kehtaako kysyä

kolmen kummeja

mitä olette mieltä, että kehtaako kysyä kummeiksi pariskuntaa, joilla on entuudestaan jo kolme pientä kummilasta. Pariskunnalla on myös pieni vauva.

Kummien "tehtävänä" olisi olla läsnä lapsemme elämässä ja mietimme, että kehtaako edes kysyä ihmisiä, joilla kuulostaa olevan jo "kädet täynnä". Emme halua, että heille tulee vaivautunut olo, jos he eivät halua enempää kummilapsia.

Onko parempi kysyä vai jättää kysymättä?

5

837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeessä

ja antakaa myös mahdollisuus kieltäytymiseen, ettei tule "pakkokummius"

• on niin

ettei kieltäytymiseen tarvita kenenkään lupaa. Ihmiset yleisesti luulevat, että kummiksi on pakko mennä jos pyydetään.

• kummiudesta kieltäytynyt
        on niin kirjoitti:

ettei kieltäytymiseen tarvita kenenkään lupaa. Ihmiset yleisesti luulevat, että kummiksi on pakko mennä jos pyydetään.

kummiudesta voi ja saa kieltäytyä, eikä siitä pitäisi kenenkään loukkaantua. Kummius on kuitenkin lupaus olla läsnä kummilapsen elämässä. Jos kummilapsia on entuudestaankin jo monta, niin kyllä se kummius pikkuhiljaa inflaation kärsii. Ja ennen pitkää kummius helposti menee siihen, että kummilapsia muistaa enää vain paketilla syntymäpäivinä ja jouluna, jos silloinkaan... Tätähän kummius ei ole.

Toki on niitäkin vanhempia, jotka valitsevat lapsilleen ns. lahjakummeja (hyvät tulot = kalliita lahjoja), mutta toivon mukaan vähemmistö ajattelee näin.

Mielestäni ihanteellinen määrä kummilapsia on 1-3, ainakin jos kaikki ovat vielä lapsia.

• oikeuksia

Kummi on ihan mitätön kummitus juttu jolla vain joku nimi merkitys. Kummi on vai nimi paperissa eikä sitouduta mihinkään. Ottakaa omat vanhempanne kummeiksi niin ei tarvitse vaivata ulkopuolisia.

• pakkokummi

Minä olen kummina pakosta yhdelle koulukaverille. Tapasimme 1-2 kertaa vuodessa viimeiset 7 vuotta ennen kummiksi joutumistani. Joskus nuorina tyttöinä kaveri sanoi, että minusta tulisi hyvä lapsirakkana hyvä kummi ja silloin olinkin asiasta innoissani.

Vuodet vierivät ja asuimme kaukana toisistamme. Sitten muutin lähemmäs kaveriani, tavattiin edelleen 1-2 kertaa vuodessa.

Sitten kaveri sai vauvan, tosin minulle siitä ei kerrottu vaan saan itse kuulla muuta kautta ja soitin onnittelupuhelun. Minulle soitettiin muutaman kuukauden päästä ja sanottiin, että ristiäiset on silloin ja silloin, pääsenkö. Yritin hiukan vonkua, että mulla on pieniä lapsia ja useita kummilapsia, mutta ketään mutta olin kuulemma luvannut. Kuvittelin lapsella olevan monta kummia valittuna ja olevani tyyliin yksi kuudesta kummista. Paikalla selvisi, että olen sylikummi.

Nyt kummilapsen äiti marisee miten en käy viikottain tapaamassa, en soittele tarpeeksi usein tai ota yökylään nyt jo aika isoa lasta. Minun olisi pitänyt muuttaa elämääni todella paljon ollakseni kyllin hyvä kummi. Ihmettelen miksi pyysivät, jos en itsenäni kelpaa. Ihmettelen myös miten voi olettaa kaveruuden muuttuvan läheiseksi ystävyyssuhteeksi vain kummiuden myötä.

Kyllä kaduttaa etten vaan tiukasti sanonut, että en suostu. Monelta mielipahalta olisi säästytty puolin ja toisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5627
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      574
      2092
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1154
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1003
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      56
      895
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      768
    Aihe