SAUVASIRKKAPIENOKAISIA

Anskuuu

Muutama viikko sitten kuoriutuneet, suloiset sauvasirkan poikaset etsivät nyt hyvää kotia. Sauvasirkat ovat helppohoitoisia lemmikeitä ja sopivat hyvin aloittelijallekin. Ruuaksi kelpaa kasvikset ja vihannekset mm. salaatti, kurkku, voikukan, vadelman, sireenin, apilan yms lehdet, salalia, kiinanruusu tms. Asuinpaikaksi kelpaa n. 15 litran kokoinen terraario tai vanha akvaario. Sirkkojas tulisi sumutella päivittäin. Sauvasirkat ovat hyvin veikeitä lemmikeitä eivätkä aiheuta allergiaa.

Hinnaksi olen ajatellut 1,5€/kpl

Vastaan mielelläni kysymyksiin ja kerron lisää sauvasirkkojen hoidosta, sekä otan varauksia vastaan numerossa 050 342 9032

Sauvasirkat ovat Helsingissä

11

2522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *()*

Niin, sanon nyt vaan tähän, että kun poikasia on alkanut tulla niin niitä tulee.
      Kaverini sauasirkat olivat minulla hoidossa, niin viikossa huomattiin 34 poikasta!
      Nyt hänellä on ongelma poikasten kanssa, niitä on liikaa eikä kukaan tahdo.

• adfafd

No ainahan ne voi litistää kuoliaiksi

• *()*
        adfafd kirjoitti:

No ainahan ne voi litistää kuoliaiksi

Miten kehtaat edes ehdottaa tuollaista?

• -SiRkKa-
        *()* kirjoitti:

Miten kehtaat edes ehdottaa tuollaista?

No jos tilanne on hankala ja sauvasirkkoja on TODELLA paljon, niin menisitkö eläinlääkäriin lopettamaan sirkat? Luulen, että ne litistettäisiin sielläkin, niin kamalalta kun se kuulostaakin ;(

• Hanna

Mulle tuli jostain syystä viime syksynä 150 kummitussirkkaa!!!! Olin aivan pulassa niiden kanssa, jouduin ostaa extra terraarioitakin. Onneksi asun Helsingissä ja täällä on monta eläinkauppaa. Ne ottivat ihan mielellään. Toiset vaan pari ja toiset kymmeniä. Paratiisilintu keskustassa otti ainakin 50 sirkkaa! Eli nyt vaan luuri käteen ja soittelemaan. Sirkkoja kuljetin aina Joensuuhunkin asti, eikä yhtään tarvinnut "litistää". Puhelinluettelo vaan käteen ja tarjoa niitä ilmaiseksi :)

• aaansku
        Hanna kirjoitti:

Mulle tuli jostain syystä viime syksynä 150 kummitussirkkaa!!!! Olin aivan pulassa niiden kanssa, jouduin ostaa extra terraarioitakin. Onneksi asun Helsingissä ja täällä on monta eläinkauppaa. Ne ottivat ihan mielellään. Toiset vaan pari ja toiset kymmeniä. Paratiisilintu keskustassa otti ainakin 50 sirkkaa! Eli nyt vaan luuri käteen ja soittelemaan. Sirkkoja kuljetin aina Joensuuhunkin asti, eikä yhtään tarvinnut "litistää". Puhelinluettelo vaan käteen ja tarjoa niitä ilmaiseksi :)

Ei tässä mitään hätää ole, sirkkoja ei ole kuin vähän toista kymmentä ja on tilava terraario.

• Sirkkaliini

moi mä voisin ottaa kolmannen sirkan jos käy?

• mutta

"Naaras munii 30-300 munaa huokoiseen, vaahdosta muodostuneeseen kapseliin, jonka se kiinnittää kasveihin. Yhden parittelun jälkeen naaras voi munia useita kapseleita pitkän ajan kuluessa. Poikaset kuoriutuvat 3 -6 kk kuluttua. Kuoriutuminen ei tapahdu kaikilla poikasilla samanaikaisesti; ikäeroa voi olla useita viikkoja."

Eli voit varautua siihe,että niitä tulee lisää.
        Sauvasirkoillahan myös toimii se nk. neitseellinen lisääntyminen.

• Lettuli

minkä värisiä munat ovat?

• Punkcat

Tarantellan ruokaa sitten ku alkaa oleen liikaa :u

• m9åkjp

paratiisilintu on huijari kauppa huijas mua neitokakadussa anto summamutikassa ihan surkees kunnos oleva ei ollut töyhtöä eikä sulkia selässä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2683
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2624
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe