sisu

luovutti

Eipä näy sisu olevan enää tänä vuonna puunkuormaajakiertueella mukana, merkki on vaihtunut mersuun uskoivat jo vihdoin että kukaan ei niitä lokomoita halua.

38

7735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halluu

      sinäkin ottaisit mieluusti, jos vain joku sulle semmoises ostais, et ole tainnut ikinä päästä sisun rattiin, ei se muuten ainakaan huonompi ole kuin mersu, että silleen.

    • sisun mollaajat

      taitaa olla kateellisia sisun miehille, vai mitä mieltä olette?

    • mek.1981

      vaihtoehto suomalaiselle se on suomen oloihin suuniteltu ja tehtaalla kuunnellaan asiakkaan mielipidettä toisin on muilla se on ihan sama mitä sinne reklamoi niin ei korjaannu.

      Sisu tekee pieniä sarjoja juuri asiakkaille

      • korjata

        Joo. Tuli SISU(=Renault) taloon ja vaikuttaa et on semmone ammatti- ja autokouluille tarkotettu "etsi vika ja korjaa se" harjotusauto. Millon on Karjaan jäljiltä vääriä osia ja selviä huolimattomuus ongelmia. Mutta jos haluaa tutustua autoon kunnolla ja tietää mitä se on "syöny" niin SISU(=Renault) on ihan ykkösvalinta.


      • sisua..
        korjata kirjoitti:

        Joo. Tuli SISU(=Renault) taloon ja vaikuttaa et on semmone ammatti- ja autokouluille tarkotettu "etsi vika ja korjaa se" harjotusauto. Millon on Karjaan jäljiltä vääriä osia ja selviä huolimattomuus ongelmia. Mutta jos haluaa tutustua autoon kunnolla ja tietää mitä se on "syöny" niin SISU(=Renault) on ihan ykkösvalinta.

        Juu ei sisussa ole muuta vikaa, mutta kun saman auton joutuu ostamaan ainakin 2 kertaa, kyllä sen kannsa saa niin paljon pajalla olla. Alusta ja vaihdelaatikko on kyllä parhaat mitä raskaimpiin kuljetuksiin on saatavilla. sisu meni sillon pilalle kun rellu tuli kuvioon, ja lopullisesti kun cummins loppu. Ei ollu moottorissa mitään ongelmia kun oli cumminsin kiuas.


      • sisu..
        sisua.. kirjoitti:

        Juu ei sisussa ole muuta vikaa, mutta kun saman auton joutuu ostamaan ainakin 2 kertaa, kyllä sen kannsa saa niin paljon pajalla olla. Alusta ja vaihdelaatikko on kyllä parhaat mitä raskaimpiin kuljetuksiin on saatavilla. sisu meni sillon pilalle kun rellu tuli kuvioon, ja lopullisesti kun cummins loppu. Ei ollu moottorissa mitään ongelmia kun oli cumminsin kiuas.

        meidäntalossa 700000km ja korjauskulut kyseisenä aikana vajaa 5000e, joten aika edullinen auto ostaa sitten.


      • kuorma-auto

        Kyllä, onhan se asiakaslähtöisesti juuri Sinulle KÄSINTEHTY, ja vielä Suomen SUURIMMASSA KUORMA-AUTOTEHTAASSA. Asiakkaan palautetta tosiaan KUUNNELLAAN, mutta mitään ei sen jälkeen tehdä, kun "määrät on liian pieniä".

        Hauska nähdä kuinka Puunkuormaaja-kilpailu vaikuttaa markkinaosuuteen. Kiva saada muutosta siihenkin, ensi vuonna nosturi vaihtuu Epsiloniin, sitten kärry Briabiin ja lopuksi SKAL AKT:hen.


      • markkinaosuus..
        kuorma-auto kirjoitti:

        Kyllä, onhan se asiakaslähtöisesti juuri Sinulle KÄSINTEHTY, ja vielä Suomen SUURIMMASSA KUORMA-AUTOTEHTAASSA. Asiakkaan palautetta tosiaan KUUNNELLAAN, mutta mitään ei sen jälkeen tehdä, kun "määrät on liian pieniä".

        Hauska nähdä kuinka Puunkuormaaja-kilpailu vaikuttaa markkinaosuuteen. Kiva saada muutosta siihenkin, ensi vuonna nosturi vaihtuu Epsiloniin, sitten kärry Briabiin ja lopuksi SKAL AKT:hen.

        kyseessä, sisulta se on mennyt alas, kiitos kaikkien suurisuisten, jotka ei siitä tykkää, hauska juttu sisu vie lyhyellä matkalla puunajossa 70litraa sadalle joka on paljon ja tulee taloon volvo joka vie 70litraa sadalle, niin se vaan tuo lyhyt matka kuluttaa. kysymys kuuluu onko lasi puolityhjä vai puolityhjä. mersun markkinaosuuteen ei vaikuta yhtään pyörittääkö hydraulipumppua kuormaajakisassa sisu vaiko mersu.


      • mahotonta,
        markkinaosuus.. kirjoitti:

        kyseessä, sisulta se on mennyt alas, kiitos kaikkien suurisuisten, jotka ei siitä tykkää, hauska juttu sisu vie lyhyellä matkalla puunajossa 70litraa sadalle joka on paljon ja tulee taloon volvo joka vie 70litraa sadalle, niin se vaan tuo lyhyt matka kuluttaa. kysymys kuuluu onko lasi puolityhjä vai puolityhjä. mersun markkinaosuuteen ei vaikuta yhtään pyörittääkö hydraulipumppua kuormaajakisassa sisu vaiko mersu.

        toivottavasti mersu ei tee ikinä niin edullista tarjousta, että joutuis semmosen ostamaan.


      • Pöllikuski-38
        mahotonta, kirjoitti:

        toivottavasti mersu ei tee ikinä niin edullista tarjousta, että joutuis semmosen ostamaan.

        pakko ostaa mersua,vaikka sais halvalla. Ite ainakin ajan sisulla niin kauan kun niitä tehdään! On se vaan niin hyvä pöllinajoon. Sanokoot "asiantuntija" ihan mitä tahansa...


      • miältä
        Pöllikuski-38 kirjoitti:

        pakko ostaa mersua,vaikka sais halvalla. Ite ainakin ajan sisulla niin kauan kun niitä tehdään! On se vaan niin hyvä pöllinajoon. Sanokoot "asiantuntija" ihan mitä tahansa...

        täällä on monenlaista asintuntijaa.


      • puutavara-autoilijoista
        Pöllikuski-38 kirjoitti:

        pakko ostaa mersua,vaikka sais halvalla. Ite ainakin ajan sisulla niin kauan kun niitä tehdään! On se vaan niin hyvä pöllinajoon. Sanokoot "asiantuntija" ihan mitä tahansa...

        Ei ole Sisua, mutta ne pärjää silti. Jospa se Sisu ei olekaan parempi kuin muut. Vai onko muunmerkkisten autojen kuljettajat niin paljon parempia, että pärjäävät huonommallakin autolla.


      • Pöllikuski-38
        puutavara-autoilijoista kirjoitti:

        Ei ole Sisua, mutta ne pärjää silti. Jospa se Sisu ei olekaan parempi kuin muut. Vai onko muunmerkkisten autojen kuljettajat niin paljon parempia, että pärjäävät huonommallakin autolla.

        että se ois parempi?! Sanoin vaan että se on hyvä puunajoon!!! Varmaan niillä ruottalaisten tekemillä autoillaki ajaa...


      • sisua..
        sisu.. kirjoitti:

        meidäntalossa 700000km ja korjauskulut kyseisenä aikana vajaa 5000e, joten aika edullinen auto ostaa sitten.

        sen sun sisun reuhka mitä mallia? jos se oli cumminssin koneella niin sitten voi olla mahdollista, mutta catin koneet on kyllä niin paskoja pääosin, että morjes.


      • siellä.
        sisua.. kirjoitti:

        sen sun sisun reuhka mitä mallia? jos se oli cumminssin koneella niin sitten voi olla mahdollista, mutta catin koneet on kyllä niin paskoja pääosin, että morjes.

        huutelet, se on totta oli kone mikä tahansa, en viitti täällä ruveta valehtelemaan. miten paskoja ne catit sitten sun mielestä on, ei ollut catti eikä cummins vaan siinä välissä.


      • sisua..
        siellä. kirjoitti:

        huutelet, se on totta oli kone mikä tahansa, en viitti täällä ruveta valehtelemaan. miten paskoja ne catit sitten sun mielestä on, ei ollut catti eikä cummins vaan siinä välissä.

        se välivaihtoehtokaan huono ole jos on osunu hyvä yksilö kohdalle.


      • nyt tyhmälle
        Pöllikuski-38 kirjoitti:

        että se ois parempi?! Sanoin vaan että se on hyvä puunajoon!!! Varmaan niillä ruottalaisten tekemillä autoillaki ajaa...

        mikä siinä sisussa on niin paljon parempaa kuin muissa merkeissä puun- ja soranajossa?


      • Sisu oli AUTO
        nyt tyhmälle kirjoitti:

        mikä siinä sisussa on niin paljon parempaa kuin muissa merkeissä puun- ja soranajossa?

        Ainakin noissa vanhemmissa Sisun malleissa oli tuo ajoneuvon etenemiskyky erittäin vaativissa olosuhteissa aivan loistavaa luokkaa.

        Ainakin "pöllikuskit" arvostivat tuota Sisun ominaisuutta erittäin paljon.

        Sisu meni sinne mihin haluttiin.Muilla merkeillä mentiin sinne asti mihin päästiin.

        Tämähän asia johtui siitä että Sisu nosti telinsä ylös myös täydellä kuormalla.Ja Sisuissa oli erittäin jäykkä runko.Ja näin ollen saatiin sitten todella hyvä pito vetäville pyörille.Ja suuntavakavuus oli erittäin hyvä jäykän rungoon vuoksi.

        Kilpailevat automerkit eivät tuohon ole pystyneet ikinä.

        Joten esim.juuri puunajossa Sisu oli markkinajohtaja aikoinaan Suomessa.


      • etenemiskyky
        Sisu oli AUTO kirjoitti:

        Ainakin noissa vanhemmissa Sisun malleissa oli tuo ajoneuvon etenemiskyky erittäin vaativissa olosuhteissa aivan loistavaa luokkaa.

        Ainakin "pöllikuskit" arvostivat tuota Sisun ominaisuutta erittäin paljon.

        Sisu meni sinne mihin haluttiin.Muilla merkeillä mentiin sinne asti mihin päästiin.

        Tämähän asia johtui siitä että Sisu nosti telinsä ylös myös täydellä kuormalla.Ja Sisuissa oli erittäin jäykkä runko.Ja näin ollen saatiin sitten todella hyvä pito vetäville pyörille.Ja suuntavakavuus oli erittäin hyvä jäykän rungoon vuoksi.

        Kilpailevat automerkit eivät tuohon ole pystyneet ikinä.

        Joten esim.juuri puunajossa Sisu oli markkinajohtaja aikoinaan Suomessa.

        johtuu, telin painoituksesta ja telinnostosta ja aivan oikeen runkosta ja sisu on valinnut yleensä semmoisen moottorin joka vetää alhaisilla kierroksilla silloin jo kun ruotsalaimerkit ei kunnolla käyneet alle tuhannen kierroksen niin cummins veti seitkyttonnin painoa talvitiellä tyhjäkäynnillä noin 600-700 kierrosta koneessa, näillä avuilla muunmuassa ei ruotsalaiskolleegat tullut samoista paikoista kun sisu, moottorit on nykyään muillakin matalakierrosmoottoreita, mutta muut avut on entisellään.


      • vanhaamallia
        Sisu oli AUTO kirjoitti:

        Ainakin noissa vanhemmissa Sisun malleissa oli tuo ajoneuvon etenemiskyky erittäin vaativissa olosuhteissa aivan loistavaa luokkaa.

        Ainakin "pöllikuskit" arvostivat tuota Sisun ominaisuutta erittäin paljon.

        Sisu meni sinne mihin haluttiin.Muilla merkeillä mentiin sinne asti mihin päästiin.

        Tämähän asia johtui siitä että Sisu nosti telinsä ylös myös täydellä kuormalla.Ja Sisuissa oli erittäin jäykkä runko.Ja näin ollen saatiin sitten todella hyvä pito vetäville pyörille.Ja suuntavakavuus oli erittäin hyvä jäykän rungoon vuoksi.

        Kilpailevat automerkit eivät tuohon ole pystyneet ikinä.

        Joten esim.juuri puunajossa Sisu oli markkinajohtaja aikoinaan Suomessa.

        Itse ihastuin inttiaikana SK ja SM sisuihin. Kyllä niillä kelpas ajella muun liikenteen mukana vaikka täyskuorma päällä. isoissa mäissä saatto vauhti vähä hiipua, mut tasasella ja alamäissä sitten heittämällä muista ohi.

        Vaikka noissa ehkä ajomukavuus oli mitä oli ja muutenkin ne ohjaamon hienoudet jäi siihen rikkonaiseen aurinkolippaan, niin edelleen mieluummin ajaisin hyvätoimisella Kummitus ja Fulleri-yhdistelmällä, kun jollain uudella R-scanialla tai Mersun romulla. Siinä ei maksa muusta kun johtotähdestä. Vanha sisu teki sen mitä siltä haluttiin tavalla tai toisella.


      • Täällä on tietoa
        Sisu oli AUTO kirjoitti:

        Ainakin noissa vanhemmissa Sisun malleissa oli tuo ajoneuvon etenemiskyky erittäin vaativissa olosuhteissa aivan loistavaa luokkaa.

        Ainakin "pöllikuskit" arvostivat tuota Sisun ominaisuutta erittäin paljon.

        Sisu meni sinne mihin haluttiin.Muilla merkeillä mentiin sinne asti mihin päästiin.

        Tämähän asia johtui siitä että Sisu nosti telinsä ylös myös täydellä kuormalla.Ja Sisuissa oli erittäin jäykkä runko.Ja näin ollen saatiin sitten todella hyvä pito vetäville pyörille.Ja suuntavakavuus oli erittäin hyvä jäykän rungoon vuoksi.

        Kilpailevat automerkit eivät tuohon ole pystyneet ikinä.

        Joten esim.juuri puunajossa Sisu oli markkinajohtaja aikoinaan Suomessa.

        Hörhöhän olet kun noin puhut.
        Aarnikotka on ainut oikea, sinne mettään.
        Hei haloo pahvi.


      • mutta miten
        Sisu oli AUTO kirjoitti:

        Ainakin noissa vanhemmissa Sisun malleissa oli tuo ajoneuvon etenemiskyky erittäin vaativissa olosuhteissa aivan loistavaa luokkaa.

        Ainakin "pöllikuskit" arvostivat tuota Sisun ominaisuutta erittäin paljon.

        Sisu meni sinne mihin haluttiin.Muilla merkeillä mentiin sinne asti mihin päästiin.

        Tämähän asia johtui siitä että Sisu nosti telinsä ylös myös täydellä kuormalla.Ja Sisuissa oli erittäin jäykkä runko.Ja näin ollen saatiin sitten todella hyvä pito vetäville pyörille.Ja suuntavakavuus oli erittäin hyvä jäykän rungoon vuoksi.

        Kilpailevat automerkit eivät tuohon ole pystyneet ikinä.

        Joten esim.juuri puunajossa Sisu oli markkinajohtaja aikoinaan Suomessa.

        nyt? Oon kanss seurannut muutaman vuosikymmenen näitä autoja ajellen.Siitä nostotelistä,onhan se kova juttu kun kuormalla nostaa, on banjot väärässä ja navat paskana kun yhden akselin varassa punnitaan jossakin mäessä ,ei käänny teille kun etupyörät ilmassa kärryn kanssa en pidä kovin hyvänä ominaisuutena. Kyllä esim. kanian teli nostaa kuormalla kun pantiin jäykät jouset ja kireempi painekatkaisija. Jäykät on rungot esim. smja sr sarjassa usein runko poikki etuakselin takaa sekin hyvä ominaisuus? Se tuo pöllin ajo olikin 70-80 luvuilla ihan eri juttu kun tänäpäivänä, silloin siitä vielä jotakin maksettiinkin.Tuossa ajetu kasettiajua peräkanaa velimiehen kanssa mulla 460 kanikka sillä makkisisu, makki se vaan pistelee 5-15 litraa löpöä enämpi samalla reitillä, se on vuodessa,100 000km,5000-15000 litraa enämpi ja sama saadaan tonnitaksa. Se on vähän niinku saman verran euroja eikä se sisu nyt ihan hyvin oo muutenkaan menny.Turpo 3 kertaa,kytkin,laatikko, navat,kannet ,sähkövikaa paljon,trippeli ravistaa lähes aina on sitten uudet renkaat tai ei,ym. Mutta sehän on sisu ,hyvä auto.


      • vaan
        mutta miten kirjoitti:

        nyt? Oon kanss seurannut muutaman vuosikymmenen näitä autoja ajellen.Siitä nostotelistä,onhan se kova juttu kun kuormalla nostaa, on banjot väärässä ja navat paskana kun yhden akselin varassa punnitaan jossakin mäessä ,ei käänny teille kun etupyörät ilmassa kärryn kanssa en pidä kovin hyvänä ominaisuutena. Kyllä esim. kanian teli nostaa kuormalla kun pantiin jäykät jouset ja kireempi painekatkaisija. Jäykät on rungot esim. smja sr sarjassa usein runko poikki etuakselin takaa sekin hyvä ominaisuus? Se tuo pöllin ajo olikin 70-80 luvuilla ihan eri juttu kun tänäpäivänä, silloin siitä vielä jotakin maksettiinkin.Tuossa ajetu kasettiajua peräkanaa velimiehen kanssa mulla 460 kanikka sillä makkisisu, makki se vaan pistelee 5-15 litraa löpöä enämpi samalla reitillä, se on vuodessa,100 000km,5000-15000 litraa enämpi ja sama saadaan tonnitaksa. Se on vähän niinku saman verran euroja eikä se sisu nyt ihan hyvin oo muutenkaan menny.Turpo 3 kertaa,kytkin,laatikko, navat,kannet ,sähkövikaa paljon,trippeli ravistaa lähes aina on sitten uudet renkaat tai ei,ym. Mutta sehän on sisu ,hyvä auto.

        olla, että ku kania niin se vaan menee vähemmällä ku muut, mutta entä jos kysyttäs siltä velimieheltäs, niin vois olla erilukemat, sitte sisu tietty teliveto ja kania nostoteli ja akseliperä kaniassa ykköspyöräkärry ja niitä ku ei mainita niin saadaan tuntumaan ero kovalta ja sitte tietty viel kania kulutusmittarin mukaan ja sisu laskimella, jotta kyllä niitä eroja syntyy, ollaan kokeiltu puun ajossa mack, cat, volvo 550, volvo 520, aina litran tai kahden sisällä kulutus ja kania kulutti isännän mukaan sen legendaarisen 5-10 litraa alle mitä muut, mutta polttoaineprosentti liikevaihdosta oli suurin, eli kanianmies sitte osti huomattavasti kalliimpaa polttoainetta, ei ole muuta selitystä.


      • telin ylös
        Sisu oli AUTO kirjoitti:

        Ainakin noissa vanhemmissa Sisun malleissa oli tuo ajoneuvon etenemiskyky erittäin vaativissa olosuhteissa aivan loistavaa luokkaa.

        Ainakin "pöllikuskit" arvostivat tuota Sisun ominaisuutta erittäin paljon.

        Sisu meni sinne mihin haluttiin.Muilla merkeillä mentiin sinne asti mihin päästiin.

        Tämähän asia johtui siitä että Sisu nosti telinsä ylös myös täydellä kuormalla.Ja Sisuissa oli erittäin jäykkä runko.Ja näin ollen saatiin sitten todella hyvä pito vetäville pyörille.Ja suuntavakavuus oli erittäin hyvä jäykän rungoon vuoksi.

        Kilpailevat automerkit eivät tuohon ole pystyneet ikinä.

        Joten esim.juuri puunajossa Sisu oli markkinajohtaja aikoinaan Suomessa.

        Oikein tähän asti. Mutta onko sillä suurtakaan merkitystä nouseeko telipyörät ilmaan tai, että melkein ilmaan? Onko väliä sillä, että vetoakselilla on painoa esim. 25 tonnia tai 22 tonnia. Luulen, että muillekin autotehtaille myydään niin isoja hydraulisylinteriä, että ne jaksaa nostaa telin ylös kuormattuna. Luulen myös, että esim. Scanian tehtaalla osataan tehdä vaikka kuinka voimakas telinnostolaite heti kun vaan tarvetta esiintyy.


      • kuuluu,.
        telin ylös kirjoitti:

        Oikein tähän asti. Mutta onko sillä suurtakaan merkitystä nouseeko telipyörät ilmaan tai, että melkein ilmaan? Onko väliä sillä, että vetoakselilla on painoa esim. 25 tonnia tai 22 tonnia. Luulen, että muillekin autotehtaille myydään niin isoja hydraulisylinteriä, että ne jaksaa nostaa telin ylös kuormattuna. Luulen myös, että esim. Scanian tehtaalla osataan tehdä vaikka kuinka voimakas telinnostolaite heti kun vaan tarvetta esiintyy.

        että kestääkö kanian teliä nostaa, ettei sylinterinkorvat leviä ja käpälät oikia, niin ainakin volvossa kävi. ihme juttu jos joku erehtyy sisua kehumaan täällä lasten palstalla, niin heti teiniikäiset vetää herneen nenään.


      • kanikk
        kuuluu,. kirjoitti:

        että kestääkö kanian teliä nostaa, ettei sylinterinkorvat leviä ja käpälät oikia, niin ainakin volvossa kävi. ihme juttu jos joku erehtyy sisua kehumaan täällä lasten palstalla, niin heti teiniikäiset vetää herneen nenään.

        niin kyllä on tuo kania sitten ihmeauto kun siinä ei ole mitään vikaa,kummasti niitä vaan näkyy hinurin perässä vietävän pajalle.vai olisko ne niin nuukia etteivät ruahi huoltoon ajoo.


      • Ammattimiesten juttuihin
        Täällä on tietoa kirjoitti:

        Hörhöhän olet kun noin puhut.
        Aarnikotka on ainut oikea, sinne mettään.
        Hei haloo pahvi.

        Otahan nyt heti iltalääkkeesi niin rauhoitut.Mene sitten nukkumaan.
        Toivottavasti huomenna on jo sinulla parempi päivä.Tsemppiä.


      • Läpinäkyvä
        telin ylös kirjoitti:

        Oikein tähän asti. Mutta onko sillä suurtakaan merkitystä nouseeko telipyörät ilmaan tai, että melkein ilmaan? Onko väliä sillä, että vetoakselilla on painoa esim. 25 tonnia tai 22 tonnia. Luulen, että muillekin autotehtaille myydään niin isoja hydraulisylinteriä, että ne jaksaa nostaa telin ylös kuormattuna. Luulen myös, että esim. Scanian tehtaalla osataan tehdä vaikka kuinka voimakas telinnostolaite heti kun vaan tarvetta esiintyy.

        Hyvin huomaa ettet ole ikinä joutunut ajamaan raskaalla ajoneuvoyhdistelmällä erittäin vaativissa olosuhteissa.
        Suoralla asfalttitiellähän ajaa kuka tahansa ja millä tahansa.
        Sitten kun mennään asfaltilta pois esim.metsäteille ym.muihin vaikeisiin olosuhteisiin.
        Niin silloin erottuvat ammattimiehet "lupupojista".
        Ja tässä vaiheessa alkaa kuskit arvostamaan Sisun loistavia vaikeiden olosuhteiden ominaisuuksia.


      • huu..
        mutta miten kirjoitti:

        nyt? Oon kanss seurannut muutaman vuosikymmenen näitä autoja ajellen.Siitä nostotelistä,onhan se kova juttu kun kuormalla nostaa, on banjot väärässä ja navat paskana kun yhden akselin varassa punnitaan jossakin mäessä ,ei käänny teille kun etupyörät ilmassa kärryn kanssa en pidä kovin hyvänä ominaisuutena. Kyllä esim. kanian teli nostaa kuormalla kun pantiin jäykät jouset ja kireempi painekatkaisija. Jäykät on rungot esim. smja sr sarjassa usein runko poikki etuakselin takaa sekin hyvä ominaisuus? Se tuo pöllin ajo olikin 70-80 luvuilla ihan eri juttu kun tänäpäivänä, silloin siitä vielä jotakin maksettiinkin.Tuossa ajetu kasettiajua peräkanaa velimiehen kanssa mulla 460 kanikka sillä makkisisu, makki se vaan pistelee 5-15 litraa löpöä enämpi samalla reitillä, se on vuodessa,100 000km,5000-15000 litraa enämpi ja sama saadaan tonnitaksa. Se on vähän niinku saman verran euroja eikä se sisu nyt ihan hyvin oo muutenkaan menny.Turpo 3 kertaa,kytkin,laatikko, navat,kannet ,sähkövikaa paljon,trippeli ravistaa lähes aina on sitten uudet renkaat tai ei,ym. Mutta sehän on sisu ,hyvä auto.

        kanian mies, et sitte vastannut tolle seuraavalle kommentoijalle.


      • siihen
        kuuluu,. kirjoitti:

        että kestääkö kanian teliä nostaa, ettei sylinterinkorvat leviä ja käpälät oikia, niin ainakin volvossa kävi. ihme juttu jos joku erehtyy sisua kehumaan täällä lasten palstalla, niin heti teiniikäiset vetää herneen nenään.

        autoon laitetaan isommat telinnostosylinterit niin tottakai silloin siihen laitetaan vahvemmat sylinterinkorvat ja käpälät ym. tämän verran tajuaa jo Pihtiputaan mummokin. Kun se Sisu nostaa Vanaja-telinnostimella telipyörät ilmaan auton ollessa kuormattuna, niin: mitä sitten.


      • Tietoa asiasta
        siihen kirjoitti:

        autoon laitetaan isommat telinnostosylinterit niin tottakai silloin siihen laitetaan vahvemmat sylinterinkorvat ja käpälät ym. tämän verran tajuaa jo Pihtiputaan mummokin. Kun se Sisu nostaa Vanaja-telinnostimella telipyörät ilmaan auton ollessa kuormattuna, niin: mitä sitten.

        Muissa automerkeissä kuin Vanajassa ja Sisuissa tuo telin rakenne on hiukan erilainen.
        Näin ollen teli nousi täydellä kuormalla vain näissä kyseisissä kotimaisissa kuorma-automerkeissä.
        Sitä voit miettiä ihan itse itseskesi mitä hyötyä siitä on kun kuorma-auto nostaa telipyörät ilmaan täysi kuorma päällä.
        Ammattikuskit kyllä tietävät todella tarkkaan mitä hyötyä siitä on kun kuorma-auto nostaa telinsä ylös täydellä kuormalla.


      • merkitystä
        Tietoa asiasta kirjoitti:

        Muissa automerkeissä kuin Vanajassa ja Sisuissa tuo telin rakenne on hiukan erilainen.
        Näin ollen teli nousi täydellä kuormalla vain näissä kyseisissä kotimaisissa kuorma-automerkeissä.
        Sitä voit miettiä ihan itse itseskesi mitä hyötyä siitä on kun kuorma-auto nostaa telipyörät ilmaan täysi kuorma päällä.
        Ammattikuskit kyllä tietävät todella tarkkaan mitä hyötyä siitä on kun kuorma-auto nostaa telinsä ylös täydellä kuormalla.

        Nämä nykyajan pölliautot on järjestään läpivetäviä, joten ei sillä telinnostolla ole mitään virkaa.


      • mitä merkitystä
        Tietoa asiasta kirjoitti:

        Muissa automerkeissä kuin Vanajassa ja Sisuissa tuo telin rakenne on hiukan erilainen.
        Näin ollen teli nousi täydellä kuormalla vain näissä kyseisissä kotimaisissa kuorma-automerkeissä.
        Sitä voit miettiä ihan itse itseskesi mitä hyötyä siitä on kun kuorma-auto nostaa telipyörät ilmaan täysi kuorma päällä.
        Ammattikuskit kyllä tietävät todella tarkkaan mitä hyötyä siitä on kun kuorma-auto nostaa telinsä ylös täydellä kuormalla.

        sillä on nouseeko telipyörät ilmaan vai lähes ilmaan? Tiedän kyllä mitä puutavaran ajo on. Olen sillä työllä perheeni elättänyt vaikka se teli ei ihan ylös noussutkaan.


      • kattos..
        mitä merkitystä kirjoitti:

        sillä on nouseeko telipyörät ilmaan vai lähes ilmaan? Tiedän kyllä mitä puutavaran ajo on. Olen sillä työllä perheeni elättänyt vaikka se teli ei ihan ylös noussutkaan.

        jos, se lähes nostaa ne telipyörät ilmaan, niin oletko punninnut paljonko sinne telille vielä jää painoa, veikkaisin että siirtyy noin 3-4tonnia vetäville, kun ilmassa se siirtyy koko telin paino, joka on jotain joja 11-13tonnia,kun nosturi on mukana, saati sitten jousipakat laahaa maassa, kun ovat siellä akselin alapuolella. tuskin se paljoa siihen tienestiin vaikuttaa, mutta varsinkin entis aikoina helpotti pirusti työntekoa.


      • sitä.
        siihen kirjoitti:

        autoon laitetaan isommat telinnostosylinterit niin tottakai silloin siihen laitetaan vahvemmat sylinterinkorvat ja käpälät ym. tämän verran tajuaa jo Pihtiputaan mummokin. Kun se Sisu nostaa Vanaja-telinnostimella telipyörät ilmaan auton ollessa kuormattuna, niin: mitä sitten.

        sitten laiteta, täällä turha tulla luettelemaan, että mitä jos, ja jouset ,ompi vääräl puolel, kun ne on alla,ne vääntyy maata vasten, vaihdetaanko sitten jouset akselin yläpuolelle? tätikin olis setä jos sillä olis munat.


      • yksi esimerkki
        mitä merkitystä kirjoitti:

        sillä on nouseeko telipyörät ilmaan vai lähes ilmaan? Tiedän kyllä mitä puutavaran ajo on. Olen sillä työllä perheeni elättänyt vaikka se teli ei ihan ylös noussutkaan.

        Et ole sitten ainakaan ajanut niillä autoilla joissa teli nousee joka tilanteessa.
        Ahtaissa ja pahoissa paikoissa on paljonkin hyötyä kun nostaa telin ylös.
        Silloin auton kääntäminen on paljon helpompaa ja kevyempää.Vai mitä?


      • se Sisu
        yksi esimerkki kirjoitti:

        Et ole sitten ainakaan ajanut niillä autoilla joissa teli nousee joka tilanteessa.
        Ahtaissa ja pahoissa paikoissa on paljonkin hyötyä kun nostaa telin ylös.
        Silloin auton kääntäminen on paljon helpompaa ja kevyempää.Vai mitä?

        on ostettava, että pääsee ahtaassa paikassa ympäri. Ja telin rengaskin on helppo vaihtaa kun ei tartte tunkkia. Ja jos ostaisi Sisun Nokian renkailla niin ei olisi autoa eikä renkaita.


      • enää
        Pöllikuski-38 kirjoitti:

        pakko ostaa mersua,vaikka sais halvalla. Ite ainakin ajan sisulla niin kauan kun niitä tehdään! On se vaan niin hyvä pöllinajoon. Sanokoot "asiantuntija" ihan mitä tahansa...

        kauan ajaa enää sisulla ,taitaa kaatua koko tehas kun olivat jo valtioa apuun pyytämässä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5287
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      531
      1812
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe