Ai että mokasin! Ai että mä sitte mokasin, saakuri vieköön :(
Huoh* Ehkä joku voisi neuvoa tyhmää....
Halusin tehdä makeita herkkuja kuivatusta inkiväärin juuresta, tiedättehän, sellaisia kuin niitä kuivattuja makeita hedelmiä joita myydään kaupoissakin. Katsoin kasviskeittokirjasta että tarvitsen sokerin ja kattilan lisäksi myös viinikiveä.
Noh, minä sitten tarmokkaasti menin kauppaan, siellä kotiviinin valmistustarvikehyllylle ja otin hyllyltä viinihiivan, jossa on mukana jotain suolaakin. Ja nopeasti kotiin inkiväärin keittäjäksi....
Katse kirjan reseptiin - auts! Olin mokannut tuotteen.
Nyt kysynkin: voiko sitä viinihiivaa mihinkään muuhun kuin viinin valmistukseen? Eihän se kallista ole mutta en voi sitä lahjoittaakaan kun en tunne ketään joka valmistaisi itse viiniä.
Entä onko viinikiven hankkiminen tosiaan niin vaikeaa kuin eri nettisivuilta lukien ymmärsin? Tosin monissa kirjoituksissa näkyi vanhoja päiväyksiä mutta monessa tekstissä kävi ilmi, ettei apteekit välttämättä enää myy viinikiveä.
Täytyy vissiin kysellä siitä inkiväärin valmistuksesta myös tuolla ruokapuolella, josko olisi viinikiven tilalle jotain muutakin keksitty....
Kiitos jos voitte neuvoa tuossa viinihiiva-asiassa.
Viinikivi/viinihiiva
Mokari
2
1121
Vastaukset
Kyllä apteekeista pitäisi saada viinikiveä eli K,Na-tartraattia
- Mokari
Taidan mennä vaikka pääkaupungin isoon apteekkiin, ehkä ne tietää paremmin kuin täällä ympäristökunnassa. Kiitos vastauksestasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753082
- 732954
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191782- 271691
- 241667
- 211651
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321306Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299