Minulla on noin yksi vuotias Rottweiler uros ja ajattelin mennä sen kanssa koulutukseen hankkimaan kokemuksia yms ja heti tuttavapiiri:
"Ai onko sulla ongelmia sen kanssa? Pureeko se? Tappaako se?"
Ärsyttävää..
1
454
Vastaukset
- hauvan omistaja
Kuvauksesi on valitettavasti koiran omistajan arkea. Itselläni nyt jo 3v. dobermanni ja kohtaan jatkuvasti "roturasismia" ja ennakkoluuloja sekä yleistä koirista ärsyyntymistä. Onneksi koirani on kuitenkin pystynyt osan niistä murtamaan kiltteydellään ja hyväntahtoisuudellaan..mutta kaikenlaisia ihmisiähän aina löytyy ja olenkin osannut nykyään olla ärsyyntymättä koska se on vain heidän omaa pikkumaisuuttaan, tietämättömyyttään ja toisten asioihin nokan työntämistä.
Joten helpommalla pääsee kun pitää mielessä, että vain sillä on merkitystä että itse tiedät miten asia on ja pidät huolen ettei koirasi anna aihetta pahoille kielille. Muulla ei ole väliä. Toki ulkopuoliselle voi koirasta kertoa kehittävän keskustelun puitteissa, mutta riitelemään ei kannata tietenkään lähteä ja osaatkin varmasti erottaa tilanteen milloin joku on halukas vastaanottamaan tietoa rodustasi eikä vain kommentoi ärsyttääkseen sinua..
Zemppiä koulutuksiin! Rottweiler on älykäs ja oppivainen koira :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732825
- 642713
- 681802
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161590- 201570
- 151412
- 481277
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229