Minulla on kaksi koiraa ja nyt tarjottiin sijoitukseen kolmatta.
Miten elämä kolmen koiran kanssa poikkeaa kahden koiran kanssa elämisestä? Onko yksinäisen ihmisen mahdotonta elää kolmen suurehkon koiran kanssa? Olisin todella kiinnostunut ottamaan koiran, mutta en tiedä miten kaikki käytännössä sujuu. Joten miten on kolmen(tai useamman) koiran omistajat, pärjäättekö?
Kolme koiraa?
19
3647
Vastaukset
- koirista.
Itselleni tuli juuri kolmas koira. Hyvin pärjään, mutta koirani ovat kaikki pieniä, alle polvenkorkuisia. Kolmen suuren koiran kanssa en yksin pärjäisi. Tämä uusin koirani on jo aikuinen, todella rauhallinen ja hyväkäytöksinen. Ei rähjää eikä vedä hihnassa yhtään.
- kokenut..
Tarvitaan kaksi ihmistä tai yksi iso persoona.
Hyvälle omistajalle tarjotaan aina pentua. Anna ajan kulua ja katsele miten sujuu. Kolmas, vaikka tuntuisi helpolta laumaa on aina kolmas, jos on yksineläjä. Ihanne olisi kaksin. Näin ei aina ole mutta ...- pekeli
Elikäs kaksi koiraa olisi ihanne vai kaksi ihmistä huolehtimassa kolmesta koirasta :)? Ihmissuhteethan ovat sellaisia, että toinen ihminen voi tulla milloin vain elämään tai jos meitä olisi kaksi, se toinen ihminen saattaisi milloin vain lähteä.
- kokenut ..
pekeli kirjoitti:
Elikäs kaksi koiraa olisi ihanne vai kaksi ihmistä huolehtimassa kolmesta koirasta :)? Ihmissuhteethan ovat sellaisia, että toinen ihminen voi tulla milloin vain elämään tai jos meitä olisi kaksi, se toinen ihminen saattaisi milloin vain lähteä.
Panosta siihen mitä itse jaksat.
Se on imartelevaa jos joku tarjoaa pentua mutta laske nyt kerran vielä yhteen se kun olet itse flunssakuumeessa ja kaikki lupaamasi ulkoiluttajat sanovat eioota ja jaksaminen melkein miinuksella.
Tätä yritän sanoa. :) - pekeli
kokenut .. kirjoitti:
Se on imartelevaa jos joku tarjoaa pentua mutta laske nyt kerran vielä yhteen se kun olet itse flunssakuumeessa ja kaikki lupaamasi ulkoiluttajat sanovat eioota ja jaksaminen melkein miinuksella.
Tätä yritän sanoa. :)ne kaksi koiraa käyttää, kun minä olen flunssakuumeessa ja kukaan ei suostu tulemaan auttamaan? :)
En itse kyllä ole ajatellutkaan, että se olisi jotenkin imartelevaa, mutta voihan se joillekin olla. - pekeli
pekeli kirjoitti:
ne kaksi koiraa käyttää, kun minä olen flunssakuumeessa ja kukaan ei suostu tulemaan auttamaan? :)
En itse kyllä ole ajatellutkaan, että se olisi jotenkin imartelevaa, mutta voihan se joillekin olla.Niin nyt ei ole kysymys pennusta vaan toisen koirani emästä! :)
- kokenut ..
kokenut .. kirjoitti:
Tätä yritän sanoa. :)Ymmärrän mutta ajattele asiaa eteenpäin ilman kakkoshihnaa. .)
- Koirista ja sinusta
Onko sinulla aikaa ja mahdollisuuksia pitää kolmea koiraa. Aikaa vain tulokkaalle? Asiaan vaikuttaa koirien rotu, nyt kotona olevien iät.
- pekeli
Eli kysymyshän oli nimenomaan, että miten paljoa se eroaa kahden koiran kanssa elämisestä. Minulla on aikaa ja huomiota antaa kahdelle koiralle. En tiedä onko minulla aikaa kolmelle, sillä en tiedä miten paljoa se eroaisi kahden kanssa elämisestä?
Koirat ovat laumasidonnaisia, arktista tyyppiä. - kokenut..
pekeli kirjoitti:
Eli kysymyshän oli nimenomaan, että miten paljoa se eroaa kahden koiran kanssa elämisestä. Minulla on aikaa ja huomiota antaa kahdelle koiralle. En tiedä onko minulla aikaa kolmelle, sillä en tiedä miten paljoa se eroaisi kahden kanssa elämisestä?
Koirat ovat laumasidonnaisia, arktista tyyppiä.Kaksi tekee lauman, kolme tekee kolmen lauman. Kolmen laumassa ehkä hierarkiaa joutuu säätämään. Koirien hierarkia ei mene näissä aina niin kuin suunnitellut.Vain sinut tunteva voi sanoa mikä kapasiteettisi on.
- pekeli
kokenut.. kirjoitti:
Kaksi tekee lauman, kolme tekee kolmen lauman. Kolmen laumassa ehkä hierarkiaa joutuu säätämään. Koirien hierarkia ei mene näissä aina niin kuin suunnitellut.Vain sinut tunteva voi sanoa mikä kapasiteettisi on.
Kiitos hyvästä vastauksesta. Itse olin ajatellut lähinnä esim. lenkitykseen liittyviä ongelmia. Käyttääkö joku 3 koiraa yhtäaikaa remmilenkillä, jokainen erikseen vai pareittain?
Laumasta sen verran, että minä olen johtaja ja koirat ovat tasapuolisesti alinta kastia. - kokenut..
pekeli kirjoitti:
Kiitos hyvästä vastauksesta. Itse olin ajatellut lähinnä esim. lenkitykseen liittyviä ongelmia. Käyttääkö joku 3 koiraa yhtäaikaa remmilenkillä, jokainen erikseen vai pareittain?
Laumasta sen verran, että minä olen johtaja ja koirat ovat tasapuolisesti alinta kastia.Mikä sun tuleva lauma tulisi olemaan?
Jos se on vaatimuksiltaan laidasta laitaan tai jotain lähemmäs, tekisin tästä lauman vain kaksittain tai perheen ihmisten ehdoin. Kolme tasapäistä vielä vie mutta niillekin täytyy olla varajuttu.
Kovilla pakkasilla on hyvä olla vaikka patio minne minikoirat niiaa ja paskoo, isompien kanssa muut kävelyt.
Mitä päätätkin, tee tasapäinen lauma liikunnan ulkoilun suhteen. Lue koiraa, edes tuleeko niistä lauma. Tee varasuunnitelma sille kun olet neljänkympin flunssakuumeessa. Edellinen muuten on ehdoton itsenäisille joille satelee aneluita hoidon suhteen. Kun tarve tulee, kukaan ei ole paikalla tai muuta hauskaa. (koettua /nähtyä/kuultua/)
Nyt sun täytyy itse päätellä voimavarat. Mihin susta on ja mitä jos joudut vaikka umpisuolenleikkaukseen.
Tätä on niin vaikea tämän enempää kirjoittaa netitse. Netti on vain yksi väline mutta tavata livenä toinen juttu.
Tästä asiaan, mitä ystävät tutut sanovat aiheesta?
Noin henkilökohtaisesti vetänyt viiden laumaa ja todennyt että siinä on hyvä olla feedback, tosin kuin aiemmin mainitsin, on niitäkin jotka pärjää kummasti 400-kiloa koiraa kotona.
Kaikki on niin suhteellista. Toisille pieni on paljon ja toisille paljon on pientä koiranpidossa ja,-hoidossa.
Päätöstä toinen ei voi toisen puolesta päättää. Kuin sanottua hyvälle aina silloin tällöin tulee ehdotuksia mutta tällöin on hyvä asettaa aikaraja ja pistää ehdotus pokkariin. :) - pekeli
kokenut.. kirjoitti:
Mikä sun tuleva lauma tulisi olemaan?
Jos se on vaatimuksiltaan laidasta laitaan tai jotain lähemmäs, tekisin tästä lauman vain kaksittain tai perheen ihmisten ehdoin. Kolme tasapäistä vielä vie mutta niillekin täytyy olla varajuttu.
Kovilla pakkasilla on hyvä olla vaikka patio minne minikoirat niiaa ja paskoo, isompien kanssa muut kävelyt.
Mitä päätätkin, tee tasapäinen lauma liikunnan ulkoilun suhteen. Lue koiraa, edes tuleeko niistä lauma. Tee varasuunnitelma sille kun olet neljänkympin flunssakuumeessa. Edellinen muuten on ehdoton itsenäisille joille satelee aneluita hoidon suhteen. Kun tarve tulee, kukaan ei ole paikalla tai muuta hauskaa. (koettua /nähtyä/kuultua/)
Nyt sun täytyy itse päätellä voimavarat. Mihin susta on ja mitä jos joudut vaikka umpisuolenleikkaukseen.
Tätä on niin vaikea tämän enempää kirjoittaa netitse. Netti on vain yksi väline mutta tavata livenä toinen juttu.
Tästä asiaan, mitä ystävät tutut sanovat aiheesta?
Noin henkilökohtaisesti vetänyt viiden laumaa ja todennyt että siinä on hyvä olla feedback, tosin kuin aiemmin mainitsin, on niitäkin jotka pärjää kummasti 400-kiloa koiraa kotona.
Kaikki on niin suhteellista. Toisille pieni on paljon ja toisille paljon on pientä koiranpidossa ja,-hoidossa.
Päätöstä toinen ei voi toisen puolesta päättää. Kuin sanottua hyvälle aina silloin tällöin tulee ehdotuksia mutta tällöin on hyvä asettaa aikaraja ja pistää ehdotus pokkariin. :)öm.. Nyt en ihan kaikkea ymmärtänyt. Siis koirille on kyllä ulkotarha, missä mahdollisuus olla silloin kun minä olen kotona. Vahtimatta en uskalla tarhaan jättää.
Kyllähän niitä varasuunnitelmia on pitänyt tehdä jo silloin, kun ensimmäisen koiran hankki. Kuka sitä vahtii, kuka hoitaa, jos minä joudun vaikka umpparileikkaukseen.
Päätöksen luonnollisesti teen minä itse. Mutta edelleen kaipailen vastauksia normaaliarjesta kolmen koiran kanssa? Koirien luonteet ovat sellaiset, että suuria riitoja tuskin syntyy, vaikka kaikki ovatkin narttuja.
Saan ottaa kolmannen kokeeksi. Siinähän sen sitten näkee tuleeko siitä mitään :) - kokenut..
pekeli kirjoitti:
öm.. Nyt en ihan kaikkea ymmärtänyt. Siis koirille on kyllä ulkotarha, missä mahdollisuus olla silloin kun minä olen kotona. Vahtimatta en uskalla tarhaan jättää.
Kyllähän niitä varasuunnitelmia on pitänyt tehdä jo silloin, kun ensimmäisen koiran hankki. Kuka sitä vahtii, kuka hoitaa, jos minä joudun vaikka umpparileikkaukseen.
Päätöksen luonnollisesti teen minä itse. Mutta edelleen kaipailen vastauksia normaaliarjesta kolmen koiran kanssa? Koirien luonteet ovat sellaiset, että suuria riitoja tuskin syntyy, vaikka kaikki ovatkin narttuja.
Saan ottaa kolmannen kokeeksi. Siinähän sen sitten näkee tuleeko siitä mitään :)Sitten kaikki riippuu koirista ja sinusta ja koirien roduista. Luulen että olet jo päättänyt.
Kysymys ei ole kuin roduista joita mietit yhdistelmäksi. Kaikki muu on valmista. - pekeli
kokenut.. kirjoitti:
Sitten kaikki riippuu koirista ja sinusta ja koirien roduista. Luulen että olet jo päättänyt.
Kysymys ei ole kuin roduista joita mietit yhdistelmäksi. Kaikki muu on valmista.En ole vielä päättänyt, mutta kuten sanoin, olisin hyvin kiinnostunut siitä kolmannesta. Koirat ovat sekarotuisia, arktisia ja alkukantaisia. Taisin sanoa sen tuolla aiemminkin jossain. Tälläiset koirat ovat sellaisia, että niitä PITÄÄ olla vähintään se kaksi.
- ed....
pekeli kirjoitti:
En ole vielä päättänyt, mutta kuten sanoin, olisin hyvin kiinnostunut siitä kolmannesta. Koirat ovat sekarotuisia, arktisia ja alkukantaisia. Taisin sanoa sen tuolla aiemminkin jossain. Tälläiset koirat ovat sellaisia, että niitä PITÄÄ olla vähintään se kaksi.
Mikä se kolmas olisi. Mitä tämän hetkiset ovat?
Arktisia rotuja kyllä mutta yksilökohtaista miten ne tekevät lauman.
Se on sinun päätettävissä.(livenä) - ihmettä??!
ed.... kirjoitti:
Mikä se kolmas olisi. Mitä tämän hetkiset ovat?
Arktisia rotuja kyllä mutta yksilökohtaista miten ne tekevät lauman.
Se on sinun päätettävissä.(livenä)Johan aloittaja on jo monet kerrat sanonut että arktisia kaikki kolme, ja uusi tulokas yhden jo olemassa olevan koiran emä?!
Itse olen sitä mieltä, että menee kolme koiraa siinä missä kaksikin, varsinkin kun puitteet tuntuvat kohdallasi olevan kunnossa. Ota vain rohkeasti kokeiluun, jotta saat tuntumaan miten onnistuu esimerkiksi ulkoileminen usean hihnan kanssa. Kyllä se lauma muokkaantuu ajan kanssa ihan ilman suurempaa panikointia. - tai älä
ihmettä??! kirjoitti:
Johan aloittaja on jo monet kerrat sanonut että arktisia kaikki kolme, ja uusi tulokas yhden jo olemassa olevan koiran emä?!
Itse olen sitä mieltä, että menee kolme koiraa siinä missä kaksikin, varsinkin kun puitteet tuntuvat kohdallasi olevan kunnossa. Ota vain rohkeasti kokeiluun, jotta saat tuntumaan miten onnistuu esimerkiksi ulkoileminen usean hihnan kanssa. Kyllä se lauma muokkaantuu ajan kanssa ihan ilman suurempaa panikointia.Ei näistä kukaan voi tehdä päätöstä toisen puolesta näkemättä kokematta:
aloitus:
Kolme koiraa?
Kirjoittanut: pekeli 27.2.2009 klo 13.06
Minulla on kaksi koiraa ja nyt tarjottiin sijoitukseen kolmatta.
Miten elämä kolmen koiran kanssa poikkeaa kahden koiran kanssa elämisestä? Onko yksinäisen ihmisen mahdotonta elää kolmen suurehkon koiran kanssa? Olisin todella kiinnostunut ottamaan koiran, mutta en tiedä miten kaikki käytännössä sujuu. Joten miten on kolmen(tai useamman) koiran omistajat, pärjäättekö?
Itse olen sitä mieltä että siinä missä menee yksi koira niin menee toinenkin, mutta kolmas koira ei mene siinä missä kaksi.
Itselläni on 3 isoa koiruusta ja yksinäni elelen. Ihan hyvin meillä sujuu arki, itse kun on sellainen koirahöperö..heh :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465877Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6102326Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821181Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591048- 771023
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä541006Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61946- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778