Moi Kysyisin semmoista saako esim: poliiseilla olla käsissä käsivarressa tatuointeja? kesällä yleensä käytetään lyhythitaista paitaa niin onko sopivaa että tatuoinnit näkyvät?(ei näytä hyvältä)
olen kuullut että ei mielellään saisi olla kun palveluammatissa ollaan, sama on myös sairaanhoitajilla ja palomiehillä?
erityisesti minua kiinnostaa poliisin kohtalo koska itselläni on käsivartta pitkin menevä tatuointi niin haittaako se poliisin työssä?
asiallisia vastauksia jos on tietoa.
poliisiksi hakeva
28
6035
Vastaukset
- luulisi
haittaavan jos sitä ei ole kiven sisällä tikattu tai... empä menisi enää tuostakaan takuuseen.
- Simo Sisu vanh.konst.
Minulle hakattiin poliisikoulun päättäjäisbileitten jälkitunnelmissa (siis tiedottomana) kaukasian paimenkoiran kuva selkään. Koiran jalkojen kuvat yltävät ranteisiin.
Eivätpä nuo virantoimitusta ole haitanneet.
Pitkähihaista joudun kyllä aina käyttämään.
- sivusta juttua
Ei haittaa palomieheksi hakemista jos nyt ei ole ihan koko naamaa tatuoitu. Käsissä olevat eivät haittaa mitään.
- Nipa Niitti
Vaa on kyl lävärit komeempii vartsuil kun tatskat niinku esmes tol meijän vuoropääliköl.
http://www.eb23-d-miguel-almeida.rcts.pt/ArcaNoe/Jornal41/images/rec2.jpg
- se on este
eihän se ole alkuunkaan sopivaa!miten luulet meneväsi esim kotihälytyksille missä on pieniä lapsia,aiot peloitella niitä vähän lohikäärme tatuoinneillasi?
et pääse EDES poliisiksi,saatika mihinkään muuhun palveluammattiin missä ollaan tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa!- virkamies
Monilla konstuilla on kuvia.Ei todellakaan haittaa mitään
- ja sanoohan sen
virkamies kirjoitti:
Monilla konstuilla on kuvia.Ei todellakaan haittaa mitään
järkikin.olen samaa mieltä että ei voi polisiksi"päästä"jos on tatuointeja,varsinkin jos ne on näkyvillä kesä t paitaa käytettäessä..tosiaan voi lapset yms pikkasen ihmetellä kun esim kotiovelle ilmestyy 2 kyttää jolla on LASTEN MIELESTÄ pelottavia(oikeesti lähinnä säälittäviä)jotain pääkallon tai käärmeen kuvia käsivarret täynnä,ei vittu oikeesti!!
mitä ajattelisit itse jos olet menossa vaikka sairaalaan leikkaukseen ja kirurgilla onkin kädet täynnä tatskoja?kyllä se PIENTÄ epäluottamusta varmasti herättää...mutta toisaalta "luottamus"ja uskottavuus suomalaiseen poliisiin on mennyt jo,että väliäkö sillä enää on minkälaisia pellejä sinne menee!!lapsia tässä lähinnä ajattelin,ja niiden reagtioita tähän.. - keski-ikäinen kolmen lapsen...
ja sanoohan sen kirjoitti:
järkikin.olen samaa mieltä että ei voi polisiksi"päästä"jos on tatuointeja,varsinkin jos ne on näkyvillä kesä t paitaa käytettäessä..tosiaan voi lapset yms pikkasen ihmetellä kun esim kotiovelle ilmestyy 2 kyttää jolla on LASTEN MIELESTÄ pelottavia(oikeesti lähinnä säälittäviä)jotain pääkallon tai käärmeen kuvia käsivarret täynnä,ei vittu oikeesti!!
mitä ajattelisit itse jos olet menossa vaikka sairaalaan leikkaukseen ja kirurgilla onkin kädet täynnä tatskoja?kyllä se PIENTÄ epäluottamusta varmasti herättää...mutta toisaalta "luottamus"ja uskottavuus suomalaiseen poliisiin on mennyt jo,että väliäkö sillä enää on minkälaisia pellejä sinne menee!!lapsia tässä lähinnä ajattelin,ja niiden reagtioita tähän..Meillä ainakin lapset itkivät ja näkivät pahoja unia kun ovellemme tuli poliisi jolla oli sisilisko tatuoituna käsivarteen. En voi lainkaan hyväksyä poliisilta sisiliskotatuointeja.
- ääliöitä
pukkaa.
Ihan pokerilla huudetaan asiasta varmoja mielipiteitä, vaikka koko keskusteltavasta asiasta ei ole mitään käsitystä.
Tunnen työni puolesta koko joukon palomiehiä, poliiseja ja sairaanhoitajia, jopa pari lääkäriä, joilla on mm. käsissään tatuointeja.
Sekä nuoria, että jo keski-ikään ehtineitä.
Kummasti vaan ovat kaikki päässeet ammattiinsa.
Ainiin, itselläni on kuva nilkassa, olkavarressa ja ranteen sisäsyrjällä. Yksi näistä muuten on lohikäärme.
Kesällä näistä kaksi näkyvät, talvellakin yksi.
Eipä ole sanomista tullut.
Olen itseasiassa asiasta sitä mieltä, että jos asiakkaallani on aikaa ja mielenkiintoa moiseen huomiota kiinnittää, hän ei ole siinä tilassa, että tarvitsisi palveluksiani. Pärjätköön omillaan jos ei tatuoitu auttaja kelpaa. - olet vartija
ääliöitä kirjoitti:
pukkaa.
Ihan pokerilla huudetaan asiasta varmoja mielipiteitä, vaikka koko keskusteltavasta asiasta ei ole mitään käsitystä.
Tunnen työni puolesta koko joukon palomiehiä, poliiseja ja sairaanhoitajia, jopa pari lääkäriä, joilla on mm. käsissään tatuointeja.
Sekä nuoria, että jo keski-ikään ehtineitä.
Kummasti vaan ovat kaikki päässeet ammattiinsa.
Ainiin, itselläni on kuva nilkassa, olkavarressa ja ranteen sisäsyrjällä. Yksi näistä muuten on lohikäärme.
Kesällä näistä kaksi näkyvät, talvellakin yksi.
Eipä ole sanomista tullut.
Olen itseasiassa asiasta sitä mieltä, että jos asiakkaallani on aikaa ja mielenkiintoa moiseen huomiota kiinnittää, hän ei ole siinä tilassa, että tarvitsisi palveluksiani. Pärjätköön omillaan jos ei tatuoitu auttaja kelpaa.joten eipä sulta voi kauheesti odottaa.
- johtopäätös
olet vartija kirjoitti:
joten eipä sulta voi kauheesti odottaa.
En ole vartija.
Kuulun yhteen noista mainitsemistani ammattikunnista.
En kuitenkaan poliiseihin. - tammisto1
ja sanoohan sen kirjoitti:
mitä ajattelisit itse jos olet menossa vaikka sairaalaan leikkaukseen ja kirurgilla onkin kädet täynnä tatskoja?kyllä se PIENTÄ epäluottamusta varmasti herättää...mutta toisaalta "luottamus"ja uskottavuus suomalaiseen poliisiin on mennyt jo,että väliäkö sillä enää on minkälaisia pellejä sinne menee!!lapsia tässä lähinnä ajattelin,ja niiden reagtioita tähän..näin puhuu todella todella vanhanaikainen säälittävä paska :) herää nykyaikaan....
muuttaako tatuoinnit ihmistä??? ei itellä ranteista ylöspäin molemmat kädet täynnä ja eipä ole mikään duuni jääny saamatta mukaan lukien palvelualat!!!! - Djbossman
itse haluisin ottaa todella pienen naama tatuoinnin mutta vaikuttaako se työn hakeemiseen
- Anonyymi
keski-ikäinen kolmen lapsen... kirjoitti:
Meillä ainakin lapset itkivät ja näkivät pahoja unia kun ovellemme tuli poliisi jolla oli sisilisko tatuoituna käsivarteen. En voi lainkaan hyväksyä poliisilta sisiliskotatuointeja.
Päiväkotidin työntekijöilläkin on tatuointeja eikä kukaan lapsi ole vielä traumatisoitunut.
Jos poliisi joutuu tulemaan kotiisi, ehkä lasten traumat eivät johdu heidän tatuoinnista.
- .......
Virkamiehellä se oli ainoa oikea vastaus tässäkin ketjussa. Itse sanon samaa, eli ei haittaa. Tosin, saattaa se hakuvaiheessa vähän haitata, jos ilmoitat, että sulla on muuten rinnassa hakaristi ja pakarassa prosenttimerkki.
Mutta ei muuten hätää.- samaa mieltä
että kyseessä on mitä ilmeisemmin vartija,joka luulee tuntevansa "koko poliisi ja lääkäri joukon"hahahha..joskus olet korkeintaan sen verran poliisien kanssa tekemisissä kun ne hakee jonkun pikku näppärin pois ja antaa sille sakot.Olen melko varma tästä.
- sille toiselle
samaa mieltä kirjoitti:
että kyseessä on mitä ilmeisemmin vartija,joka luulee tuntevansa "koko poliisi ja lääkäri joukon"hahahha..joskus olet korkeintaan sen verran poliisien kanssa tekemisissä kun ne hakee jonkun pikku näppärin pois ja antaa sille sakot.Olen melko varma tästä.
"varmalle tietäjälle".
Huvittavia ihmisiä näillä avoimilla palstoilla liikkuu. Kauhean varmoja ollaan milloin mistäkin vaikka mitään tietoa asiasta ei ole. Vain luuloa. - vielä ihan
sille toiselle kirjoitti:
"varmalle tietäjälle".
Huvittavia ihmisiä näillä avoimilla palstoilla liikkuu. Kauhean varmoja ollaan milloin mistäkin vaikka mitään tietoa asiasta ei ole. Vain luuloa.oikeaa tietoa, eikä luuloa.
Normaalit tatuoinnit, jotka eivät oleellisesti muuta ulkonäköä radikaalisti normaalista poikkeavaksi (esim. isot tatuoinnit naamassa), tai tatuoinnit, jotka edustavat arvoja, joita ei poliisilta toivota (esimerkiksi tuo mainittu hakaristi) eivät haittaa hakuvaiheessa. Niistä ei edes kysytä. Jos vielä olet pitkä paita päällä hakutilaisuudessa, ei kukaan tule sinulta pyytämää hihoja ylös ja tarkistamaan missä ja mitä kuvia löytyy. - sitten lauseen
vielä ihan kirjoitti:
oikeaa tietoa, eikä luuloa.
Normaalit tatuoinnit, jotka eivät oleellisesti muuta ulkonäköä radikaalisti normaalista poikkeavaksi (esim. isot tatuoinnit naamassa), tai tatuoinnit, jotka edustavat arvoja, joita ei poliisilta toivota (esimerkiksi tuo mainittu hakaristi) eivät haittaa hakuvaiheessa. Niistä ei edes kysytä. Jos vielä olet pitkä paita päällä hakutilaisuudessa, ei kukaan tule sinulta pyytämää hihoja ylös ja tarkistamaan missä ja mitä kuvia löytyy.aivan päin persettä.
Tarkoitus oli siis sanoa, että tatuoinnit, jotka:
-eivät ole radikaaleja
-eivät edusta ei-toiviottuja arvoja
eivät haittaa hakuvaiheessa ainakaan poliisikouluun tai pelastusopistoon (tieto). Ilmeisesti eivät myöskään lääketieteelliseen tai hoitoalan opintoihin (kokemusperäinen havainto).
- Linnanruuna
Olisi kätevää jos poliisin selkään tatuoitaisi kirjaimet POLIISI niin saunassaki tietäis kuka kukin on.
- Secu30
Erään kesämiehen työsuhdetta ei jatkettu,kun selvisi hänellä on hakaristitatuointeja käsivarsissaan ja lennokkaita iskulauseita.Vaikka hyvä työssään olikin.
- eisaisiolla
Pääsääntöisesti valtion virkamiehellä ei saa olla minkäänlaisia ihoon tehtyjä merkitöntöjä, saattaa olla ollut "valepoliisi" tai "valepalomies"?
Tuntuisi aika hullulta jos noin olisi. Miten jonkun STM:n virkamiehen työhön vaikuttaisi tatuointi?
Poliisit ja palomiehet ovat kunnan virkamiehiä, mutta tuskin noillakaan on täyskielto. Jos on tatskat käsivarsissa, niin sitten on pitkähihaiset paidat päällä.- eikunnanvirkamiehiä
siis poliisihan on VALTION VIRKAMIES, KUTEN PALOMIEHET, eivät mitään "kunnan virkamiehiä".... Puolustusvoimien ihmiset ovat taas sitten asia erikseenkin.
eikunnanvirkamiehiä kirjoitti:
siis poliisihan on VALTION VIRKAMIES, KUTEN PALOMIEHET, eivät mitään "kunnan virkamiehiä".... Puolustusvoimien ihmiset ovat taas sitten asia erikseenkin.
Ehkä näin.
Eikai tatuoinnit silti voi olla kiellettyjä?
- Anonyymi
Totta kai saa olla tatuointeja. Eri asia, jos kuvat edustavat, tai ovat rinnastettavissa rasistisiin ideologioihin tms.
Mikäli nykypäivänä lapset pelkäävät neutraaleja tatuointeja ihmisten ihossa, herää kysymys ovatko lasten vanhemmat kasvattamassa lapsiaan oikean vuosituhannen yhteiskuntaan. Mikä 70-luvulla oli outoa, tai paheksuttavaa, voi nykyään olla arkipäivää ja normaalia. - Anonyymi
Ei kai millään ole nykyään väliä. Hihat kääritty, parta ajamatta, lahkeet haitarina, kengät paskassa jne.
Onhan nykyään normaalia sekin, että poliisit syyllistyvät mitä törkeämpiin rikoksiin ja saavat silti pitää virkansa. Haittaakohan moisessa rikollisjärjestössä tatuoinnit? Taitavat vain olla plussaa, kuten muissakin MC -kerhoissa.
Lupaan parhaan kykyni ja taitoni mukaan käyttäytyä aina ja kaikissa tilanteissa poliisin arvolle sopivalla tavalla.
"Poliisi riehui rajusti Pori Jazzeilla - sai siitä huolimatta ylennyksen
"https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016090522266991
Kunnioitan jokaisen ihmisarvoa ja oikeuksia.
"Muu päätös 2707/2018 - Korkein hallinto-oikeus"
https://www.kho.fi/fi/index/paatoksia/muitapaatoksia/muupaatos/1528176043892.html
Käytän poliisin valtuuksiani lainsäätäjän tarkoittamalla tavalla.
"Yli sata poliisia urkki savolaisperheen tietoja - vuosien taistelu alkoi, kun poliisin poika oli pahoinpitelemässä kuusivuotiasta tyttöä"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201802282200718063
Noudatan esimiesteni käskyjä ja olen valmis kohtaamaan poliisin ammattiin liittyvät vaarat.
"Nuorempi poliiseista hyppäsi vauhdilla sivuun ja pakeni ulos. Hän kuuli vain laukauksen ja pelkäsi pahinta. Haulikkomies oli surmannut Sepon, jonka sydämessä oli kuusi haulinreikää.
"https://alibi.fi/alibin-parhaat/suomen-kaikki-poliisisurmat/
Toimin avoimesti ja sovinnollisuutta edistäen.
Video: Poliisit pahoinpitelivät miehen, jolta meni lonkkanivel sijoiltaan - "Näin käy, jos näyttää poliisille keskisormea"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006117125.html
Käyttäydyn rehdisti, auttavaisesti ja ammatillista yhteishenkeä vahvistaen.
"Pudasjärvellä vartijan ampuneelle poliisille ehdollinen vankeusstuomio"
https://www.kaleva.fi/pudasjarvella-vartijan-ampuneelle-poliisille-ehdol/1926473
Olen oikeudenmukainen ja toimin koko työyhteisön parhaaksi.
"Naispoliisia syytetään huumerikoksista: päihtyneenä töissä ja ratissa, kotoa löytyi luvaton ase"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005553307.html
Tällä tavalla tahdon poliisina palvella.
"KKO vapautti helsinkiläisen poliisin tapposyytteestä"
https://yle.fi/uutiset/3-6574455
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih264330- 2563724
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282114Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701736Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko161502Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81439Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä4101347Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501229Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4111187Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771070