haluaisin tietää mihin vois ilmoittaa sellasesta asiasta et ihminen käyttää toista ihmistä niin pahasti hyväks,rahallisesti.Tämä nostaa melkein kaikki rahat tämän toisen tililtä ja tilin omistaja pelkää ilmeisesti tätä "ystäväänsä" kun ei uskalla pyytää korttiaan takasi eikä sanoa että jättäis tilille edes sen verra rahaa et sais vuokrat maksettua...vai pystyykö tuosta tapauksesta tekemään rikosilmoituksen? haluasin auttaa tätä ihmistä mutta en tiedä miten,että tuo hyväksikäyttö loppuisi...
mihin vois ilmoittaa
10
2119
Vastaukset
- siru08
Täytyy ihan sanoo että aika paha tilanne.Mut tuollainen ilmeiseti velkakierteessä oleva ihminen on "helppo nakki" rahaa lainaavalle(jos siitä on nyt kyse?).Ensin pitäisi hänen saada jotenkin talouttaan kuntoon.Mahtaako hänellä olla jotain läheistä ihmistä joka auttaisi?
- ilmoittaa
Teräsmiehelle tai Batmanille, eiköhän näistä jompikumpi kerkeä apuun.
- se kilju
ukko taas nostele kaikkien eläkkeitä,kuka seuraavana menee aidan taakse laadun jälkeen???????
- kilju-
mikä ihmeen kilju-ukko ja laatu??? mikä???
- varkaudessa
kilju- kirjoitti:
mikä ihmeen kilju-ukko ja laatu??? mikä???
jokalähtöön.Antavat kiljua,tupakkaa ja viinaksia.Pankkikortin vaativat itselleen tai eläke/tili päivänä vievät automaatille kyseisen henkilön ja "ottavat"rahat.Kilju-ukoilla on muutakin kuin edellämainittua ja tilauksenkun antaa,tuovat virosta mitä asiakas haluaa.Ainakin senkokoista mikä on autoon hyvä kätkeä.
- lahjomattomat ry
Poliisille tietenkin !
- (ON)
poliisi ekana ja jos henkilö vähänkin sairas,vanhus tai vammainen niin sosku kanssa tulis mieleen.
Löytyy soiaalipuolelta johon ne kyllä puuttuu jos on noin selkeä tapaus.
- Eipä ole montaa vaihtoehtoa
Tiedän vastaavan tapauksen ja olen seurannnut tapahtumien kulkua usean vuoden, eli poliisi ei voi puuttua asiaan ennen kuin asianosainen tai hänen holhoojansa tekee rikosilmoituksen. Mikäli on holhooja voisi kortin mitätöidä ja ottaa uuden kortin. Mikäli asianosainen tekisi rikosilmoituksen voi poliisi puutua asiaan ja tarvittaessa asian viedä oikeuteen, jolloin kiljun tai muiden juomien välittäjä joutuu syytteeseen juomien välityksestä/myymisestä. Lisäksi kun rikosilmoitus on tehty olisi todennäköistä, että uhkailutkin jäisi pois. Pahinta tässä on että kaikki rahat menee henkilöiltä ja lisäksi normaaliin alkoholijuomiin verrattuna vielä terveyskin melko nopeasti.
Miltäkähän näistä välittäjistä tuntuisi jos joku välittäisi vastaavia aineita hänen omille lapsilleen/veljilleen jne. Eipä varmaan miltään ???- keskustelun aloittaja
vaan tässäpä onkin kyse aivan muusta kuin kilju asiasta!! Arvasin et taas aletaan siihe vetoamaa...Kun nämä kyseiset ihmiset ovat tunteneet toisensa jo kauan aikaa mutta nyt vasta toinen on alkanut käyttää hyväkseen toisen rahatilannetta ja olevinaan ottaa velkansa pois,mutta nostaakin kaikki rahat....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa762509En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721597Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181204
- 131146
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91116- 201019