Olen ollut 4päivää katsomatta uutisten uutista.
En ruudusta enkä radiosta.
Tympäännyin jatkuviin negatiivisiin juttuihin.Ei
hyvää uutista mistään päin maailmaa.
Sanotaan,että hyvä kello kauas kuuluu,mutta paha vielä kauemmaks.
On jotenkin helpompi olla kun ei ole pakkoa tietää
koko ajan kaikkea.
Jos joku kysyy,ootko kattonu uutisia,siellä on tapettu 5 ihmistä,bussi ajanu rotkoon tai maailmantalous on kuralla.Vastaan vaikka tällä tavalla,en kuule tiedä,mutta katoin eilen hyvän DVD,n.Ohukaisen ja paksukaisen(niinkuin teinkin eilen)
Kirjojen kirjassa sanotaan,että tieto lisää tuskaa
ja se tuntuu olevan totta,voisi asian kääntää toisinkin päin,tietämättömyys helpottaa oloa.Ainakin näiden negatiivisten uutisten osalta.Miettikääpä tarviiko ihmisen nyt tietää niin kauheasti maailman tapahtumista?Mitä se meitä
hyödyttää?
Jos tulee vaikka ydinsota,kyllä sen kaverilta kuulee raitilla.
EI 4 PÄIVÄÄN YHTÄÄN UUTISTA
30
6610
Vastaukset
- saadaan töitä
eikö oo hyvä uutinen.
http://www.itviikko.fi/ihmiset-ja-ura/2009/01/29/capgemini-irtisanoo-lahes-50-suomessa/20092531/7- bäivänparas
Ei uskoisi suomalaisista yrityksistä kuinka hyväsydämisiä ne ovat. He ajattelevat muunkin maalaisia kuin omiaa. Tuo oli tosi hyvä uutinen; intiassa on tunnetusti köyhyyttä kipua ja kivistystä. He tarvitsevat suomalaisten järjestämiä töitä enemmän kuin suomalaiset. Mitäpä me töillä tehdäänkään. Onhan meillä liitot, Kela ja sossut. He meistä pitävät huolta maustettuna Vanhasella ja Katajaisella; vai oliko se poju joku katalainen vai katainen.
- märehditään
Suurimmalta osaltaan juuri negatiivisia uutisia,
- Virya
Kuluta aikasi maailman parantamiseen, niin et ehdi ottaa vastaan huonoja uutisia. Sulkemalla silmäsi autat vain itseäsi, ja siitä tuskin tulee loppujen lopuksi kovin hyvä olo sittenkään.
- Satisfied
Vihjeesi silmien sulkemiselta ei ole huono ajatus. Se tulisi tehdä levon merkeissä joka päivä, vähintään joka kolmas. ottaa tunti-kaksi vapaata itselle, vain olla, antaa ajatusten ja fysiikan levätä. Kun nousee tällaisen lepotauon jälkeen, on todella lepääntynyt ja asiat ovat tasapainossa mielessä.
Mieleen nousseet asiat on nopeampi tehdä, kun ne ovat asettuneet kuin itsestään oikeaan teko- ja arvojärjestykseen. Aikaa säästyy - vaikka toiseen hetkeen ottaa pieni akkujen lataushetki.
Jaksan myös perhettäni ja ystäviäni paremmin huonoinakin päivinä ja olen siten laadultani enemmän läsnä ja minulla on energiaa jakaa muille. Jos käyttäisin tuon 2t uutisten tsiigaamiseen tv:srtä, netistä tai kuuntelisin koko ajan radiota, tuota energiaa ei minulla ole. Sen on kokemus osoittanut.
Minulla vasta vakava sairastuminen - ja sen vuoksi pakkolevot silloin tällöin - opettivat asian todella käytännössä. Ennen olin aina menossa. Kaikki piti ehtiä tehdä. Jos ehti, lisää tulevaisuuden varalle tai seuraavia hommia vähemmäksi. Työ ei tekemällä lopu, sen uurastaminen opetti. Nyt ehdin.
Ei kuitenkaan kannata odottaa, että on pakko. Hyvällä ja levänneellä mielellä on mukavampi olla liikkeellä. Se on myös muiden olo. maailma paranee ainakin lähiympäristössä. - ite.
Muka auttamalla joitakin jossakin toisella puolella maailmaa, vaikuttaminen ongelmiin joita me emme ole luoneet, on täyttä huuhaata.
Muka auttamalla pahennamme asiaa monin verroin: annamme muka toivoa toivottomille, mutta oikeasti toivoa ei ole. Lisäksi annettu apu vähentää heidän itsensä motivaatiota auttaa itseään, ja vielä lisäksi se apu ei mene ongelmien pistoon vaan ongelmien lisäämiseen, uusien ongelmien synnyttämiseen.
Kaikki tämä hömppä on johtanut viimeisen 20v aikana apua tarvitsevien määrän kaksinkertaistumiseen.
Paras apu: älä auta. - jnnn
ite. kirjoitti:
Muka auttamalla joitakin jossakin toisella puolella maailmaa, vaikuttaminen ongelmiin joita me emme ole luoneet, on täyttä huuhaata.
Muka auttamalla pahennamme asiaa monin verroin: annamme muka toivoa toivottomille, mutta oikeasti toivoa ei ole. Lisäksi annettu apu vähentää heidän itsensä motivaatiota auttaa itseään, ja vielä lisäksi se apu ei mene ongelmien pistoon vaan ongelmien lisäämiseen, uusien ongelmien synnyttämiseen.
Kaikki tämä hömppä on johtanut viimeisen 20v aikana apua tarvitsevien määrän kaksinkertaistumiseen.
Paras apu: älä auta.paskaa... Globaalissa maailmassa olemme todella monta kertaa osallistuneet niiden ongelmien luomiseen toisella puolella maailmaa. Jo ihan vain ostamalla sitä halpaa epäeettisesti tuotettua tavaraa toiselta pouolelta palloa-.
- Sallytäti
Olet oikeilla jäljillä. Silloin kun erosin ja oli murheita elämän eri alueilla, huomasin itsessäni saman ilmiön: Minäkin lopetin uutisten seuraamisen, peruin hesarin ja valikoin tietoisesti hiukan hömppää vähän sieltä sun täältä. Se helpotti. Pikku hiljaa sitä ajautui vanhoihin tuttuihin kuvioihin mutta vieläkin uhkaan itseäni: tarvittessa teidän miten pystyn elämääni helpottamaan, suosittelen.
- kiukaalle
Ne uutiset, mitä esimerkiksi Suomessa nähdään, ovat hyvin pieni osa kaikesta paskasta, mitä maailmalla tapahtuu. Usein nämä uutiset on myös kaunisteltu tai jollain tapaa vääristelty.
Kauhistelu ei auta mitään. Tarvitaan tekoja. Vai onko kyseessä tekopyhyys eli mitään ei olla valmiita tekemään asian hyväksi?- jokainen ihan vaan
pitäisi huolen vain omista asioistaan, olisi maailma paljon parempi paikka elää. Ei olisi esim. pakolaisongelmaa tai tarvitsisi viedä lapsia kouluihin, missä joku vihreän puolueen tyyppi ammuskelee maailmaa parantaakseen.
- Missukki
Totta, tieto lisää tuskaa. Mitä ajattelet vastuusta? Kirjojen kirjassa puhutaan siitäkin. Voihan sitä tuskaa koettaa "annostella" sillä pakko ei ole enempään kuin voimia annetaan, eikö?
- Asiaa paljon miettinyt
ole pakko elää. Sinne saakka, lähellekään, ei kannata itseään puskea. Loppuun palanut ihminen ei paranna kenenkään maailmaa, päin vastoin. Hänestä ei enää ole myöskään suuressa määrässä vastuunkantajaksi, vain selviäjäksi.
- on stage
Olensitä mieltä, että jos suljen silmäni maailman pahalta, olen vastuuton ja tavallaan hyväksyn sen, mikä ei kosketa juuri minua tai ole liian lähellä, että alkaisi kiinnostaa.
Ymmärrän kantasi. Olet väsynyt viestitulvaan. Mediat tuovat maailman kolkat kotiin. Tuskin maailma on koskaan ollut lintukoto, me vaan emme enää jaksa nähdä totuutta. Sinä olet siinä porukassa.
Aivot väsyvät, päivitys tapahtuu hitaammin kuin tieto kulkee:) - jymyjuttu
itse luovuin telkusta vuosi sitten ja mikä suuri helpotus se olikaan! nyt tajuaa miten typerät sarjat koukuttaa ihmisiä. tyhmimmät puheenaiheet koskee jonkun saippuaoopperan juonta jossa ei ole päätä eikä häntää. TV tylsistyttää ja aliarvioi ihmisiä. kirjat on paljon mielenkiintoisempia.
ja mitä uutisiin tulee, yhdet riittää päivässä ja ne voi kattoo netistä haluamaansa aikaan. lisäksi sotakohtaukset voi jättää väliin ja kelata eteenpäin. nimittäin, kaiken pahan ahmiminen rikkoo ihmisen mieltä joka taas johtaa väkivaltaan tai pelkotiloihin tai molempiin.
Lukekaa ihmiset laatukirjoja!! mielenne virkistyy. - bomber098901
Totta se on informaatiotulvan on tarkotus devalvoida totuus. Niin että kukaan ei tiedä enää mitä ajatella. Ei pieni ihminen pysty jäsentää tämmöstä tietomäärää, hyvin harva ajattelee enää omilla aivoilla.
- XXXXX
Toki tieto tuskaa lisää, mutta ehkä parempi niin, kuin että; tietämättömänä ummistat silmäsi, luultavasti syytät myöhemmin yhteiskuntaa, kun ei esim. varoitettu?!?!?!
Kukahan tietämättömyyteesi osaisi tulla kertomaan, oletkohan vahän naivi???
Ei nuo uutiset tosiaan mitään hyviä aina ole, mutta kuuluvat jokapäiväiseen elämään....
- Hauskaa kuulla
Kymmenen päivän uutispaaston jälkeen on tuulettunut olo. Kirjojen, tarkkoin valittujen elokuvien, lasten kanssa seurustelun kanssa vietetyn ajan jälkeen on jälleen hauska kuulla uutisia. Paska on suodattunut ja olennainen jäänyt jäljelle.
Uutiset kuulee ja näkee aivan eri tavalla ja painoarvolla, kun niihin ottaa välimatkaa.
Kesäisin tässä auttoivat huomattavasti vbiikon mökkeily mokillä, jossa ei ole sähköjä, vain radio uutisten välittäjänä. Se tekee hyvää mielelle ja siten stresaantuneelle fysiikalle
aina välillä. - Missukki
Aikuiseksi kasvaminen on mielestäni vastuun ottamista niistä asioista, mihin voi itse vaikuttaa. Valitsemmme-jos opimme/ osaamme-itse, miten reagoimme; liittyy se sitten aamuärkäkkyyteen, meihin tai muihin kohdistuvaan väkivaltaan, kasvatukseen, politiikkaan tai mihin tahansa.
Jokainen meistä on oma yksilönsä erilaisilla geeneillä varustettuna, eri ympäristötekijöitten vaikuttamana =erilaiset vanhemmat-erilainen kasvatus, ystäväpiirin valinta, omat kokemukset-omat johtopäätökset jne.
Erilaisuuden rikkaus, mutta myös vaikeus. Toisen ihmisen kunnioittaminen (kaikkine erilaisine k)arvoineen on tunnetusti joskus erittäin vaikeaa. - niinpäniin,niin
Elätkö kenties kuplassa? Pelottaako todellinen elämä sinua? Todellinen elämä pitää sisällään raakuuden ja kuoleman.
Mie lopetin kans uutisten kattomisen kun ei mitään muuta kun lamaa ja ahdistusta! Sään katson netistä ja siinä se. Ei koske eikä ahdista.
- Tätäkin
Paikallaan oloa jotkut sanovat työksi,mutta ehkä tämä onkin vain ärsyke vahvisteista istumista mikä aiheuttaa sydämmellekin vain vähäistä työtä.
- Teppo X
Kannattaa nimenomaan työntää pää pensaaseen ja hokea että "Mene paha pois, mene".
Maailma nyt sattuu olemaan tälläinen, hässäkkää toisensa perään. Vain muutos on pysyvää, kyllä niistä olisi pääpiirteittäin ihan hyvä tietää.
Voithan ryhtyä jeesusnarkkariksi, pistä pääsi mielikuvitusolennon teesien orjaksi ja liity muihin kaltaisiin roolipelaajiin huutaen Hallelujaa ! Sillähän se oma elämä autuaaksi tulee kun katoaa mielikuvitusmaailmaan muiden järkensä menettäneiden mukaan, jeesusta kupoliin ja sieltä se onni ja autuus kolkuttaa...tai sitten jotain aivan muuta. rankaisee sinua vielä tietämätön.Sinä kieltäydyt kantamasta ristiä!!!
- Teppo X
rankaisee.
- Matti232
Teppo X kirjoitti:
rankaisee.
kyllä sekin rankaisee tietysti tälläistä junttia!
- seuraaminen
ei ole mikään kansalaisvelvollisuus. Ainakin hetki sitten luulin vielä, että Suomi on vapaa maa ja täällä saa tietää tai olla tietämättä juuri niin paljon kuin haluaa. Uutisissa harvoin on mitään niin elintärkeää, että se pitäisi sillä sekunnilla saada tietää.
- voi kattoa
uutisia vaikka sata kertaa päivässä välittämättä p:n vertaa mistään, mitä niissä kerrotaan. Ja mitä muiden ristinkantamiset sinulle kuuluu, helpottaako se muka jotenkin sinun taakkaasi että täysin tuntemattomat ihmiset murehtivat samoista asioista kuin sinä? Onneton...
- putsiä
Joo kyllä se on, että alkaa ahdistamaan vielä enemmän kun kokoajan näkee ruumita ja silvottuja ruumita, sun muuta taantuma shittii. no aivan sama en tiedä enkä koskaan kai tiedäkkään
- \'_'/
Uutiset syöttää ihmisille niin paljon propaganda schaissea, ettei mitään rajaa. Parempi olla ilman.
- anonyymi
Ei siinä mitään, vaan lähinnä siinä, että silmiä sulkemalla asiat eivät parane. Itsekin ärsyynnyn joskus uutisia katsellessa että eikö ne voisi kerrankin kertoa jotain hyvää, mutta toisaalta uutiset juuri herättävät sen harmaaseen massaan kuuluvan ihmisen koomasta ja joku tajuaa että maailma menee päin persettä, eihän tämä homma näin voi jatkua. Itse haluan ainakin tietää asioista (paitsi Jennifer Anistonin harmaista hiuksista jne., kiinnostaa kuin kilo p*skaa), ja vaikka pienen ihmisen vaikutusvalta on pieni, voihan sitä ainakin yrittää vaikuttaa asioihin. Ainoa ongelma onkin miettiä miten. Johan menee vaikeaksi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816