hiiva,sokeri,home

homeko syynä?

Hei te, joilla tietoa tai kokemusta homeelle altistumisesta.
Mulle on puhjennut erinäisiä allergioita, lähinnä siitepölyallergiaa. Nyt IgE-arvo koholla vaikka ei siitepölyjä ilmassa. Onko homeelle altistuneen IgE-arvot koholla?? Vatsani ei kestä sokeria eikä hiivaa, oireena vatsan turvotus sekä ilmavaivat. Oluen hiivaa en kestä ollenkaan. Lisäksi tulen humalaan jo yhdestä paukusta. Astma puhkesi. En kestä mitään hajusteita. Nämä oireet voivat paljolti olla samantyyppisiä kuin hiivasyndroomassa. Mutta eikös home juuri aiheuta myös tuota hiivasyndroomaa?? Kommentteja ja kokemuksia olisi kiva kuulla.

13

3547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poju,,,

hoida vain se terskasi kuntoon. Kaikki ongelmat eivät johdu homeista. Pesydy välillä ja ole vain ihan oman vaimokkeen kanssa.

• sinä nyt

vain omasi viereen haisemaan.

• Sama tauti

Homesymdrooma, hiivasyndrooma, sähköallergia, elimistön liikahappamuus, ärtyvä paksusuoli, "kilparivaivat", energiavärähtelyn epätasapaino, dystonia, luulosairaus, korvienvälivika, hivenainepuute... Rakkaalla lypsylapsella on monta nimeä.

• nojoooo

kylläpä pitää olla tyhmää porukkaa vastaamassa,
        vuosia homealtistusta saaneena,minulle tuli hilse tukkaan ,kasvoihin ärtynyt ihottuma,
        ja juuri olutta,viiniä yms ei lainkaan,aloittaja ,et ole yksin

• tai mikä

lie.Veikkaisin kosteusvauriossa joku myrkyllinen sieni.Itse tulin ristikkäisallergiseksi hiivalle eli olut,punaviini ym.aiheutti iho-ja muita oireita,kaiken muun oireilun lisäksi.Mutta mutta yllättävää että oireet loppuivat kymmenisen vuotta altistuksen jälkeen mutta tulevat heti jos olen kosteuvauriopaikassa.

• en tiedä, mutta

homealtistuneena jouduin luopumaan luettelemistasi aineista. Ja siihen voisi vielä lisätä kaikki maitovalmisteet. Vuosien saatossa, kun olen altistumista vältellyt, niin jonkun sietokyky on palautunut osittain. Näin kävi maitovalmisteille eli vähän luomujogurttia nyt kestän. Hiiva ja sokeri on paha yhdistelmä yhä edelleen, mutta sokeria kyllä kestää yksinään eli se ei aiheuta mainitsemaasi turvotusta.

• samaa

on minullakin.
      Alkoholinsieto on alentunut homealtistuksen yhteydessä. Ennen ei koskaan tullut mitään huonoa oloa useammankaan oluen, viinin tms. jälkeen. Mutta nyt,vaikka olen ollut hometalosta pois yli vuoden, niin sokeri, alkoholi, pullat, leivokset ja myös pienikin määrä alkoholia tekevät olon huonoksi. Suussa on tunkkainen maku, kielessä katetta, iholla sieni-ihottumaa, pää raskas, ilmavaivoja.

Homealtistus aiheuttaa jo yksin "humalaisen" ja tokkuraisen olon.

Täytyisi pysytellä hyvin vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, siitä tulee parampi olo. Mutta tahtoo lipsua, esim. joulun aikaan suklaata ja leivonnaisia tuli naposteltua.
      Loppuiän vaiva tästä näyttää jäävän.

• minulla samaa

siis noiden kaikkien kanssa. Ja outo juttu tosiaan on se, etten enää homealtistuneena siedä alkoholia yhtään. Puolikkaasta olut lasillisesta tulee seuraavaksi päiväksi yhtä etova olo kuin ennen krapulassa. Ja tuo ennen tarkoittaa aikaa ennen homealtistumista. Onkohan kenelläkään tietoa, mikä homealtistuneen elimistössä muuttuu niin radikaalisti, ettei alkoholia enää siedä?

• nuo mh-bakteeri jutut

=>Kadonneiden maitohappobakteereiden arvoitus

• hiivaa...?

Tietääkö kukaan mitään purkkaa tms., jossa ei olisi sokeria (ei edes ksylitolia), jota voisi pureskella, kun suussa on aina tahmea olo ja kielessä katetta huolimatta hyvästä suuhygieniasta.

Auttaisiko , jos noista maitohappobakteereista tekisi liuoksen ja purskuttelisi? Syön kyllä mh-bakteereja joka päivä. Täytyy varmaan ottaa isommat annokset niitä.

• noilla konsteilla.
        hiivaa...? kirjoitti:

Tietääkö kukaan mitään purkkaa tms., jossa ei olisi sokeria (ei edes ksylitolia), jota voisi pureskella, kun suussa on aina tahmea olo ja kielessä katetta huolimatta hyvästä suuhygieniasta.

Auttaisiko , jos noista maitohappobakteereista tekisi liuoksen ja purskuttelisi? Syön kyllä mh-bakteereja joka päivä. Täytyy varmaan ottaa isommat annokset niitä.

http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kapseleiden_nielemisvaikeudet.html

• Rei85
        hiivaa...? kirjoitti:

Syö candida forte kuuri

• Anonyymi

homo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1527
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1400
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      78
      1323
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1230
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      1001
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      941
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      930
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      17
      880
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      34
      846
    Aihe