Löytyykö tavallisista kaupoista kokoa 65D?

........

vai onko niin että tätä kokoa on ainoastaan alan liikkeissä?

17

2664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

70/E-F kokemuksella, että alan liikkeisiin vaan luottaisin.... Ostaa vähän harvemmin ja vähän kalliimpia ;)

• niiiiiiiin

Kaikki "tavalliset" kaupat on koluttu läpi liian suuren ympärysmitan takia. Eihän sieltä löydy, ja jos löytyy niin kuppikoko on korkeintaankin B. Raivostuttavaa. Itse tarttisin 60C -kokoa. Pakko kai vaan mennä alan liikkeeseen ja lopettaa tää tappelu 70C -kokoisten liivien kanssa...

• Tissineiti

Nyt en oikein käsitä: luuletko siis, että kaikissa C-kupin liiveissä on samankokoinen kuppi, mutta ainoastaan ympärys on erikokoinen? Koska jos todella olet 60C-kokoa, niin siinä 70C:ssä on sinulle kaksi kokoa liian iso kuppi. 60C:n isompiympäryksiset rinnakkaiskoot, eli ne, joissa on samankokoinen kuppi mutta vain isompi ympärys, ovat 65B ja 70A, joista ainakin tuota 70A:ta luulisi löytyvän ihan tavan kaupoista. Käyt vaan sitten ompelijalla pienennyttämässä ympärysmittaa.

Kuitenkin nyt epäilen tässä olevan kyseessä se tyypillinen tapaus, jossa 70C:ssä on kyllä sopiva kuppi, mutta liian iso ympärys. Näin ollen joudut menemään ympärysmitassa alaspäin ja samalla kupin kirjaimessa ylöspäin, jotta kupin tilavuus säilyisi samana kuin 70C:ssä. Eli 70C:n rinnakkaiskoot pienemmällä ympäryksellä ovat 65D ja 60DD tai 60E merkintätavasta riippuen.

Kunnolliseen, asiantuntevaan "alan liikkeeseen" (hauska ilmaisu ;) kannattaa siis mennä. En osaa sanoa, kuinka paljon Suomesta vielä löytyy sitä todellista 60-ympärystä (Changen vanity-sizingit voidaan siis unohtaa). Kunnollisista alusvaateliikkeistä pitäisi kyllä löytyä ainakin tuota 65-ympärystä myös D -kupeissa, ja esim. 65D:stä voidaan sitten tarvittaessa pienentää ympärystä, jotta koko vastaisi 60E:tä.

• löytyy

myös nykyään 60 ympärystä.. Itse ainakin olen ollut tyytyväinen kyseiseen merkkiin

• Tissineiti

Käytätkö jotain muita liivimerkkejä ja miten sanoisit niiden vertautuvan Changen kokoihin?

Kävin nimittäin viime syksynä/alkutalvesta viimeksi sovittamassa Changea ja siellä kyllä oli edelleen ne koot oudot. Kun yleensä olen 70/75, niin niiden liiveistä olisi mennyt kumma kyllä jo melkein se 65 enkä siinä ympäryksessä löytänyt tarpeeksi suurta kuppia. Hehän siis ihan itsekin ovat myöntäneet, että kupit niillä on vähän tavallista pienemmiksi mitoitetut. Mutta onko enää nykyään?

• löytyy
        Tissineiti kirjoitti:

Käytätkö jotain muita liivimerkkejä ja miten sanoisit niiden vertautuvan Changen kokoihin?

Kävin nimittäin viime syksynä/alkutalvesta viimeksi sovittamassa Changea ja siellä kyllä oli edelleen ne koot oudot. Kun yleensä olen 70/75, niin niiden liiveistä olisi mennyt kumma kyllä jo melkein se 65 enkä siinä ympäryksessä löytänyt tarpeeksi suurta kuppia. Hehän siis ihan itsekin ovat myöntäneet, että kupit niillä on vähän tavallista pienemmiksi mitoitetut. Mutta onko enää nykyään?

kyllä silloin kun erhehdyksessä käytin tuota 70 ympärystä esim. lindeksiltä niin kyllä se mun mielestä on yhtä löysä kuin tuo changen 70. Suomesta ei valitettavasti saa 60/65 ympärystä mistään muualta kuin changesta tarpeeksi isolla kupilla siis. Ulkomailta en ole uskaltanut tilata kun tiedän että koot voivat hieman vaihdella merkin mukaan, yhdet bikinit kuitenkin tilasin ja mielestäni ympärys suunnilleen samaa luokkaa kuin changessa.

• nettishoppailija
        löytyy kirjoitti:

kyllä silloin kun erhehdyksessä käytin tuota 70 ympärystä esim. lindeksiltä niin kyllä se mun mielestä on yhtä löysä kuin tuo changen 70. Suomesta ei valitettavasti saa 60/65 ympärystä mistään muualta kuin changesta tarpeeksi isolla kupilla siis. Ulkomailta en ole uskaltanut tilata kun tiedän että koot voivat hieman vaihdella merkin mukaan, yhdet bikinit kuitenkin tilasin ja mielestäni ympärys suunnilleen samaa luokkaa kuin changessa.

Suomesta 65 ympäryksellä löytyy isoja kuppeja ainakin täältä http://www.lumingerie.fi/PublishedService

• varma omasta

koostasi, suosittelisin ostelemaan liivit Figleavesilta.

Olen itse aivan koukussa nettikauppaan, koska siellä on säännöllisesti aleja ja paljon enemmän malleja kuin esimerkiksi Stockmannilla ja Funky Ladyssä yhteensä, myös helpommin selattavissa.

Palautusoikeus heillä on myös, tosin taitaa joutua itse maksamaan postikulut takaisin. Itselläni on nyt jo 6 tilausta mennyt aivan nappiin, koska olen lukenut liivimallin yhteydessä olevat käyttäjäkommentit, eli tarvittaessa ottanut yhtä suuremman koon.

• ...

Suomalainen www.trinea.fi myy joitakin liivimalleja pienillä ympärysmitoilla, tosin valikoima näissä on melko niukka. Parista liivistä oli saatavilla jopa ympärysmittaa 60... Niin ja tosiaan joku mainitsi jo sen lumingerien, sieltä löytyy myös tällaisia. Mutta ulkomailta löytyy, jos ei muualta löydä :)

• Itse olen etsiskellyt kokoa 65D eikä vaan löydy. Vielä en ainakaan lähde netistä tilaamaan että saan sovittaa, jos nyt jostaan kaupasta sattuisi löytymään.

• jokujokujoukujoku

Mikä siinä Changessa on vikana? Sieltähä niitä löytyy varmasti kaupan jokaisesta mallista, jos on jäljellä varastossa.

• jokujokujoukujoku kirjoitti:

Mikä siinä Changessa on vikana? Sieltähä niitä löytyy varmasti kaupan jokaisesta mallista, jos on jäljellä varastossa.

Joskus oli vissiin tommonen change columbuksessa ja se oli pieni kauppa jossa oli isot ikkunat eikä siellä oikeen kehdannut kukaan käydä, mutta pitää käydä tsekkaamassa.

• Miksiihmeessä??
        Hännänäs kirjoitti:

Joskus oli vissiin tommonen change columbuksessa ja se oli pieni kauppa jossa oli isot ikkunat eikä siellä oikeen kehdannut kukaan käydä, mutta pitää käydä tsekkaamassa.

"Isot ikkunat"? Mitä noilla on tekemistä kehtaamisen kanssa. Käyttäänhän siellä kuitenkin sentään sovituskoppia tai -huonetta?

• Miksiihmeessä?? kirjoitti:

"Isot ikkunat"? Mitä noilla on tekemistä kehtaamisen kanssa. Käyttäänhän siellä kuitenkin sentään sovituskoppia tai -huonetta?

Joo mutta tuntu, että jos sinne astuu sisään nii kaikki kääntyy kattomaan :D
        Nyt oon kuitenkki changessa käyny ja oikee koko löytynyt vihdoin.

• löytö

Lindexiltä saa nykyään yhtä perus t-paita mallista mustaa, beigeä ja valkoista liiviä 65 ympäryksellä olisko E kuppiin saakka. Tämä oli ainakin minulle todella suuri helpotus, koska käytän kokoa 65DD. Ainiin ja hinta tosiaan 19,95e!

• 65D myös

Minun kokoni on myös 65D. Kauan käytin 70B-kokoa ja huonostihan ne istuivat, ennen mielsin D-kupin jotenkin suureksi enkä kuvitellut olevani edes C.

Kuinkas ollakkaan, kun eksyin Sokoksen alusvaateosastolle ja myyjän kanssa kokeiltiin eri mahdollisuuksia, niin sopiva 65D löytyi Calvin Kleinilta (heillä 30D). Eihän 65D isoja rintoja tarkoita (vain pientä rinnanympärystä ja siihen verrattua erotusta rinnanympärykseen) ja itse suosinkin push up -malleja, joita Calvin Kleinilla on ihan perusväreissä että kuviollisissa/pitsikoristeisissa liiveissäkin.

Sokos- ja Stockmann -tavarataloissa asioineena tiedän heidän voivan tilata useampia malleja koossa 65D, mikäli heiltä ei kyseistä kokoa juuri sillä hetkellä löydy, mutta CK sitä valmistaa. Kannattaa kysellä myyjiltä paikan päällä, mitä malleja koossa on mahdollista tilata liikkeeseen että pääsee sovittamaan. Useamman myyjän kanssa olen aiheesta puhunut, ja he ovat kertoneet että harva tajuaa olevansa 65D, ja kysynnän puutteen takia tavaratalot harvoin tilaavat kyseistä kokoa valmiiksi.

• U.U

Kävin tänään Lindexillä ja totesin saman kuin nimimerkki "löytyö". Halvalla suuriakin kuppikokoja pienellä ympäryksellä. Ainoa harmi on, että näteimmät kuosit olivat vain "teinikokoja" ja loppuivat 70C:hen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7415
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5364
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      253
      4524
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4455
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3227
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48
      2646
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2328
    8. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      28
      2291
    9. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      48
      2240
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2164
    Aihe