Taannoin oli juttua, miten voisi säästää.
Minäkin säästin.
Perjantaina oli imurointipäiväni ja huomasin imurin pussin olevan täynnä.
Kaapissa piti olla uusia, mutta ei ollutkaan.
Kauppaan en viitsinyt lähteä, joten otin sakset ja kävelin pussin kanssa roskikselle, leikkasin pussin pohjasauman auki ja pudistelin pussin tyhjäksi.
Sitten kotiin ompelukoneen ääreen ja sauma kiinni.
Hommaan meni varttitunti ja imuri toimi taas kuin uudella pussilla.
kaupassa totesin, että kolmen pussin paketti maksoi vähän alle 8€, joten tuntipalkaksi tuli yli 10€ verottomana.
Hyvä palkka eläkeläiselle.
Valitettavasti pusseja menee niin harvoin, etten voi säästää enempää.
Älkää kertoko tätä vaimolleni.
Hän ei ymmärrä kaikenlaista joopelointia.
Hupia vähän
10
687
Vastaukset
minulla tapaus oli sikäli erilainen etten löytänyt uutta sopivaa pussia kaupsta niin samoin tyhjensin pussin ja ilmastointiteipillä sauma kiini imuri kyllä lähti sitte melkopian kierrätykseen olihan se muutenkin liian vanha.
Joopelointiin minäkin jouduin turvautumaan.Minulla on Reino-tossut. Otin ne kerran mukaani kesäpaikkaan ja kun on mukavat jalassa, kävellä rapsuttelin sorateitäkin myöten pitkiä matkoja tossut jalassa. No nehän kulahti, vaahtomuovit tulivat näkyviin. Ei kun pohjaamaan, hankin tarvikkeet.
Eipä ne pohjat ole kovin hyvin pysyneet kun alla on pehmeä, rosoinen pinta. Ainakin viisi kertaa olen liimaillut, kuluilla olisi jo saanut uudet tossut. Onhan nuo kolmisen vuotta jatkaneet tehtäväänsä ja liimailen niin kauan kunnes päälliset menee aivan topaleiksi. Voi mennä vuosia...ynnämuu kirjoitti:
Minulla on Reino-tossut. Otin ne kerran mukaani kesäpaikkaan ja kun on mukavat jalassa, kävellä rapsuttelin sorateitäkin myöten pitkiä matkoja tossut jalassa. No nehän kulahti, vaahtomuovit tulivat näkyviin. Ei kun pohjaamaan, hankin tarvikkeet.
Eipä ne pohjat ole kovin hyvin pysyneet kun alla on pehmeä, rosoinen pinta. Ainakin viisi kertaa olen liimaillut, kuluilla olisi jo saanut uudet tossut. Onhan nuo kolmisen vuotta jatkaneet tehtäväänsä ja liimailen niin kauan kunnes päälliset menee aivan topaleiksi. Voi mennä vuosia...Tämän palstan herran tarkalla tuulella,,,,,
Tämän mökin vaimoihmisenä olen joskus salaa huomannut samantyyppisen ilmiön.
Ja on se jonkinlaisena reunailmoituksena sanottukin ,että pakko tehdä niin.
Kas,kun kauppaan ei ole pitkä matka, nelipyöräinenkin on keksitty -mutta se lähtemisen vaikeus,,,
Karvareuhka päähän ja ainakin Reinot olis pitänyt vaihtaa talvikenkiin kun on liukasta.
Ettei olis kuperkeikalla alkanut pussinosto reissu.
Mutta kun maailma ja sen kaikkeus on niin suuuri,
siihen nähden tuo teko on aika pieni, olenkin katsonut järkeväksi olla puuttumatta siihen mitenkään suuremmin.
Se oli uutta että sitä nimitetään joopeloinniksi.
Tiesiköhän tuo imurin heiluttajakaan,,
Pitääpi lähteä kysymään.
Ennen oli sanonta että rahaton saa olla ; mutta ei neuvoton !
Jos on molempia eipä naurata. silloin kai hymykin pitää laittaa sinne, mihin eräässä viihdeohjelmssa käsketään.- jolla kannan sen roskiin.
meri-kukka98 kirjoitti:
Tämän palstan herran tarkalla tuulella,,,,,
Tämän mökin vaimoihmisenä olen joskus salaa huomannut samantyyppisen ilmiön.
Ja on se jonkinlaisena reunailmoituksena sanottukin ,että pakko tehdä niin.
Kas,kun kauppaan ei ole pitkä matka, nelipyöräinenkin on keksitty -mutta se lähtemisen vaikeus,,,
Karvareuhka päähän ja ainakin Reinot olis pitänyt vaihtaa talvikenkiin kun on liukasta.
Ettei olis kuperkeikalla alkanut pussinosto reissu.
Mutta kun maailma ja sen kaikkeus on niin suuuri,
siihen nähden tuo teko on aika pieni, olenkin katsonut järkeväksi olla puuttumatta siihen mitenkään suuremmin.
Se oli uutta että sitä nimitetään joopeloinniksi.
Tiesiköhän tuo imurin heiluttajakaan,,
Pitääpi lähteä kysymään.
Ennen oli sanonta että rahaton saa olla ; mutta ei neuvoton !
Jos on molempia eipä naurata. silloin kai hymykin pitää laittaa sinne, mihin eräässä viihdeohjelmssa käsketään.Ompelukonetta en saastuta sillä.
- ompelumasiinan?
jolla kannan sen roskiin. kirjoitti:
Ompelukonetta en saastuta sillä.
Kaikki ne liikkuvat pienet osaset,
joiden pitää pelata just eikä melkein?
Vaimosi sitten ihmettelee, kun ei ompelu onnistu.
Kerro edes tempustasi!
- pesin
Minä nuorena miehenä pesin ja käänsin, no varmaan arvaat mitkä.
vastaavasta, mutta sellaisessa muodossa, että se oli kylän yhteinen.
Kun siihen kovan käytön myötä tuli tietysti reikiä, niin kylän suutari paikkasi sen.
Kun siinä alkoi olla paikka paikan päällä, niin kyläneuvoston kokous päätti ostaa uuden.
Muuten meni hyvin, mutta kylän naiset vaativat se vanhan uudelleen käyttöön.- paksumpaa
Jopel kirjoitti:
vastaavasta, mutta sellaisessa muodossa, että se oli kylän yhteinen.
Kun siihen kovan käytön myötä tuli tietysti reikiä, niin kylän suutari paikkasi sen.
Kun siinä alkoi olla paikka paikan päällä, niin kyläneuvoston kokous päätti ostaa uuden.
Muuten meni hyvin, mutta kylän naiset vaativat se vanhan uudelleen käyttöön.materiaalia.
- katcat*
Kyllä marketin pölypussit ovatkin hinnoissaan,mutta meillä käy ajoittain torilla pölypussikauppias, joka aina etukäteen lehdessä ilmoittaa tulostaan.
Huomattavasti halvempia ovat ja pakkauksessa on 10 pussia.Tosin pussit ovat siitä ruskeasta paperista kun taas marketin pussit ovat valkoisesta kuitukankaasta tms., mutta hyviä ovat.
Sama myyjä on aina kaikilla markkinoilla myyntikojuineen.
En minä ole pussia kahteen kertaan käyttänyt, mutta välillä joutuu tarkistamaan kopeloimalla sen sisuksen, kun lasten pikku leegon osia tulee imuroitua pussiin. - !!!
Olipa hyvä, kun ehdit varoittaa, että vaimollesi ei saa kertoa. Olin just meinata selvittää sun hyvää säästövinkkiä, mutta nyt se jää häneltä salaisuuden verhoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164