Niin miksi sinne mätetään suolaa? Sohvatiikeri? Muut suolaajat? Tiellä 40 km/h rajoitus.
Pernontie Raisiossa
7
582
Vastaukset
- Sohvatiikeri
Ei mulla parempaa tietoa ole.
- käyttämättömät suolat
jota ei saada muuten käytettyä talven aikana. Kutakin tieosuutta varten on nääs käytettävä tietty määrä rahaa jotta ensi talveksi saadaan taas uudet suolarahat. Niitä suoloja kaadetaan jopa mereen kiintiöiden kuluttamiseksi. (Nimim. kokemusta on)
- tiemestarille
mutta todennäköisesti saat saman vastauksen kun minä soittaessani Espoon alueen tiemestari Jarmo Puhariselle, eli kiintiöt ei ole täynnä.
Kyseinen keskustelu koski Espoon Länsiväylällä ollutta suola-autoa, joka tyhjensi lastiaan kaatosateessa Iso omenan kohdalla sijainneeseen liityntäkaistaan maaliskuussa 2003.
Tämä suola-auto siis peruutti tarkoituiksella erittäin hitaasti luiskaa ylös, suolalevitin täysillä.
Lämpötila oli 4 astetta ja vettä satoi kaatamalla elikkä liukkaudentorjunnalla ei ollut mitään tekemistä asian kanssa.
Puharinen vastasi kysymykseeni hyvin yksiselkoisesti: "Meillä on vielä kolmasosa tämän talven kiintiöistä käyttämättä, joten suolausta ei voi lopettaa".
Mitä tästä voi päätellä? Suolat on ajettava teille vaikka kaatosateessa että saadaan ens vuoden määrärahat täyteen ja ympäristö pilattua. Harmi että ympäristölaitos ei puutu tähän asiaan, olen itse sitä mieltä että noi pässit pitäs laittaa vastuuseen tosta maaperän turhasta myrkyttämisestä.- Kiintiöt ja ohjekirjat
Tiehallinto elää omaa elämäänsä eikä nykyaika sitä muuta. Miten järki pääsisisi noiden kiintiöiden ja ohjekirjojen sekaan.
Olisiko kohtuus, että tienkäyttäjilläkin olisi edes pieni vaikutus byrokraattiseen organisaatioon?
Ketkä ovat Tihallinnon asiakaaita?
Mitkä ovat tiehallinnon tehtävät?
Kuka tämän kaiken maksaa?
Mihin veromarkkamme käytetään?
Kumpi on tärkeämppää turvallisuus vai vanhentuneet ohjekirjat? - Sohvatiikeri
Nimittäin vitsihän tuo on Jarmolta ollut, jos tosiaan on noin sanonut.
Eikä hän tiehallinnon tiemestarina voi edes mennä sanomaan urakoitsijalle (YIT) miten paljon missäkin tilanteessa on suolaa käytettävä. Vai olisko ollut Tieliikelaitos silloin 2003?
Suolan käyttöä arvioidaan keväällä. Silloin lasketaan, paljonko suolaa on mennyt. Jos urakoitsija on käyttänyt vähän, saa bonusta. Jos on käyttänyt paljon, menee sakoille. Kummatkin ovat ihan merkittäviä.
Vaikka turhahan teille tätä urakointikäytäntöä on selostaa, kun ette halua ymmärtää, vaan höpötätte jostain kiintiöistä. - tai ex-sellaiset
Sohvatiikeri kirjoitti:
Nimittäin vitsihän tuo on Jarmolta ollut, jos tosiaan on noin sanonut.
Eikä hän tiehallinnon tiemestarina voi edes mennä sanomaan urakoitsijalle (YIT) miten paljon missäkin tilanteessa on suolaa käytettävä. Vai olisko ollut Tieliikelaitos silloin 2003?
Suolan käyttöä arvioidaan keväällä. Silloin lasketaan, paljonko suolaa on mennyt. Jos urakoitsija on käyttänyt vähän, saa bonusta. Jos on käyttänyt paljon, menee sakoille. Kummatkin ovat ihan merkittäviä.
Vaikka turhahan teille tätä urakointikäytäntöä on selostaa, kun ette halua ymmärtää, vaan höpötätte jostain kiintiöistä.Eihän me alennuta kommunikoimaan asiakkaidemme kanssa, kun ne eivät käytä samaa byrokraattista terminologiaakaan kuin me virkamiehet!
Toisaalta rahathan tulee verovaroista eikä suoraan tien käyttäjiltä ja nehän maksaa takuu varmasti kaikki kulut vaikka vahän töppöiltäisikin. - ittes
Sohvatiikeri kirjoitti:
Nimittäin vitsihän tuo on Jarmolta ollut, jos tosiaan on noin sanonut.
Eikä hän tiehallinnon tiemestarina voi edes mennä sanomaan urakoitsijalle (YIT) miten paljon missäkin tilanteessa on suolaa käytettävä. Vai olisko ollut Tieliikelaitos silloin 2003?
Suolan käyttöä arvioidaan keväällä. Silloin lasketaan, paljonko suolaa on mennyt. Jos urakoitsija on käyttänyt vähän, saa bonusta. Jos on käyttänyt paljon, menee sakoille. Kummatkin ovat ihan merkittäviä.
Vaikka turhahan teille tätä urakointikäytäntöä on selostaa, kun ette halua ymmärtää, vaan höpötätte jostain kiintiöistä.Nimittäin olet selvästi Tiehallinnon palkkalistoilla kertomasi perusteella.
Kaiken kukkuraksi leikit vielä tyhmää; "Vai olisko ollut Tieliikelaitos silloin 2003?"
Tielaitos lakkautettiin vuonna 2001, tiedoksi vaan, (tai siis tämänhän jo tiesit jokatapauksessa).
Valheellisessa päätelmässäsi todistit vieläpä suolakiintiöiden olemassaolon Tielaitoksen olemassaolon aikana, muutenhan et olisi koko asiaa ottanut esille.
YIT ja YIT? Eipä oo pahemmin YIT:n autoja näkyny liikenteessä. On Kuljetus OY Vauhtikasia, Koneyhtymä Engmania sun muuta aliurakoivaa puljua pääosin tuolla pilaamassa teitä.
Sillon kun YIT aloitti vuonna 2004-2005, oli talon omat koneet liikenteessä ja suolaa laitettiin tasan tarkkaan siihen ajoradalle, eikä niinkun nyt, eli suolalevitttimet on niin täysillä että piennarkin on aivan valkosessa paskassa. Eihän siellä pientareella saa edes ajaa, miksi sekin on myrkytettävä?
Taisi jäädä Puhariselle kielenpäälle tuo "kiintiö" -sana kun se on pääasiassa ollut Tielaitoksen perusperiaate talvihoidossa ennen näitä urakoitsijoita.
Tosin ei todellakaan näytä kovin hyvältä niittenkään toiminta, mutta turhahan sitä on valvoa, kuhan paskaa menee teille ja maaperään mahollisimman paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742862
- 642743
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171619- 201580
- 181454
- 481287
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239