sukeltaa. Mielestäni näkyvyys oli hyvä jokaisella neljällä sukelluksella näin huhtikuussakin.

Parasta oli yhden hylyn takakannen alla asusteleva nelimetrinen mori. Huh. Se luikerteli edestäni rauhallisesti ja painui takaisin luukkuunsa josta näytteli hampaitaan meille. UPEA! (Siitä on muuten kuva kyseisen sukellusfirman etusivulla). Muuten aika perussettiä ja Thaimaassa ja Malesiassa värikkäämpiä koralleja. Sukeltelin pohjoisrannikolla ja luulen, että parasta antia ovat juuri hylyt ja yösukellukset. Osa sukelluspaikoista on niin lähellä että sukellusreissu ei kestä edes paria tuntia. Otin kuitenkin aina kaksi sukellusta kerralla, joten matkoissa meni kolmisen tuntia.

Etsin aikani Grand BAysta sukelluskeskusta. Soitin viimein yhteen ja sieltähän kaikki järjestyi mainiosti. Olispa ollut fiksu ja ollut sähköpostilla yhteydessä sinne etukäteen, niin olisi voinut järjestyä muutkin hylkysukellukset! Käyttämäni sukellusfirma: www.seamandiving.com. Palvelu oli mainiota ja hinta n. 40€/sukellus (sis kuljetus hotellilta, varusteet eli kaikki). Hieman halvemmalla olisi saanut kadun varsilta välittäjiltä, mutta halusin ottaa saman firman kautta, että voin itse päättää sukelluskohteet. En tiedä olisiko niihin välitysfirmojen hintoihin jo sisältynyt sitten välinevuokra.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe