KUKA ON

VARASTANUT

mikkeliläisiltä kielitaidon? Hyvin usein törmää kaupoissa tilanteisiin jossa ulkomaalainen asiakas haluaisi kysyä jotain myyjältä, mutta ei saa vastausta edes englanniksi. Kyllä asiakaspalvelussa pitäisi ainakin suomen lisäksi englantia puhua. Mikkelissäkin!

9

1367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiköhän nyt olla Suomessa ja ulkomaalainen voi opetella kysymään Suomeksi.

• Kai Kaihomieli

Jokaisessa liikkeessä pitäisi olla ainakin yksi englanninkielen taitoinen asiakaspalvelija. Ei täydellistä kielitaitoa tarvitse hallita, mutta jonkinlainen puhekielen osaaminen. Venäjä tietty plussaa. Ja työnantaja maksaa sitten lisäliksaa kielitaidosta, tai huomioi sen muuten.

On se muuten vähän noloa, jos myyjät tuijottaa asiakasta kuin sonni uutta porttia. Tuppisuuna ja ihmetellen.

• minä vaan

Minkä tahansa kielen perusteet oppii kyllä, kun jaksaa opetella. Nuoremmat puhuu sujuvaakin englantia, vanhemmat ei niinkään. Englantia vähintään olettaisin kaupan alalla olevalta ihmiseltä löytyvän.

• pa-russki

Kyllä tuo Venäjän kielen osaaminen olisi Itä-Suomessa melkomoisen tärkeää. Eikö jo peruskoulussa ole joku kieli ollut pakolilnen, että kai ne myyjät jo sen taitaa välttävästi.

• Asiakaspalvelija
        pa-russki kirjoitti:

Kyllä tuo Venäjän kielen osaaminen olisi Itä-Suomessa melkomoisen tärkeää. Eikö jo peruskoulussa ole joku kieli ollut pakolilnen, että kai ne myyjät jo sen taitaa välttävästi.

Minä puhun sujuvasti englantia,ruotsia ja saksaa niin,että perusasiat saadaan selville ja hoidettua.
        Mutta venäjää en osaa,ja se tuntuu olevan se ainoa kieli,mitä täällä tarvittaisiin.
        En tiedä sitten,eivätkö täällä vierailevat venäläiset osaa puhua englantia,vai eivätkö halua.. On uskomatonta,miten surkealla kielitaidolla esimerkiksi venäläiset rekkakuskit uskaltavat tänne! Siinähän sitten eksyessä piirrellään karttaa,kun ei yhteistä kieltä löydy..
        Minä olen sitä ikäpolvea,kun koulussa ei venäjänryhmä saanut kannatusta,ja 3 oppilaan takia opetusta ei annettu..

• fukjuutuu mikkeliläiset

Kaikki Mikkeliläiset ovat käyneet läpi Ahti "Tankero" Karjalaisen Tankeroakatemian.

Eihän näillä taidoilla uskalla suutansa avata!

- Karjalainen varoittaa eläimistä.

”Ool änimols aar tankerous.”

- Karjalainen tilaa kaksi teetä hotellihuoneeseensa numero 32.

”Tuu tii tu töötituu.”

- Krimillä vieraillessaan Karjalainen tervehti väkijoukkoja englanniksi.

"Hellou all criminals!"

• woman relaxing under palm

Kun eräs Ruotsalainen huippu-urheilija antoi suorituksensa jälkeen englanniksi haastattelun kansainväliselle medialle.

Kysymykseen mitä urheilulajeja hän harrastaa, tuli seuraava vastaus.

Harrastan sekä sisäurheilulajeja "imports" ja ulkourheilulajeja "exports".

imports = maahantuontia
        exports = vientiä

• muutaman

esimerkin missä olen törmännyt tilanteisiin jossa ei myyjä/asiakaspalvelija ole osannut palvella englanniksi. Kampaamo, hampurilaispaikka, sisustustarvikeliike, varaosaliike ja sitten kuten eräs jo aikaisemmin mainitsikin, että vanhemman sukupolven myyjillä on myös vaikeuksia. Yleensähän kuitenkin tavarataloissa on aina joku kielitaitoinenkin vuorossa.

• Tsemppe

maassa maan tavalla.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7415
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5364
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      253
      4524
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4455
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3227
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48
      2646
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2328
    8. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      28
      2291
    9. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      48
      2240
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2164
    Aihe