Suomessa poliitikot ymmärtävät kansalta saadun valtakirjan toimia kansanedustajana merkitsevän konsensuksen diktatuuria. Suurin osa vallasta vielä delegoidaan eteenpäin hallitukselle ja hallituspuolueiden eduskuntaryhmille, jolloin valtapiiri edelleen pienenee. Kansanäänestyksiä vältellään, koska "tyhmä" kansa voisi äänestää poliittisen eliitin mielipidettä vastaan. Omalla tavallaan surkuhupaisaa kun puhutaan demokratiasta.
Onko sitten muutosta luvassa? Uutisettoman uutisen mukaan suunnitellaan kansalaisaloitetta jonka tekemiseen vaadittaisiin huomattava määrä kansalaisten allekirjoituksia. Sillä ei korvata kansanäänestyksiä, mutta annetaan ulkomaille kuva suomalaisesta demokratiasta joka on kuitenkin pitkälti näennäissävytettyä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200903019166729_uu.shtml
Uutinen ilman uutista
2
135
Vastaukset
- AIVAN OIKEASSA
KANSANVALTA JA DEMOKGRATIA,KUMPAINENKIN MEILTÄ TODELLISUUDESSA PUUTTUU ON VAIN MÄÄRÄTTYJEN PUOLUEJOHTAJIEN JA EK JOHTAJIEN MÄÄRÄYSVALTA
- vanhasen 54 v
eläkkeen, mutta ei tiennyt niinistön 62 v eläkettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997770- 1075587
- 2754851
- 494773
- 743527
- 502818
- 582497
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264