Tietääkö kukaan, ketkä suomalaiset rokkarit on suorittaneet siviilipalveluksen?
Tuli mieleen kun jossain mainittiin Tenkulan olleen Sentencedin miehistä ainoa armeijan käynyt, ja joskus aikaisemmin taas olen lukenut Hesarista tai Suomen Kuvalehdestä että armeija antaa taiteilijoille helposti täyden vapautuksen jos he sellaisen haluavat, ja niitä vapautuksen saaneita mainittiinkin silloin pitkä lista ja osaa oli haastateltu.
Sivarin käyneitä
4
1006
Vastaukset
- .........
Aika moni rokkari on käynyt sivarin. Tuossa vähän lueteltu tunnettuja suomalaisia, jotka ovat sivarin käyneet:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Siviilipalvelus_Suomessa#Tunnettuja_siviilipalvelusmiehi.C3.A4- Kenraali Juudas
En kiihkoile armeijan puolesta, mut en ymmärrä et miks joidenki on niin pirun vaikea mennä sinne (joo joo ei kaikille terveys sallii). Itse en erikoisemmin kannata mitään pakollista koska elämäni filosofia on lähellä anarkiaa, mutta kai joitaki asioita voi ottaa vastaan kokemuksena. Äläkä jaksako jauhaa pasifismista, kaverini kävi intin koskematta kertakaan aseeseen..
- erikseen,
Kenraali Juudas kirjoitti:
En kiihkoile armeijan puolesta, mut en ymmärrä et miks joidenki on niin pirun vaikea mennä sinne (joo joo ei kaikille terveys sallii). Itse en erikoisemmin kannata mitään pakollista koska elämäni filosofia on lähellä anarkiaa, mutta kai joitaki asioita voi ottaa vastaan kokemuksena. Äläkä jaksako jauhaa pasifismista, kaverini kävi intin koskematta kertakaan aseeseen..
mutta eikös tuo pasifismikieltäytyminen johdu yleensä siitä että vaikka armeijassa rauhan aikana kaikki olisikin ok, niin sotatilanteessa armeijan ja siviilipalveluksen käyneiden pitää joka tapauksessa tehdä sitten sitä mitä siinä tilanteessa käsketään (sotarikoksista on kuitenkin myös yksilöllä vastuu), eikä niitä käskyjä voi etukäteen tietää.
Kyllä kai kuka tahansa voi ampua johonkin maalitauluun, mutta eri asia on haluaako olla käytettävissä mahdollista sotaa varten. Ja entä jos Suomi liittyy Natoon... - General waste
Kenraali Juudas kirjoitti:
"En kiihkoile armeijan puolesta... Äläkä jaksako jauhaa pasifismista"
En ole rasisti, mutta...
Jumaliste, pöllö. Pasifismista jaksetaan jauhaa kunnes maailmanrauha koittaa!
http://www.telemail.fi/janne.pirinen/gw/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743022
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171709- 241667
- 261642
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279