Ihmisten paha olo...

Maigolman

Mikä ihme se tekee ihmisille pahan olon täällä Varkaudessa, että aina vain enenevissä määrin jopa lapsetkin yrittävät kolhia toisiaan, linkkarilla viiltää toisiaan, löydään viatonta kännissä kaljapullolla jne. ja kun kyseessä on tämä tämänkin päivän lehdessä ollut 15 vuotias, joka moisesta tuomitaan vankeuteen.

Kysyisinkin, onko nuorien ja meidän jo vähemmän nuorien elämä täällä Varkaudessa oikeasti niin vaikeaa ja ahdistavaa, esim. infrastruktuuri huomioon ottaen ja siitä ahdistuen, että sitä kautta jopa 15 vuotias koulupoika joutuu vankilaan WL:n mukaan.

Eikö täällä todellakaan osata ajatella positiivisesti mistää, vai onko meidän Varkautelaisten selkäytimeen taottu ajan saatossa vain ne negatiiviset asiat, vai eikö tästä kaupungista todellakaan löydy mitään positiivista? Tai jos löydämmekin, niille joku vielä nauraa ns. "paskasta naurua" jossain muualla päin suomessa.

7

750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • positiivisuudesta

sinä, joka suurimpaan ääneen täällä palstalla tuot negatiivisuutta, no oho.

• Maigolman

Minullakin on tuohon kysymykseen yhtälailla oikeus, kuin muillakin.

• Nyt nuoret näyttämään hyvää esimerkkiä vanhemmille. Tuo nuorten pahoinvointi korostuu mitä suurempi kaupunki on. Jos vanhemmat sen perjantaipullon myötä opettaa lapsiaan että kirkasta miedommat juomat on homojen viiniä kun samalla vetävät "persekännit". Samoin killittävät autotallissa muka salaa kaljaa vaikka pettävät sillä vain itseään. Kyllä on ulkomailla ilo katsella kun nuorisolla on muutakin harrastetta kuin pään sekoittaminen keinolla millä hyvänsä. Siellä viina on liuotinaine ja viini ruokajuoma. Olut seurustelujuoma

• mmmmmmmmm

Nuorten paha-olo johtuu täällä asuvista ihmisistä. Yritetään olla niin kovia jätkiä, v*tt*illaan porukoissa, juorutaan selän takana ja yritetään esittää niin kovaa.

Ympäristötekijät eivät ole niin merkittäviä asioita, kun ihmisten välinen sopu.
        (Ei siis väliä vaikka tehdas haisee ja välillä tuoksahtaakin ilkeästi nokkaan, mutta ei se mieltä masenna.)

Uskon että tuo 15-vuotiaan tilanne on ollut joku kaveriporukan idioottimainen väläytys jossa ei ole ollut mitään henkilökohtaista.

Tuon ikästen juomista ja vapaa-ajan viettoa kannattaa vahtia.
        Ainakin koulujen lopussa poliisin tehovalvonta Antinpuistoon olisi todella tarpeellinen!

• kautta aikaan

varkaudessa nuoriso keittoa ottanu.joka vko. loppu oli mm. repparin metässä kaljaa/viinaa ottamassa porukkaa.parhaillaan laskettiin reilu 100 henkee viikon lopun vietossa,ikä haarukka 12-20v tyttöjä ja poikia.välillä painittiin ja lyötiin miestä ja akat toisiaan letistä repi.ei sillon kirjoteltu lehissä meidän tempauksista,mut nykyään media paisuttelee pienempiäkin asioita ja siitäkös nihilistit saa vettä kiukaalle...ja vanhoille immeisille tiedoks,ei 50-60 luvulla ollu varkaudessa asukkaitakaan niin paljon kuin nyt.kyllä niitä juoppo retkuja ja puukko junkkareita oli teidänki aikaan kun vähän muisti nystyröitä käytätte...

• Sohviamalia

Uskon että on olemassa huomattavasti huonompiakin ympäristöjä kasvaa aikuiseksi kuin varkaus.Uskon myös erittäin vakaasti siihen, että nuorten ja lasten paha olo kumpuaa hyvin pitkälti kotioloista. Ei aina, mutta valitettavan usein. Miettikää miten elämä on muuttunut muutamien vuosien aikana ja miten ihmiset on muuttuneet. Tuli kännykät, kaikilla perheenjäsenillä omat,on helppo salata jos iskälle tai äiskälle soittelee raflaillan jälkeen vieraat tyypit, on sähköposti,joka mahdollistaa vaikka mitä,on työttömyyttä ja niillä kellä on työ on aina kiire. Olen joutunut seuraamaan tälläsiä asioita, ja vanhemmat pitävät lapsiaan niin tyhminä etteivät tajua miten paljon ne on perillä vanhempien asioista.Kaiken tän mullistuksen keskellä on unohdettu että lapset tarttee turvallisuutta ja aikaa kasvaakseen täyspainoisiksi aikuisiksi.Tää lasten pahoinvointi on taas yleismaailmallinen ilmiö, ei vain Varkaudessa...

• Koulukiusaajan sisko

Meidän sukupolvi,50-luvulla syntyneet kärsimme isiemme sotatraumasta.Asioista ei puhuttu.Pahoinvointia,väkivaltaa olen kokenut.Veljeni oireili js oli pirullinen.Tajutkaa tämä:Rakkaus on tärkeintä!Lukekaa historiaa1Rakastakaa lapsianne.Hyväksykää ja kannustakaa.Tärkeintä on rakkaus.Kehukaa lapsianne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe