Kiwit huomio!

meppis

Nyt kaikki Uudessa-Seelannissa työskennelleet(w&h) tai asuneet suomalaiset aktivoitukaa ja kirjoittakaa tänne kokemuksianne. Olisin matkavinkeistä ja kokemuksistanne todella kiitollinen =)
Oliko työn ja asunnon löytäminen helppoa? Millainen meininki ja ilmapiiri Uudessa-Seelannissa mahtaa olla ja mitä paikkakuntaa suosittelisitte ja miksi?

1

1224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JamesBond

Terve!

Asunnon löytäminen on helppoa, tarjontaa on paljon, mutta asumisen laatu saattaa yllättää (rujoudellaan). Talojahan siis ei ole eristetty ja home sekä tuuli tulevat taloon kutsumatta.

Töitäkin on helppo löytää, jos englantia osaa mongertaa. Palkka matkailijan perusduuneista lähtee noin kuudesta eurosta tunnissa ylöspäin. Eipä tuo paljoa ole, mutta hintatason huomioon ottaen sillä pärjää.
      Työilmapiiri on yleisesti ottaen todella lungi, eli täällä ei turhia stressata, mikä tosin välillä ketuttaa kun asiat ei oikeen onnistu. Mutta eipä ainakaan pääse verisuonet räjähtelemään päässä liiallisen stressin takia. Olen ollut useammassa kahvilassa yms. töissä ja olen nauttinut työilmapiiristä kovasti, ihmiset on mahtavan ystävällisiä eikä todellakaan tarvitse hermoilla liikaa.

Auckland on iso ja kansainvälinen kaupunki, hieman yli miljoona asukasta, mutta enpä ole hirveästi kuullut kehuja paikasta, ja omasta mielestäni se onkin tylsähkö paikka. Eteläsaarella asumista & työskentelyä kannattaa ajatella jo pelkästään maisemien takia. Christchurchia lukuun ottamatta kaupungit eteläsaarella ovat kiinnostavia ja tarjoavat paljon harrastusmahdollisuuksia vuorikiipeilystä metsästykseen. Minä olen tutustunut tarkemmin Wellingtoniin ja tykkään kovasti, sää on suoraan sanottuna perseestä mutta muuten kaupunki on kiehtova ja täynnä tekemistä & kokemista ja ystävällisiä ihmisiä.

Ei muuta kun lentokoneeseen mars, duuni ja majotus on helppoa hoitaa paikan päällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe