Olen sairaana kotona oksennustaudissa. Olo on perseestä. Yritin polttaa aamulla, mutta siitä tuli tosi paha olo. Ajattelinkin, että nyt loppuu keuhkojen tärveleminen. Teen tupakkalakon, perkule! Tapahan on ihan järjetön ja muutenkin turhaa rahankulua.
Jos olette itse päässeet eroon tupakasta tai tunnette semmoisia jotka ovat, niin neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan. Olen tehnyt puolivillaisia yrityksiä muutaman kerran aiemmin, mutta nyt on tosi kyseessä. Tavoitteena on siis vaatimattomasti ei enempää eikä vähempää kuin tupakaton loppuelämä.
Ja kun täällä näköjään muutkin on pyytäneet esirukouksia erinäisiin ongelmiinsa, niin teenpä saman. Siis jos kuvittelette olevanne keskusteluyhteydessä johonkin taivaallisista tonttu-ukoista, niin pyytäkää ensi keskustelutuokiossanne, että Aatami9 pääsisi eroon tupakasta. Se kannattaa joka tapauksessa. Jos onnistun, niin jumala sai sen aikaan ja jos homma kusee, niin tonttu-ukkonne katsoi sen parhaaksi ja tyhmä ihminen ei tiedä mikä on hänelle parasta (tässä tapauksessa tupruutelun jatkaminen).
Tupakkalakko
33
2222
Vastaukset
...sokeri-saatanaa joka yleensä iskee, kun tupakointi loppuu. Tupakoinnin lopetus on hieno asia, usein vain iskee karmiva ruokahalun nousu ja makeanhimo...Tsemppiä ja pikaista paranemista yöks-taudista.
muutaman päivän yrityksistäni tiedän, että syöminen lisääntyy. Jotain korviketekemistä kai se on ja makuaistikin paranee, kun ei tupakoi. Katsotaan, miten yököttely edistyy. Toivottavasti menee viikonlopun aikana ohi.
- ***.*.*.*.***
On lopettaa ihan kerralla! ei mitään niko laastareita tai piippuja van ihan kerralaan poikki! tila on pahempi vähän aikaa mutta palaudut nopeasti! laastareiden yms,jatkaa vaan kärsimystäsi sillä sinulla on vaan vähän paha olo mutta pitkän aikaan!
tsemppiä!
vinkki-älä pidä tupakkatuotteita kotona! tulee isompi rappu sytyttää jos joutuu hakemaan!yrittänyt nikotiini-inhalaattorin kanssa. Reilun viikon sitä kesti. Onhan se niinkin, että se oli vähän kuin tupakoinnin leikkimistä. Aina kun sitä piippua imeskeli, niin oli tupakka mielessä ja nikotiiniorjuuskin jatkui. Ajattelin tosiaan yrittää tällä kertaa ilman.
itseäni sitkeän flunssan avulla. Ei vaan tehnyt
mieli polttaa ja sitten kun tervehdyin, niin
kompensoin järjettömällä kahvin juomisella
ja (ei nikotiini-)purkan syömisellä.
Vaikeinta oli pysäkillä seisominen. Siis
ilman tupakkaa.- ja parempia vointeja
Kurja homma :( No yleensähän norotartunta menee päivässä ohi, että koeta kestää. Nestettä paljon!
Itse lopetin tupakoinnin yli 11 vuotta sitten. Sitä ennen tein tupakkilakon varmaan öbaut 200 kertaa. Sitten päätin, että lakkaan polttamasta. En tee tupakkilakkoa, vaan en yksinkertaisesti polta enää.
Ostin jotain hemmetin nicorettea rasian, ja söin niitä pari päivää, mutta sitten ajattelin, että jos tupakointi johtuu nikotiiniriippuvuudesta, niin parhaitenhan mokomasta pääsee eroon, kun ei sitä saa yhtään mistään. Sitä paitsi nuo nicoretethan ovat vielä kalliimpia kuin tupakka.
Jotkut huuliveikot väittävät, että viides vuosi on tupakkalakossa pahin. Kokemuksesta voin kertoa, etten siinä vaiheessa enää edes muistanut koko pahetta. Pahin vaihe on muutama ensimmäinen päivä.
Laitoin tupakasta säästyneet rahat asuntolainan lyhentämiseen. Kasvaneen lyhennyserän ansiosta laina-aika lyheni kolme vuotta! Nyt sekin on maksettu jo ajat sitten.
Tupakointi on kieltämättä rentouttavaa, mutta kalleutensa ja vaarallisuutensa vuoksi en sitä halua harrastaa. Hyödyt ovat huonoja puolia suuremmat. Toivotan menetystä lopettamispäätöksessäsi! Lukemattomien perseelleen menneiden lakkojen kokemuksesta voin kuitenkin sanoa, että tupakointia on mahdotonta lopettaa, jos se maistuu.- krrr
Toivotan tietenkin menestystä enkä menetystä. Vaikka toisaalta hyvä, jos menetät tupakit :)
olen miettinyt kyllä. Kyllä siihen toista tuhatta taitaa vuodessa upota. Semmoiselle rsahalle keksisi jo vaikka mitä käyttöä.
Saas nähdä kuinka äijän käy. Tämä nyt oli vähän semmoinen äkkipäätös, tuli vain aamulla mieleeni. Lopettaminen varmaan onnistuu paremmin, kun sen osaa perustella itselleen hyvin, miksi se kannattaa ja miksi tupakointi ei kannata.
Ihan helvetisti salmiakkia. Täti pääsi sillä eroon tupakista kun aina himon koittaessa kisko naamaansa salmiakkia.
Tietystihän yksi vaihtoehto on nämä törkykalliit nicotinell-purkat.- bubastis.tmi
toimii mulla ja purkkaa lisäks jos ahistaa.
- tupakantuska
Minulla se meni jotenkin näin. Laskin, että jos lopetan kerralla, niin pari kuukautta on tupakka vähän väliä ajatuksissa. Sitten se menee vähitellen ohi.
Jos jatkan polttamista, niin päivittäin tulee tilanteita, joissa ei pääse tupakille. Töissä pitää mennä pihalle, bussissa ei voi polttaa, kylässäkin sama juttu. Nämä kun ynnää niin johtopäätös on selvä. Helpoimmalla pääset, kun lopetat kerralla. - gdsdl
oli vuoden päivät ilman tupakkaa ja kertomansa mukaan ilman vaikeuksia, mutta aloitti sitten uudestaan. Mutta jossain vaiheessa hän taas vaan lopetti polttamisen ja silloin se kesti kauemmin, mutta tietääkseni polttelee taas.
Taisi siis olla niin, että ei se hypnoosi ollut se juttu, mikä tehosi, vaan itsesuggestio/päättäväisyys, että ei enää halua polttaa.
Hammastikkujen nakertelu auttaa kuulemma joitakin ihmisiä. - H3mmo
Suurin ongelma on tietenkin siinä, että pitää keksiä jotakin tekemistä niihin tilanteisiin, joissa ennen oli tapana polttaa. Se miten näissä tilanteissa kannattaa toimia riippuukin paljon siitä, millaiset tavat on ollut ja mikä juuri itselle sopii parhaiten.
Jos kaveripiirissä moni polttaa, niin lopettaminen on vaikeaa, vaikka polttavat kaverit tietenkin tukisivatkin päätöstä. Esimerkiksi jos vaikka katsotte leffaa ja porukka lähtee tupakalle, niin mitä teet? Jäät yksin sisälle katsomaan mainoksia? Menet ulos katsomaan kun kaverit polttavat?
Näitä tilanteita kannattaa jo etukäteen vähän miettiä, niin himo ei pääse yllättämään. Joku keittää kahvit, toinen jyystää purkkaa tai salmiakkia. Meille aikanaan armeijassa yksikköupseeri jopa ehdotti, että tupakoinin sijasta voisi vaikka mennä vessaan masturboimaan. :D No yleensä ratkaisu kuitenkin piilee jossakin, joka fyysisiltä piirteiltään muistuttaa tupakointia. Eli käsille jotakin tekemistä ja suuhun pitäisi tunkea jotakin. Osta vaikka tikkareita.ohjeita ja neuvoja pukkaa. Kiitos niistä. Toiset käyttävät nikotiinituotteita, toiset sanovat, että se pitkittää vain irti pääsyä. Täytynee löytää se oma tapa. Ajattelin kokeilla pastilleja ja ei-nikotiinipurkkaa. Mitä tulee tuohon tupakoijien seurassa oloon, ainakin aluksi aion välttää kyllä menemästä paikkaan, missä tupakoidaan. Vanhoista lakkoyrityksistä muistan, että tupakansavu tuoksuu uskomattoman houkuttelevalle, kun on ollut polttamatta muutaman päivän.
addiktiosta paraneminen on kai jokaiselle subjektiivinen kokemus ja addiktoitumisen aste kaikilla erilainen. Minä olen kummajainen tässä viinajutussa. Pystyn olemaan rapajuoppo, normaali viikoloppudokaaja ja kohtuukäyttäjä yhtä aikaa.
En tunne tarvetta dokaamiseen, mutta tupakan suhteen on toisin. Olen polttanut - sitäkin kohtuullisesti 10-15 savuketta päivässä - jo vuosikymmeniä, mutta kokonaan en ole edes yrittänyt päästä eroon.
Nyt olen kuitenkin ajatellut, että lopettaminen voisi olla paikallaan. Olen kuullut, että tupakan vieroitukseen olisi olemassa jo jokin hyvin tehokas lääkitys. Ajattelin puhua asiasta lääkärilleni, kunhan sinne ensi kerralla tulee asiaa.- beenthere
Minä kannatan tupakan polton lopettamista ja annan kaiken tukeni sille.
Minun veljeni ja kaksi sisartani ovat juuri lopettamassa näiden lääkkeiden avulla ja ainakin veljeni sanoo niiden auttavan kovasti. Kaksi kuukautta on nytr mennyt hänellä polttamatta. Lääke on Champix ja toimii antabuksen tavoin. Tupakka kuulemma yksinkertaisesti maistuu pahalle.
Itse lopetin kerrasta kuusi vuotta sitten. Poltin 1½-3 askia pöivässä. Motivaationa oli pelko keuhkosyövästä ja keuhkoahtaumasta. Ilma loppui alkuunsa, kun teki jotain enmmän rasittavaa.
Enää ei ole edes ajatuksissa koko tupakka. Paras asia, mitä olen itselleni ikinä tehnyt.
Tsemppiä kaikille lopetusta suunnitteleville!
Pitää olla varovainen kun pyytää rukous apuja.
Hannatäti voi vahingossa rukoilla,silloin voi vaikka henki lähteä.
No joo loppuishan se polttaminen siinä oheessa.Sillä pääsin minä eroon pari vuotta sitten ja mielestäni vielä helposti.
Nikotiinikorvaus hoidot eivät tepsineet, vieroitusryhmät eivät tepsineet, eikä vieroitusryhmä nikotiinikorvaushoito tepsineet. Zyban kuurin kun söi, niin siihen loppui tuprutus.
Kallishan se oli mutta toi hintansa takaisin puolessatoista kuukaudessa. Suosittelen..- Kössönöm
Voisi kysäistä lääkäriltä, kun siellä ensi viikolla käyn.
Kössönöm kirjoitti:
Voisi kysäistä lääkäriltä, kun siellä ensi viikolla käyn.
Reseptilääke.
Maksoi kolme vuotta sitten muistaakseni 157€ yhdeksän viikon kuuri..
Muistin juuri että kolme vuottahan siitä jo on kun lopetin..- Kössönöm
weccu kirjoitti:
Reseptilääke.
Maksoi kolme vuotta sitten muistaakseni 157€ yhdeksän viikon kuuri..
Muistin juuri että kolme vuottahan siitä jo on kun lopetin..niin halvemmaksihan tuo tulee kuin tupakanpoltto. Eikö sinun yhtään tehnyt mieli tupakkaa? Häiritsikö, jos muut polttivat?
Kössönöm kirjoitti:
niin halvemmaksihan tuo tulee kuin tupakanpoltto. Eikö sinun yhtään tehnyt mieli tupakkaa? Häiritsikö, jos muut polttivat?
Kun ei häirinnyt yhtään muiden polttaminen, vaikka pian kuurin loppumisen jälkeen testasin sitä menemällä raflaan jossa yleensä oli niin sankka tupakan savu että melkein piti mennä syömällä eteen päin, jos tällainen vertaus sallitaan. Ja kun ottaa huomioon, että mulla ei paljon luonteen lujuutta ollut. ei paljonkaan tarvinnut mieli tehdä, kun jo hyökkäsin ostamman tupakkia kioskilta.
Kössönöm kirjoitti:
niin halvemmaksihan tuo tulee kuin tupakanpoltto. Eikö sinun yhtään tehnyt mieli tupakkaa? Häiritsikö, jos muut polttivat?
Täytyy sanoa että tiedän pari tapausta, että ei ole onnistunut lopettamaan Zybaninkaan avulla..
Mutta mulla onnistui..- Kössönöm
weccu kirjoitti:
Täytyy sanoa että tiedän pari tapausta, että ei ole onnistunut lopettamaan Zybaninkaan avulla..
Mutta mulla onnistui..Minulla on vaan sellainen ongelma, että kun puolisonikin polttaa, että mitenkäs mahtaisin saada hänet tähän projektiin mukaan.
Silloin kun kävin vielä baarissa, niin kyllä sitä tupakkaa tuli joka hörpyn välissä tupruteltua. Nyt kun niissä ei saa enää polttaa, niin lopetin käymisen. Älytöntä jättää paukkulasi pöydälle ja mennä tupakalle johonkin koppiin. Pahimmassa tapauksessa on lasi hävinnyt ja istumapaikka mennyt.
Mutta pitääpä ottaa tänään puheeksi. En ole tuollaisesta lääkkeestä koskaan kuullutkaan.
- Kössönöm
En ole koskaan edes yrittänyt lopettaa.
Kerran olin niin hirveässä kurkkukivussa, että jo hengittäminen sattui. Ei tullut mieleenkään kiskaista silloin mitään savuja. Ja onhan niitä kuumetauteja ja muita, että ei vaan jaksa kömpiä sängystä ylös tupakka-askille.
Aika hullua kuitenkin, että kun olin polvileikkauksessa, niin tuli niin mieletön tupakanhimo, että vaikka tuskasta hikoilin, kun puudutus loppui, niin kotiin vaadin päästä. Sairaalassa olisin varmaan saanut kunnon morfiinitujaukset, mutta minä kahjo makasin kotona sohvalla, väänsin itkua, poltin tupakkaa, join viinaa ja popsin Panadolia.jälkeen voin sanoa, että tupakka pyörii koko ajan mielessä nyt. Sen tekee varmaan se tietoisuus siitä, että nyt ei saa polttaa, ei niinkään tupakanhimo jota hillitsee sairas olo. Mutta alku aina hankalaa jne.
Tuo Zyban-kuuri ei tosiaan vaikuta kalliilta, jos vertaa tupakoinnin hintaan. Ajattelin kuitenkin kokeilla lääkkeittä tai nikotiinituotteitta ainakin nyt viikonlopun olla.- Kössönöm
Aatami9 kirjoitti:
jälkeen voin sanoa, että tupakka pyörii koko ajan mielessä nyt. Sen tekee varmaan se tietoisuus siitä, että nyt ei saa polttaa, ei niinkään tupakanhimo jota hillitsee sairas olo. Mutta alku aina hankalaa jne.
Tuo Zyban-kuuri ei tosiaan vaikuta kalliilta, jos vertaa tupakoinnin hintaan. Ajattelin kuitenkin kokeilla lääkkeittä tai nikotiinituotteitta ainakin nyt viikonlopun olla.Kas kun ei ole vielä yksikään uskis tullut saarnaamaan, että ihminen on alhaisten viettiensä turmelema päihteiden orja, jos ei ota jesseä sydämeensä.
Mutta ehkä ne tupruttelevat itsekin. Ja kiskovat kaksin käsin viinaa, kun jessen silmä välttää.
- Hajuhaitake
Poltin toistakymmentä vuotta askin, puolitoista päivässä. Lopettaminen ei käynyt mielessäkään, kun en minä mielestäni oikeasti polttanut (aina löytyi jokin nerokas asia, jonka takia en "oikeasti" ollut nikotinisti).
Kerran tuli kyllästyminen vastaan - kyllästyin rahanmenoon, hajuhaittoihin ja yskimiseen - ja tumppasin viimeisen kerran. Kokeilin nikotiinipurkkaa, mutta siitä sain vain hikan ja kitkerän kitalaen, joten kokeilupakettikin meni roskiin.
Kun teki mieli tupakkaa, ajattelin vain, että on se kumma, jos ei selkärankaa löydy. Muutamassa viikossa loppui yskiminen ja alkoi monen kuukauden kausi, jonka aikana löytyi hienoja tuoksuja ja makuja. Nyt kadulla koko ajan leijhuva tupakankatku iljettää, ensin se toi vain mielihaluja pitkäksi aikaa. En olisi uskonut 5 vuotta sitten, että voin ajella perjantaisin kotiin kaupoan kautta miettimättä, riittävätkö röökit koko viikonlopuksi vai pitäisikö ostaa varastoon.
Niksejä minulla ei ole muita kuin se, että itsekurista se on kiinni. Kaikilla ei käsittääkseni ole itsekuria tarpeeksi, mutta toivottavasti sinulla on. :) - Milian***
Hae kirjastosta tai kaupasta kirja nimeltä "vihdoinkin eroon tupakasta", kirjoittajan nimeä en kuollaksenikaan muista, valitan.
Mutta kirja on Loistava. Etsi käsiisi a.s.a.p. Sulla on parhaat mahdollisuudet juuri nyt päästä eroon polttamisesta, kun nyt luet opuksen ollessasi polttamatta PAKOSTA :)- Milian***
gdsdl kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4000000000000035&posting=22000000014688777
http://www.terveydenhoitouutiset.fi/julk/carr/Sanoisin vielä, että kirja kannattaa ostaa omaksi..ihan vain varuilta, että repsahdus käy mielessä.
- Milian***
Milian*** kirjoitti:
Sanoisin vielä, että kirja kannattaa ostaa omaksi..ihan vain varuilta, että repsahdus käy mielessä.
harjoittaa pahoja tapoja kuten tupakkaa ja pedofiliaa.
- ei pilkkamielellä
Jeesus on vapauttanut. Ottanut jopa tupakanhimon pois. Eräs oli yrittänyt polttaa, mutta tupakka oli maistunut niin pahalta, että oli jäänyt yrityksetkin pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565450Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387- 1141647
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2441637- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3271164Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3221157