Hajoaa pää kun koko ajan mietin mitä voi tapahtua kuoleman jälkeen. Tältä palstalta kun katoin yhen helvetti-videon sain tosi pahan paniikkikohtauksen. Helvettiin kuulemma mennään omasta tahdostaan, sinne en halua, mut kuka tietää jos joudunkin sinne. Järkytyin pahasti kun näin sen videon. Armahda Jumala meitä.
Helvetti on
55
2259
Vastaukset
- ja helvetti
on todellisia paikkoja. Jumala ja saatana on todellisia. Kaikki mitä lukee raamatussa on totta.
- se video on
haluan nähdä
- Kempiläinen
...ovat kylläkin mielikuvituksen ja tehostemestareiden tuotetta. Se helvetti, josta Jeesus puhui, oli Gehenna eli Hinnomin laakso Jerusalemin eteläpuolella. Siellä poltettiin Jerusalemin roskat ja joskus eläinten raatoja ja teloitettujen rikollisten ruumiita. Tuhoeläinten torjumiseksi siellä pidettiin yllä "sammumatonta tulta". Nyt tuli on kuitenkin sammunut ja helvetin laakso on aika mukavan näköinen vehreä paikka, kuten voit todeta hakemalla googlen kuvahaulla esim. "Hinnom Valley" tai esim. seuraavista linkeistä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Gehenna
http://gospelthemes.com/hell.htm
Nykyaikainen helvettikäsitys syntyi vasta 300-luvulla ja yleistyi mm. kirkkoisä Augustinuksen ansiosta. Alkukristityt uskoivat yleisesti joko pahojen lopulliseen tuhoon tai kaikkien pelastumiseen (mm. kirkkoisät Klemens Aleksandrialainen, Origenes). Kummallekin käsitykselle löytyy Raamatusta enemmän näyttöä kuin ikuiselle kidutukselle. Esim. Ilmestyskirjan loppupuolella kerrotaan, ettei "kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Erittäin mielenkiintoinen kuvaus helvetin kehtyksestä löytyy Kari Kuulan kirjasta Helvetin historia. Kuulan samanaiheisen luentosarjan voi kunnella netissä osoitteessa
http://www.kantti.net/luennot/2006/helvetinhistoria/- aloittaja
Jos kertoisin siitä videosta mua taas syytettäisiin helvetillä pelottelemisesta. Nimittäin oon aikaisemmin kertonu siitä videosta ja se mun viesti poistettiin. Oikeastaan sen helvettivideon sanoma on pelastus eikä pelottelu. Jeesus pelasti meidät helvetiltä ja meidän pitää olla kiitollisia siitä.
- minua kertonu
aloittaja kirjoitti:
Jos kertoisin siitä videosta mua taas syytettäisiin helvetillä pelottelemisesta. Nimittäin oon aikaisemmin kertonu siitä videosta ja se mun viesti poistettiin. Oikeastaan sen helvettivideon sanoma on pelastus eikä pelottelu. Jeesus pelasti meidät helvetiltä ja meidän pitää olla kiitollisia siitä.
siitä videosta, sen videon löytää tältä palstalta. Sen kerron että jokainen valitsee tiensä, palvelemalla saatanaa mennään helvettiin ja palvelemalla Jumalaa säästymme toivon mukaan helvetin kauhuilta. Oon 100% varma että joka ikinen saatananpalvoja lopettais saatananpalvonnan sen videon jälkeen ja kääntyisi Jeesuksen puoleen. Ja oon 99% varma että jokainen tulisi uskoon sen videon katsottuaan. Joten pyydän antakaa neuvoja teenkö oikeen jos kerron siitä videosta? Itse ainakin tulin 100%.sti uskoon sen videon jälkeen.
- pelotteluksi,
aloittaja kirjoitti:
kumma kyllä, miten ihmismieli on kieroiluun taipuvainen ja näkee kaiken muun muttei sitä, mikä laittaisi ihmisen vastuuseen oman itsekkään minän valinnoista.
Eräs raamatunopettaja sanoo: "Ennen kaikkea Jeesus pelastaa meidät meidän omilta synneiltämme. Helvetin välttäminen on vain lisäbonus. Aina kysytään, miksi rakastava Jumala laittaa ihmisiä helvettiin. Kukaan ei kysy, miksi Pyhä Jumala laittaa ihmisiä helvettiin". - ottoalli
minua kertonu kirjoitti:
siitä videosta, sen videon löytää tältä palstalta. Sen kerron että jokainen valitsee tiensä, palvelemalla saatanaa mennään helvettiin ja palvelemalla Jumalaa säästymme toivon mukaan helvetin kauhuilta. Oon 100% varma että joka ikinen saatananpalvoja lopettais saatananpalvonnan sen videon jälkeen ja kääntyisi Jeesuksen puoleen. Ja oon 99% varma että jokainen tulisi uskoon sen videon katsottuaan. Joten pyydän antakaa neuvoja teenkö oikeen jos kerron siitä videosta? Itse ainakin tulin 100%.sti uskoon sen videon jälkeen.
jos joku ymmärtää ajoissa pysähtyä ja tulla ristin juurelle, niin eikö se ole hyvä asia.
Tunnettu evankelista Reino Valkama, kertoo elämänkerta kirjassaan, miten hänelle Jumala näytti kohti helvettiä meneviä ihmisiä ja Reinolta Herra kysyi:
"Jos sinä tahtoisit, niin voisit joitakin näistä johtaa pois kadotuksen tieltä"
Ja Reino vastasi että kyllä minä tahdon. Noina päivinä alkoi hänen evankelistan työnsä ev.lut.kirkon piirissä ja tietääkseni jatkuu edelleen. Ja pitkä on se rivi suomalaisia, joita Reino on saanut johdatella pelastukseen. - kuka mutta joku
ottoalli kirjoitti:
jos joku ymmärtää ajoissa pysähtyä ja tulla ristin juurelle, niin eikö se ole hyvä asia.
Tunnettu evankelista Reino Valkama, kertoo elämänkerta kirjassaan, miten hänelle Jumala näytti kohti helvettiä meneviä ihmisiä ja Reinolta Herra kysyi:
"Jos sinä tahtoisit, niin voisit joitakin näistä johtaa pois kadotuksen tieltä"
Ja Reino vastasi että kyllä minä tahdon. Noina päivinä alkoi hänen evankelistan työnsä ev.lut.kirkon piirissä ja tietääkseni jatkuu edelleen. Ja pitkä on se rivi suomalaisia, joita Reino on saanut johdatella pelastukseen.laittoi semmosen viestin tänne että ''kiinnostaisko tietää,, se toinen video on helvettivideo joka sai minut paniikkiin. En pelottele, haluan vaan että toiset tietää että helvetti on todellinen paikka! Toivon että katsotte loppuun sen videon, siinä lopussa lausutaan rukous joka toivon mukaan pelastaa helvetiltä.
- ..helvetistä..
Kuules Kempiläinen! Kyllä Jeesus puhui OIKEASTA helvetistä eikä mistään maanpäällisestä laaksosta.
Sinä johdat ihmisiä harhaan! Lue Raamattu tarkemmin! - ..miksei kukan kysy?
pelotteluksi, kirjoitti:
kumma kyllä, miten ihmismieli on kieroiluun taipuvainen ja näkee kaiken muun muttei sitä, mikä laittaisi ihmisen vastuuseen oman itsekkään minän valinnoista.
Eräs raamatunopettaja sanoo: "Ennen kaikkea Jeesus pelastaa meidät meidän omilta synneiltämme. Helvetin välttäminen on vain lisäbonus. Aina kysytään, miksi rakastava Jumala laittaa ihmisiä helvettiin. Kukaan ei kysy, miksi Pyhä Jumala laittaa ihmisiä helvettiin".Kirjoitat:
# Kukaan ei kysy, miksi Pyhä Jumala laittaa ihmisiä helvettiin". #
EI Pyhä Jumala 'laita' ketään helvettiin. Kyllä se tie helvettiin on ihmisen itsensä valitsema. - se viesti
kuka mutta joku kirjoitti:
laittoi semmosen viestin tänne että ''kiinnostaisko tietää,, se toinen video on helvettivideo joka sai minut paniikkiin. En pelottele, haluan vaan että toiset tietää että helvetti on todellinen paikka! Toivon että katsotte loppuun sen videon, siinä lopussa lausutaan rukous joka toivon mukaan pelastaa helvetiltä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000057&posting=22000000041330960
Se toinen video. Muistutan kannattaa katsoa aivan loppuun se video. Sen videon on tarkoitus pelastaa helvetiltä. - Kempiläinen
..helvetistä.. kirjoitti:
Kuules Kempiläinen! Kyllä Jeesus puhui OIKEASTA helvetistä eikä mistään maanpäällisestä laaksosta.
Sinä johdat ihmisiä harhaan! Lue Raamattu tarkemmin!Kyllä Jeesus puhui ihan oikeasti paikasta nimeltä Gehenna Jerusalemin eteläpuolella. Ikuinen kidutus on uskovien jälkeenpäin tekemä tulkinta asiasta. Gehennassa ei Jeesuksen aikaan poltettu ihmisiä elävältä vaan ainoastaan teloitettujen ruumiita. Juutalaisille se merkitsi käsittääkseni tasan tarkkaan ikuisen elämän vastakohtaa, häpeällistä kuolemanrangaistusta.
- ymmärretään...
..miksei kukan kysy? kirjoitti:
Kirjoitat:
# Kukaan ei kysy, miksi Pyhä Jumala laittaa ihmisiä helvettiin". #
EI Pyhä Jumala 'laita' ketään helvettiin. Kyllä se tie helvettiin on ihmisen itsensä valitsema.Etkö huomannut että kommentoimasi tekstikohta oli lainausmerkeissä ja siten toisen henkilön suusta? Totta kai tiedän että tie helvettiin on ihmisen itsensä valitsema samoin kuin tietää tuo raamatun opettajakin, joka lauseen esitti. Mutta kysymyshän oli siitä että aina kysytään tuo sama kysymys rakastavasta Jumalasta helvettiin heittäjänä, eikä ymmärretä Jumalan pyhää ja oikeudenmukaista puolta. Eli raamatunopettaja käytti samaa sanaa kuin yleisesti 'miksi Jumala laittaa ihmisiä helvettiin' -kysymyksen esittäjät.
- -kirjasta
Kempiläinen kirjoitti:
Kyllä Jeesus puhui ihan oikeasti paikasta nimeltä Gehenna Jerusalemin eteläpuolella. Ikuinen kidutus on uskovien jälkeenpäin tekemä tulkinta asiasta. Gehennassa ei Jeesuksen aikaan poltettu ihmisiä elävältä vaan ainoastaan teloitettujen ruumiita. Juutalaisille se merkitsi käsittääkseni tasan tarkkaan ikuisen elämän vastakohtaa, häpeällistä kuolemanrangaistusta.
Missä noista tekstikohdista puhutaan Gehennasta?
Matt. 5:29
"Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin."
Matt. 5:30
"Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin."
Matt. 10:28
"Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."
Mark. 9:43
"Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen."
Mark. 9:45
"Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin."
"Mark. 9:47
Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,"
Luuk. 12:5
"Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää."
------------
John Bunyan, 'Kristityn vaellus' -kirjan tekijä, kirjoittaa kirjassa 'Näkyjä taivaasta ja helvetistä' seuraavaa:
"Niin, sanoi taivaallinen vierailija hyvin suloisesti, "tulemiseni tarkoitus on vakuuttaa sinua iankaikkisten asiain todellisuudesta, jotta sinä et enää koskaan epäilisi. Ei ainoastaan uskon kautta, vaan myös näkemisen kautta. Sillä minä tulen näyttämään sinulle asioita, joita ei vielä koskaan ole kuolevaisilla silmillä nähty; ja sitä varten sinun silmäsi vahvistetaan ja tehdään kykeneviksi näkemään näkymättömiä."
Näistä enkelin yllättävistä sanoista olin hämmästynyt ja epäilin, kuinka voisi kaikki tämä olla mahdollista. Sanoin hänelle: "Oi herrani, kuka on mahdollinen näkemään sellaista näkyä?" Siihen hän vastasi: "Ilo Herrassa tulee olemaan sinun väkevyytesi." Sen sanottuaan hän tarttui minuun ja sanoi: "Älä pelkää, sillä minut on lähetetty näyttämään sinulle asioita, joita et ole nähnyt." Ja ennen kuin huomasinkaan, olin kaukana maan yläpuolella, se näytti minusta hyvin pieneltä pisteeltä verrattuna siihen valojen piiriin, johon minut oli siirretty.
"Minulla on", sanoi enkeli, "määräys johdattaa sinut takaisin alas maailmaan, ei ainoastaan maahan, josta sinut otin, vaan pimeyden ruhtinaan valtakuntaan. Että sinä siellä saisit nähdä millaisen synnin palkan on kiivastunut Tuomari valmistanut. Hän on vanhurskaasti tuominnut heidän kapinansa, kun he tahtoivat korottaa itsensä Kaikkein Korkeimman valtaistuimen yläpuolelle. Mutta älä kuitenkaan pelkää, sillä kuten olen saanut määräyksen viedä sinut sinne, niin samoin olen myös saanut määräyksen tuoda sinut takaisin ja jättää sinut maailmaan, josta sinut otin.
Tänä aikana me olimme tulleet alhaisimpaan ilmakehään, missä näin joukoittain hirveitä olentoja, kauhean mustia näöltään, lentelevän pois minun kirkkaan saattajani loistavasta läheisyydestä. "Nämä ovat varmasti", minä sanoin, "joitakin helvetin etuvartijoita, niin mustia ja kauhistuttavia he ovat näöltään."
"Nämä ovat", sanoi saattajani, "joitakin niistä luopiohengistä, jotka harhailevat ylös ja alas ilmassa ja kulkevat maailmassa niin kuin kiljuvat jalopeurat etsien kenen saisivat niellä. Ja vaikkakin ne on johdettu tänne, sinä tulet pian näkemään ne omalla pimeyden alueellaan, sillä me olemme nyt helvetin kuilun yläpuolella."
Kysyin häneltä edelleen: "Mitä olivat nuo mustien, kauheiden olentojen joukot, jotka liitelivät ilmassa maailman yläpuolella ja joita olisin kovasti pelännyt ilman sinua, mutta joiden minä näin pakenevan, kun sinä kuljit ohi? Varmaan he eivät olleet kelvollisia joutumaan tekemisiin sen kirkkauden kanssa, jolla sinut on varustettu."
Hän vastasi: "Ne olivat langenneita luopiohenkiä, jotka ylpeytensä ja kapinallisuutensa tähden on heitetty ulos taivaasta ja jotka nyt harhailevat. Ne on Kaikkivaltiaan määräyksestä sidottuina pimeyden kahleilla säilytettäviksi suuren päivän tuomioon asti. Lankeemuksesta saakka niiden on sallittu astua alas maailmaan valituille koetukseksi ja jumalattomille tuomioksi. Ja vaikka nyt näetkin niiden olevan olennoltaan mustia ja kauheita, ne olivat kerran valkeuden lapsia ja olivat puetut ihanaan kirkkauden pukuun, niin kuin näet minunkin olevan. Ja tämä menetys, vaikka se olikin heidän oman, tahallisen syntinsä seuraus, täyttää heidät kiukulla ja raivolla meidän iäti ylistettävää Jumalaamme kohtaan, Häntä, jonka voimaa ja majesteettiuuta he pelkäävät ja vihaavat."
"Mutta sano minulle, onnellinen saattajani", minä lausuin, "eikö niillä, tahi ainakin joillakin heistä, ole toivoa jonkin aikakauden jälkeen päästä uudelleen sovintoon Jumalan kanssa?"
"Ei, ei ollenkaan! He ovat kadotetut iankaikkisesti. He olivat ensimmäisiä, jotka tekivät syntiä, eikä heitä vietelty. Heidät heitettiin ulos taivaasta kerta kaikkiaan. Sitä paitsi Jumalan Poika, siunattu Messias, jonka kautta yksin pelastus voidaan saada, ei pukeutunut enkelin muotoon, vaan jätti kaikki luopuneet enkelit perikatoon ja otti haltuunsa ainoastaan Aabrahamin siemenen. Ja siitä syystä he niin suuresti vihaavat ihmislapsia, sillä heille on kidutusta nähdä heidät taivaan perillisinä, samalla kun he itse ovat tuomitut helvettiin.
Kohta havaitsin saattajani sanat tosiksi, sillä pian meidät ympäröi pimeys, joka oli paljon synkempi kuin yö. Sitä seurasi haju, joka oli paljon tukahduttavampi kuin palavan tulikiven katku, samalla kun korvani täytti niin kauhea tuomittujen henkien kiljunta, että kaikki mitä epäsointuisimmat äänet maailmassa ovat siihen verrattuina soinnukkainta musiikkia.
"Nyt sinä olet helvetin rajalla", sanoi suojaava enkelini, "mutta älä pelkää tuhoojan voimaa, sillä kuninkaalliselta valtaistuimelta saamani määräys suojaa sinua kaikelta vaaralta. Täällä sinä saat kuulla paholaisilta ja tuomituilta sieluilta heidän loppumattoman perikatonsa kirotut syyt. Ja mitä sinä haluat kysyä, kysy, ja he vastaavat sinulle.
Eräs sanoi toiselle kidutetulle kärsimystoverilleen: "Kirotut olkoot kasvosi, että koskaan loin silmäni sinuun! Minun onnettomuuteni on sinun syytäsi. Minä saan kiittää tästä sinua, sinun ansiota on se, että minä olen täällä. Sinä houkuttelit minua, sinä se saatoit minut tähän paulaan. Sinun ahneutesi ja petollisuutesi ja köyhien sortamisesi ja vaivaamisesi saattoi minut tänne. Jospa olisit ollut minulle hyvänä esimerkkinä, niin kuin olit huonona, olisin nyt taivaassa. Siellä olisin yhtä onnellinen kuin nyt olen onneton. Mutta kuinka kurja minä olinkaan seuratessani sinun askeleitasi! Se on vienyt minut näin surkeaan tilaan ja tuhonnut minut iankaikkisesti! Oi, jospa en koskaan olisi nähnyt sinun kasvojasi. Jospa et koskaan olisi syntynyt tehdäksesi minun sielulleni sitä pahaa, mitä olet tehnyt!"
"Voi minua kurjaa, onnetonta! Kadotettu iankaikkisesti, iankaikkisesti! Voi näitä murhaavia sanoja 'iankaikkisesti'! Eikö tuhat vuotta riittäisi kantamaan sitä tuskaa jota, jos voisin sitä välttää, en tahtoisi kärsiä yhtä hetkeä, vaikka saisin tuhat maailmaa? Ei, ei, minun onnettomuudellani ei ole koskaan loppua; tuhannen tuhansien vuosien jälkeen se tulee jatkumaan yhä iankaikkisesti. Oi, onneton, avuton, toivoton tila todellakin! Tämä 'iankaikkisesti' on helvettien helvetti. Oi, kirottua, kurjaa! Kirottu koko iäisyydeksi! Kuinka narrimaisesti olenkaan tehnyt itselleni! Mihin tyhmään mielettömyyteen Olinkaan syyllinen valitessani synnin lyhyen nautinnon näin kalliin iankaikkisen vaivan hinnalla! Kuinka usein minulle sanot tiinkaan, että niin tulisi käymään! Kuinka usein varoitettiinkaan jättämään synnin polut, jotka varmasti saattaisivat minut iankaikkisen kuoleman kammioihin! Mutta minä kuuron tavoin, en kallistanut korviani noille varoituksille, vaikka he varoittivat niin viisaasti. He sanoivat minulle usein, että minun lyhytaikainen nautintoni tulee pian vaihtumaan iankaikkiseen vaivaan. Ja nyt liian surullinen kokemukseni sanoo minulle sen, se sanoo sen todellakin, mutta on liian myöhäistä auttaa, sillä minun iankaikkinen osani on määrätty ainaiseksi.
Miksi minulle oli annettu tilaisuus? Miksi minut oli varustettu kuolemattomalla sielulla. Miksi niin vähän välitin siitä? Oi, kuinka oma laiminlyöntini viiltääkään minua kuolettavasti, ja kuitenkin tiedän, etten voi enkä saa kuolla. Mutta elää kuolettavaa elämää on pahempaa kuin kymmenen tuhatta kuolemaa, ja kuitenkin olisin kerran voinut tulla autetuksi tästä, mutta en tahtonut! Oi, tämä on se kalvava mato, joka ei koskaan kuole. Olisin kerran voinut olla onnellinen; kerran minulle tarjottiin pelastusta, mutta minä vastustin sitä. Jos se olisi tapahtunut vain kerran, ja olisin sitä vastustanut, olisi sekin ollut anteeksiantamaton tyhmyys, mutta sitä tarjottiin tuhatkin kertaa, ja kuitenkin yhtä usein (niin kurja minä olin) vastustin sitä. Kirottu synti, joka petollisella nautinnollaan lumoaa ihmiskuntaa iankaikkiseen perikatoon! Jumala kutsui minua usein, mutta yhtä usein minä vastustin. Hän ojensi kätensä, mutta en välittänyt siitä. Kuinka usein asetuinkaan Hänen käskyjään vastaan, kuinka usein vastustinkaan Hänen nuhteitaan! Mutta nyt on tilanne muuttunut, sillä nyt Hän seuraa minun onnettomuuttani ja pilkkaa häviötäni, joka on tullut minun osakseni. Hän olisi voinut auttaa minua silloin, mutta minä en tahtonut. Sen tähden nämä ainaiset tuskat, ovat vain palkka omista teoistani, joita olen tuomittu kärsimään. Jokainen sielu, joka on joutunut tänne siksi, että minä maailmassa ollessani viettelin hänet, kaksinkertaistaa minun tuskaani helvetissä.
Valitettavasti tuli, jota me kärsimme, voittaa kymmenentuhatta kertaa keittiötulen kuumuuden, ja se on eriluonteista. Siinä ei ole ensinkään valoa kuten maailmassa palavassa tulessa. Kaikesta helvetissä ole vasta tulesta huolimatta me olemme täydellisessä pimeydessä. Lisäksi se tuli, jota te poltatte maan päällä, on laadultaan kuluttavaa ja hävittävää, sillä mihin ikinä se tarttuu, sen se kuluttaa tuhkaksi, Ja kun polttoaine loppuu niin tulikin sammuu. Mutta täällä on toisin: vaikkakin tuli palaa hirvittävän kiivaasti, mistä eivät tiedä mitään ketkään muut kuin ne, jotka tuntevat sen, niin se ei kuitenkaan lopu eikä koskaan tule loppumaan. Me tulemme aina palamaan, mutta kuitenkaan emme pala loppuun. Se on kiduttavaa, mutta ei hävittävää tulta
Täällä tuli tarttuu meidän sieluumme ja saattaa sen sellaiseen kiduttavaan vaivaan, ettei sitä voi kuvata. Koska maailmassa ollessani olin tästä tietämätön, tein naurettaviksi huomautukset aineettomien olentojen polttamisesta tulella. Sen nyt täällä omassa olemuksessani tunnen liiankin todeksi. Ja sitten meitä täällä polttavan ja maan päällä palavan tulen välinen toinen eroavaisuus on siinä, että jälkimmäisen voit sytyttää milloin haluat, ja sammuttaa milloin haluat. Mutta täällä on toisin: tämä tuli on kuin tulikivivirta, joka palaa ainaisesti.
Enkelini vastasi: "Kun sinä kerran tulet riisuutumaan katoavaisuudesta ja sinut muutetaan autuaiden osaan, niin siellä tulet tietämään sellaiset asiat, joita nyt et voi ymmärtää. Älä sen vuoksi nykyisessä tilassasi halaja olla viisaampi äläkä mene yli sen, mitä on kirjoitettu. On kylliksi tietää, että enkelit tekivät syntiä, ja syntiensä tähden heidät heitettiin helvettiin. Mutta kuinka puhtaiden henkien sydämeen voi nousta ajatuksia iankaikkista Pyhyyttä vastaan, joka ensiksi loi heidät, on asia, mitä sinun ei ole mahdollista käsittää." "Olen havainnut", minä sanoin, "että he kaikki valittavat eniten niitä tuskia, jotka aiheutuvat heidän oman syyllisyytensä tunnosta. Mikä vakuuttaa heidän rangaistuksensa oikeudenmukaisuutta.
http://www.jeesusonherra.se/nth.htm - Kempiläinen
-kirjasta kirjoitti:
Missä noista tekstikohdista puhutaan Gehennasta?
Matt. 5:29
"Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin."
Matt. 5:30
"Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin."
Matt. 10:28
"Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."
Mark. 9:43
"Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen."
Mark. 9:45
"Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin."
"Mark. 9:47
Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,"
Luuk. 12:5
"Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää."
------------
John Bunyan, 'Kristityn vaellus' -kirjan tekijä, kirjoittaa kirjassa 'Näkyjä taivaasta ja helvetistä' seuraavaa:
"Niin, sanoi taivaallinen vierailija hyvin suloisesti, "tulemiseni tarkoitus on vakuuttaa sinua iankaikkisten asiain todellisuudesta, jotta sinä et enää koskaan epäilisi. Ei ainoastaan uskon kautta, vaan myös näkemisen kautta. Sillä minä tulen näyttämään sinulle asioita, joita ei vielä koskaan ole kuolevaisilla silmillä nähty; ja sitä varten sinun silmäsi vahvistetaan ja tehdään kykeneviksi näkemään näkymättömiä."
Näistä enkelin yllättävistä sanoista olin hämmästynyt ja epäilin, kuinka voisi kaikki tämä olla mahdollista. Sanoin hänelle: "Oi herrani, kuka on mahdollinen näkemään sellaista näkyä?" Siihen hän vastasi: "Ilo Herrassa tulee olemaan sinun väkevyytesi." Sen sanottuaan hän tarttui minuun ja sanoi: "Älä pelkää, sillä minut on lähetetty näyttämään sinulle asioita, joita et ole nähnyt." Ja ennen kuin huomasinkaan, olin kaukana maan yläpuolella, se näytti minusta hyvin pieneltä pisteeltä verrattuna siihen valojen piiriin, johon minut oli siirretty.
"Minulla on", sanoi enkeli, "määräys johdattaa sinut takaisin alas maailmaan, ei ainoastaan maahan, josta sinut otin, vaan pimeyden ruhtinaan valtakuntaan. Että sinä siellä saisit nähdä millaisen synnin palkan on kiivastunut Tuomari valmistanut. Hän on vanhurskaasti tuominnut heidän kapinansa, kun he tahtoivat korottaa itsensä Kaikkein Korkeimman valtaistuimen yläpuolelle. Mutta älä kuitenkaan pelkää, sillä kuten olen saanut määräyksen viedä sinut sinne, niin samoin olen myös saanut määräyksen tuoda sinut takaisin ja jättää sinut maailmaan, josta sinut otin.
Tänä aikana me olimme tulleet alhaisimpaan ilmakehään, missä näin joukoittain hirveitä olentoja, kauhean mustia näöltään, lentelevän pois minun kirkkaan saattajani loistavasta läheisyydestä. "Nämä ovat varmasti", minä sanoin, "joitakin helvetin etuvartijoita, niin mustia ja kauhistuttavia he ovat näöltään."
"Nämä ovat", sanoi saattajani, "joitakin niistä luopiohengistä, jotka harhailevat ylös ja alas ilmassa ja kulkevat maailmassa niin kuin kiljuvat jalopeurat etsien kenen saisivat niellä. Ja vaikkakin ne on johdettu tänne, sinä tulet pian näkemään ne omalla pimeyden alueellaan, sillä me olemme nyt helvetin kuilun yläpuolella."
Kysyin häneltä edelleen: "Mitä olivat nuo mustien, kauheiden olentojen joukot, jotka liitelivät ilmassa maailman yläpuolella ja joita olisin kovasti pelännyt ilman sinua, mutta joiden minä näin pakenevan, kun sinä kuljit ohi? Varmaan he eivät olleet kelvollisia joutumaan tekemisiin sen kirkkauden kanssa, jolla sinut on varustettu."
Hän vastasi: "Ne olivat langenneita luopiohenkiä, jotka ylpeytensä ja kapinallisuutensa tähden on heitetty ulos taivaasta ja jotka nyt harhailevat. Ne on Kaikkivaltiaan määräyksestä sidottuina pimeyden kahleilla säilytettäviksi suuren päivän tuomioon asti. Lankeemuksesta saakka niiden on sallittu astua alas maailmaan valituille koetukseksi ja jumalattomille tuomioksi. Ja vaikka nyt näetkin niiden olevan olennoltaan mustia ja kauheita, ne olivat kerran valkeuden lapsia ja olivat puetut ihanaan kirkkauden pukuun, niin kuin näet minunkin olevan. Ja tämä menetys, vaikka se olikin heidän oman, tahallisen syntinsä seuraus, täyttää heidät kiukulla ja raivolla meidän iäti ylistettävää Jumalaamme kohtaan, Häntä, jonka voimaa ja majesteettiuuta he pelkäävät ja vihaavat."
"Mutta sano minulle, onnellinen saattajani", minä lausuin, "eikö niillä, tahi ainakin joillakin heistä, ole toivoa jonkin aikakauden jälkeen päästä uudelleen sovintoon Jumalan kanssa?"
"Ei, ei ollenkaan! He ovat kadotetut iankaikkisesti. He olivat ensimmäisiä, jotka tekivät syntiä, eikä heitä vietelty. Heidät heitettiin ulos taivaasta kerta kaikkiaan. Sitä paitsi Jumalan Poika, siunattu Messias, jonka kautta yksin pelastus voidaan saada, ei pukeutunut enkelin muotoon, vaan jätti kaikki luopuneet enkelit perikatoon ja otti haltuunsa ainoastaan Aabrahamin siemenen. Ja siitä syystä he niin suuresti vihaavat ihmislapsia, sillä heille on kidutusta nähdä heidät taivaan perillisinä, samalla kun he itse ovat tuomitut helvettiin.
Kohta havaitsin saattajani sanat tosiksi, sillä pian meidät ympäröi pimeys, joka oli paljon synkempi kuin yö. Sitä seurasi haju, joka oli paljon tukahduttavampi kuin palavan tulikiven katku, samalla kun korvani täytti niin kauhea tuomittujen henkien kiljunta, että kaikki mitä epäsointuisimmat äänet maailmassa ovat siihen verrattuina soinnukkainta musiikkia.
"Nyt sinä olet helvetin rajalla", sanoi suojaava enkelini, "mutta älä pelkää tuhoojan voimaa, sillä kuninkaalliselta valtaistuimelta saamani määräys suojaa sinua kaikelta vaaralta. Täällä sinä saat kuulla paholaisilta ja tuomituilta sieluilta heidän loppumattoman perikatonsa kirotut syyt. Ja mitä sinä haluat kysyä, kysy, ja he vastaavat sinulle.
Eräs sanoi toiselle kidutetulle kärsimystoverilleen: "Kirotut olkoot kasvosi, että koskaan loin silmäni sinuun! Minun onnettomuuteni on sinun syytäsi. Minä saan kiittää tästä sinua, sinun ansiota on se, että minä olen täällä. Sinä houkuttelit minua, sinä se saatoit minut tähän paulaan. Sinun ahneutesi ja petollisuutesi ja köyhien sortamisesi ja vaivaamisesi saattoi minut tänne. Jospa olisit ollut minulle hyvänä esimerkkinä, niin kuin olit huonona, olisin nyt taivaassa. Siellä olisin yhtä onnellinen kuin nyt olen onneton. Mutta kuinka kurja minä olinkaan seuratessani sinun askeleitasi! Se on vienyt minut näin surkeaan tilaan ja tuhonnut minut iankaikkisesti! Oi, jospa en koskaan olisi nähnyt sinun kasvojasi. Jospa et koskaan olisi syntynyt tehdäksesi minun sielulleni sitä pahaa, mitä olet tehnyt!"
"Voi minua kurjaa, onnetonta! Kadotettu iankaikkisesti, iankaikkisesti! Voi näitä murhaavia sanoja 'iankaikkisesti'! Eikö tuhat vuotta riittäisi kantamaan sitä tuskaa jota, jos voisin sitä välttää, en tahtoisi kärsiä yhtä hetkeä, vaikka saisin tuhat maailmaa? Ei, ei, minun onnettomuudellani ei ole koskaan loppua; tuhannen tuhansien vuosien jälkeen se tulee jatkumaan yhä iankaikkisesti. Oi, onneton, avuton, toivoton tila todellakin! Tämä 'iankaikkisesti' on helvettien helvetti. Oi, kirottua, kurjaa! Kirottu koko iäisyydeksi! Kuinka narrimaisesti olenkaan tehnyt itselleni! Mihin tyhmään mielettömyyteen Olinkaan syyllinen valitessani synnin lyhyen nautinnon näin kalliin iankaikkisen vaivan hinnalla! Kuinka usein minulle sanot tiinkaan, että niin tulisi käymään! Kuinka usein varoitettiinkaan jättämään synnin polut, jotka varmasti saattaisivat minut iankaikkisen kuoleman kammioihin! Mutta minä kuuron tavoin, en kallistanut korviani noille varoituksille, vaikka he varoittivat niin viisaasti. He sanoivat minulle usein, että minun lyhytaikainen nautintoni tulee pian vaihtumaan iankaikkiseen vaivaan. Ja nyt liian surullinen kokemukseni sanoo minulle sen, se sanoo sen todellakin, mutta on liian myöhäistä auttaa, sillä minun iankaikkinen osani on määrätty ainaiseksi.
Miksi minulle oli annettu tilaisuus? Miksi minut oli varustettu kuolemattomalla sielulla. Miksi niin vähän välitin siitä? Oi, kuinka oma laiminlyöntini viiltääkään minua kuolettavasti, ja kuitenkin tiedän, etten voi enkä saa kuolla. Mutta elää kuolettavaa elämää on pahempaa kuin kymmenen tuhatta kuolemaa, ja kuitenkin olisin kerran voinut tulla autetuksi tästä, mutta en tahtonut! Oi, tämä on se kalvava mato, joka ei koskaan kuole. Olisin kerran voinut olla onnellinen; kerran minulle tarjottiin pelastusta, mutta minä vastustin sitä. Jos se olisi tapahtunut vain kerran, ja olisin sitä vastustanut, olisi sekin ollut anteeksiantamaton tyhmyys, mutta sitä tarjottiin tuhatkin kertaa, ja kuitenkin yhtä usein (niin kurja minä olin) vastustin sitä. Kirottu synti, joka petollisella nautinnollaan lumoaa ihmiskuntaa iankaikkiseen perikatoon! Jumala kutsui minua usein, mutta yhtä usein minä vastustin. Hän ojensi kätensä, mutta en välittänyt siitä. Kuinka usein asetuinkaan Hänen käskyjään vastaan, kuinka usein vastustinkaan Hänen nuhteitaan! Mutta nyt on tilanne muuttunut, sillä nyt Hän seuraa minun onnettomuuttani ja pilkkaa häviötäni, joka on tullut minun osakseni. Hän olisi voinut auttaa minua silloin, mutta minä en tahtonut. Sen tähden nämä ainaiset tuskat, ovat vain palkka omista teoistani, joita olen tuomittu kärsimään. Jokainen sielu, joka on joutunut tänne siksi, että minä maailmassa ollessani viettelin hänet, kaksinkertaistaa minun tuskaani helvetissä.
Valitettavasti tuli, jota me kärsimme, voittaa kymmenentuhatta kertaa keittiötulen kuumuuden, ja se on eriluonteista. Siinä ei ole ensinkään valoa kuten maailmassa palavassa tulessa. Kaikesta helvetissä ole vasta tulesta huolimatta me olemme täydellisessä pimeydessä. Lisäksi se tuli, jota te poltatte maan päällä, on laadultaan kuluttavaa ja hävittävää, sillä mihin ikinä se tarttuu, sen se kuluttaa tuhkaksi, Ja kun polttoaine loppuu niin tulikin sammuu. Mutta täällä on toisin: vaikkakin tuli palaa hirvittävän kiivaasti, mistä eivät tiedä mitään ketkään muut kuin ne, jotka tuntevat sen, niin se ei kuitenkaan lopu eikä koskaan tule loppumaan. Me tulemme aina palamaan, mutta kuitenkaan emme pala loppuun. Se on kiduttavaa, mutta ei hävittävää tulta
Täällä tuli tarttuu meidän sieluumme ja saattaa sen sellaiseen kiduttavaan vaivaan, ettei sitä voi kuvata. Koska maailmassa ollessani olin tästä tietämätön, tein naurettaviksi huomautukset aineettomien olentojen polttamisesta tulella. Sen nyt täällä omassa olemuksessani tunnen liiankin todeksi. Ja sitten meitä täällä polttavan ja maan päällä palavan tulen välinen toinen eroavaisuus on siinä, että jälkimmäisen voit sytyttää milloin haluat, ja sammuttaa milloin haluat. Mutta täällä on toisin: tämä tuli on kuin tulikivivirta, joka palaa ainaisesti.
Enkelini vastasi: "Kun sinä kerran tulet riisuutumaan katoavaisuudesta ja sinut muutetaan autuaiden osaan, niin siellä tulet tietämään sellaiset asiat, joita nyt et voi ymmärtää. Älä sen vuoksi nykyisessä tilassasi halaja olla viisaampi äläkä mene yli sen, mitä on kirjoitettu. On kylliksi tietää, että enkelit tekivät syntiä, ja syntiensä tähden heidät heitettiin helvettiin. Mutta kuinka puhtaiden henkien sydämeen voi nousta ajatuksia iankaikkista Pyhyyttä vastaan, joka ensiksi loi heidät, on asia, mitä sinun ei ole mahdollista käsittää." "Olen havainnut", minä sanoin, "että he kaikki valittavat eniten niitä tuskia, jotka aiheutuvat heidän oman syyllisyytensä tunnosta. Mikä vakuuttaa heidän rangaistuksensa oikeudenmukaisuutta.
http://www.jeesusonherra.se/nth.htmnoista raamatunkohdissa puhutaan Gehennasta, sillä helvetiksi suomennettu sana on kreikankielisessä tekstissä Gehenna. Matteuksessa Jeesus sanoo jopa konkreettisesti "ruumiisi heitetään Gehennaan". Gehennassa pidettiin myös yllä "sammumatonta tulta" tuhoeläinten torjumiseksi.
Bunyanin kirja on kyllä mielenkiintoinen mutta mielikuvituksen tuotetta. Se ei todellisuudessa kerro niinkään taivaasta ja helvetistä kuin Bunyanin omasta maailmankuvasta. Danten helvetti on toisaalta mielenkiintoisempi ja kirjallisesti arvokkaampi. - Gehennan kauheus
Kempiläinen kirjoitti:
noista raamatunkohdissa puhutaan Gehennasta, sillä helvetiksi suomennettu sana on kreikankielisessä tekstissä Gehenna. Matteuksessa Jeesus sanoo jopa konkreettisesti "ruumiisi heitetään Gehennaan". Gehennassa pidettiin myös yllä "sammumatonta tulta" tuhoeläinten torjumiseksi.
Bunyanin kirja on kyllä mielenkiintoinen mutta mielikuvituksen tuotetta. Se ei todellisuudessa kerro niinkään taivaasta ja helvetistä kuin Bunyanin omasta maailmankuvasta. Danten helvetti on toisaalta mielenkiintoisempi ja kirjallisesti arvokkaampi.Joo, niinpä puhutaan, olin liian kiireinen ajatuksissani. Mutta Gehennahan oli vertauskuva siitä minkälainen rangaistus odottaa niitä, jotka Jumalan pelastuksen hylkäävät.
Kun kerran puhutaan iankaikkisesta elämästä ja samalla sanalla puhutaan iankaikkisesta kadotuksesta, niin ei minulla ainakaan ole tarvetta muutella Raamatun sanaa. En ole tullut uskoon pelosta enkä ole helvettiä pelännyt, vaikka se ON kauhea asia. - Kempiläinen
Gehennan kauheus kirjoitti:
Joo, niinpä puhutaan, olin liian kiireinen ajatuksissani. Mutta Gehennahan oli vertauskuva siitä minkälainen rangaistus odottaa niitä, jotka Jumalan pelastuksen hylkäävät.
Kun kerran puhutaan iankaikkisesta elämästä ja samalla sanalla puhutaan iankaikkisesta kadotuksesta, niin ei minulla ainakaan ole tarvetta muutella Raamatun sanaa. En ole tullut uskoon pelosta enkä ole helvettiä pelännyt, vaikka se ON kauhea asia.Siihen minä juuri pyrin, ettei Raamatun sanaan liitettäisi ylimääräisiä merkityksiä ja selityksiä. Sitä kristityt ovat nimittäin tehneet koko kristinuskon ajan. Valitettavasti nykykristityt eivät yleensä tunne kirkkohistoriaa eivätkä tiedä, kuinka ovelasti monille sanoille on aikanaan annettu uusia merkityksiä.
Oletko muuten koskaan miettinyt, mitä kadotus tarkoittaa. Suomenkielessä se ei tunnu tarkoittavan oikein mitään, korkeintaan sitä, että joku tai jokin on kadoksissa. Uskovat kuitenkin yleensä yhdistävät sen ikuiseen piinahelvettiin, vaikka todellisuudessa se tarkoittaa aivan muuta.
Kreikaksi kadotus on 'apoleia' tai 'olethros', jonka kummankin kanta on 'ollymi' = tuhota, tappaa tai kadottaa. Kaikeksi onnettomuudeksi Agricola valitsi aikanaan sen viimeisen ja harvinaisimman merkityksen. Matt 10:28 hän käänsi saman verbin sanalla 'hukuttaa'.
Oikeampi käännös sanalle kadotus olisi tuho ja hukuttaa = tuhota. Engl. käännöksissä kohta onkin käännetty 'destroy in hell'. Kempiläinen kirjoitti:
Siihen minä juuri pyrin, ettei Raamatun sanaan liitettäisi ylimääräisiä merkityksiä ja selityksiä. Sitä kristityt ovat nimittäin tehneet koko kristinuskon ajan. Valitettavasti nykykristityt eivät yleensä tunne kirkkohistoriaa eivätkä tiedä, kuinka ovelasti monille sanoille on aikanaan annettu uusia merkityksiä.
Oletko muuten koskaan miettinyt, mitä kadotus tarkoittaa. Suomenkielessä se ei tunnu tarkoittavan oikein mitään, korkeintaan sitä, että joku tai jokin on kadoksissa. Uskovat kuitenkin yleensä yhdistävät sen ikuiseen piinahelvettiin, vaikka todellisuudessa se tarkoittaa aivan muuta.
Kreikaksi kadotus on 'apoleia' tai 'olethros', jonka kummankin kanta on 'ollymi' = tuhota, tappaa tai kadottaa. Kaikeksi onnettomuudeksi Agricola valitsi aikanaan sen viimeisen ja harvinaisimman merkityksen. Matt 10:28 hän käänsi saman verbin sanalla 'hukuttaa'.
Oikeampi käännös sanalle kadotus olisi tuho ja hukuttaa = tuhota. Engl. käännöksissä kohta onkin käännetty 'destroy in hell'.sinua toisella palstalla. Juuri tuota ikuisen helvetin tulen ja ikuisen kärsimyksen ristiriitaa semanttisella tasolla tarkoitin puhuttaessa helvetistä.
- KK
Kempiläinen kirjoitti:
Kyllä Jeesus puhui ihan oikeasti paikasta nimeltä Gehenna Jerusalemin eteläpuolella. Ikuinen kidutus on uskovien jälkeenpäin tekemä tulkinta asiasta. Gehennassa ei Jeesuksen aikaan poltettu ihmisiä elävältä vaan ainoastaan teloitettujen ruumiita. Juutalaisille se merkitsi käsittääkseni tasan tarkkaan ikuisen elämän vastakohtaa, häpeällistä kuolemanrangaistusta.
100% harhaoppi.
- zigi
No rauhotu nyt jos kerran olet Jeesuksen oma.
Jos olet Jeesuksessa saanut syntisi anteeksi ja sulla on epäilyksiä, niin se on Saatana joka sua kiusaa ja peljättelee et olet menos helvettiin.
Ole ihan turvallisella mielellä.
Jos et ole ottanut Jeesusta vastaan syntiesi sovittajana niin tee se nyt:
Pyydä vain: " Jeesus, tule elämääni ja anna syntini anteeksi. Kiitos Jeesus että sen teet".
Tämän jälkeen kuule voit sanoa sille kiusaajalle, että mene Jeesusta kiusaamaan että sä olet Jeesuksen oma.
Ole vain siunattu rakas ystävä :) - Jestas, taas
Ja tarvitaanko kuvauspaikalle pääsyyn pressikortti?
- kukaan ei oo
helvetissä kuvannu! Siinä videossa uskovainen mies sai näyn helvetistä. Jumala vei hänet helvettiin 23:ksi minuutiksi. Siinä videossa se mies kertoo miten äärettömän hirveätä helvetissä on. Ne asiat mitä hän kertoi löytyy myös raamatusta. Joten kaikki on totta. Ja lopussa lausutaan rukous joka pelastaa toivottavasti helvetistä. Toivottavasti!
- Matturaa
kukaan ei oo kirjoitti:
helvetissä kuvannu! Siinä videossa uskovainen mies sai näyn helvetistä. Jumala vei hänet helvettiin 23:ksi minuutiksi. Siinä videossa se mies kertoo miten äärettömän hirveätä helvetissä on. Ne asiat mitä hän kertoi löytyy myös raamatusta. Joten kaikki on totta. Ja lopussa lausutaan rukous joka pelastaa toivottavasti helvetistä. Toivottavasti!
"Ne asiat mitä hän kertoi löytyy myös raamatusta. Joten kaikki on totta."
Raamatun Helvetti on totta, koska niin lukee Raamatussa.
Lukekaa nyt perässäni ääneen:
KE-HÄ-PÄÄ-TEL-MÄ.
Se on sitten yhdyssana.
- Aritta
On se ihme kun pitää pelotella ihmiset ihan sekaisin.
- nyt pelottele
vaan kertoo videosta joka pelastaa helvetiltä.
- Aritta
nyt pelottele kirjoitti:
vaan kertoo videosta joka pelastaa helvetiltä.
ei tarvita koska helvettiä ei ole. Eli se on edelleen pelottelua.
- Kempiläinen
Aritta kirjoitti:
ei tarvita koska helvettiä ei ole. Eli se on edelleen pelottelua.
vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa - näin sanoi aikanaan apostoli Johannes, joka minusta oli oivaltanut asian ytimen.
"Selling us FEAR" - siitähän uskonnossa on kysymys. Todellisen Jumalan kohtaaminen poistaa kuitenkin kaiken pelon ja samalla tarpeen pelotella toisia. Ihmiset rakentavat itselleen kaikenlaisia helvettejä, mutta ei niistä pidä Jumalaa syyttää. - Aritta
Kempiläinen kirjoitti:
vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa - näin sanoi aikanaan apostoli Johannes, joka minusta oli oivaltanut asian ytimen.
"Selling us FEAR" - siitähän uskonnossa on kysymys. Todellisen Jumalan kohtaaminen poistaa kuitenkin kaiken pelon ja samalla tarpeen pelotella toisia. Ihmiset rakentavat itselleen kaikenlaisia helvettejä, mutta ei niistä pidä Jumalaa syyttää.Esimerkiksi minulla ei ole helvetinpelkoa koska tiedän ettei sellaista paikkaa ole. Eikä edes tarvita. Jumala jonka tunnen on myös sellainen joka rakastaa pyyteettömästi eikä hänelle tulisi mieleenkään luoda sellaista kuin helvetti.
- Vanha dogu
Aritta kirjoitti:
Esimerkiksi minulla ei ole helvetinpelkoa koska tiedän ettei sellaista paikkaa ole. Eikä edes tarvita. Jumala jonka tunnen on myös sellainen joka rakastaa pyyteettömästi eikä hänelle tulisi mieleenkään luoda sellaista kuin helvetti.
On heittäytynyt legendaarikoksi. Tuollaisia tyyppejä sanottiin muinaisessa mesopotamiassa tarinan kertojiksi, heitä tapaa vielä oikeasti nykyisessä turkissakin. Tarinoissa ei ole koskaan mitään toteen viittaavaakaan, sillä niiden tarkoitus on vain viihdyttää. Uljas Pulkkinen on sisäistänyt tuon taidon kiitettävästi. Kuunnelkaa ja katselkaa.
- valitettavasti olemassa
Aritta kirjoitti:
Esimerkiksi minulla ei ole helvetinpelkoa koska tiedän ettei sellaista paikkaa ole. Eikä edes tarvita. Jumala jonka tunnen on myös sellainen joka rakastaa pyyteettömästi eikä hänelle tulisi mieleenkään luoda sellaista kuin helvetti.
se ei vaan ole valmistettu ihmisiä varten vaan paholaista ja hänen enkeleitään varten.
- sanoma ei ole
valitettavasti olemassa kirjoitti:
se ei vaan ole valmistettu ihmisiä varten vaan paholaista ja hänen enkeleitään varten.
helvetillä uhkaileminen ja pelotteleminen vaan anteeksianto, armo ja pelastus.
- Ajateleva
Helvetti on maan päällä ja ihmisen luomana.
Atomipommit, keskitysleirit, kansanmurhat, sodat,
terrorismi, perhehelvetit jne.- kuolematon sielu
helvetti on täällä maanpäällä meillä ansioittemme mukaan.
Tuonelassa sitten levätään. - sappua
Hyvyyden ja pahuuden energiat tahtovat vaikuttaa ihmisyksilöön. Jokainen itse valitsee kumpaa energiaa seuraa. Sielultaan lepsu ihminen seuraa tietämättään pahuutta mm. siksi koska uskoo sen antavan pysyvää NAUTINTOA.
- jumala
satut löytämään minut,et pelkää mitään.
tee hyvää heikko-osaiselle ja etenet.Ei Jumalaa tarvitse etsiä eikä löytää sillä Jumala on sisäisesti ihmisessä, Jumala on nähtävä!
Toki Jumalan voi nähdä myös luomistyöstään, esim. luonto on sataprosenttista todellisuutta.
- mdi
Tässä on myös juttua tuosta helvetistä http://www.divinerevelations.info/Documents/7_Jovenes/Finnish_7_Youths_Hell.htm sekä taivaaasta http://www.divinerevelations.info/Documents/7_Jovenes/Finnish_7_Youths_Heaven.htm
7 kolumbialais nuorta on käynyt molemmissa paikoissa ja tämä on heidän kertomus..
Toi helvetin kertomus oli kyllä aika "hurja" kun tuli lukemisen jälkeen sellainen olo ettei muutamaan päivään uskaltanut "liikkua" ollenkaan.. tai tuli sellainen järkyttävä shokki- souldaughter
Voi kuinka sairasta tekstiä. Kukaan täysin järjissään oleva ei voi tuottaa tuollaista tekstiä, mitä tuolla sivulla "näkyinä" ja todellisina kokemuksina esitellään.
Helvettiä, kuten tuolla sivustolla esitetään, ei ihan oikeasti ole olemassa. Jos olisi, minäkin olisin siellä edellisen elämäni syntien (mm. useat aviorikokset) takia enkä istuisi nyt tässä.
Pyydän teitä: Älkää hyvät ihmiset pelätkö turhaan. On järkyttävää huomata, kuinka voimakkaasti ihmisiä pelotellaan, manipuloidaan ja heille aivan suoranaisesti valehdellaan. Kaikkein herkimmät voi tällä tavalla saattaa aivan suunniltaan pelosta. Se tietysti onkin tarkoitus: pelko=kontrolli. - arjuuna
souldaughter kirjoitti:
Voi kuinka sairasta tekstiä. Kukaan täysin järjissään oleva ei voi tuottaa tuollaista tekstiä, mitä tuolla sivulla "näkyinä" ja todellisina kokemuksina esitellään.
Helvettiä, kuten tuolla sivustolla esitetään, ei ihan oikeasti ole olemassa. Jos olisi, minäkin olisin siellä edellisen elämäni syntien (mm. useat aviorikokset) takia enkä istuisi nyt tässä.
Pyydän teitä: Älkää hyvät ihmiset pelätkö turhaan. On järkyttävää huomata, kuinka voimakkaasti ihmisiä pelotellaan, manipuloidaan ja heille aivan suoranaisesti valehdellaan. Kaikkein herkimmät voi tällä tavalla saattaa aivan suunniltaan pelosta. Se tietysti onkin tarkoitus: pelko=kontrolli.Jumala, taivas, helvetti ja saatana, on yksi ja sama kokonaisuus, sillä usko ja ei usko sisältävät toisensa, ja on ihmisen itsensä luoma subjektiivinen totuus, mutta todellisuus on aivan toinen.
Mitä enemmän pelotellaan helvetillä , niin sitä sitä vahvemmaksi pahuus tulee, koska se elää van niinkauan kuin
sitä vastustetaan, sillä se saa voimansa tuosta pahan vastustamisesta
Ei uskonnot ja aatteet sitä pahuuttaan tee vaan tieämättään ovat joutuneet pahuuden ansaan.
Ihmiskunnan historia todistaa tämän vääjäämättömästi, sillä kun hyvä voittaa pahan, niin se valtaanpäästyään muuttuu tuoksi pahaksi, ja tätä kaavaa historia toistaa jatkuvasti.
Ihmisen ongelma ei ole yhteiskunnallinen, vaan se on yksilön ongelma, sillä mitä me olemme yksilöinä, sitä on koko yhteiskunta.
USkonnot ja aatteet ovat näyttäneet kykynsä, että ne eivät kykyne ratkaisemaan yksilön ongelmia, vaan päinvastoin , sillä ihmisten kärsimykset, tuska ja ahdistus jatkuu edelleen.
Ratkaisu on yksilön muuttumisessa, sillä jos minä tai sinä muutun, niin muuttuu koko yhteiskunta
Tuo muutos on jo alkanut, kun toisenlaisen tiedon saaminen on näin nettikaudella saatavissa, se on kitkä tie mutta se on ainut tie joka voi pelastaa koko ihmiskunnan, siitä henkisestä kierteestä mihin se on uskontojen ja aatteiden avustamana joutunut - mukaan
arjuuna kirjoitti:
Jumala, taivas, helvetti ja saatana, on yksi ja sama kokonaisuus, sillä usko ja ei usko sisältävät toisensa, ja on ihmisen itsensä luoma subjektiivinen totuus, mutta todellisuus on aivan toinen.
Mitä enemmän pelotellaan helvetillä , niin sitä sitä vahvemmaksi pahuus tulee, koska se elää van niinkauan kuin
Ei uskonnot ja aatteet sitä pahuuttaan tee vaan tieämättään ovat joutuneet pahuuden ansaan.
Ihmiskunnan historia todistaa tämän vääjäämättömästi, sillä kun hyvä voittaa pahan, niin se valtaanpäästyään muuttuu tuoksi pahaksi, ja tätä kaavaa historia toistaa jatkuvasti.
Ihmisen ongelma ei ole yhteiskunnallinen, vaan se on yksilön ongelma, sillä mitä me olemme yksilöinä, sitä on koko yhteiskunta.
USkonnot ja aatteet ovat näyttäneet kykynsä, että ne eivät kykyne ratkaisemaan yksilön ongelmia, vaan päinvastoin , sillä ihmisten kärsimykset, tuska ja ahdistus jatkuu edelleen.
Ratkaisu on yksilön muuttumisessa, sillä jos minä tai sinä muutun, niin muuttuu koko yhteiskunta
Tuo muutos on jo alkanut, kun toisenlaisen tiedon saaminen on näin nettikaudella saatavissa, se on kitkä tie mutta se on ainut tie joka voi pelastaa koko ihmiskunnan, siitä henkisestä kierteestä mihin se on uskontojen ja aatteiden avustamana joutunutsiis koska ratkaisu on yksilön muuttumisessa, joka vain voi pelastaa koko ihmiskunnan, eli tuloksena on hyvää eli hyvä on voittanut pahan, niin sinun aatteesi on voittanut pahan, niin sitten sekin valtaan päästyään eli koko ihmiskunnan pelastettuaan, muuttuu pahaksi. Ja elämänpyörä vaan kiertää samaa kehää pahasta hyvään ja hyvästä pahaan...
Aika lohduton on oppisi. - arjuuna
mukaan kirjoitti:
siis koska ratkaisu on yksilön muuttumisessa, joka vain voi pelastaa koko ihmiskunnan, eli tuloksena on hyvää eli hyvä on voittanut pahan, niin sinun aatteesi on voittanut pahan, niin sitten sekin valtaan päästyään eli koko ihmiskunnan pelastettuaan, muuttuu pahaksi. Ja elämänpyörä vaan kiertää samaa kehää pahasta hyvään ja hyvästä pahaan...
Aika lohduton on oppisi.Hänellä ei ole mitään oppia, sillä kaikki opit vievät harhaan, vaan on jokaisen, omakohtaisesti ymmärrettävä totuus, ilman että käyttää mitään oppeja kainalosauvoinaan.
Totuus on meidän sisällämme, ei ulkopuolella, niin kuin uskonnot ja aatteet selittävät.
Miksi koska. ihmismielen perusta on osa ajatonta totuutta, mutta ihmismielen sisältö on juuttunut, aikaan ja aineeseen, uskontoineen ja oppeineen, ja juuri nämä estävät ajattoman ilmentymisen ihmisessä.
Niinpä tämä ongelma on ratkaistavissa, vain yksilökohtaisesti, ja tätä ovat yrittäneet tuoda esille mm.
Budha, Jeesus ja J.Krisnamurti viime vuosisadalla. mutta Budhan ja Jeesuksen opetuksille perutetut uskonnot ovat muuttaneet ne omien tarkoitusperien mukaisiksi ja niistä on tullut ihan päinvastaisia, eivätkä ne perustu kuin nimellisesti heidän opetuksiinsa.
Sanotte kenties, että mitä hyötyä on yksilön muuttumisesta elleivän toiset muutu, mutta vakuutan , että
tuo muuttunut ihminen ei takerru siihen, sillä muutos tuo mukanaan autuuden, ja kaikki kärsimykset.tuska ja pelko päättyvät ikuisiksi ajoiksi, jo täällä maanpäällä, sillä kun kuolemme muuttuminen on liian myöhäistä, ja joudumme jatkamaan tulevassa elämässä. - Westsider
arjuuna kirjoitti:
Hänellä ei ole mitään oppia, sillä kaikki opit vievät harhaan, vaan on jokaisen, omakohtaisesti ymmärrettävä totuus, ilman että käyttää mitään oppeja kainalosauvoinaan.
Totuus on meidän sisällämme, ei ulkopuolella, niin kuin uskonnot ja aatteet selittävät.
Miksi koska. ihmismielen perusta on osa ajatonta totuutta, mutta ihmismielen sisältö on juuttunut, aikaan ja aineeseen, uskontoineen ja oppeineen, ja juuri nämä estävät ajattoman ilmentymisen ihmisessä.
Niinpä tämä ongelma on ratkaistavissa, vain yksilökohtaisesti, ja tätä ovat yrittäneet tuoda esille mm.
Budha, Jeesus ja J.Krisnamurti viime vuosisadalla. mutta Budhan ja Jeesuksen opetuksille perutetut uskonnot ovat muuttaneet ne omien tarkoitusperien mukaisiksi ja niistä on tullut ihan päinvastaisia, eivätkä ne perustu kuin nimellisesti heidän opetuksiinsa.
Sanotte kenties, että mitä hyötyä on yksilön muuttumisesta elleivän toiset muutu, mutta vakuutan , että
tuo muuttunut ihminen ei takerru siihen, sillä muutos tuo mukanaan autuuden, ja kaikki kärsimykset.tuska ja pelko päättyvät ikuisiksi ajoiksi, jo täällä maanpäällä, sillä kun kuolemme muuttuminen on liian myöhäistä, ja joudumme jatkamaan tulevassa elämässä.että Taivas ja helvetti ovat todellisuutta. Ne eivät häviä kenenkään kohdalta millään vastasuggestiolla itsensä hypnotisoimalla. Niillä valheilla voi vain pettää itseänsä.
Uudestisyntyneen Jumalan lapsen ei tarvitse turvautua valheeseen:
"Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaassa, joka ei ole käsin tehty. (2. Kor. 5: Lue Koko luku.) - mieleltään terve
Westsider kirjoitti:
että Taivas ja helvetti ovat todellisuutta. Ne eivät häviä kenenkään kohdalta millään vastasuggestiolla itsensä hypnotisoimalla. Niillä valheilla voi vain pettää itseänsä.
"Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaassa, joka ei ole käsin tehty. (2. Kor. 5: Lue Koko luku.)vastaan varmuus. Olen 100%:n varma siitä, ettei taivasta ja helvettiä ole olemassa. Ne voidaan loihtia ihmisen tajuntaan ja saada ihminen uskomaan niihin manipuloimalla tarpeeksi haurasta psyykettä. Suggestiota? Kyllä vain. Sitä juuri.
- saagapolku
Westsider kirjoitti:
että Taivas ja helvetti ovat todellisuutta. Ne eivät häviä kenenkään kohdalta millään vastasuggestiolla itsensä hypnotisoimalla. Niillä valheilla voi vain pettää itseänsä.
"Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaassa, joka ei ole käsin tehty. (2. Kor. 5: Lue Koko luku.)Helvetti jos pitää nimetä on täällä maanpäällä pelkojen kera.
Jumalan täydellisyys tulee parhaiten esiin ateistissa.
Luotu on kaikesta kauimpana lähtökohdastaan. - Saagapolku
arjuuna kirjoitti:
Jumala, taivas, helvetti ja saatana, on yksi ja sama kokonaisuus, sillä usko ja ei usko sisältävät toisensa, ja on ihmisen itsensä luoma subjektiivinen totuus, mutta todellisuus on aivan toinen.
Tuo muutos on jo alkanut, kun toisenlaisen tiedon saaminen on näin nettikaudella saatavissa, se on kitkä tie mutta se on ainut tie joka voi pelastaa koko ihmiskunnan, siitä henkisestä kierteestä mihin se on uskontojen ja aatteiden avustamana joutunutMitä enemmän pelotellaan helvetillä , niin sitä sitä vahvemmaksi pahuus tulee.
Pelko saa voimansa pelosta joka kasvaa pelätessä.
Valolle pelko ei voi mitään kun on raskaampana väistyvä kevyemmän tieltä ja näin ollen vastavoimana toimii rakkaus joka puhdistaa pelon pois. Vain silloin kun haluamme sen tekevän sen. - mukaan
Saagapolku kirjoitti:
Mitä enemmän pelotellaan helvetillä , niin sitä sitä vahvemmaksi pahuus tulee.
Pelko saa voimansa pelosta joka kasvaa pelätessä.
Valolle pelko ei voi mitään kun on raskaampana väistyvä kevyemmän tieltä ja näin ollen vastavoimana toimii rakkaus joka puhdistaa pelon pois. Vain silloin kun haluamme sen tekevän sen.>Mitä enemmän pelotellaan helvetillä , niin sitä sitä vahvemmaksi pahuus tulee.<
Tuon logiikkasi mukaan mitä enemmän autoilijoita varoitellaan liukkaista teistä, sen enemmän tapahtuu onnettomuuksia.
>Pelko saa voimansa pelosta joka kasvaa pelätessä.<
Ei noin ykstotisesti sentään. Vaaratilanteessa on ihan luonnollista, että ihminen pelästyy. Kuitenkin pelon seurauksena adrenaliinin eritys voi pelastaa ihmisen.
Usein toistettu hokema helvetillä pelottelu kertoo juuri kuulijan pelon: helvetti on pelottava asia ja siitä puhuminen koetaan pelotteluksi. Miksi näin? Miksi vaarasta puhuminen olisi pelottelua? Miksi ihmisten pitäisi antaa pistää päänsä pensaaseen: valtakunnassa kaikki hyvin. Kun kaikki ei nimenomaan ole hyvin. - mukaan
arjuuna kirjoitti:
Hänellä ei ole mitään oppia, sillä kaikki opit vievät harhaan, vaan on jokaisen, omakohtaisesti ymmärrettävä totuus, ilman että käyttää mitään oppeja kainalosauvoinaan.
tuo muuttunut ihminen ei takerru siihen, sillä muutos tuo mukanaan autuuden, ja kaikki kärsimykset.tuska ja pelko päättyvät ikuisiksi ajoiksi, jo täällä maanpäällä, sillä kun kuolemme muuttuminen on liian myöhäistä, ja joudumme jatkamaan tulevassa elämässä.Hänellä on oppi, vaikka hän kuinka kieltäisi sen. Buddhalla, Jeesuksella ja Krishnamurtilla oli oma oppi, joiden käsityksiä sinäkin toistelet. [sikäli kun olet omalla tavallasi ne ymmärtänyt]
Totuus on meidän sisällämme, se lause pitää paikkaansa. Mutta sitten lähempi tarkastelu voi tuottaa siitä eri näkemyksiä. Kristinuskon mukaan Pyhä Henki uudestisynnytettyään ihmisen saa tämän sisässä virtaamaan elävän veden virran eli J:n hengen, joka on totuuden henki. Vasta Pyhä Henki saa ihmisen oivaltamaan totuuden: J:n valtakunta on sisäisesti meissä. Pelkkä ihmisen oma oivallus tuottaa vain vääristyneitä käsityksiä tästä totuudesta, mm. niin että kaikissa muka olisi luonnostaan tämä Pyhä Henki sisällään.
Onko siis sinulla kaikki tuska, kärsimys ja pelko päättynyt? Siihen en usko lainkaan. Olemme ihan jokainen täällä kärsimyksen alaisia, kuka enemmän kuka vähemmän. Koska koko luomakunta huokaa synnin kahleiden alla, mitkään ihmisen omat viritelmät yrittää vapautua tästä J:n langettamasta kirouksesta ei onnistu, ei edes oman minuuden häivyttäminen egoineen päivineen. Se näyttäytyy näin kristityn silmään pelkkänä vastuun pakoiluna itsestä, muista ja koko luomakunnasta. - paljastaa jahvelaise
mukaan kirjoitti:
Hänellä on oppi, vaikka hän kuinka kieltäisi sen. Buddhalla, Jeesuksella ja Krishnamurtilla oli oma oppi, joiden käsityksiä sinäkin toistelet. [sikäli kun olet omalla tavallasi ne ymmärtänyt]
Totuus on meidän sisällämme, se lause pitää paikkaansa. Mutta sitten lähempi tarkastelu voi tuottaa siitä eri näkemyksiä. Kristinuskon mukaan Pyhä Henki uudestisynnytettyään ihmisen saa tämän sisässä virtaamaan elävän veden virran eli J:n hengen, joka on totuuden henki. Vasta Pyhä Henki saa ihmisen oivaltamaan totuuden: J:n valtakunta on sisäisesti meissä. Pelkkä ihmisen oma oivallus tuottaa vain vääristyneitä käsityksiä tästä totuudesta, mm. niin että kaikissa muka olisi luonnostaan tämä Pyhä Henki sisällään.
Onko siis sinulla kaikki tuska, kärsimys ja pelko päättynyt? Siihen en usko lainkaan. Olemme ihan jokainen täällä kärsimyksen alaisia, kuka enemmän kuka vähemmän. Koska koko luomakunta huokaa synnin kahleiden alla, mitkään ihmisen omat viritelmät yrittää vapautua tästä J:n langettamasta kirouksesta ei onnistu, ei edes oman minuuden häivyttäminen egoineen päivineen. Se näyttäytyy näin kristityn silmään pelkkänä vastuun pakoiluna itsestä, muista ja koko luomakunnasta.viritelmät yrittää vapautua tästä J:n langettamasta kirouksesta ei onnistu
Kertoo jahvelaisen olevan äänessä. Kirous? Hmmm... - Saagapolku
mukaan kirjoitti:
>Mitä enemmän pelotellaan helvetillä , niin sitä sitä vahvemmaksi pahuus tulee.<
Tuon logiikkasi mukaan mitä enemmän autoilijoita varoitellaan liukkaista teistä, sen enemmän tapahtuu onnettomuuksia.
>Pelko saa voimansa pelosta joka kasvaa pelätessä.<
Ei noin ykstotisesti sentään. Vaaratilanteessa on ihan luonnollista, että ihminen pelästyy. Kuitenkin pelon seurauksena adrenaliinin eritys voi pelastaa ihmisen.
Usein toistettu hokema helvetillä pelottelu kertoo juuri kuulijan pelon: helvetti on pelottava asia ja siitä puhuminen koetaan pelotteluksi. Miksi näin? Miksi vaarasta puhuminen olisi pelottelua? Miksi ihmisten pitäisi antaa pistää päänsä pensaaseen: valtakunnassa kaikki hyvin. Kun kaikki ei nimenomaan ole hyvin.Oletko ollut vaaratilanteessa ?
Pelkäätkö juuri silloin vai sen jälkeen ? - mukaan
Saagapolku kirjoitti:
Oletko ollut vaaratilanteessa ?
Pelkäätkö juuri silloin vai sen jälkeen ?Riippuu tilanteesta, pelkoa voi olla juuri hetkeä ennen vaaraa, sen aikana tai sen jälkeen.
Entä omat vastauksesi kysymyksiini? - pilli-piipari1
mdi:lle.vielä järkyttävämpi se helvetti on sitten, kun sinne joutuu. täällä ajassa voimme vielä kääntyä Jeesuksen puoleen, että hän pelastaisi sinut siltä kauheudelta.
- mie-80
Uljas Pulkkinen on sairas mies,näyttänyt monelle uskovaiselle sen videon,kaikki ovat antaneet sille"hullun paperit"
- zzzzz
No hei kato jos sinne mennään omasta tahdosta, ni vittu sinne kukaan joudu, joka ei haluu
- pilli-piipari1
ihminen on henkinen olento, jota johtaa hyvä taikka paha. kaikki näkymätön on totta. ja Jumalasta sanotaan, että hän on henki.jos et ole tietoinen helvetistä, etkä taivaasta, niin olet pahan riepoteltavissa ja se saa sinusta lopussa vallan. vain Jeesus voi pelastaa sinut saatanan kynsistä. tämä on totuus. usko, eli et.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271558Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391549Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131353Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411319Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681255- 121008
- 7971
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7901- 71826