Kuuukauden kaurojen hinta? Tai heinien?

Humuhumunukunukuaqua-aa

elikkä minkä verran kuukauden heinä ja kaura maksaisivat ponille? Entä hevoselle? Minkä verran maksavat pihatossa olevien hepojen heinät etc.?
Aika pikaista apua toivoisin..

5

2636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hummeliini

konaisuudessaan loppusumma riippuu siitä kuinka paljon hevoselle syötät ja kuinka kovassa rasituksessa se on. Kaura on n. 0,1e/kg, kuivaheinä 0,2e/kg ja tuore heinä 0,10e/kg. Eli poni syö jonkun 6-7kg päivässä heinää ja hevonen n. 10kg. Kauraa taasen menee hevosella ½kg-5kg päivässä ja ponilla alle ½kg, Riippuen ponista ja käytöstä. Mikäli olet yrittäjä tulee hintoihin alvit päälle.

• rist.poni

ja se ei tee juur mitään muuta kun on ja makaa,ja tarvii silti 2 litr kauraa aamul ja 2 illal..ja kokoaja heinää ees....että kallista on..

• aika
        rist.poni kirjoitti:

ja se ei tee juur mitään muuta kun on ja makaa,ja tarvii silti 2 litr kauraa aamul ja 2 illal..ja kokoaja heinää ees....että kallista on..

pullukka poni jos noin paljon syö kauraa päivässä ja aina on heinää edessä.

• siltakylänsisuveljet

mäki haluun apuu ja kunnol

• Maalla asuva

Täällä maalla saan itse ostaa 30 € 100 litraa kauraa ja 85 € 400 kg:n pyöröpaalin...

Oma hevoseni (lämppäri) syö aamulla vajaa 2 litraa kauraa ja illalla saman verran. Heinää se saa aamulla vähemmän ja yötä vasten heinää annan reilummin.

Kaurojen lisäksi annan hevoselleni kivennäistä ja suolaa aamulla. Illalla pellavamössöä ja suolaa.

Ponille 2 litraa kauraa aamuin illoin on ihan liikaa. Itse vähentäisin sen määrän ½ litraan per kerta eli 1 litra päivässä. Liikalihavan ponin jalat rasittuavt ylipainosta eikä se elä yhtä pitkään kuin terve poni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2683
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2624
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe