Olen yrittänyt niin työni puolesta kuin itse aikamoisen elämänkoulun läpikäyneenä etsiä tutkimustietoa mielenterveysongelmien ja ahdistavan uskonnollisuuden väisistä yhteyksistä. Etenkin se kiinnostaa, miten lapsiin uskonnollinen kasvatus vaikuttaa.
Yhteys varmasti on, sen tiedän, mutta lisää faktaa ja tutkimustietoa aiheesta kaipailisin. Lasten masennukseen ja pakkoneuroottisiin ongelmiin megatiivisella uskontokasvatuksella on taatusti syynsä.
Onko tiedossa faktakirjallisuutta..?
5
350
Vastaukset
Lue esim. Seppo Jokisen,Tommy Helstenin kirjoja aluksi.Sieltä löytyy monia vastauksia uskonnollisuuden tuomista ongelmista ja kuinka niistä selvitään USKON avulla Jeesukseen.Erota kuollut uskonnollisuus ja elävä usko Jeesukseen.
- Kiitos!
Mainitsemasi kirjoittajat edustavat sellaista uskonnollista köökkipsykologiaa joiden jeesustelut kannattaa vetää hyvällä omallatunnolla WC-pöntöstä alas.
- uskontoa
Kaikki tuntemani uskossa seonneet ovat olleet "elävässä uskossa Jeesukseen". Siksi suosittelenkin lämpimästi heille "kuollutta uskontoa".
- Kotivammaiset
Ainakin edesmennyt psykiatri Martti Paloheimo on kirjoittanut aiheesta kirjan "Kotivammaiset". Siinä hän käsittelee ahdasmielisen jeesus-uskon lapsuudessa synnyttämiä psyykkisiä vammoja.
- löytyy liikaakin
Tällä hetkellä ihmiset iloitsevat uskonnon otteen vähentymisestä ja samalla lastensuojelulaitokset ja -sektorit täyttyvät henkisesti vammautuneista lapsista. Perheiden hätä on kestämätön. Lapsia hylätään "liiallisina" rasitteina. Perheiden aikuisuus ja vanhemmuus on kadoksissa. Mutta mitäs siitä, tärkeintähän on eroaminen kirkosta ja traditioiden murtaminen! ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047