Kysysympä tässä lämpimiksi,kuinka moni tupakoi? Sain joskus 2000-2001 tayssin ihopolilta ruotsissa tehdyn tutkimustuloksen,jossa mainitaan näin-PPP: sairastavat ovat useimmin iäkkäämpiä naisia jotka tupakoivat.Menin tässä lääkäriin pyytämään salvoihin repsaa,ja lääkäri kysyi:Tupakoitko? Pakko oli vastata että kyllä,kun vaatteet haisi kessulle.Olisi hauska tietää moniko täällä tupakoi? Vastatkaa vain ei-kyllä.
PPP :tä
11
1142
Vastaukset
- lopetin
Tietääkseni PPP:tä ei voi saada jos ei tupakoi....
- Nuorehko nainen.
En ole koskaan tupakoinut enkä myöskään ole iäkäs.Minulla on sekä lievä psoriasis,että vaikea ppp.
- akm
En tupakoi, olen 46v.nainen.
- kuluu jonkin
verran.Siis kyllä.
- Tupsu2
tupakoin, kun PPP alkoi (en tupakoi enää)
Olin silloin alle 30 ja polttanut n 10 vuotta.
Ihotautilääkäri sanoi, että oireet helpottuvat huomattavasti, kun lopettaa tupakoinnin-
näin ei kuitenkaan valitettavasti käynyt !
PPP:tä sairastavista taitaa 75-80% olla tupakaoivia naisia.
- tupakoin
nainen 53.
- kyllä
Tupakoin ja diagnoosi tehty vuosi sitten. Vähentähyt reilusti mutta ei auta.Hermot menee. Jalatkin turvoksissa. Perseestä koko tauti.
- tupakkaa
Olen nyt ollut reilut 2 vuotta ilman tupakkaa.
Kämmenet ovat parantuneet, jalkapohjissa vielä löytyy pustuloita, mutta vähenevässä määrin.
Mies 54 v. - jukka
maito pois niin paranee.siis kokonaan.
- Nequam
Itselläni on tällä viikolla diaknosoitu PPP ja tupakoin kyllä, mutta olen suvussani kolmas, jolla on kyseinen ihosairaus. Onko sitten syynä tupakointi vai geenit tiedä häntä
- Kalmia
Itselläni ainakin helpotti HUOMATTAVASTI kun jätin kaikki kotimaiset viljat pois. Kannattaa kokeilla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742912
- 642763
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171649- 241647
- 201590
- 191498
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249