Voi hyvänen

aika sentään!

Katselin tässä eilen Vuokraovesta Varkauden vuokrattavia asuntoja. Tosi ahneita vuokranantajia! Vuokrathan ovat ihan Kuopion luokkaa. Kuka nyt Varkaudessa maksaa noita hintoja? Pari vuotta sitten oli vuokrat aika kohtuullisia, nyt on ahneus iskenyt. Samat asunnot ovat niin myytävänä kuin vuokrattavanakin. Molemmissa tapauksissa erittäin kova hinta. Suosittelisin, että tiedostatte myyvänne tai vuokraavanne asuntoa Varkaudessa, kuolevassa kaupungissa. Jossa kohta ei ole niin yhtään mitään! No, eihän se ole tyhmä, joka pyytää tuollaisia hintoja, vaan se joka maksaa roimaa ylihintaa! Taitaa kuitenkin varkautelaisilla olla järki päässä, kun asunnot eivät mene kaupaksi eikä vuokralle!

12

1734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun katsot asukaslukua ja vertaat sitä myytäviin asuntoihin niin tilanne on normaali Varkaudessa. Kun katsot vastaavaa Kuopiossa, sillä on myytävien asuntojen määrä sitä luokkaa että huimaa. Saaristokaupunki on kuin autio kylä kun on niin monta omakotitaloa myynnissä ja ihmiset konkurssissa.

• Asuntoasiaa

Viime aikojen tilanteet ovat kuitenkin muuttaneet Varkauden asuntokäppyrää pikkuisen. Vuokrattavien määrä on noussut hiljalleen ja asukkaista on pulaa. Tarjonta on kuitenkin keskittynyt keskustan ulkopuolelle ja se taas karsii lisää porukkaa pois. Suurin osa haluaa asua keskustassa palveluiden lähellä.
        Varkauden kerrostaloissa suurimmat tyhjäkäynnit ovat Kommilassa ja Joutenlahdessa. En ostaisi itse sieltä mitään. Keskusta on paras paikka sijoitukselle ja hyvät asunnot keskustasta menee heti. Väärä sijainti ja se siisti asunto ei mene edes vuodessa, eikä kahdessa.

• kake%
        Asuntoasiaa kirjoitti:

Viime aikojen tilanteet ovat kuitenkin muuttaneet Varkauden asuntokäppyrää pikkuisen. Vuokrattavien määrä on noussut hiljalleen ja asukkaista on pulaa. Tarjonta on kuitenkin keskittynyt keskustan ulkopuolelle ja se taas karsii lisää porukkaa pois. Suurin osa haluaa asua keskustassa palveluiden lähellä.
        Varkauden kerrostaloissa suurimmat tyhjäkäynnit ovat Kommilassa ja Joutenlahdessa. En ostaisi itse sieltä mitään. Keskusta on paras paikka sijoitukselle ja hyvät asunnot keskustasta menee heti. Väärä sijainti ja se siisti asunto ei mene edes vuodessa, eikä kahdessa.

Leppävirralle siellä asuntojen hinnat ovat nousussa olleet jo pitkän aikaa. Leppävirta tulee saamaan Kuopiosta paljon uusia asukkaita ja samoin Varkaudesta.

• Asuntoasiaa
        kake% kirjoitti:

Leppävirralle siellä asuntojen hinnat ovat nousussa olleet jo pitkän aikaa. Leppävirta tulee saamaan Kuopiosta paljon uusia asukkaita ja samoin Varkaudesta.

Ei ole tae siitä, että vuokrakohteet löytävät asiakkaan. Lisäksi kohonnutta hintaa ei vältämättä voi siirtää vuokrapyynteihin ja silloin tuotto sijoitetulle pääomalle jää alhaiseksi. Leppävirran asuntojen hintojen noustessa alkaa myös uudisrakentaminen kannattaa, joten en usko mihinkään kovinkaan suureen kasvumarginaaliin. Luultavasti hinnat tulevat alas sielläkin puolen vuoden päästä. Jos tulee hinnat alas, niin arvioin tilannetta uudelleen.

• Asuntoasiaa

ainakin toinen puoli. Vuokraovessa olevat kohteet ovat hinnakkaita ja usein Kommilan puolella ns. hajualueella.
      Toisenlaisiakin tarinoita on ja kas kummaa kohteet on vuokrattuna kaupungin keskustasta ja asiakas ei halua vaihtaa millään pois. Eli sijainti, varustelu ja hinta. Henkilökohtaisesti joudun varmasti nostamaan vuokria seuravan kerran, kun yhtiövastikkeet nousevat. Kyllä sille sijoitukselle pitää joku tuottokin saada.
      Olet kuitenkin oikeassa, että ne kohteet siellä vuokraovessa on liian hinnakkaita ja sen takia varmaankin tyhjillään pitkään...Eli ei tuottoa.

• vuokrattavia.....

asuntoja on täällä käpykylässä aivan pilvin pimein.

• Asuntoasiaa
        vuokrattavia..... kirjoitti:

asuntoja on täällä käpykylässä aivan pilvin pimein.

Mutta ei minulla. Oikea sijainti ja hyvä kunto ja tietty oikea hintataso pitävät huolen, että aina asiakkaita riittää. Joillakin on aivan absurdeja toiveita ja siinähän yrittävät menestyä.

• Salla Ai...
        Asuntoasiaa kirjoitti:

Mutta ei minulla. Oikea sijainti ja hyvä kunto ja tietty oikea hintataso pitävät huolen, että aina asiakkaita riittää. Joillakin on aivan absurdeja toiveita ja siinähän yrittävät menestyä.

menossa Varkaudesta naapurikuntiin,,,,,,,,,,, asialle ei mahda mitään.

• Asuntoasiaa
        Salla Ai... kirjoitti:

mutta oman kodin myynti takkuaa, kun on paljon kohteita, eikä ole tarpeeksi ostajia.

• Salla Ai... kirjoitti:

Mitä minä tunnen on suunta toinen. Lapsiperheillä jos harrastaa vaikka musiikkia on musiikkiluokat ja opisto jne. syy muuttaa on ilmeinen kirjoitti joku joka on näitä hörhöjä mitä vaan on suunta näin.

• Huutokoski

Varkaus on paljon pienempi kuin mitä Kuopio !

Todella edullista kulkea ja käydä kävellen jokapaikassa !

• wwwwwwwwww

Minun vuokra asuntoni on Päiviönsaaressa n.60 neliöö ja huoneet läpi talon. Vuokraa maksan 400 egee. Vuokranantajani ei ole sukulainen eikä myös ennestään tuttu. Hän sanoi, kun kävin katsomassa tätä asuntoa, että niin kauan, kun hän omistaa tän asunnon, vuokra ei tule nousemaan. On tosi ihania ihmisiä, kiitos heille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2198
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1694
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1496
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1484
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      86
      1029
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe