Hyvää Ystävänpäivää !
Onko kukaa Varkaudessa miettinyt että mitä nimi VARKAUS viestittä - muualla asuville ihmisille !
Veikkaan että nimi on Suomen negatiivisin ja siten ehdotankin että uusi kaupungin hallitus alkaa miettimään kaupungin nimen muutosta !
Kaikki saavat olla mukana ja ehdottaa - ja perustella !
palkinto voitaisin antaa parhaalle ehdotukselle
18
1480
Vastaukset
- mässyäx
kuulostais Pihistys, ei ole niin suuri rikos kuin varkaus ja voishan se tarkoittaa tiukkaa talouspolitiikkaakin.
- Postensoa
Post=jälkeen ja ensoa ei tarvitse selittää... Siis Postenso
- Nimi vaihtoon
Postensoa kirjoitti:
Post=jälkeen ja ensoa ei tarvitse selittää... Siis Postenso
Itellaan viittaava nimi voisi olla oikea. Kukaan ei tiedä mitä se tarkoittaa, turistit ei osaa sitä etsiä ja muutenkin kaikki on kateissa.
- keijoy
Persaus.
- aapeehoo
Ei varmaan pitkään mene kun kunnat yhdistyy, jolloin nimeksi taitaa tulla Joroinen.
- VARKAUS eli
lopetetaan lässytys ja pidetään sama nimi. Tämä on se vanha vitsi, että kun suomalainen menee ulkomaille niin se alkaa miettiä, että mitä pirua ne nuo ulkomaan elävät minusta miettii, varmasti jotain negatiivista. Nyt näyttää jo joitakin hävettävän kotimaassa ja kotikaupungissa oleminen!
- Nikea
Luulen että ulkomailla ei kellään ole vaikeuksia nimen suhteen, vaan kotimaassa.
Varkaus on suomen kielen verbi ja sitä ei juuri tunnista muut kuin suomalaiset ! - tupauuno
Nikea kirjoitti:
Luulen että ulkomailla ei kellään ole vaikeuksia nimen suhteen, vaan kotimaassa.
Varkaus on suomen kielen verbi ja sitä ei juuri tunnista muut kuin suomalaiset !Ongelmat ovat näköjään kotimaassa ja Suomen kielen kieliopissa. Varkaus on substantiivi (nimisana). Varastaa on verbi (teonsana),jolloin varastamisen seurauksena syntyy teko nimeltä varkaus!
Muuten, siitä nimestä Koskenniemi, kumpi on parempi, V.A. vai P.A. Koskenniemi, itse ehdotan jälkimmäistä, niin ei tunnettu runoilija tule häpeään saatetuksi. - pilaa nimen
tupauuno kirjoitti:
Ongelmat ovat näköjään kotimaassa ja Suomen kielen kieliopissa. Varkaus on substantiivi (nimisana). Varastaa on verbi (teonsana),jolloin varastamisen seurauksena syntyy teko nimeltä varkaus!
Muuten, siitä nimestä Koskenniemi, kumpi on parempi, V.A. vai P.A. Koskenniemi, itse ehdotan jälkimmäistä, niin ei tunnettu runoilija tule häpeään saatetuksi.Ainakin oikeudessa ympäri Suomea on varkaus syynä tuomittavaa ja siten pilaa tavallaan kaupungin nimen !
- Summa Summarum
Minusta Google City olisi hyvä nimi !
- Leidi D
Minulle ei kukaan ole kommentoinut varkaus nimestä kaupunkina.Oliskohan ne sivistyneitä?
Ei nimi miestä pahenna. Mutta me itse ihmiset kyllä jos annamme täältä negatiivisen kuvan. Olemmehan maantieteellisesti järvisuomen keskellä niin annetaan sen kertoa meistä miten onnellista on asua täällä. Pääset veneellä maailmalle mutta silti ei asuta kuin sillit suolassa. Palveluja löytyy ja ihmiset välittää toisistaan. On sosiaalista kanssa käymistä kuin isommassakin kaupungissa. Tarkoitan isoissa kaupungeissa en Kuopiossa. Olen asunut suurimman osan elämääni suurissa kaupungeissa ja en ole kuullut Varkaudesta kuin positiivistä.
- Laivalinnotus
Hyvä että edes joku on nostanut kissan pöydälle !
- nimiehdotus
vuodelta 1856, Aleksanteri II määräsi Koskenniemen kaupungin perustettavaksi = nykyinen Varkaus.
Minusta olisi mukava asua Koskenniemen kaupungissa.- Kosken Niemeä
Miten olisi Aleksanteri II - aivan kuten Pietari Brahe antoi Raahelle nimensä ?
- Leinoville
Jos olisi joku palkinto niin joku konsulttifirma varmasti osaisi ottaa kilpailun toisissaan.
- Kerttulinkuja
Itse olen Leinovillen puolesta !
- Anonyymi
näkkileipä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989